با نزدیک شدن به تفاهم ایران و آمریکا، نمایندگان تندرو مثل محمود نبویان با خسارتبار خواندن متن توافق، ادعای واگذاری تنگه هرمز و حمله به قالیباف، تلاش میکنند بازی را برهم بزنند و با راهاندازی کمپین و فراخوان تجمع، به فضاسازی خود ادامه دهند.
ثابتی در کانال تلگرامی خود ادعای محمود نبویان را تکرار کرد و نوشت: طبق اطلاعات به دست آمده متن توافق احتمالی بدتر از برجام است. چنین توافقی نه گشایش اقتصادی میآورد و نه جلوی جنگ را میگیرد.
هرچه ساعت به ۲۰ شب نزدیکتر میشود، دور میدان شلوغتر شده و شعارها نیز بیشتر میشود. به سمت حلقه چند خانم میروم که به صورت ردیف در کنار هم پرچمهای ایران را تکان میدهند. زنی که مریم نام داشت، گفت در انتخابات مجلس شرکت کرده و در برگه رأیاش هم اسم محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی را نوشته است.
نصیرپور گفت: «اگر مطالبات ما در میز مذاکره به شکل حداکثری تأمین شود، نظام تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد و هر تصمیمی که نظام بگیرد، مورد قبول عموم مردم خواهد بود.»
نماینده مجلس گفت: عدهای به ما میگویند سکوت کنید تا وحدت بهم نخورد! در حالیکه وحدت حول رهبر انقلاب و منافع ملی معنا پیدا میکند. قرار نیست برخی با کلمه وحدت دکان شخصی راه بیندازند و به وسیله آن خفقان درست کنند.
این روزها نیز که صحن علنی مجلس تعطیل است، ما نمایندگان با حضور در میادین و خیابانها مطالبات مردم و خطوط قرمز رهبرانقلاب را بیان میکنیم تا کسی نتواند به راحتی کار دیگری انجام دهد.
حمید رسایی بیان اینکه که تاکنون هیچ پاسخ قانونی و قانعکنندهای در باره تداوم تعطیلی مجلس ارائه نشده، مدعی شده «تنها دلیلی که قابل تصور است اینکه نمیخواهند مجلس با تذکراتش در روند مذاکرات خللی ایجاد کند!»
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه یکی از مزیتهای کشور، اداره امور از روی اول جنگ و حضور مسئولان در میدان بوده است، ابراز امیدواری کرد: امیدوارم هفته آینده صحن علنی مجلس آغاز بکار کند.