تصویری که از عباس عراقچی (رئیس تیم مذاکره کننده ایران) در حین مذاکرات در فضای مجازی جلب توجه کرده است را در ادامه مشاهده میکنید. مذاکرات ایران و آمریکا به میزبانی عمان به طور فشرده در جریان است و قرار است تا ساعتی دیگر بیانیهای در این رابطه صادر شود.
سیدعباس عراقچی پیش از آغاز مذاکرات در مسقط تأکید کرد ایران با نگاهی واقعبینانه و مبتنی بر تجربههای گذشته وارد مسیر دیپلماسی میشود و در عین حسن نیت، از حقوق خود با قاطعیت دفاع خواهد کرد.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنچ شنبه در رأس یک هیأت دیپلماتیک برای انجام مذاکرات هستهای با آمریکا، عازم مسقط شد. این مذاکرات فردا صبح با حضور هیئتهایی از دو کشور ایران و آمریکا با وساطت عمان در مسقط برگزار خواهد شد.
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه ما آماده دیپلماسی هستیم، اما باید بدانند مذاکره با تهدید و ارعاب همخوانی ندارد، گفت: ما هیچگاه فرصتی را از دست ندادیم که حقوق مردم را به دست آوریم.
وزیر امور خارجه ایران درباره ادعای ترامپ که دائما میگوید «مذاکرات با ایران در حال انجام است»، گفت: «این از طریق واسطهها انجام میشود. برخی کشورها پیامها را منتقل میکنند و تلاش دارند زمینه را برای یک مذاکره واقعی و معنادار آماده کنند.
سید عباس عراقچی در مصاحبه با سیانان ترک ضمن بیان این که «در حال حاضر هیچ مبنای جدی برای مذاکره با واشنگتن وجود ندارد»، گفت: ایران برای حمله احتمالی آمریکا آماده است.
عراقچی در نشست خبری مشترک با وزیرامورخارجه ترکیه: روشن است که مذاکره با دیکتهکردن تفاوت دارد. مذاکره باید از روی انصاف و عادلانه باشد نه تهدید و تحمیل.