تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۰۳ دی ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۶۱ نظر

لو رفتن ازدواج پنهانی دختر ۲۰ ساله تهرانی

دادگاه خانواده این هفته میزبان پرونده زوج کم سن و سالی بود که برخلاف اغلب پرونده‌هایی که خانواده‌ها مخالف جدایی فرزندان‌شان هستند این بار والدین سمیرا و حسن آن‌ها را به دادگاه فرستاده بودند تا مهر طلاق پایان دهنده تصمیم اشتباه‌شان باشد.

 ازدواج پنهانی

اقتصاد۲۴ - نیم ساعتی از حضور این زوج ۲۰ و ۲۳ ساله نگذشته بود که منشی یکی از شعبات دادگاه خانواده آن‌ها را به داخل شعبه هدایت کرد.

قاضی دادگاه همان طوری که با تلفن همراهش در حال صحبت بود، پرونده آن‌ها را هم بررسی می‌کرد و وقتی تماسش پایان یافت گفت: کدام یک از شما می‌خواهید تعریف کنید که جریان چیست و چرا قصد جدایی دارید؟ ۳ ماه پیش عقد کرده‌اید و حالا طلاق توافقی؟!
بیشتر بخوانید:علت طلاق عجیب یک زن پس از ۲۰ سال زندگی مشترک + عکس
سمیرا گفت: جناب قاضی یکسال پیش با حسن آشنا شدم و پس از چند ماه تصمیم به ازدواج گرفتیم، اما وقتی همسرم موضوع را با خانواده‌اش مطرح کرد، آن‌ها عنوان کردند که راضی به ازدواج ما نیستند.

پدر و مادر حسن نگاه سنتی به ازدواج دارند و دوست دارند که عروس شان را خودشان انتخاب کنند. از طرفی خانواده من هم می‌گفتند تا خانواده حسن به خواستگاری نیایند، حاضر به موافقت نیستند و ما نمی‌توانیم باهم زندگی کنیم.

بعد از مدتی که علاقه من و همسرم به هم زیادتر شد و خانواده هایمان را مانع بزرگی در رسیدن به هم می‌دیدیم، حسن از من خواست تا مخفیانه باهم عقد کنیم و خانواده هایمان را مقابل عمل انجام شده قرار دهیم. آنقدر او را دوست داشتم که بدون تعلل پذیرفتم و چند روز بعد هم به دفترخانه‌ای که متعلق به دوست برادر حسن بود، رفتیم و بدون حضور خانواده هایمان عقد کردیم.

وی در ادامه در حالی اشک می‌ریخت، گفت: یک ماه بعد به طور اتفاقی پدرم شناسنامه‌ام را دید و شوکه شد. هنوز تصویر چهره‌اش را نمی‌توانم فراموش کنم. آنقدر حالش بد شد که نمی‌دانست چه بگوید و مجبور شدم ماجرا را برایش تعریف کنم. بعد از چند ساعت هم صدایم کرد و گفت من به تصمیمت احترام می‌گذارم، اما تا زمانی که خانواده حسن موافقت نکنند، من او را به عنوان دامادم قبول نمی‌کنم و در اولین فرصت هم باید از او جدا شوی.

در ادامه قاضی رو به حسن کرد و پرسید: خانواده عروس حق دارند. اما خانواده شما هم متوجه این ازدواج پنهانی شده‌اند؟

حسن پاسخ داد: بله وقتی پدر سمیرا متوجه موضوع شد، با پدرم تماس گرفت و همه چیز را گفت و پدرم هم تهدیدم کرد که اگر از سمیرا جدا نشوم، از ارث محرومم می‌کند و در خانه‌شان جایی ندارم. جناب قاضی من نمی‌خواهم مقابل خانواده‌ام مقاومت کنم و ترجیح می‌دهم به این ماجرا خاتمه دهم.

