اقتصاد۲۴ - هیوندای میکوشد حضورش در بازار خودروهای اقتصادی با قیمت ارزانتر از ۲۵ هزار دلار را پررنگتر کند. فروش چشمگیر توسان و کُنا و i۲۰ در کشورهای مختلف قدرت تجاری بزرگترین خودروساز کرهجنوبی در جهان را ثابت میکند و مشوق هیوندای برای افزایش فعالیت صنعتی است.
نسل اول بایون نسخهای بازطراحیشده از i۲۰ با فنرهای بلندتر خواهد بود. این محصول کاملا جدید از کوچکترین کراساور هیوندای نیز کوچکتر است که تا امروز تولید شده است. طول و عرض و ارتفاع سقف بایون بهترتیب ۴/۱۸ و ۱/۷۷ و ۱/۵ متر است که نشان میدهد چندان بزرگ و جادار نیست. هدف از تولید بایون جذب مشتری از سنین پایین و خانوادههای جوان و خصوصا بانوان است.
شاید در بدنه و نمای بیرونی، شباهت چندانی بین i۲۰ و بایون دیده نشود؛ اما در کابین و داشبورد، نکات مشترک بسیار هستند. مشابه i۲۰ مدل سفارشی بایون نیز به دو نمایشگر ۱۰/۲۵ اینچی برای سیستم سرگرمی و پنل دیجیتال پشت فرمان مجهز خواهد بود. این مدل صندوق عقب نسبتا جادار با حجم استاندارد ۴۱۱ لیتر در حالت استاندارد دارد که میتواند با جمعشدن صندلیهای عقب به ۱،۲۰۵ لیتر برسد.
بیشتر بخوانید: معیار تشخیص خودروهای لوکس قیمت یا مصرف سوخت؟
نسخهی پایهی بایون از پیشرانهی ۱/۲ لیتری تنفسطبیعی با قدرت ۸۴ اسببخار و جعبهدندهی دستی پنجسرعته برخوردار خواهد بود. مدل قویتر موتور یکلیتری توربوشارژ با قدرت ۱۰۰ اسببخار دارد که امکان سفارش آن با دو نوع جعبهدندهی دستی ششسرعته و جعبهدندهی خودکار هفتسرعتهی دبلکلاچ فراهم است. در آیندهی نزدیک، بایون هیبرید با قدرت ۱۲۰ اسببخار نیز عرضه خواهد شد. تمامی نسخههای این خودرو فقط دیفرانسیلجلو خواهند بود.
هنوز اطلاعات کاملی از قیمت و جزئیات فنی هیوندای بایون منتشر نشده است. این محصول شباهتهای زیادی با کُنا دارد؛ اما مسلما قیمتش ارزانتر خواهد بود تا موجب تداخل تجاری و سردرگمی خریدار نشود. ارزانترین مدل هیوندای کُنا مجهز به پیشرانهی دولیتری ۱۴۷ اسببخار، بیستهزار دلار قیمت دارد؛ پس میتوان احتمال داد قیمت بایون دندهدستی با قدرت ۸۴ اسببخار، بین شانزده تا هفدههزار دلار خواهد بود.