تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰
حمله ائتلاف عربی به سکو‌های پرتاب موشک بالستیک و پهپاد متعلق به حوثی‌ها

حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به سه استان یمن

ائتلاف عربی اعلام کرد که سکو‌های پرتاب موشک بالستیک و پهپاد شبه‌نظامیان حوثی در یمن را هدف قرار دادند.طبق اخبار منتشره از سوی رسانه‌های عربی، جنگنده‌های ائتلاف سعودی چند مرتبه مناطقی از سه استان یمن از جمله صنعاء، صعده و عمران را هدف حملات خود قرار دادند.

اقتصاد ۲۴-رسانه‌های یمنی بامداد پنجشنبه از حملات شدید جنگنده‌های ائتلاف سعودی به مناطق مختلفی از صنعاء خبر دادند.
شبکه «المسیره» در خبری فوری گزارش داد: «جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی به صنعا پایتخت این کشور حمله کردند. دو حمله به منطقه حفاظت‌شده در منطقه الثوره انجام شد».
در ادامه این گزارش آمده است: «متجاوزان سعودی-آمریکایی به منطقه الحفا در منطقه السبعین حمله کردند. جنگنده‌های ائتلاف سعودی همچنین منطقه جبل‌النهدین در جنوب صنعا پایتخت یمن را هدف قرار دادند و سه بار به مناطق حفاظت‌شده حمله کردند».
وبگاه مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله یمن هم دقایقی بعد نوشت: «متجاوزات سعودی-آمریکایی به شهرستان حرف سفیان واقع در استان عمران نیز حمله کردند».
این پایگاه سپس خبر داد که منطقه سحار واقع در استان صعده نیز هدف حملات هوایی شدید و ددمنشانه سعودی‌ها قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: پیچیده‌ترین مساله مذاکره ایران و عربستان جنگ یمن است


به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس»، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد: جنگنده‌های این ائتلاف بامداد امروز سکو‌های پرتاب موشک بالستیک و پهپاد شبه‌نظامیان حوثی در صنعا و صعده یمن را منهدم کردند.
وی افزود: در این حملات چندین انبار اسلحه شبه‌نظامیان نیز هدف قرار گرفته است.
از سوی دیگر حوثی‌ها اعلام کردند که این ائتلاف استان‌های صنعا، صعده و عمران را مورد حمله هوایی قرار دادند.
حملات پهپادی و موشکی شبه‌نظامیان حوثی طی ماه‌های اخیر به مناطق مختلف یمن و جنوب عربستان سعودی افزایش یافته است.
گفتنی است که از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، کنترل صنعا و برخی مناطق این کشور را به دست گرفته‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز از مارس ۲۰۱۵ تاکنون از دولت مشروع یمن حمایت می‌کند.

اسپوتینک/ آناتولی

ارسال نظر