تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا دارو؛

قشم پایلوت شناسه گذاری کالاهای سلامت محور مناطق آزاد شد

شناسه گذاری کالاهای سلامت محور غذایی، آرایشی و بهداشتی در بین مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد قشم سپرده شد.
 
اقتصاد۲۴ - رونمایی از تابلوی شناسه گذاری کالا‌های سلامت محور در قشم با حضور محمدرضا شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا دارو، حسین فرشیدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد.

بر این اساس، اختیارات سازمان غذا دارو در حوزه شناسه گذاری کالا‌های سلامت محور به اداره کل غذا و دارو سازمان منطقه آزاد قشم تفویض گردید و با این اقدام، تمامی کالا‌های سلامت محور غذایی، آرایشی و بهداشتی با برچسب آبی رنگ اصالت کالا از قشم به داخل و خارج کشور صادر خواهد شد.

شایان ذکر است؛ اداره کل غذا و دارو سازمان منطقه آزاد قشم با توجه به دراختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاه‌های مجهز نقش مهمی در زمینه شناسایی کالا‌ها و تائید استاندارد کالا دارد.

در مراسم رونمایی از شناسه گذاری کالا‌های سلامت محور در قشم علاوه بر محمد رضا شانه ساز، حمید رضا مومنی و حسین فرشیدی، مدیر راهبری، پایش و امور استان‌های سازمان غذا و دارو، مشاور رییس این سازمان در امور پشتیبانی و توسعه، مدیرکل دفتر فناور اطلاعات و سامانه‌ها سلامت این سازمان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مسئولان اداره کل غذا، دارو و استاندارد سازمان منطقه آزاد قشم هم حضور داشتند.

جزیره قشم با یکهزارو ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.
منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر