تاریخ بروز رسانی: ۰۹:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۹

در این ساعت‌ها غذا بخورید تا کاهش وزن را تجربه کنید

بدن شما یک ساعت واقعی نیست اما ساعتی دارد که مدام کار می ‌کند و این ریتم شبانه‌ روزی، عملکرد بدن را مطابق برنامه ‌ریزی درست پیش می ‌برد.

غذا بخورید تا کاهش وزن را تجربه کنیداقتصاد۲۴ -این ساز و کار کمک می‌کند تا بدن شما خودش را با تغییرات محیطی، خواب و رفتار‌هایی مانند غذاخوردن تطبیق دهد.

درست است که تاثیرات نوع مواد غذایی که مصرف می‌کنید برای همه کاملا روشن است، اما اینکه کی غذا می‌خوریم هم، تاثیر خاص خود را روی وضعیت بدن، دریافت کالری‌ها و مواد مغذی دارد. زمان وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی می‌تواند روی تنظیم سوخت و ساز بدن، وزن، مدیریت بیماری‌های مرتبط با چاقی و چرخه‌ی خواب بدن تاثیر بگذارد:

صبحانه؛ ۷ صبح

محققان دانشگاه میسوری به این نتیجه رسیده اند که مصرف غذا‌های حاوی پروتئین در وعده صبحانه، یک استراتژی سالم برای احساس سیری طولانی مدت در طول روز است و میل به مصرف میان وعده‌ها را کاهش می‌دهد. مصرف غلات سبوس دارد در طی وعده صبحانه نیز به بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند. به طور کلی خوردن صبحانه سرشار از «مواد مغذی» می‌تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

میان وعده صبح؛ ساعت۱۰

اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می‌کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده‌ای سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش‌های سیب همراه با کره بادام زمینی نیز می‌تواند انتخاب مفیدی باشد. غذا‌هایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در احساس سیری طولانی مدت کمک می‌کنند.

ناهار؛ ۱۲ و نیم ظهر

مصرف پروتئین اضافی در وعده ناهار شامل مرغ، گوشت‌های بدون چربی‌ای ماهی مهم است. مطمئن شوید که در این وعده از برخی چربی‌های سالم مانند آوکادو یا روغن زیتون نیز استفاده می‌کنید. مصرف این چربی‌ها برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین‌های دی، آ، و‌ای ضروری است. از هر گونه غذای سرخ شده و مملو از چربی اشباع در وعده ناهار اجتناب کنید، چون هضم این غذا‌ها کند بوده و شما دچار احساس تنبلی در هنگام عصر می‌کند.

عصرانه؛ ساعت ۱۶

مصرف میان وعده ۳ تا ۴ ساعت بعد از وعده ناهار ضروری است، چون قند خون در این زمان میل به افت کردن دارد و بدن در حالت استرس فیزیولوژیکی است. مصرف پنیر به همراه بادام، و یا یک تکه میوه به جای انتخاب کربوهیدرات‌های ساده برای میان وعده توصیه می‌شود. ماست کم چرب یا شیر شکلات نیز گزینه‌های مناسبی هستند. دقت کنید که مصرف قهوه را تا جایی که می‌توانید برای وعده عصرانه در نظر نگیرید، چون این کار باعث بروز گرسنگی پنهان و میل به پرخوری در شما می‌شود.

وعده شام؛ ۷ بعد از ظهر

یک چهارم بشقاب شام شما باید پروتئین بدون چربی باشد؛ یک چهارم دیگر غلات، یک چهارم سبزیجات و مابقی چربی‌های سالم. مصرف مرغ پخته شده همراه با برنج قهوه‌ای در کنار سبزیجات برای وعده شام توصیه می‌شود.

