تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
با حضور مدیر عامل گروه فولاد مبارکه صورت گرفت؛

تدوین اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰

استراتژی‌ها و اهداف گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۰ با حضور مدیر عامل، معاونان و مدیران این شرکت به مدت دو روز در مجموعه فرهنگی - ورزشی فردوس تدوین شد.

عظیمیان اقتصاد۲۴ - مهندس حمید رضا عظیمیان در این جلسه ابتدا افتخار آفرینی فولاد مبارکه در بیست و سومین دوره جایزه صد شرکت برتر ایران را تبریک گفت و افزود: کسب عناوین شرکت پیشرو، رتبه اول از نظر شاخص فروش در گروه فلزات اساسی و رتبه دوم در شاخص ارزش افزوده در بین ۱۰۰ شرکت دستاورد مبارکی است که برنامه ریزی کاملا هدفمند و تلاش همه جانبه مدیریت و کارکنان به بارنشسته که شایسته قدردانی است.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب و معرفی واحد حراست شرکت فولاد مبارکه به عنوان حراست برتر استان گفت: این موفقیت نیز برای دومین بار پیاپی است که میسر می‌شود از این رو از تلاش همکاران در این حوزه نیز که با تمامی تلاش خود در صیانت از شرکت مجاهدت می‌نمایند، قدردانی می‌نمایم.

مدیر عامل فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها برای اقتصاد کشور یاد و تصریح کرد: شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه، شیوع همه جانبه ویروس کرونا و محدودیت‌های زیاد دیگری نظیر کمبود مواد اولیه و انرژی شرایط سختی را برای تولید کنندگان و بنگاه‌های اقتصادی ایجاد کرد؛ اما خوشبختانه شاهد بودیم که با توکل به خداوند و همت همه جانبه همکاران و تامین کنندگان و سازندگان داخلی با سربلندی در حال عبور از این بحران‌ها هستیم.

وی با تاکید بر این که در سال آتی نیز تحریم‌ها شرایط سخت تری را ایجاد خواهد کرد، از وحدت، یکپارچگی و همدلی به عنوان یکی از مهمترین راهکار‌های عبور از این چالش‌ها نام برد.

مهندس عظیمیان با تاکید بر لزوم حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور خاطرنشان کرد: به همین منظور باید پروژه‌های توسعه‌ای گروه در مجتمع فولاد سبا، فولاد هرمزگان، ورق خودرو، سفید دشت و فولاد سنگان تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانند.

ترجیح دادن منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی

مهندس عظیمیان ترجیح دادن منافع کل سازمان و در نهایت منافع ملی بر منافع بخشی و شخصی را یکی دیگر از مهمترین راهبرد‌های فولاد مبارکه دانست و تصریح کرد: این رویکرد، ضرورتی الزام آور و جدی برای کل گروه است.

وی با اشاره به تحریم‌های خارجی و برخی ناملایمات داخلی علیه شرکت گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، اکثر صنایع کشور یک بار در لیست تحریم‌های وزارتخانه‌های خارجه و خزانه داری آمریکا قرار گرفته اند. این درحالی است که فولاد مبارکه تا کنون سه مرتبه مورد تحریم قرار گرفته، ولی خوشبختانه علی رغم همه مشکلات هم اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌برد.

مهندس عظیمیان گفت: این که یک بنگاه اقتصادی که رو به جلو در حال حرکت است، به طور مرتب به جامعه امید پمپاژ می‌کند، و با اجرای صد درصدی راهبرد‌های وزارتخانه و ستاد تنظیم بازار دائما به ذینفعان و جامعه پالس‌های مثبت میدهد نباید تا این حد مورد هجمه قرار گیرد. این در حالی است که به اذعان مسئولان مربوطه تنها شرکتی بوده است که در بورس شفافیت صد در صدی داشته و حتی یک کیلو گرم هم تخلف نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد‌های شرکت در ۱۰ ماهه اخیر گفت: آمار و ارقام گویای آن است که بسیاری از بخش‌های شرکت تا پایان سال جاری علی رغم همه محدودیت‌ها به اهداف سالانه خود دست خواهند یافت.

مدیر عامل گروه فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بخواهیم در بازار بمانیم و یک بنگاه برتر باشیم، لزوما باید توجه جدی به این طرح داشته باشیم و با پشت سر گذاشتن ارزیابی باشگاه فانوس دریایی و افزایش ۶ تا ۸ درصدی بهره وری در کنار شرکت‌های بزرگ دنیا قرار گیریم. از این رو به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به میمنت این عدد شرکت ایریسا و معاونت تکنولوژی باید ۲۲ پروژه طرح تحول دیجیتال را تا پایان ۱۴۰۰ تدوین و ارائه کنند.

به گفته مدیر عامل گروه فولاد مبارکه شرط پویایی و بقای این گروه در گرو دست یابی به دانش فنی تولید محصولات جدید است همچنانکه در سال جاری به دانش و تواتایی تولید اسلب با ضخامت‌های ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیمتر دست یافتیم؛ که دستاورد بسیار درخشانی بود.

عظیمیان دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع توسعه ناوگان حمل و نقل محصولات و مواد اولیه فولاد مبارکه اشاره کرد گفت: این موضوع باید به عنوان یک پروژه برتر تعریف شود. از این رو انتظار می‌رود طرح جامع حمل و نقل پس از اخذ مصوبات لازم تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه از هلدینگ مالی این شرکت به عنوان نوزادی چند ماهه که در آینده نزدیک می‌تواند به درخت تنومند تبدیل شود، نام برد و گفت: این اقدام یکی از بهترین اقدامات تصمیمات و اقدامات شرکت است که می‌تواند در ابتدا در خدمت فولاد مبارکه و سپس در خدمت صنعت و تولید کشور قرار گیرد.

وی از حاکمیت سیستم بر تمامی فرایند‌های فولاد مبارکه به عنوان یکی از افتخارات شرکت یاد و تصریح کرد: تمامی این سیستم‌ها باید همواره بروز رسانی و اصلاح شوند.

ارتقای ایمنی کارکنان و تجهیزات شرکت فارغ از دستاورد‌های درخشان جهانی یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مدیر عامل فولاد مبارکه در این جلسه بود.


بیشتربخوانید:فولاد مبارکه حجم بالایی از مبادلات گمرکی را به خود اختصاص داده است


در جریان برگزاری این جلسه معاون تکنولوژی و مسئول کمیته عالی مدیریت شرکت فولاد مبارکه نیز در گفتگو با خبرنگار فولاد گفت: بخشی از فرآیند تدوین استراتژی گروه فولاد مبارکه و شرکت فولاد مبارکه در این جلسات دو روزه صورت می‌گیرد، اما فرآیند طراحی و تدوین استراتژی‌ها تقریبا به طور رسمی از مهرماه آغاز می‌شود که در ۱۲۸ کمیته و زیر کمیته، مسائل استراتژیک سازمان و آن چیزی که تا پایان سال اتفاق افتاده و پیش بینی برای سال آینده مطالعه، چکش کاری و مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد. همچنین چگونگی اهداف اعم از تحقق یافته و نیافته بررسی می‌شود و بر مبنای یکسری از استاندارد‌هایی که مهمترین آن‌ها بررسی نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدید‌ها است، توسط مجموعه استراتژی گروه فولاد مبارکه بطور اختصاصی تدوین می‌شوند.

سید مهدی نقوی گفت: در این دو روز استراتژی گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ اعم از استراتژی رشد گروه فولاد مبارکه و همچنین استراتژی سرپرستی فولاد مبارکه در کارگروه‌های متعددی به طور اختصاصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت؛ و در روز دوم نیز اهداف استراتژیک نه معاونت فولاد مبارکه و روابط عمومی شرکت، مورد برسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پس از این جلسه دو روزه بلافاصله فعالیت‌های لازم برای تحقق این فرآیند شروع خواهد شد بطوری که استراتژی‌های سطح کلان شرکت که در این جلسات نهایی شده است در کمیته‌های اصلی تحول و زیر کمیته‌ها به یکسری اهداف فرآیندی و وظایف کارکردی مجموعه فولاد مبارکه تبدیل می‌شود.

شایان ذکر است، طبق فرآیندی که هرساله انجام می‌شود بعد از تحلیل‌های استراتژیک شامل تحلیل محیط کلان، تحلیل محیط صنعت و تحلیل محیط درون و شناسایی نیاز‌ها و انتظارات ذینفعان، تدوین اهداف مضمون‌های استراتژیک در معاونت‌های مختلف صورت گرفته و سپس در جلسه ۲ روزه‌ای تدوین استراتژی و اهداف کل شرکت در افق ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با حضور مدیر عامل، معاونان و تمامی مدیران شرکت نهایی و تصویب می‌شود.

منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو