تاریخ انتشار: ۰۷:۱۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

جنجال قاضی و سرباز بابلی

ستاد کل نیرو‌های مسلح برخورد نامناسب و غیرقابل پذیرش یک قاضی با سربازی در شهرستان بابل استان مازندران را تائیدکرد. براساس گزارش‌ها این مقام قضایی از سرباز مذکور عذرخواهی کرده است.

سرباز بابلی

اقتصاد۲۴ - امروز در رسانه‌ها خبری منتشر شد که براساس آن یک مقام قضایی در دادگستری شهرستان بابل پس از آنکه سربازی که او را نشناخته و از او تقاضای کارت شناسایی می‌کند، برخوردی بسیار زشت و غیرقابل باور با سرباز مورد نظر انجام می‌دهد.

روایت‌ها حاکی از آن است که مقام مورد نظر که ظاهرا بازپرس بوده سرباز را به شکل تحقیرآمیزی مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

این ماجرا بازتاب و سیعی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت.

واکنش تند دلاوری مجری تلویزیون


پس از انتشار این خبر، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور، رئیس اداره سرباز سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ضمن تائید این اتفاق گفت: "ستاد کل نیرو‌های مسلح براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به حد پیگیر شده است. "


او افزود: «با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز شبانه دستوراتی صادر شد.»

در همین حال کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مامور رسیدگی به پرونده ماجرای بازپرس و سرباز بابلی شد.

این گزارش حاکی است هیئت مذکور عصر امروز با حضور رئیس کل دادگستری و مسئول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضائی از سرباز وظیفه، نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت کرده است و مراتب توسط هیئت نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات ذیربط صورتجلسه شد.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمام قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به خصوص جوانان زحمت کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بی‌چشمداشت به کشور و مردم هستند تاکید کرد.

اوبا بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات، کارکنان و همه مراجعه کنندگان و متهمان جزو وظایف دستگاه قضائی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: "کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعین، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آن‌ها در همه سطوح رعایت شود. "

سرباز بابلی: مسئله حل و فصل شده است

کریمی سرباز بابلی هم در باره حادثه گفت "شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم به خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسئله حل شده است. "

او افزود: «۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.»

این سرباز ادامه داد: «در جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.»

آخرین وضعیت پرونده حادثه سرباز بابلی/ ارائه گزارش به رییس قوه قضاییه

در همین حال، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ضرب و شتم یکی از سربازان از سوی کارمند دادگستری را تشریح کرد.

امیر غلامرضا رحیمی پور در گفتگو با ایسنا، درباره حادثه معروف به سرباز بابلی که طی آن یک سرباز وظیفه از سوی یکی از کارمندان دادگستری شهرستان بابل مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، گفت: پس از آن که اداره سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح از این موضوع با خبرشد، بلافاصله اقدامات خود برای رسیدگی به آن را آغاز کرده و تیمی متشکل از نیروی انتظامی و ستادکل نیرو‌های مسلح مامور پیگیری آن شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پیگیری‌های بعدی مشخص شد که گزارش واصله درست است، گفت: بلافاصله درخواست دادیم تا جلسه‌ای با حضور ریاست دادگستری استان مازندران، کارمند خاطی و سرباز جوان و خانواده اش تشکیل شود و در آن جلسه فرد خاطی از سرباز عذرخواهی کرد و موضوع از جنبه شخصی حل و فصل شد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه این موضوع در بعد دیگری که جنبه سازمانی است، همچنان در حال پیگیری است، گفت: این سرباز به وظیفه خود عمل کرده و اتفاقا وظیفه‌اش را نیز به درستی انجام داده است. او در حین انجام وظیفه لباس نظامی و خدمت به تن داشته و به همین دلیل موضوع از جنبه و بعد سازمانی نیز درحال پیگیری است.

رحیمی پور با تاکید بر اینکه ستادکل نیرو‌های مسلح رسیدگی به این موضوع را در هر دو بعد وظیفه خود می‌داند، گفت: درهمین راستا موضوع به ریاست قوه قضاییه نیز منعکس شده و ما منتظر اعلام نتیجه از سوی ایشان هم هستیم.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
حسن هاجری.
0
0
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
حاظریم. پسرانم. در مرز به دور از خودم خدمت کنه. اما داخل شهر که. امنیت داره. خدمت نکنه.
واقعا تاسف داره یک قاضی. اینجور برخورد کنه
شاید اگه کسی شاهد نبود یا. با دوربین ضبط نمیشد
اون سرباز رو به. بازداشگاه هم. می‌فرستادند
مقام‌های بالا دست. خدمت می‌کنند. اما مقام رده پایین بعضی وقتها احساس می‌کنه. خودش جای. ریس جمهور.
موفق باشی.جناب بازپرس دلاور
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
لطفا درست رسیدگی کنید. این خبر که عذر خواهی شده و شاکی هم گذشت کرده خیلی تکراری و کلیشه ای هست. بیش از این به مردم توهین نکنید و برای خودتون نفرت نخرید.
مهدی
چرا نیروهای مسلح در جهت حفظ شآن پرسنل خود اقدامی نمیکنن آیا معنی اسلامی ومردمی بودن سرباز ذلیل بودن است اگر این واقعه برعکس بود یعنی سرباز مقصر بود مطمئنا کار تا شلاق خوردن واضافه خدمت سرباز از طرف بازپرس مذکور دامه پیدا میکرد
علی
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
با سلام وادب خدمت مردم عزیز
دادگستری بایستی از ریشه اصلاح شود برای من رایی صادر شد که حق 30 ساله ام توسط بازپرس جوان ونااگاه ضایع شد خدا اصلاح وهدایت فرماید قول میدهم بازپرس حداکثر 30 سال داشته
اکبر
0
2
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سوال مهم اینه که چرا مقامات قضایی به خودشون اجازه میدهند با "سرباز وطن" و هر روزه با تعداد زیادی از شهروندان معمولی با تحکم ، بی احترامی برخورد و به راحتی به مردم زورگویی کنند!؟
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تهدیدش کردن که بیچاره گذشت کرده
مهدی
0
5
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سوال آیا بازرسی بدنی دون شآن انسانی است یا نه آگر است چرا مردم عادی بازرسی میشوند اگر نیست چرا این آدم خودش را تافته جدا بافته دانسته واجازه نداده آیا چنین فردی شایستگی منصب باز پرسی را که باید عادل وبیطرف باشد دارد واگر پرونده ایچنینی به ایشان ارجاع شود چه حکمی خواهد داد آیا حکم به تنبیه سرباز وتبرئه باز پرس نخواهد داد که در اینصورت باچنین قضاوتی صلاحیت نخواهد داشت
عبداللهی
0
2
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تازگی نداره الان کسی پیدا شده و با دوربین ضبط کرده...واژه مقدس سرباز اینقدر عظمت و حرمت داره که حاج قاسم قهرمان ملی ما وصیت میکنه که رو سنگ قبرش فقط بنویسند سرباز قاسم سلیمانی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر...درود بهمه سربازان غیور میهن که وقتی ما خوابیم تو برجکها و سر مرزها در تاریکی خوف و خطر مردانه بیدارند و درود بر غیرت و شرافت مرگ بر غرور و تکبر و نخوت
زنده باد مردانگی ....
مرگ بر رذالت و پستی و دنائت....
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
واقعا دوست دارم از خجالت اون فرد در بیام مردک ...
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
اگر این کارو سرباز با بازپرس انجام میداد مسلما حبس و شلاق میزدن براش. این بازپرس ... باید از کارش اخراج و تنبیه بشه .با چنین رفتاری ملت به این وضع در اومده
گروش
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
نه قضیه طور دیگه ای بوده
قاضی قصاص و اخراج شده
جلال
0
0
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
قاضی بوده نه کارمند
احمد
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
جنگ جهانی دوم وقتی چرچیل در زیر موشک باران المانها می خواست به یک جلسه کاری برود چون عجله داشت به رانندش گفت از یک خیابان ورود ممنوع برود در بین راه یک پلیس موتور سوارجلو اونارو گرفت واعمال قانون کرد وبه چرچیل دستور داد برگردد چرچیل گفت من ریس جهور هستم دارم به یک جلسه کاری میرم دیرم شده پلیس گفت منم رابرت هستم دارم به وظیفه ام عمل میکنم بهتر است برگردید چرچیل در زمان برگشت به معاوش گفت ما جنگ را بردیم معاونش گفت چطور چرچیل گفت وقتی پلیس ما درزیر موشک باران المانها وظیفه اش یادش نرفته ما پیروزیم کشور هرگز از هم نمی پاشه *اینو نوشتم برای اقای باز پورس :
ایرانی
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
واقعا متاسفم . چنین سربازی را باید برای انجام وظیفه اش تشویق کرد.نه اینکه این بازپرسی و یا .. این قدر وقیحانه برخورد کند. این فرد را باید محاکمه کرد.
خخخ
0
1
سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹
بنده خدا میگه ۵۰روز تا پایان مونده یعنی اگر پیگیر بشم برام بدتر میشه وای به ظلم
مهران
0
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
امیدوارم دیه پرداخت شده باشد وگرنه حق الناس البته اگر به آن باور داشته باشند بر گریبانشان خواهد بود.
مجید
0
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
چه ملوکانه با قاصی برخورد کردند.!!!
شخصیت یک سرباز رو بشدت زیرپا له کرده ، بعد همه بزرگان و فرعونهای اطراف رو جمع کردند برن رضایت بگیرن ، رفتن که نکنه یوقت کسی به سرباز یاد بده قصاص کنه ، بعد خیلی مستکبرانه و نمایشی در یک نشست فرمایشی ،مسئله رو حل و فصل شده اعلام میکنند
چقدر اینها مغرور و مستکبرند خدا.....
اینها مردم رو رعیت میدونن و خودشون رو ولی نعمت و ارباب ملت میبینتد ، اصلا ارزشی برای‌شخصیت رعیت قائل نیستن
این جرم کمترین حکمش قصاص بود ، حتی اگر سرباز هم ببخشه مدعی العموم نباید اجازه در رفتن از زیر بار قصاص به این آدم پست ولعین میداد ....
متاسفانه عدالت در کشور نا خیلی عقب مانده است
تا وقتی مستکبرین و فرعونها در بعضی سمتها هنوزم نفس میکشند ما مزه عدالت را نخواهیم چشید
شما نوکر مردنید نه اربابشون
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
به نظرم گذشت سرباز کار بسیار اشتباه بود چون گذشت برای موارد غیر عمدی سزاوار است_ضمنا این گذشت بیجا باعث تکرار این توهینها به بقیه خواهد بود _واقعا متاسفم که تصمیم اشتباه .گرفت
ناشناس
2
0
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اون بازپرس باید اخراج بشه.
سلام
1
1
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹
باسلام ، چند نکته
در ورودی کارکنان با سایر مراجعه کنندگان یکیست؟
بابل چند قاضی دارد؟
چطور سربازی که ۱۹ ماه خدمت کرده بازپرس را نشناخته؟
ورودی دادگستری به یک سرباز سپرده شده؟
هجمه علیه این بازپرس خطاکار بینهایت زیاد است، علت چیست؟
چرا این بازپرس دفاعی نمی کند؟
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹
باید قصاص شود تا حساب دست دیگران بیاید
Zahra
0
0
دوشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۹
شما از کجا انقد مطمئنین ک قاضی سرباز رو زده؟مدرک دارین؟فیلم دیدین؟چرا اخه انقد کوته فکرین؟چرا با شنیده ها قضاوت کردین؟مگه قاضی بودن اینه ک در محکمه حکم بدید؟خیر همینکه تو خونه هاتون نشستینو با شنیده هاتون قضاوت کردین یعنی یه طرفه ب قاضی رفتین.وای براین ملت کوفی
شهروند
0
0
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
من تا حالا دو بار پیش قاضی رفتم.یبار به عنوان شاکی که اجازه حرف زدن نداد و من محترمانه ادامه دادم و اظهراکم رو گفتم و سرباز رو صدا زد انداختنم بیرون.رفتم پیش رئیس دادگستری که با یه تلفن داخلی به قاضی و تذکر زبانی از دلم در اوردن.دفعه دوم به عنوان شاهد که هر چی توهین رفتاری و لفظی بود قاضی انجام داد به من و خوانده.چرا قدرت اینکارو میکنه.در ضمن من نمیدونم چرا موبایل رو میگیرن و اجازه فیلمبرداری نمیدن.با قانون بودنش کاری ندارم ولی حداقل بشه این رفتارا رو اثبات کرد.اصلا دوربین مداربسته خودشون بزارن.خدا همه مارو به راه راست هدایت کنه و قدرت باعث نشه ظلم به مظلوم کنیم.کسی که از روی ترس نمیتونه از خودش دفاع کنه بهش زور نگیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری عاشقانه مهناز افشار و دخترش + عکس