سمیرا که از حرف‌های حسن ناراحت شده بود، گفت: چطور آن موقع که عقد نکرده بودیم، می‌گفتی آنقدر دوستت دارم که حاضرم برای رسیدن به تو باهمه حتی خانواده‌ام بجنگم، اما حالا که متوجه شدی اگر با من باشی از ارث محروم می‌شوی، می‌خواهی به زندگی مشترک‌مان خاتمه دهی؟! اصلاً اگر قرار است با پول و مال و اموال قیاس شوم، بهتر است نباشم، اما باید مهریه ۵۰۰ سکه‌ای من را پرداخت کنی و از یک ریال آن هم نمی‌گذرم.

من بدون اجازه پدرم پای سفره عقد آمدم و پدرم را نابود کردم. تازه پس از آنکه متوجه ماجرا شد، با احترام به من گفت که اگر خانواده حسن موافق عقدتان باشند، من حرفی ندارم، اما تو خیلی راحت به خاطر محروم نشدن از ارث، من را کنار می‌گذاری! برای خودم متاسفم که گولت را خوردم و زندگی‌ام را خراب کردم.

حسن در جواب سمیرا گفت: قرارمان این نبود که تو از مهریه‌ات سوء استفاده کنی. ما قرار گذاشتیم که به خاطر خانواده هایمان توافقی از هم جدا شویم. من دلم نمی‌خواهد تو را از دست بدهم، اما خودت بهتر می‌دانی که خانواده‌ام من را تحت فشار گذاشته‌اند.

سمیرا گفت: من مهریه ام را می‌خواهم و هیچ وقت هم تو را که یک مرد فریبکار و سوء استفاده‌گری، نمی‌بخشم.

قاضی پس از شنیدن حرف‌های این زوج جوان گفت: شما باید تلاش‌تان را بکنید و دوباره با خانواده هایتان صحبت کنید. به نظر می‌رسد که شما همدیگر را دوست دارید و امیدوارم خانواده هایتان هم راضی شوند که شما در کنار هم زندگی کنید. اگر در این فرصت یک ماهه موفق شدید که هیچ وگرنه در جلسه بعد در مورد پرونده‌تان تصمیم می‌گیرم.
کارشناس حوزه خانواده

