شرکت ملی خدمات انفورماتیک دیشب از رفع اختلال خدمات مبتنیبر کارت ۴ بانک ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات خبر داده بود. بررسیها و گزارش کاربران نشان میدهد در حال حاضر همچنان اختلال خدمات غیرحضوری و اینترنتی این بانکها برقرار است.
بانک ملی ایران در اطلاعیهای اعلام کرد پیامهایی با عنوان اعلام اختلال در نرمافزار اپلیکیشن بام در فضای مجازی در حال انتشار است که حاوی لینک آلوده اپلیکیشن بام است.
یک اقتصاددان میگوید: در مورد بانک آینده و اینکه وامهایی را عمدتا به شرکتهای زیر مجموعه خود داده، صحبتهایی مطرح است که دستگاههای نظارتی باید پاسخگو باشند. دستکم از سال ۱۳۹۸ به این سو مشخص شد که این بانک ناترازی داشته است؛ بنابراین اینکه طی این سالها اقدامی صورت نگرفته است، یا ناشی از سوء تدبیر بوده یا سوء استفاده.
کد خبر: ۳۳۴۴۳۶ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۸/۰۴
در گفتوگوی اقتصاد ۲۴ با یک کارشناس حوزه پولی و بانکی مطرح شد:
یک کارشناس حوزه پولی و بانکی میگوید: ادغام بانک آینده مشکلات را حل نمیکند بلکه فقط به بانک دیگر منتقل میشود و تنها اسم بانک آینده تغییر پیدا میکند. ضمن آنکه خود بانک ملی هم وضعیت مناسبی ندارد که بتواند کسریهای بانک آینده یا به تعبیری، ناترازیهای این بانک را پوشش دهد.
بانک ملی با ارسال پیامکی با سرشماره بانک اینده به مشتریان این بانک تاکید کرد: «حضور مشتریان بانک آینده در خانواده بزرگ بانک ملی ایران را خوشآمد میگوییم. این بانک خود را متعهد به تداوم اجرای کلیه قراردادهای جاری و ارائه بیوقفه خدمات میداند.»
بانک آینده رسماً وارد مرحله انحلال شد. به بیان سادهتر، پرونده یکی از پرحاشیهترین بانکهای کشور که سالها در مرکز بحران نظام بانکی قرار داشت، برای همیشه بسته شد.
پس از حدود دو دهه ناترازی و عملکرد نامطلوب، بانک آینده تعیین تکلیف شد و از سوم آبان ۱۴۰۴، تمام سپردهگذاران این بانک، به جمع مشتریان بانک ملی ایران خواهند پیوست.
در چارچوب اجرای فرآیند گزیر بانک آینده و برای تداوم uninterrupted خدمات بانکی به مردم، از روز شنبه (۵ آبان ۱۴۰۴) تعدادی از کارمندان بانک ملی ایران در شعب سابق بانک آینده مستقر میشوند.
نباید سهامداران بانک آینده را رها کرد زیرا در وضعیت فعلی بانک نقش دارند و اگر تخلفی مرتکب شدهاند، باید تاوان آن را بدهند. هرچند که بانک آینده سهامداران «گردن کلفتی» دارد