تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه ۹۹

سقوط ۴۴ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه با ریزش ۴۳ هزرا و ۶۸۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. در این روز همه گروه‌ها چه شرکت‌های کوچک و چه شرکت‌های بزرگ به صورت یک دست روند نزولی داشتند. با این تفاوت که در نماد‌های کوچک حجم معاملات پایین جلوی کاهش قیمت پایانی را گرفت. موردی که باعث شد شاخص کل ۳.۱۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۸۴ درصد کاهش داشته باشد. امروز نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا به ترتیب بیشترین تاثیر را در سقوط شاخص کل داشتند

شاخص بورس

اقتصاد۲۴ - شاخص کل بورس در ۳۰ دقیقه ابتدای معاملات امروز ریزش ۲۷ هزار واحدی را پشت سر گذاشت و به کلی از مرز ۱.۴ میلیون واحد فاصله گرفت. در این لحظه شاخص کل ۱۹۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۱۲ درصد کاهش پیدا کرده‌اند و تشکیل یک بازار سراسر قرمزرنگ داده‌اند. بیشترین تاثیر در کاهش شاخص کل بورس بر عهده نماد‌های فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا، خودرو و شتران است که اغلب آن‌ها در صف فروش قرار دارند. 

تابلو بورس رنگ خون گرفت

در ابتدای معاملات امروز از مجموع ۳۱۵ نماد بورسی حدود ۲۵۴ نماد روند نزولی در پیش گرفته‌اند و تنها ۶۱ نماد با فرار از سقوط، شاهد افزایش قیمت سهام هستند. همچنین در بازار فرابورس تعداد نماد‌های قرمزرنگ به ۱۴۷ نماد رسیده در حالی که ۸۵ نماد شرایط نسبتا بهتری را تجربه می‌کنند. هرچند نگاهی به تابلو بورس نشان می‌دهد وضعیت به حالت قرمز درآمده.

تابلو قرمزرنگ بورس امروز پیام خوبی برای سهامداران و ندارد و اینطور که پیداست، امروز شاهد یکی از سخت‌ترین روز‌های بورس خواهیم بود. چراکه اغلب گروه‌ها و نماد‌ها قرمزرنگ هستند. در ابتدای معاملات امروز، محصولات دارویی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. برکت و دیران با جمع شدن صف خرید، به مدار نزولی افتادند و دیگر نماد‌های این گروه عموما قرمزرنگ و دارای صف فروش هستند. در بین محصولات شیمیایی کلیر، شدوص و شتوکا از معدود نماد‌های سبزرنگ هستند و شاهد کاهش قیمت سهام و تشکیل صف فروش در اغلب نماد‌های این گروه هستیم. خودرو، خساپا و خگستر با صف فروش سهامدارانشان را ناامید کرده‌اند. گروه بانکی در غیاب وبصادر، وتجارت و وبملت شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند.

تنها دو نماد وگردش و وپست در این گروه روند صعودی دارند. فلزات اساسی هم مثل دیگر گروه‌ها امروز قرمزرنگ است و شاهد تشکیل صف فروش برای فولاد، فملی، ذوب و ... هستیم. انبوه‌سازی‌ها وضعیت نسبتا بهتری دارند و تعداد نماد‌های سبزرنگ در بینشان بیشتر است. غذایی‌ها به جز غنوش، غبهار و غاذر اغلب صف فروش دارند. فرآورده‌های نفتی همگی پنج درصد ارزش خود را از دست داده‌اند و گروهی سراسر قرمزرنگ را تشکیل داده‌اند. دیگر گروه‌های صنعت هم شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند و همه آن‌ها به طور یکدست در مدار نزولی افتاده‌اند.

نصف بازار قفل در صف فروش

در ساعات میانی معاملات امروز حدود ۲۸۸ نماد که ۴۶ درصد بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند در کمترین قیمت مجاز معامله شده و شاهد صف فروش هستند. در طرف مقابل ۹۰ نماد معادل ۱۴ درصد بازار با صف خرید روبرو شده‌اند. ارزش مجموع صف‌های فروش در این ساعات حدود دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است و ارزش صف‌های خرید در مجموع به هزار میلیارد تومان می‌رسد. 