متاسفانه الگوبرداری از فرهنگ‌های غلط غربی و بی توجهی به خواسته‌های فرزندان توسط خانواده‌ها اصلی‌ترین دلیل این طلاق زودهنگام بود. این زوج درگیر یک وابستگی عاطفی زودگذر شده و با الگو گرفتن از فرهنگ‌های غلط دست به ازدواج پنهانی زدند. آن‌ها باید می‌دانستند که این کار صد درصد اشتباه است و تقلید از فرهنگی غلط جز رسوایی و ایجاد تشنج روانی برای آن‌ها و خانواده هایشان ثمره‌ای ندارد
منبع: رکنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
7
16
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
هرکار زشتی که خودتان انجام میدهید بندازین گردن غرب
Mina
چه ربطی دارد
ناشناس
اونى كه اين متن و نوشته كاش حداقل شعورش ميرسيد و يه بار غرب و ديده بود كه ميفهميد اتفاقاً اونجا اين رسم و رسومات سنتى رو ندارند و بچه ها با پشتيبانى قانون خودشان حق انتخاب دارند و جزو آزادى هاى فردى محسوب ميشود .
فیروزه
بنظر من این قاضی بجای اینکه بگه یکماه وقت دارید خانواده هاتونو راضی کنید باید حداقل ٣ ماه دوتا خانواده رو مشاوره خانوادگی میفرستاد و با حمایت از تصمیم درست ازدواج با عشق و مذمت از برخورد مادی و فرهنگ پایین خانواده ها و قانونی و شرعی دونستن این ازدواج، به فکر اصلاح اساسی فرهنگ این مردم باشه و حقوق مدنی شهروندی رو توسعه بده
Md
اتفاقا دقیقا این فرهنگ اسلامیه که اجازه میده دختر و پسر بعد از بلوغ با انتخاب خود ازدواج کنند حالا اینکه تو ایران اجازه پدر لازمه سالهای ساله از قبل از انقلاب این قانون گذاشته شده وگرنه توی قانون اسلامی همینم نبست
محسن
3
9
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
جم تی وی در ایران ههههه.همه چی حتی رفتار دختر و پسر نمایانگر واقعیت و شخصیت خانوادست الکی فیلم دراورده پسره
ناشناس
5
6
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
این دختر و پسر آدم های سالم و خوبی هستن که همدیگرو دوست داشتن و کاملا شرعی و قانونی ازدواج کردن و تن به روابط نامشروع ندادن. باید به‌حال خانواده پسر تاسف خورد که چقدر دگم و عقب مانده اند و همینطور بی احساس و عاطفه
ستیا
طرزتفکر شما کاملا اشتباه هست،،لطفا اول فکرکن بعد نظر بده
شمایی که میای نظر میدی طبق سلیقه و خواسته خودت نظر نده،یک جامعه را در نظر بگیر......
ناشناس
2
23
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
پسر کارشو کرده حالا میگه خانوادم
ناشناس
خخخخخخخ
سپهر
معلومه پسره دنبال هوس بوده
که خرش از پل گذشته
الکی ارثیه رو بهانه کرده
ازیه فاصله دوررررررر
3
18
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
متاسفانه وضعیت اقتصادی خانوادها انقدرخرابه که همه اولویت زندگی دیگه مادی میبینن اگه شاید پدرهای ماهم همچنین شرطی بزارن باوجودبچه شاید ماهم همین تصمیم بگیریم،الان فکر همه به وضیت اقتصادی آیندشه که قراره چی بشه
ایران من
4
10
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
ای کاش تو مدرسه ها به جای چیزهای الکی و به درد نخور ....کمی زندگی خوب و به عشق پاک احترام گذاشتن رو یاد بدهند...
حلما
احسنت به این طرز تفکر...
ناشناس
2
20
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
باهم مث دوست خوب کنار هم میموندن متاسفم برای جامعه ما چرا دخترامون کم سن سال با پسر آشنا میشن بفکر ازدواج هستند.
ناشناس
واقعا که شما باید بری پیش یه روانشناس،،بااین طرز تفکر......
ناشناس
3
10
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
والله خودتون اصل غلطین نه عربا
ناشناس
5
7
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
بهترین کار را کردن نرفتند دنبال زنا وفهشا که ؟
ناشناس
بله،،اما باید اول پدرومادرشون را راضی می کردند
ناشناس
6
9
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
کار غیر شرع نبوده ک میگید غلط غرب ،خودتون چند تا زن و صیغه دارید حتما غلط غربه،نههههههه اینجور مواقع میگید کار ما سنت پیامبره
ناشناس
3
20
