تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

ایران لاک: انواع چشمی دیجیتال ادلر و مزایای استفاده از آن‌ها

تأمین امنیت خانه، مجتمع تجاری، مسکونی، آپارتمان و...، بدیهی و ضروری است و به کمک تجهیزات مختلف فراهم می‌شود: از جمله چشمی دیجیتال ادلر و چشمی الکترونیکی.

ویژگی انواع چشمی دیجیتال ادلر

اقتصاد۲۴ - در حال حاضر برای داشتن یک خانه هوشمند تکنولوژی‌های زیادی استفاده می‌شود. یکی از این تکنولوژی‌ها، چشمی دیجیتال است که با داشتن ویژگی‌های امنیتی و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی برای کاربران به وجود می‌آورد. در چشمی الکترونیکی بسیاری از محدودیت‌های چشمی قدیمی شامل محدودیت‌هایی مانند کیفیت بسیار پایین تصویر، دید محدود در شب و نیز زاویه دید بسیار پایین چشمی‌های معمولی وجود ندارد. چشمی دیجیتال با نصب پشت در منزل یا محل کار مانند یک چشمی اپتیکال نصب می‌شود و قابلیت مشاهده و تردد را فراهم می‌آورد. اگر قصد دارید تا بیشتر با انواع چشمی دیجیتال و کارکرد آن‌ها آشنا شوید یا قصد خرید یک چشمی هوشمند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها از ایران لاک بخوانید.

چشمی دیجیتال چیست

چشمی دیجیتال با نام‌های دیگر چشمی در آپارتمان، چشمی الکترونیکی از جمله انواع تجهیزات حفاظتی در صنعت ساختمان است که ویژگی‌های مفید و خاص خود را دارد. اگرچه در سالیان گذشته، انواع سیستم امنیتی به‌عنوان یک کالای لوکس و لاکچری برای ساختمان‌های بیشتر تجاری محسوب می‌شدند و در منزل کاربرد نداشتند. در گذشته چشمی دیجیتال به لحاظ هزینه کرد، یک هزینه زیادی و اضافی قلمداد می‌شد. امروزه به‌مرور و با گذشت زمان چشمی به یک وسیله ضروری تبدیل شده که نیاز هر واحد تجاری یا مسکونی است. چشمی دیجیتال کالایی است که در گام اول برای ایجاد امنیت بوده و آسودگی خاطر را برای دارندگان به وجود آورد. دارنده چشمی الکترونیکی می‌تواند از مراجعه افرادی که پشت در هستند مطلع شده و این مزیت را در اختیار دارد که اشخاص و افراد مورد اطمینان خود را راه داده و در را باز کند.

تفاوت چشمی دیجیتال با چشمی شیشه‌ای قدیمی در این است که پس از مشاهده فرد پشت در، همه اطلاعات و مشخصات را به‌صورت دیجیتال و الکترونیکی نشان می‌دهد. تصویر به شکل بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر در اختیار قرار گرفته و مشاهده می‌شود. به‌طور کلی چشمی دیجیتال دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن است.

کارکرد چشمی دیجیتال

عملکرد چشمی دیجیتال درست مطابق با همان چشمی‌های قدیمی در ورودی ساختمان است که یک لنز کوچک چشمی روی پشتی در قرار می‌گرفت و به ساکنان منزل یا دفتر کار این امکان را می‌دهد که بررسی کنند چه کسی در پشت در واحد ایستاده یا زنگ در را زده است. به‌علاوه اینکه می‌توانید از تصویر پشت در واحد خود، تصویر ذخیره کنید. انواع این چشمی دیجیتال در آپارتمان دارای صفحه نمایشی هستند که می‌توانند ابعاد مختلفی دارا باشند. چشمی دیجیتال پشت در شرایطی که هیچ نور و روشنایی در محیط نباشد، نیز قادر است یک تصویر واضح از اشخاص مراجعه‌کننده نشان دهد. برخی از چشمی‌های دیجیتال نیز عملکرد مانیتور در آن‌ها به‌صورت وایرلس است که بسیار دارای اهمیت است. چشمی الکترونیکی در مواردی که دارای حسگر حرکتی باشد قادر است هرگونه توقف جلوی در ورودی منزل یا شرکت را نیز به‌صورت عکس و فیلم ثبت کند.

مزایای استفاده از چشمی دیجیتال

چشمی دیجیتال راه حلی هوشمند برای کنترل در ورودی منزل و محل کار است. از مهم‌ترین مزیت‌های چشمی دیجیتال این است که تنها با نگاه کردن در مانیتور می‌توانید فرد پشت در را ببینید، اما در چشمی‌های معمولی حتما باید از سوراخ چشمی نگاه کنید که به دلیل ایجاد سایه، فرد پشت در متوجه حضور کسی در خانه خواهد شد. همچنین قابلیت گرفتن عکس و فیلم از رفت‌و‌آمد مشکوک توسط چشمی به وجود آمده است که می‌توانید عکس و فیلم از تمامی کسانی که زنگ در خانه شما را به صدا درآورده‌اند داشته باشید تا در صورت عدم حضور بتوانید مطلع شوید چه کسانی به خانه یا دفتر مراجعه کرده‌اند.

انواع چشمی دیجیتال و الکترونیکی

ویژگی انواع چشمی دیجیتال ادلر

مدل‌های بسیار متنوعی از چشمی دیجیتال و چشمی الکترونیکی براساس قابلیت و آپشن‌های مختلف وجود دارد که هر یک کاربرد‌های خاص خود را دارند. پیشرفته‌ترین نوع چشمی دیجیتال به این صورت هستند که به جز دارا بودن از همه امکاناتی که در بالا ذکر شد، دارای قابلیتی باشند که بتوان در صورت حضور نداشتن در واحد از مراجعین به منزل یا دفتر مطلع شد و حتی بتوان از راه دور با آن‌ها صحبت کرد. این قابلیت به چند روش امکان‌پذیر است که هر یک تکنولوژی پیشرفته و گران‌قیمت‌تری را دارا هستند که در ادامه به معرفی و به بررسی هر یک می‌پردازیم.

چشمی دیجیتال وای فای

این محصولات دارای وای‌فای داخلی هستند که قادر هستند به وای‌فای منزل یا محل کار متصل گردند و از این طریق، تصاویر، صدا، رفت و برگشت را در بستر اینترنت انتقال داده تا صاحب‌خانه همواره از مراجعین منزل یا دفتر خود مطلع باشد. در بسیاری از انواع چشمی دیجیتال و الکترونیکی وای‌فای، وقتی که قابلیت تشخیص حرکت فعال شود برای صاحب‌خانه یک پیام ارسال می‌گردد تا او بتواند دم در منزل خود را به‌صورت تصویری چک کند. امکان دیگر بازبینی تصاویر ضبط‌شده از راه دور است که در برخی از چشمی الکترونیکی دیجیتال وجود دارد

چشمی دیجیتال سیم کارتی

این نوع چشمی‌های دم در چوبی ازطریق سیم‌کارتی که درون آن‌ها نصب می‌شود قادر هستند صدای محیط را به وسیله تماس صوتی با صاحب‌خانه انتقال بدهند و در صورت تمایل صدای صاحب‌خانه را در محیط پخش کنند. همچنین انتقال تصاویر گرفته‌شده ازطریق MMS نیز در برخی از این محصولات وجود دارد. برخی دیگر از این چشمی‌های دیجیتال ازطریق اینترنت داخلی سیم‌کارت امکان انتقال تصویر و صدا را می‌دهند و دیگر نیاز به تماس ازطریق خط موبایل وجود ندارد.

