پس از کلی کش و قوس بالاخره حکم صادر شد. یکسال حبس تعزیری، همراه با ٢٠٠ ساعت کار اجباری و پرداخت دیه به تنها جانباخته و مصدومان حادثه. این حکم یعنی قاضی و دادگاه مهدی قائدی را راننده و مقصر حادثه تشخیص دادهاند. هرچند هنوز این فوتبالیست جوان خودش زیربار این موضوع نرفته و رانندگیاش را انکار میکند. اما به هرحال حکم بدوی صادر شده و این یعنی مهدی مقصر این حادثه بوده است.
دادگاه بوشهر رای اولیه درباره پرونده جنجالی تصادف مهدی قائدی را اعلام کرد که طبق آن این بازیکن به یک سال حبس تعزیری، ۲۰۰ ساعت کار خدماتی در مدارس فوتبال و پرداخت دیه محکوم شد.
مهدی قائدی پس از قرار نگرفتن در لیست بازیکنان استقلال برای دیدار با سایپا، به شکل خودسرانه اردوی استقلال را ترک کرد که وینفرد شفر در واکنش به این اتفاق او را به صورت موقت از تیم اخراج کرد. این ماجرا سوژه کاتونی از محمدرضا میرشاه ولد در خبر ورزشی شد.
مهدی قائدی و خانواده مرحوم احمدرضا شاکر روی بیشت و هشتم بهمن ماه در دادگاه حاضر میشوند تا قاضی رای نهایی خود را درباره پرونده جنجالی تصادف سال گذشته صادر کند.
در صورتی که رای نهایی دادگاه این باشد که قائدی پشت فرمان خودروی ام وی ام بوده در آن صورت جرایم سنگینی برایش در نظر خواهد گرفت که شامل حبس و پرداخت دیه میشود.
فاطمه باقری مادر زندهیاد احمدرضا شاکر شاکی این پرونده اعلام کرد که برایش آینده فوتبالی مهدی قائدی مهم نیست و فقط به دنبال زنده کردن حق پسر از دست رفتهاش است.