فواد ایزدی پای ثابت کارشناسیهای صداوسیما در جدیدترین اظهارانظر خود درباره سرنوشت تنگه هرمز حرفهای جنجالی به زبان آورد. او گفت: ایران از تنگه هرمز عوارض نخواهد گرفت، بعد از ۶۰ روز آمریکا از تنگه هرمز عوارض خواهد گرفت
رئیسجمهور آمریکا با تأکید بر اینکه جزئیات تفاهمنامه با ایران برای کسی آشکار نیست، مدعی شد که این توافق علاوه بر جلوگیری از دستیابی به سلاح هستهای، منجر به بازگشایی تنگه هرمز و بهبود شاخصهای اقتصادی و کاهش قیمت سوخت خواهد شد.
ساعتی قبل پس از شلیک های اخطارِ موشک قدیر و پهپادهای تهاجمی جدید شهید دانای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناوشکن های متجاوز DDG_۱۰۳ و DDG_۸۷ ،دریای عمان را به سمت اقیانوس هند ترک کردند.
چین شاهد بیشترین کاهش واردات واردات نفت خام در ماه آوریل بود و ورود محمولههای نفت خام با ۳.۶ میلیون بشکه در روز کاهش نسبت به ماه فوریه، به ۷.۹ میلیون بشکه در روز رسید
تنگه هرمز پس از جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمله به ایران بسته شد و عبور و مرور به خلیج فارس تنها با اراده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران میسر است.
پس از جنگ علیه ایران، تنگه هرمز بیش از دو ماه که تقریباً بسته شده است. این یکی از بزرگترین شوکهای انرژی در تاریخ است که هیچ نشانهای از فروکش کردن آن دیده نمیشود. در ادامه تاثیر آن کشورهای جهان را بررسی میکنیم.
خبرنگار صداوسیما بهنقل از نیروی دریایی سپاه گفت: از شب گذشته تا همین لحظه بیش از ۳۰ فروند کشتی با هماهنگی با مسئولان کشورمان، مراجع دریایی و با تأمین امنیت نیروی دریایی سپاه از تنگۀ هرمز گذشتهاند.
یک منبع آگاه در صنعت دریانوردی به سیانان گفت که روز پنجشنبه «ایرانیها از تمام کشتیهایی که در بخش شمالی تنگه بودند خواستند که به دبی نزدیکتر شوند و همه آنها این کار را کردند.» وی افزود که آن روز «صدای شلیک شدید» در این آبراه بین المللی وجود داشته است.
ساعاتی پیش امارات مدعی شد که ایران حملات موشکی و پهپادی را به این شیخ نشین انجام داده است. این موضوع از طرف ایران تایید نشد، اما گزارشها از برخاستن دود از بعضی نقاط امارات حکایت داشت. مشخص نیست مبدا حمله ادعایی چه بوده است.
بر اساس اعلام سامانه ردیابی تانکر ترکرز در ادامه شکست حصر دریایی آمریکا علیه نفتکشهای ایران، طی ۴۸ ساعت گذشته، سه فروند نفتکش خالی متعلق به شرکت ملی نفتکشهای ایران (NITC) با عبور هوشمندانه خود را به آبهای سرزمینی ایران رساندند.
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس از اختصاص نیمی از درآمدهای تنگه هرمز به معیشت مردم خبر داد و ادعای رئیسجمهور آمریکا درباره خروج اورانیوم از ایران را کاملاً بیاساس خواند.