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
ای ازدواج هاعادی شده
ناشناس
نه خیر،،به جای این حرفا یه چیزی بگید که بقیه به این کارتشویق نشند
ناشناس
5
8
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
پسره احمق .اونا مهرشونو میخوان چون تو رو کلک زدن.
ناشناس
احتمالا شما پسری...
علیرضا
9
5
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
اخه اصگل دختره ۱۶ سالش بود چرا زدی ۲۰ سال؟؟؟؟؟؟دروغ گو خدا بزنه تو کمر خانوادت
ناشناس
خخخخخخخخخ
خودم
1
6
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
همیشه دختره که ضربه بزرگتر رو میخوره، پس فردا هم بهش میگن مطلقه اما پسر راحت زندگیشو میکنه
ناشناس
5
13
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
انسان باید در هر شرایطی خانواده را در اولویت قرار دهد وبا آنها مشورت کند
مبینا
احسنت معلوم شما خانواده دوستی......
خوشم اومد....ازبین همۂ نظرا شما بهتر نظر دادی
سعید عبدالخانی
6
12
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
زحمت کشیدی جناب قاضی با این جواب دادنت تو باید زحمت این کار رو بکشی که هر دو خانواده رو بکشی و با آنها صحبت کنی نه خود این دو جوان برن صحبت کنند اگه قدرت این کار رو دارن از اول خودشون هم صحبت رو کرده بودن فقط دلم واسه دتره و بیشتر پدرش سوخت زنده باد پداران بزرگ دل
ناشناس
3
23
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
اگه مشکل خاصی ندارند وشرعا باهم ازدواج کرده اند خانواده هردو طرف بنظر من باید کوتاه بیاند وبه زندگی کردن مشترک ، آنها را تشویق کنند پدر داماد سخت در اشتباه است که میگه پسرم را از ارث و میراث مرحوم میکنم بنظر میرسر ایشان هیچ اعتقادی به خدا ندارد اگر خدا مصلحت بداند درکوتاه مدت به پسرش دو برابر او ثروت میبخشد بخدا قسم من به یکی از فرزندام فقط یک عروسی جزی گرفتم الان هزار ماشالله دو سه برابر من دارای داره وزندگی وهم خیلی خوب میگزرونه ترکا یه مثل دارن میگن پسر بد شد مال پدررا چی میخواد بکنه یا خوب شد بستگی به عورزه اش داره
حامد
4
8
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
این ۲تا قبل از ازدواج فقط به فکر همخوابی بودن که این حرکت رو کردن نه چیز دیگه‌ای
ناشناس
الان تمام صحبت این بود که شما اینو نوشتی منحرف
سعیده
برا شما متأسفم بااین ذهن آشفته،،وقت کردی یکم کتاب بخون تا اطلاعاتت برع بالا درباره زندگی اینطوری نظرندی...
کاش ا
2
13
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
کاش این پسر جوان یکم قانون بلد بود هیچ پدری نمی تونه حتی با وصیت نامه رسمی فرزندش رو از ارث محروم کنه کلا وصیت نامه یک سوم اموال رو شامل میشه نه تمامش رو .
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
خاااک برسره خونواده ی پسره وبیشتراز اون خاک بر پسره ک عشقشو میفروشه ب پول وهمچنین با ابروی ی دختر بازی میکنه خدا میزنه پسه کله ت
ناشناس
1
1
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
چه جوری بدون اذن پدرعروس شدند این خانم؟نهایتا درصورت مخالفت پدردختر...باید از حاکم شرع نامه میداشتند.دفترخانه این دونفرروچه جوری به عقدهم دراورده؟
جواد
1
3
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
پسره نامرد دیده همشون یه مزه میدن
زیر دلشو زده
میخواد بزنه زیرش
دختره هم مهریه رو بگیره حقشه
چون پسره نامردی کرده
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
نمیدونم چرا انقدر فرهنگمون پایین که هرکی ازدواج میکنه میگیم به فکر هم خوابی .هرکی با خانواده درگیر میگیم ادم مشکل داری هست.ترخدا یه مقدار رو حرفهایی که میزنیم فکر کنیم..اقا داماد گل برو به پدرت بگو من نه به شما احتیاج دارم نه به پولتون.دست زنت بگیر برو یه جای کوچیک زندگیت شروع کن.اونکه از خانوادش برای تو گذشته میاد با همه چیزت میسازه.خیالت راحت نه پدر به دردت میخوره نه مادر.فقط خدا بعد هم شما دوتا هستید که برای هم میمونید.
ناشناس
