اقتصاد۲۴- عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با وجود محدودیتهای تحریم، ساخت و اجرای تمامی اجزای به کار رفته شده در پروژه اسکله رو-رو ریلی توسط متخصصان داخلی انجام شده است.
وی یکی از چالشهای اصلی و دغدغه جاری پیمانکاران را تغییر قیمتها برشمرد و راه برون رفت از این مشکل را تنظیم جدول قیمتی مورد توافق پیمانکار و مشاور پروژه و ارسال و طرح آن در شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی دانست.
بیشتر بخوانید: مزایای سرمایهگذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد/ رشد ۱۲۵ درصدی ترانزیت کالا در سال جاری
همچنین مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اسکله رو- رو ریلی میتواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در بندر امیرآباد به طور چشمگیری افزایش دهد.
محمدعلی اصل سعیدیپور با یادآوری اینکه در تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز در ساخت اسکله رو-رو ریلی از ظرفیت شرکتهای داخلی بهره گرفته شده است، افزود: با بهرهبرداری از این پروژه، شاهد افزایش تنوع کالا به خصوص کالاهای کانتینری و یخچال، افزایش ترانزیت خارجی و رشد مراودات اقتصادی با کشورهای آسیای میانه خواهیم بود.
همچنین غلامرضا شریعتی؛ نماینده مردم شهرستانهای بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بندر امیرآباد با بهره گیری از ظرفیتها و فرصتهای بینظیر خود، پرچم عدالت اجتماعی را با اجرای پروژههای محرومیت زدایی در منطقه بر افراشته است.
وی بندرامیرآباد را موهبتی گرانقدر و پیشران اقتصادی در استان برشمرد که با اجرای طرح محرومیت زدایی خود در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته گام بلندی را در توسعه منطقه بر دارد.
محسن اعتماد، مدیرکل راه آهن ناحیه شمال شرق ۲ کشور نیز در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، با بیان اینکه این بندر در سالهای اخیر در جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی موفق عمل کرده، خواستار انتقال تجربیات و پیاده سازی این الگو در منطقه آزاد اینچه برون شد.
وی اتصال به راه آهن سراسری را یکی از وجوه مشترک منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و منطقه اینچه برون برشمرد که همجواری و وجود مرز دریایی بندرامیرآباد با کشور ترکمنستان و مسیر مشترک ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان در اینچه برون، رابطه تنگاتنگ این دو منطقه را راهبردیتر خواهد کرد.