همزمان با گرامیداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامی؛
پنجره واحد خدمات الکترونیکی کیش رونمایی شد
سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی جزیره کیش در مراسمی با حضور 'مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.
اقتصاد۲۴- این طرح شامل سامانه های مدیریت هوشمند، مدیریت خدمات گردشگری و سامانه ثبت شرکت ها است که با هدف ارائه خدمات سریع، کوتاه کردن مراحل اداری و حذف دیوانسالاری راه اندازی شده است.
به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این اقدام در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده و در همه مناطق آزاد بر اساس زمان بندی قرارداد، اجرایی می شود.
مرتضی بانک با اشاره به ظرفیت استفاده از نرم افزارهای و استانداردهای روز دنیا در مناطق آزاد کشور گفت: اجرای طرح پنجره خدمات الکترونیکی فضا را برای خلق فرصت های جدید فراهم می کند و این موضوع مستقیما با ذینفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گری دریافت کنند.
از طرفی امیر سوداگران، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کاربردها و جرئیات پنجره واحد خدمات الکترونیکی جزیره کیش و سه سامانه های زیر مجموع آن توضیح داد:
1) سامانه مدیریت هوشمند کیش ، شامل زیر سامانه های اطلاعات مدیریتی (MIS) ، هوش تجاری (BI) و داشبورد مدیریتی ، بمنظور فراهم نمودن ابزارهای هوشمند مدیریتی در منطقه آزاد کیش طراحی و ایجاد گردیده است. این سامانه هوشمند ، اطلاعات مدیریتی مورد نیاز را به صورت مکانیزه با برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه ها و یا به صورت نیمه مکانیزه با در اختیار گذاشتن وب اپ برای ورود اطلاعات توسط صاحبان کسب و کارها جمع آوری می کند و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نسبت به پردازش و تحلیل هوشمند اطلاعات اقدام و ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هوشمند را در اختیار کلیه ذینغعان قرار می دهد.
2) مدیریت خدمات گردشگری کیش، بمنظور ساماندهی و تسهیل در ارائه خدمات گردشگری و فراهم نمودن فرصت یکسان و ایجاد بازار رقابتی برای فروش خدمات از سوی مراکز خدماتی، دفاتر مسافرتی و سامانه ها و اپلیکیشن های آنلاین مجاز طراحی و ایجاد شده است و امکان خرید مستقیم و بدون واسطه برای مشتری را لحاظ نموده است.
3) سامانه ثبت شرکت ها، بمنظور مکانیزه کردن فرآیند ثبت شرکت های جدید و ایجاد تغییرات در شرکت های موجود طراحی و راه اندازی شده است. در این سامانه با دیجیتال سازی پرونده های موجود و ورود اطلاعات شرکت ها در سامانه، ابزارهای مدیریتی و گزارش گیری مناسبی برای ارزیابی وضعیت شرکت ها فراهم می شود.