0
7
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
دختره باید به خانواده اش میگفت یا همشه دختر باید فاصله دو تحملدکنه مطمعن باش اگه پسره واقعا عاشق باشه باید پاش میموند .دخترا دل ندین چون پسرا یک بار عاشق میشن شد شد نشد نشد ولش کن .
نا‌شناس
0
2
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
همان بهتر که جدا بشن وگرنه دو سه سال بعد با یک طفل معصوم جدا میشدن چون همو نمیخوان هر دو دنبال پولا مادر و پدر اختیار یک عمر زحماتشون دارن بد فرزندان رو نمیخوان
ناشناس
0
3
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
آفای قاضی باید با خانواده ی پسره حرف بزنه نه اینکه اونها را ول بکنه
خدای ناکرده اتفاق بد می افته
~دخترباهوش~
0
1
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
به نظر من هیچ کس مثل پدرو مادرآدم تو تصمیم گیری نمی تونه بهش کمک کنه،،وقتی دونفر قراره باهم ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدند باید اول درست تصمیم بگیرند خانوادشون مخصوصا پدرومادررضایت بدند بعد دست به کاربشند،،درضمن بعد ازدواج تاتقی به توقی می خوره نرند سراغ راه اخر((یعنی طلاق))
باهم سنگاشوناوابکنندسراغ یک مشاوره خوب برند اگرحل نشد با خانواده درمیون بزارند......
خییییییییلی بدم میادازاونایی که بعدازدواج پای حرفشون وای نمیستندومیرندازهم جدا می شند،،،،واقعابراشون متأسفم......
احمد
0
0
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
چه پسر احمق و بی لیاقتی بخاطر محروم شدن از ارث و پول میخواد طلاق بگیره.
عجب روزگاری شده...
ناشناس م
1
2
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
خاک توی سر این دختر هالا بخور حقته توپدر ب این خوبی داشتی اما اون راحت با یک حوس زود گذز نابود کردی
ابوالفضل شاهرود
1
1
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
حالا برو مهریه بده تاپاره بشی فک کرده میتونه بااین فیلم بازی کردنا کاره خودشو کنه ودیگه بزنه به چاک هههه
ماونو
0
3
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
انشاالله مشکل این دو حل بشه
خان
0
2
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
درحضوروجودبزرگان همچون پدرومادرجایزنیست درموردفرزند ایرادنظرکرد ولی حالاکه کاربه اینجارسیده بهتره که قاضی باحکمی مشاوره ای بفرسته تااول دلیل منع ومتوچه بشن بعداگه قانع کننده بودتصمیم بگیرن ودرغیراین صورت یادمون باشه که مابرای وصل کردن امدیم نی برای فصل کردن اماازخواننده نظرم عذرمیخام ولی دوتاایراددارن یکی اون دفتری که این عقدوبدون اذن پدرخونده بایدپاسخگوباشه چراکه اجازه واذن پدربراسمیراخانوم بااین سن لازم بوده ودوم اشکال اینه که هیچ پدری حق محروم کردن فرزندنداره طبق ایات وروایات واگه این کارمحرومت ارث بیافته ازکارسمیراوحسن اقابدترکاره پدرحسن اقاهستش ممنون ازوقتی که براخوندن گذاشتید
ناشناس
1
0
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
چطور بدون رضایت پدردختر، دفتر خونه عقد دائم کردن.این خودش جرمه
ناشناس
1
3
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
کسی که یه ماهه عاشق میشه زودم باید جدا بسه
صائب
0
0
چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۹
اصن چنین چیزی غیرممکنه دختره باکره برای عقد دائم نیاز به اذن ولی داره پس ازدواج این دوتا از همون اول باطل بوده اون دفترخانه ای هم که ازدواجشونو ثبت کرده جرم انجام داده
تینا
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
اینجا وقتی بحث ارث پیش میاد مشخصه پسره ثروتمنده ومعلومه دختره بایه سیاستی تن به این ازدواج داده که اگه این ازدواج دوام آورد که خیلی خوبه اگه ام دوام نداشت میتونم مهریه ای به جیب بزنم ودرهردوصورت برنده ام معلومه پدرشم همچین ناراحت ازاین ازدواج پنهانی نیست کاسبیه خوبیه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