خبهمن؛ سنگین‌ترین صف فروش بازار

هرچند اغلب نماد‌های شاخص‌ساز در صف فروش قرار گرفته‌اند، اما در بین همه آن‌ها نماد خبهمن با صف ۱۴۰ میلیارد تومانی در صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های فروش به چشم می‌خورد. شپنا با صف ۸۷ میلیارد تومانی در مقام دوم ایستاده و خگستر با صف فروش ۸۳ میلیارد تومانی در رتبه سوم قرار دارد. بوعلی، خودرو، کاما، شستا، کوثر، کرمان و وکبهمن از دیگر نماد‌های دارای صف فروش سنگین در بازار امروز هستند.  

چخزر؛ سنگین‌ترین صف خرید بازار

نماد‌هایی که تازه عرضه اولیه شده‌اند، صدر فهرست سنگین‌ترین صف‌های خرید را به خود اختصاص داده‌اند. چخزر با صف ۲۱۳ میلیارد تومانی در رتبه اول ایستاده و مقام دوم در اختیار خزر با صف خرید ۵۷ میلیارد تومانی است. کمند، خموتور، آپ، چکاوه، غنوش، خفنر، غگیلا، رافزا، فرزین، دتوزیع و زفکا از دیگر نماد‌هایی هستند که در بازار قرمزرنگ امروز رنگ سبز به خود گرفته‌اند.

شاخص بورس ۴۴ هزار واحد سقوط کرد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه با ریزش ۴۳ هزرا و ۶۸۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. در این روز همه گروه‌ها چه شرکت‌های کوچک و چه شرکت‌های بزرگ به صورت یک دست روند نزولی داشتند. با این تفاوت که در نماد‌های کوچک حجم معاملات پایین جلوی کاهش قیمت پایانی را گرفت. موردی که باعث شد شاخص کل ۳.۱۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۸۴ درصد کاهش داشته باشد. امروز نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شستا، کگل، تاپیکو و شپنا به ترتیب بیشترین تاثیر را در سقوط شاخص کل داشتند.

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز نشان می‌دهد محصولات شیمیایی بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند. در این گروه قیمت سهام آریا، کلر، شتوکا و شبصیر رشد کرد، اما دیگر نماد‌ها عموما با صف فروش همراه بودند. ریزش ۴۴ هزار واحدی شاخص کل نتوانست تاثیری در روند صعودی برکت بگذارد. این نماد در کنار دیران و دبالک از جمله معدود نماد‌های سبز بازار امروز بود. البته دیگر نماد‌های گروه دارویی مثل کلیت بازار قرمزرنگ و دارای صف فروش بودند. شرایط برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF مساعد نبود. تا جایی که چند صندوق سهامی از جمله آوا، فیروزه، الماس، آتیمس و آگاس بیش از پنج درصد ارزش خود را از دست دادند. دارا یکم و پالایش هم هر کدام حدود هشت درصد سقوط کردند. فلزات اساسی به خصوص نماد‌های بزرگ فولاد، فملی و ذوب با صف فروش به کار خود پایان دادند. تعداد نماد‌های سبزرنگ در گروه خودرو بیشتر بود و خاور، خمهر، خاهن، ختراک و خنصیر از جمله آن‌ها بودند، اما کلیت این گروه قرمزرنگ و خودرو، خساپا و خزامیا در صف فروش قرار داشتند. حتی سنگین‌ترین صف خرید ابتدای معاملات یعنی خبهمن تا پایان ساعت کاری بورس به صف فروش تبدیل شد. به طور کلی گروه‌های انبوه‌سازی، کانی‌های غیر فلزی و حمل و نقل وضعیتا بهتری نسبت به دیگر گروه‌ها داشتند و در بینشان چند سبزرنگ در بین انبوه نماد‌های قرمزرنگ به چشم می‌خورد.   

کاهش ارزش معاملات به ۱۷ هزار میلیارد تومان

معامله‌گران بورس امروز حدود ۶.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۲۲۰ هزار معامله به ارزش هشت هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان دادوستد کردند. اگر معاملات هشت هزار و ۴۴۰ میلیارد تومانی فرابورس را هم در نظر بگیریم، ارزش کل معاملات امروز بازار سرمایه به رقمی حدود ۱۷ هزار و ۹۲ میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به روز‌های گذشته کاهش نسبی پیدا کرده است. عجیب اینکه امروز ارزش معاملات بورس و فرابورس تقریبا با هم یکسان بود. در بازار بورس به ترتیب نماد‌های برکت، شستا، خودرو، ولپارس، سیتا، شپنا و فولاد و همچنین در بازار فرابورس به ترتیب چخزر، وسپهر، شاروم، آریا، زملارد، بگیلان و پیزد پرتراکنش‌ترین نماد‌ها بودند.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استایل جذاب و نوجوان‌پسند بازیگر گناه فرشته

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق