تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
افت شاخص در هفته دوم سال

روند بازار سهام در هفته گذشته چگونه بود؟

در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۱۰ هزار و ۴۸۰ واحد کاهش پیدا کرد و برخلاف هفته اول سال شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.


اقتصاد۲۴- در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه کاهش ۲۶۰ واحدی داشت و روز سه‌شنبه شاخص ۱۵ هزار و ۷۲۶ واحد ریزش کرد.

در روز چهارشنبه نیز شاخص کل ۵ هزار و ۶۴۲ واحد رشد کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۹۰۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۰ هزار و ۴۸۰ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۴۶ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۱۰ هزار و ۷۴۳ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۱.۴ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۲۲ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۴ هزار و ۴۱۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۶۳ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۱۳ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۱۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۲۲ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۱۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۱۷۸ میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۸۶ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد.


بیشتر بخوانید: کدام نماد‌های بورس سبد سهامداران را امسال بیمه می‌کنند؟


ریزش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۱۰۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۱۲۴ میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۵۳ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۱۲۸ میلیارد تومان بود و در روز شنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۷۶ میلیارد تومان بود.

ورود سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۳۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در روز سه‌شنبه نیز ۵۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته نیز پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۲۸۴ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۸۷۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۲۹۱ میلیارد تومان بود.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر