منابعی آگاه به روزنامه تلگراف گفتهاند در هفتههای آینده دولت بریتانیا، سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار میدهد. وزرای کشور و امنیت بریتانیا از حامیان این طرح هستند.
وزیر امورخارجه انگلیس در تداوم اظهارات مداخلهجویانه در امور داخلی ایران به تکرار ادعاها درباره حوادث اخیر پرداخت و گفت که در طول سه ماه گذشته بیش از سیصد تحریم علیه ایران وضع شده است.
متاسفانه ایران برخلاف این کشورها به دلیل تحریم بودن بانکهایش در انتقال ارز به افغانستان مشکل دارد و برای این کار به صرافیها متوسل میشود که آنها هم مدت زیادی پس از ورود طالبان تعطیل بودند.
نیوزیلند سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «غلامرضا سلیمانی» فرمانده بسیج، «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی و «محمد رستمی» رئیس پلیس امنیت اخلاقی را تحریم کرد.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا آمده است که این پنجمین بسته تحریمی است که کانادا در سال جاری علیه ایران اعمال کرده است و بر این اساس، ۶ شخص و ۲ نهاد هدف قرار گرفته اند.
پنج مقام ارشد امنیتی کشورمان از جمله «غلامرضا سلیمانی»، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، «حسن کرمی» فرمانده یگان ویژه پاسداران ناجا و «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در فهرست تحریمها قرار گرفته اند.
«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان که پیشتر اظهاراتی مداخلهجویانه علیه ایران مطرح کرده بود، حالا تاکید کرده که برلین در تدارک برای تحریمهای تازه اتحادیه اروپا علیه تهران است.
با هموارسازی و تسهیل ورود کالاهای ساخت ایران به بازارهای منطقهای و فراتر از آن در بازارهای جهانی، راهبرد خنثی سازی تحریمها به عنوان هدف والایی که تحقق آن با تمام قوا از سوی بخش دولت و بخش خصوصی دنبال میشود، محقق خواهد شد.
تحریم، سازوکاری برای ایجاد محدودیت در شریانهای اقتصادی هستند. با اعمال تحریمها، محدودیتهایی بر سرمایه، منابع، تجارت و حتی جریان دادهها ایجاد میشود
کد خبر: ۱۵۶۴۱۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در گفتوگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد؛
قاسم ساعدی معتقد است بخش عمده مشکل نظارتی در کشور، فرهنگی است. یعنی در ایران، فرهنگ حاکم بر نظارت یک فرهنگ تعارفی و رودربایسی هست. در این قالب، نمیتوان با لابیها، واسطهگریها و افرادی که قصد سوءاستفاده دارند، برخورد جدی کرد؛ پس جایگاه نظارت از مسیر اصلی خود خارج میشود.
نازنین زاغری و انوشه انصاری، دو زندانی ایرانی-بریتانیایی که در ایران به حبس محکوم شده بودند در ساعات اولیه روز پنجشنبه ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) به بریتانیا بازگشتند. وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه گفته بود که مراد طاهباز به طور مشروط از زندان آزاد شده است.