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

امیدواری مادر امیر تتلو به آزادی پسرش!

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

عکس/ چهره واقعی صهبا شرافتی بازیگر نون خ

عکس‌های جذاب بازیگر خوشتیپ سریال دلدادگان

پیش‌بینی‌ها از بدتر شدن وضعیت اقتصاد ایران حکایت دارد/ ریال همچنان زیر تیغ

خریداران سهام استقلال پولدارترند یا پرسپولیس؟

پیش‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

خواص هل برای کبد چرب

حذف این وعده غذایی مهم باعث چاقی می‌شود

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه‌اند

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

راهیابی وفایی به مرحله اصلی اسنوکر قهرمانی جهان

تحریم ایران ایر در راه است

بازگشت طارمی به ترکیب

فیلم/ اظهارات مهم سردار سنایی راد درباره تسلیحات معرفی نشده ایران

شنیده شدن صدای شلیک ضدهوایی در پادگان ابوذر سرپل ذهاب

عکس/ لبخند رهبری به سردار حاجی‌زاده

بایدن: ایران به‌دنبال محو اسراییل است

قیمت عجیب لاستیک در بازار + عکس

تصاویری جالب از زنان پلیس در رژه امروز نیروهای مسلح

عکس/ استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری کنار عادل فردوسی‌پور

واکنش سیدحسین به محرومیت + عکس

کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم

رئیس پیشین اطلاعات موساد: حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران روی میز است

فیلم/ روایتی تکان‌دهنده از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت

فیلم/ دستمزد ۱۴۰۳ تغییر می‌کند؟

پایتخت بعدی ایران کدام شهر است؟

فیلم/ حرکت عجیب و حیرت انگیز هادی چوپان با وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی

فیلم/ پاسخ محمد مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای در حمله به اسراییل

تنش در رختکن بارسلونا

سرمایه گذاری در بازار آهن آلات

سردار جلالی یک پیام صادر کرد

عکس/ تصویری از خالکوبی جالب یک سرباز در رژه نیروهای مسلح

جریمه ۳۰۰ میلیونی برای سیدحسین حسینی

رگبار و رعد و برق در ۴ استان

سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم

فیلم/ ماجرای کتک خوردن ارسلان قاسمی از سام درخشانی

تعیین دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران

قیمت جدید پژو پارس اعلام شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

عکس/ نخستین تصویر از سردار حاجی‌زاده پس از حمله سپاه به اسراییل

قاتلان اجاره‌ای به دام پلیس افتادند

کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد!

رضا رویگری چشم انتظار برگشت همسرش+ فیلم

واریز حقوق فروردین بازنشستگان تا ساعاتی دیگر

معرفی مدرن‌ترین مدل خودرو‌های جگوار با تکنولوژی چینی + عکس

درخواست جواد نکونام از هواداران استقلال+ عکس

خطر مرگبار استامینوفن برای قلب

بانو یو‌های افسانه جومونگ در ۵۲ سالگی + عکس

فیلم/اتفاقی عجیب در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در مشهد

پشت پرده خروج کودکان کار اتباع از تهران

امیدواری مادر امیر تتلو به آزادی پسرش!

فیلم/قطع راه ۳۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان

اعلام شرط بخشودگی مالیاتی زمستان ۱۴۰۲

قیمت جدید مرغ امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

بازگشت یک پرسپولیسی به استقلال!