مشخصات و ویژگی چشمی دیجیتال

برخلاف چشمی‌های قدیمی و اپتیکال که باید در یک ارتفاع معین نصب می‌شدند و امکان دیدن افراد پشت در برای تعداد محدود و فاصله معینی فراهم بود، استفاده از چشمی دیجیتال و چشمی الکترونیکی حداقل محدودیت‌ها را دارد. استفاده از صفحه نمایشگر LCD جهت مشاهده پشت در، امکان استفاده راحت از چشمی برای تمامی افراد با اندازه قدی متفاوت فراهم خواهد شد. در چشمی اپتیکال، فرد باید تصویر را به‌سختی با یک چشم و با نزدیک شدن و دور شدن از چشمی معمولی اپتیکال ببیند و مشاهده کند. این محدودیت در چشمی الکترونیکی با ابعاد چند اینچی که توسط مانیتور فراهم می‌شود، وجود ندارد. تصویر مشاهده‌شده روی LCD چشمی الکترونیکی برخلاف چشمی‌های اپتیکال قدیمی از کیفیت بسیار بالایی حتی در شرایط نور کم محیط برخوردار است، بیشتر این سیستم‌ها دارای قابلیت بزرگ‌نمایی تصویر و زوم نیز هستند. تصویر چشمی دیجیتال به‌راحتی قابل مشاهده خواهد بود و نیازی به نزدیک شدن به چشمی در نیست از این رو با نزدیک شدن به چشمی پشت آن سایه ایجاد نشده و افراد پشت در متوجه حضور شما در نزدیکی نخواهند شد.

علاوه بر این، این چشمی‌ها سهولت در نصب و راه‌اندازی دارند. چشمی دیجیتال و چشمی الکترونیکی از دو قسمت دوربین و مدار فرمان باتری و نمایشگر تشکیل شده است که به‌راحتی می‌توان دوربین را در داخل سوراخ چشمی اپتیکال نصب نمود و از سمت دیگر در، پیچ آن را محکم کرد. در نهایت با اتصال فلت کابل دوربین به مانیتور، می‌توان از چشمی دیجیتال استفاده کرد.

ویژگی انواع چشمی دیجیتال ادلر

مشخصات چشمی دیجیتال وای فای و سیم کارتی

قابلیت عکس برداری خودکار از حضور فرد پشت در
قابلیت فیلم‌برداری خودکار از حضور فرد پشت در
توانایی ارسال تصویر فرد پشت در ازطریق اینترنت به موبایل افراد
قابلیت ارتباط و مکالمه فرد پشت در و ساکنان داخلی به‌صورت video call
امکان ضبط پیام فرد پشت در در حافظه چشمی دیجیتال
توانایی ضبط پیام تصویری روی چشمی الکترونیکی
مجهز به حسگر هوشمند حرکتی Motion Detector
مجهز به حسگر حرارتی
مجهز به سیستم اعلام هشدار
دارای راهنمای صوتی برای مراجعه کننده و ...

کلام پایانی

چشمی دیجیتال یا همان چشمی الکترونیکی قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد ذخیره عکس و ویدئو، شما را از مراجعه افراد به منزل یا محل کارتان مطلع می‌سازد. حتی در مواقعی که در خانه یا دفتر حضور نداشته باشید با چشمی دیجیتال مجهز به وای‌فای می‌توانید رفت‌و‌آمد به منزل و دفتر را زیر نظر داشته باشید. تکنولوژی پیشرفته چشمی دیجیتال با داشتن نمایشگر LCD و تصاویری با کیفیت بالا شما را در جریان تردد از در محل مورد نظر شما قرار می‌دهد. این تجهیزات باید از فروشگاه‌های معتبر تهیه شوند و امروزه در فروشگاه‌های آنلاین نیز در دسترس هستند. یکی از بهترین فروشگاه‌ها، فروشگاه آنلاین ایران لاک است که عرضه‌کننده قفل دیجیتال هوشمند، قفل دیجیتال باشگاهی، قفل دیجیتال استخری، دستگیره دیجیتال، قفل پسوردی با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت است.

منبع: زومیت
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ایران با چه موشک‌هایی به اسرائیل حمله کرد+ مشخصات

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

معاون اول جدید قوه قضاییه کیست؟

فیلم/ گلف بازی عجیب طارمی و بیرانوند

نوسان افزایشی دلار با علامت تشدید تحریم‌ها