تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

مهدی جمالی‌نژاد استاندار جدید اصفهان کیست؟

یکی دیگر از انتصابات دولت چهاردهم انجام شد و به‌دنبال آن مهدی جمالی‌نژاد چهره‌ای از جناح رقیب پزشکیان و برآمده از پایداری استاندار اصفهان شد تا بار دیگر انتقادات گسترده‌ای به سمت کارگروه تعیین مدیران ارشد دولت روانه شود.

اقتصاد۲۴- یکی دیگر از انتصابات دولت چهاردهم انجام شد و به‌دنبال آن مهدی جمالی‌نژاد چهره‌ای از جناح رقیب پزشکیان و برآمده از جبهه پایداری، استاندار اصفهان شد تا بار دیگر انتقادات گسترده‌ای به سمت کارگروه تعیین مدیران ارشد دولت روانه شود.

جلسه امروز هیئت دولت گویا بار دیگر وفاق ملی را تکمیل کرد و فردی دیگر از جناح پایداری را برای استانی مهم یعنی اصفهان به قدرت رساند و مهدی جمالی‌نژاد بر صندلی استانداری اصفهان تکیه زد. کارشناسان پس از حواشی استاندار یزد فکرش را هم نمی‌کردند با چنین انتخابی روبه‌رو شوند انتخابی که روز گذشته مینو خالقی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آن نوشت: «برای ثبت در تاریخ: با وجود تشتت آرا و پیرسالاری در برخی افراد پیشنهادی استانداری اصفهان از سوی اصلاح طلبان و از دیگر سو اصرار بی‌امان پایداری بر نشاندن گزینه مدنظرشان، پایان این مناقشه را حضور مردی دانشمند، ملی، اجرایی و بومی دکتر حجت‌الله میرزایی می‌بینم.» که البته این گزینه به منتفی شد و جمالی‌نژاد این سمت را به دست آورد.

مهدی جمالی‌نژاد کیست؟

مهدی جمالی‌نژاد در اصفهان و سال ۱۳۴۸ به دنیا آمد. تحصیلاتش را تا مقطع دکترا ادامه داد و امروز دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است.

گرایش سیاسی جمالی نژاد

با اینکه دولت چهاردهم دولتی اصلاح‌طلب است و با روی کارآمدن مسعود پزشکیان که البته می‌خواهد کشور را با وفاق ملی اداره کند؛ اصلاح‌طلبان به عرصه بازگشتند، اما انتخاب‌ها تاکنون بیش‌تر به سمت افراد با گرایش‌های پایداری بوده است، چنان‌که جمالی‌نژاد هم به همین صورت است.

او فعال سیاسی اصولگرا و عضو جبهه پایداریست و با حمایت پایداری‌های به این پست تکیه زد انتخابی که حواشی بسیاری به‌دنبال داشت.

پیشینه و تجارب کاری جمالی نژاد

مهدی جمالی‌نژاد فعالیت‌ها و پیشینه اجرایی و آموزشی فراوانی در کشور دارد. او چهارم شهریور ۱۳۹۶ با رأی هر ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر یزد، سکان شهرداری این شهر را به‌دست گرفت. او پیش از این نیز در خرداد ۱۳۹۴ با انتخاب اکثریت شورای اسلامی شهر اصفهان، شهردار شهر اصفهان شده بود.

جمالی‌نژادپیش از این مدتی هم به عنوان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور فعالیت کرده است.


بیشتر بخوانید: محمدرضا بابایی استاندار جدید یزد کیست؟


جمالی‌نژاد یازدهم شهریور ۱۴۰۳ با حکم اسکندر مؤمنی، وزیر کشور رییس سازمان شهرداری‌های کشور شد.

انتصاب جمالی نژاد در دولت چهاردهم

مهدی جمالی‌نژاد در جلسه هیئت دولت به ریاست پزشکیان امروز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳ به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت نیز امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به نگرانی‌ها درباره انتصاب استانداری اصفهان گفت: «طبیعتا استاندار به عنوان بزرگترین نماینده دولت نقش بزرگی ایفا می‌کند و این نگرانی محترم است. طبق روالی که برای تعیین وزرا کارگروه‌هایی تشکیل شد، مشابه آن هم الان تشکیل شده و فعالین اصلاح طلب و اصولگرا گزینه‌هایی را پیشنهاد داده، بررسی و به خروجی می‌رسد. ما درباره انتخاب وزرا هم این نگرانی‌ها را داشتیم. افراد را بر اساس عملکردشان قضاوت کنید. به رای هیات وزیران و شاخص‌های وزارت کشور اعتماد کنیم و افراد باید براساس عملکرد خود ارزیابی شوند، برای ارزیابی عملکرد استانداران هنوز کمی زود است. براساس یک قطعه کوتاه فیلم افراد را قضاوت نکنیم بلکه عملکرد این افراد را مدنظر قرار داشته باشیم.»

واکنش‌ها در فضای مجازی به انتخاب جمالی‌نژاد

از هنگام روی کارآمدن دولت پزشکیان با شعار وفاق ملی با هر انتخاب تیری بر قلب اصلاح‌طلبان زده می‌شود و انتخاب جمالی‌نژاد به‌عنوان استاندار اصفهان هم تیری دیگر بود که امروز زده شد.

ترانه مسعود، فعال رسانه‌ای نوشت: گزینه مورد حمایت پایداری‌ها، جمالی نژاد استاندار اصفهان شد. جناب رییس جمهور، در حق استان اصفهان بسیار جفا کردید. خوب مزد زحمات ستادهایتان را دادید.

بهروز شجاعی، فعال رسانه‌ای نوشت: با تصویب هیئت دولت وفاق ملی، در اصفهان نظر یک میلیون و ۸۰ هزار و ۹۲۳ نفری که به جلیلی رأی دادند بر دو میلیون و ۶۷۸ هزار و ۱۸۹ نفری که پزشکیان رأی دادند یا اساسا رأی ندادند ارجحیت داده شد، مبارک است!

یک کاربری توییتری نوشت: اینهمه که پزشکیان باج میده، قاجار‌ها در عهد نامه گلستان و ترکمنچای ندادند. بس دیگه، اگه عرضه داری بعد اینهمه باج فیلترینگ و گشت ارشاد رو بردار. یا باید صبر کنیم و عجله نکنیم تا وفاق شکل بگیره

کاربر دیگری نوشت: جمالی نژاد استاندار اصفهان شد! وزارتخونه‌ها به قالیباف رسید. استاندار‌ها به پایداری و باند جلیلی. فحش‌ها به اصلاح طلبان. منظور از دولت وفاق ملی این بود؟

ارسال نظر