میان وعده قبل از خواب؛ ۱۱ شب

اگر جزو کسانی هستید که عادت به مصرف میان وعده قبل از خواب دارید بهتر است چهار ساعت بین مصرف شام تا زمان خواب صبر کنید. مصرف خوراکی‌های سبک مانند برش‌های سیب همراه با دارچین به احساس سیری و سبکی قبل از زمان خواب کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: عادت‌های غلط که شما را در طول روز کم‌انرژی می‌کند


در نهایت:

سعی کنید هر روز در زمان‌های مشخصی غذابخورید.
زمان و محتوای صبحانه تان را با وعده‌های غذایی دیگر تنظیم کنید.
ناهار را زودتر میل کنید و برای شام وعده‌ی کوچک‌تری در نظر بگیرید.
بعد از ساعت ۷ شب چیزی نخورید.
عادات خواب خود را اصلاح کنید و به اندازه‌ی کافی بخوابید. همان‌طور که گفتیم، قرار گرفتن در معرض نور در ساعات دیروقت شب ممکن است ساعت داخلی بدن شما را تغییر بدهد و منجر به غذا خوردن در اواخر شب شود که این اصلا خوب نیست.
سعی کنید تا حداقل ۴۵ دقیقه بعد از ورزش چیزی نخورید، خوردن غذا ۴۵ دقیقه بعد از ورزش به جایگزینی گلیکوژن و ترمیم عضلات بدن کمک می‌کند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مسیر پرپیچ و خم لایحه تاسیس مناطق آزاد/ ۶ سال تلاش برای تصویب یک لایحه

یحیی گل‌محمدی، صداوسیما را تحریم کرد

صعود پرسپولیس با پیروزی پُرگل مقابل شاهین

پرونده تاج‌زاده از دستور کار شورای نگهبان خارج‌شد؟

آغاز به کار نخستین بانوی ملوان ایرانی در دریای خزر

ادعای نتانیاهو: به حماس ضرباتی زدیم که انتظارش را نداشت

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود

فوری/ نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام: تا فردا احتمالا خبر مهمی منتشر می‌شود

هشدار؛ اگر نان را روی گاز داغ می‌کنید، بخوانید

فیلم/لحظه تدریس مرحوم بابک خرمدین به هنرجویانش

خوانندگی محمد گلریز بعد از تزریق واکسن کرونا + فیلم

رهبر کره‌شمالی پوشیدن شلوار جین را ممنوع کرد

لاریجانی: کسی که امروز به مردم وعده بهشت می‌دهد، خلاف می‌گوید؛ اول باید آتش جهنم را خاموش کرد

از اصلاح قیمت نان چه خبر؟

شنای پروانه، تولد قهرمانی تنها

اظهارات تلخ مادر بابک خرمدین در دادسرای جنایی

سازمان‌های مدرن، روابط عمومی سنتی نمی‌خواهند

خانواده‌های معزز شهدا سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستند

گزینه اول اسکوچیچ برای خط دروازه تیم ملی مشخص شد

عزم جدی سازمان منطقه آزاد کیش بر مانع زدایی فعالیت‌های عرصه گردشگری در منطقه

رضایتمندی مردم، میزان سنجش عملکرد در حوزه خدمات شهری کیش

کش و قوس رگولاتوری در حوزه رمزارز‌ها بالا گرفت/ نتیجه نامعلوم جلسه بانک مرکزی در مورد صرافی‌های رمزارز

زریبافان به نفع رییسی کناره‌گیری کرد

آیا قیمت طلا به ۱۹۰۰ دلار خواهد رسید؟

حداقل سرمایه شرکت‌های بیمه تعیین شد

دلار ارزان می‌شود، تورم کاهش می‌یابد

جدیدترین تصاویر از سریال سلمان فارسی

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹ اردیبهشت

محمدی در بین بهترین‌های لیگ قطر

تصویری جنجالی از گواردیولا و سیگار برگش +عکس

اگر این ۵ نشانه را دارید باهوش هستید

آتش‌سوزی وسیع در برج ١٠ طبقه در تهران

رقم دقیق بدهی شهرداری در دوره قالیباف ۶۹ هزار میلیارد تومان است

غیبت عجیب دیاباته در تمرینات استقلال

گرانی ۳۰ درصدی نان‌های فانتزی/ نان حجیم نباید از سفره مردم حذف شود

فیلم/ حمله کرم های سیاه به خانه یک مرد

بهبود وضعیت زیرساخت‌های عمرانی و جاده‌ای یکی از اولویت‌های سازمان برای رسیدن به توسعه پایدار است