پدر آقاپسر خدا رو درنظر بگیره واین رو بدونه هر چی که داره همش به عنوان امانت فکر نکنه که زرنگی میکنه خدا رو شکر کنه که خدا بهش فرزند داده که سالمه من ی پسر ۱۹ ساله دارم که کمی مریضه وقتی به شوخی میگم اگه درس نخونی برات زن میگیرم میگه مامان من مریضم کسی امن ازدواج نمیکنه شن تا صبح فقط اشک میریزم مواظب عزیزاتون باشین اگر دخت خوبه مانع زندگیشون نشید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
این پدر عزیز قدر سلامتی فرزندشو نمدونه اگر پسرش مشکلی داشت ونیتوست ازواج کنه اون موقع طور دیگه ای به موضوع نگاه میکرد اگه دختر خوبیه مانع نشو پدر بزگوار
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
قبل از این که نظر بدیم درباره‌ی زندگی دیگران بهتره دلیل این که این دو نفر با هم ازدواج کرده و پدر پسره
همچین حرفی زده رو پیدا کرد و درستش کرد ماباید خودمون یاد بگیریم که چگونه فرزندانمان را تربیت کنیم اول پدر پسر ه در تربیت فرزندش کوتاهی کرده اگه پسرش رو درس تربیت میکردبدون خاسته ی پدر هیچ کاری نمی‌کرد و نباید دختر رو اینقدر رها گزاشت وبهش اهمیت ندی که این کارو کنه
رضا
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
پسره دختر را گول زده و لذتش را برده ، الان خانواده را بهانه کرده،
البته من با مهریه سنگین مخالفم، اما دختره باید تا ریال آخر مهر را بگیرد، آن پدری که ثروت دارد و پسرش را دوست دارد،باید تاوان عمل غلط پسرش را بدهد ، تا دیگر از این غلط ها نکند،
هر ماه یک دختر را اخفال کند و لذتش را ببرد، بعداز یک ماه به بهانه ارث و میراث ،دختر مردم را بدبخت کند،
ضمنا وقتی پسره ارث و میراث دارند باید مهر دختر را پرداخت کند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
عزیزانی گه نظر میدن دیگه حالا کار ازکار گذشته دختر پسر عقد کردن وخلاص.....پدر مادرشون راضی نیستن دختره مهریه اش اجرا بزاره پدر پسره مجبور میشه با این وصلت موافقت کنه چرا چون ۵۰۰ تا سکه کم نیست پدره جای پسره نده ...پسره میره حبس...قائدتاً پدر راضی به حبس پسرش نمیشه.....ولی زندگی که ابنجوری شروع بشه...عاقبتش چی میشه
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
بهتره خانواده پسر رو بیارن دادگاه نه پسر و ازشون سوال بپرسن که اگه این خانم دختر خودت بود و کسی اینکار و با دختر خودت میکرد باز هم همینطور رفتار میکردی متاسفم برای مملکتی که در آن زندگی میکنیم
غربی
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
عجب مقاله مسخره با گزارش مسخره و نکته نظر های مسخره و عقب مانده....بی لیاقتی خود را به گردن دیگران نیاندازید...طرف بازرگان را هم ندیده در باره غرب نظر میده....چرا نمیگید که در غرب اینقدر دروغ نمیگویند...اینقدر خیانت نمکنند...اینقدر اختلاس نمیکنند...اینقدر دزدی نمیکنند...اینقدر خود خواه نیستند...اینقدر مفت خوری نمیکنند....
مجید رحیمی نژاد از کرج .فردیس.شهرک ناز
0
0
پنجشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۹
خیلی درد ناکه تو مملکتی زندگی کنی که حتی حق انتخاب این هم موضوعی به این مهمی که دو نفرتا سر حد زندگی و مرگ هم دیگر را دوست دارند اما دو سلیقه فرهنگی کاملا سنتی یا مدرن متفاوت باعث فاصله گرفتن سطح زندگی افرادوخانواده ها میگرددواین سطح طبقاتی چه تحصیلات کار و ... باعث میشود که دو فردی که با چشم پوشی از این سطح زندگی طبقاتی به ضاهرمرفه و خوب ویا ایدعال سنتی تصمیم به زندگی مشترکی برای نه حال بلکه تداوم دار تا لحظه مرگ که این دو زوج را از هم جدا کند که ان هم قلبهای و روح شان متعلق به هم هستند این یک زندگی بدون معامله و بی انتهاست که انسان رابه زندگی سعادتمند و خوشبختی و به قله سعادت میرساند با ارزوی خوشبختی برای این دو جوان و تمامی جوانهای وطنم ایران و به امید ان روزی که خدا وند هیچ معشوق و عاشقی را تنها نگذارد
ناشناس
0
0
جمعه ۰۵ دی ۱۳۹۹
این ازدواج ازاولش بوداربوده..اول رضایت والدین مهمه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!

عمو پورنگ هم از تلویزیون رفت!

مشخصات فنی ویژگی های جنگنده F۱۵ آمریکا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

روغن گیربکس را چه زمانی تعویض کنیم؟

فیلم/آتش سوزی در کارخانه خودروسازی مدیران خودرو

وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد

فیلم/علی ضیا: ازدواج انگیزه ام برای زیست را تکمیل می‌کند

عکس/ مهدی قائدی در جام فوتبال محلات بوشهر در سال ۱۳۸۶

عکس جدید بن سلمان با یک عینک عجیب!

غلامعلی رجایی: مردم عصبانی هستند و رای نمی‌دهند

تبصره ماده ۴۸ مانعی برای تحقق عدالت قضایی است

پست جدید همسر بهرام رادان با استایل انگلیسی + عکس

دستمزد نجومی دیوید تیلور در نقش جدید

فیلم/ امکانات خاص این توالت شگفت زده تان می کند!

شناسایی سویه جدید کرونا با نام فلیرت

جمع‌آوری واکسن کرونا از بازار

عکس/ اعتصاب طلافروشان تهرانی ادامه دارد!

تکلیف نهایی حقوق کارگران مشخص شد

روند دلار بازار طلا را از سکه انداخت

اینفوگرافی/ ۸ راهکار برای سلامتی بدون نیاز به تجویز پزشک

فرشاد زاهد مدیرکل بسترسازی تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی شد

ادعا‌های قابل تامل رئیسی درباره کسری بودجه

کف و سقف حقوق بازنشستگان اعلام شد

حقوق بازنشستگان ۲۳ میلیون تومان می‌شود؟

نماز و روزه امیر تتلو کارساز می‌شود؟

عکس/ هانده ارچل و دوستانش در یک مهمانی

آقای بانکی‌پور حواستان به سفره مردم باشد نه تختخواب مردان ترکیه‌ای

محرومیت سنگین در انتظار هافبک استقلال

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

جدایی اشکان خطیبی از آناهیتا قطعی شد؟

عکس/ هادی چوپان در حرم امام رضا (ع)

رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

اعزام زائران حج تمتع چگونه است؟

شرط سردار آزمون برای آمدن به لیگ برتر

دختر بچه ۱۰ ساله دوستش را سلاخی کرد!

فیلم/ کدام بازیگران زن سینمای ایران هنوز ازدواج نکرده اند؟

حق‌الزحمه دستیاران پزشکی افزایش یافت

خردادماه نقطه چرخش بورس به سمت صعودی شدن

بالا بردن قیمت بنزین شاخص تورم را ۴ رقمی می‌کند؟

فیلم/رویای موتور سواری بانوان به حقیقت نمی پیوندد!

فیلم/ آماده شدن عادل فردوسی پور برای اجرا در اتاق گریم

جذاب‌ترین کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

فیلم/ خاطره صحرا اسدالهی از کامنت زشت یکی از آشنا‌های خود

جزئیات وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیونی ودیعه مسکن

منطقه «پرواز ممنوع» چیست؟

هزینه تشریفات شروع مجلس دوازدهم ۲۰۰ میلیارد تومان!

استوری رسول خادم درباره دختر پرسپولیسی+ عکس

قیمت خانه‌های ۷۰ تا ۹۰ متری در تهران+ جدول

عکس سلفی سوسانو و همسر فوتبالیستش در یک کافه

افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین

آخرین خبر درباره تعیین دستمزد کارگران

وضعیت دردناک بی‌خانمان‌های روستای سوخته

عکس/ عاشقانه‌های بابک جهانبخش و همسرش در اینستاگرام