اقتصاد۲۴ - بانک رفاه کارگران به عنوان بانکی اجتماعی در سال ۱۳۳۹ تشکیل و از محل وجوه سازمان بیمههای اجتماعی کارگران تأسیس شد. بانک رفاه کارگران در شصتمین سال تأسیس خود با شش دهه فعالیت مستمر و پیشرفت روزافزون به عنوان هفدهمین شرکت برتر ایران برگزیده شد. با واکاوی شش دهه فعالیت این بانک مشاهده میکنیم که مشتری و مشتری مداری در اولویت نخست مدیران ارشد بانک محسوب میشود؛ این موضوعی است که در عملکرد، انتخاب و راه اندازی شیوهها و فرایند خدمات رسانی به مشتریان کاملا مشهود است. با نگاهی گذرا به جدول خدمات الکترونیک بانک و گشت و گذاری در این خدمات به خوبی مشاهده میکنیم که مشتری در اولویت این خدمات قرار دارد. از همین روست که شاهدیم این بانک مبادرت به راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی بانک رفاه کارگران کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری تهران بهشت؛ انتهای سال گذشته مهمان ناخواندهای به نام کرونا ویروس تمامی جهان و کشورمان را فرا گرفت و دو قشر خاص نظام سلامت و نظام بانکی در خط مقدم مبارزه با آن قرار گرفتند. پس از شوکی که به کشور وارد شد با گذشت ماههای ابتدایی و تدوین پروتکلها و شیوه نامههای بهداشتی برخورد با این ویروس، شبکه بانکی به خصوص بانکهایی همچون بانک رفاه کارگران دست به کار شده تا با ارائه و راه اندازی راهکارهایی به روز و کارآمد بر بستر اینترنت و فضای مجازی گسترش و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب بانک را در دستور کار خود قرار دهند.
بر پایه این گزارش؛ با نگاهی به لیست خدمات الکترونیک بانک رفاه کارگران گزینههای بسیاری به چشم میخورد که هر کدام در جای خود امری مهم را بر عهده دارند که عبارتند از: موبایل بانک، رفاه پرداخت، تبلت بانک، همبانک رفاه، سامانه اطلاع رسانی پیام کوتاه (SOD)، رمز یکبار مصرف موبایلی (OTP)، اپلیکیشن موبایلی همراه کارت رفاه، رمز دوم پویا (یکبار مصرف) کارت و دستیار دیجیتال.
در شرایط کرونایی فعلی که همچنان قربانی میگیرد سامانهای که بتواند مشتریانی را که باید برای دریافت خدمات حتما مراجعه حضوری به شعب بانک داشته باشند، هدایت و حمایت کند میتواند بسیار کار آمد باشد.
حال که کرونا در زندگی روزمره حضوری فعال دارد، بانک رفاه کارگران برای رفاه هر چه بیشتر و حفظ سلامتی مشتریان و به حداقل رساندن تجمع در شعب، دست به کار شده و با توجه به سیاست کلی و همیشگی مدیران بانک مبنی بر در اولویت قرار داشتن مشتریان، سیستم نوبت دهی تلفنی مشتریان بانک رفاه کارگران را طراحی و مورد بهره برداری قرار داده است.
این خدمت به این صورت است که، شهروندان در سیستم نوبت دهی تلفنی مشتریان بانک رفاه کارگران با شماره ۸۵۲۵-۰۲۱، مرکز ارتباط مشتریان بانک، تماس میگیرند و برای حضور در شعبه مورد نظر خود نوبت گرفته و در ساعت مشخصی که اعلام میشود، میتوانند جهت انجام امور بانکی به شعبه بانک مراجعه کنند.
مشتریان این بانک از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ضمن تماس با شماره ۸۵۲۵-۰۲۱ و انتخاب کلید ۲ و وارد کردن کد شعبه، زمان نوبت برای حضور در بانک به صورت پیامک به آنها ارسال میشود. در صورتی که مشتریان کد شعبه مورد نظر را نداشته باشند تماس مشتری با کارکنان مرکز ارتباط به مشتریان این بانک برقرار شده و نوبت حضور در شعبه مورد نظر به وی اعلام میشود.
راه اندازی سیستم نوبت دهی تلفنی بانک رفاه کارگران همزمان با پیک سوم کرونا و البته فروکش اندکی که در شهرهای مختلف کشور داشته است، میتواند کمک شایان توجهی از نظر کاستن تجمع و سامان بخشیدن به حضور مشتریان در شعب بانک رفاه کارگران داشته باشد و مشتریان با مراجعه به آن و دریافت نوبت، با خیالی آسودهتر حضوری امنتر را در شعب این بانک تجربه کنند.