تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۹

آیا سلیمانی به سرمایه گذاری غدیر خواهد رفت؟

با قوت گرفتن احتمال تغییرات در خودروسازی، خبرها حاکی از آن است شرکت سرمایه گذاری غدیر برای تصدی مدیرعاملی به طور جدی خواستار سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل کنونی سایپا  است.

اقتصاد۲۴ -  با قوت گرفتن احتمال تغییرات در خودروسازی، خبرها حاکی از آن است شرکت سرمایه گذاری غدیر که اکثریت سهام آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح می‌باشد، برای تصدی مدیرعاملی به طور جدی خواستار سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل کنونی سایپا  است. براساس این گزارش، ظاهرا این درخواست ماه ها پیش از سوی سرمایه گذاری غدیر به سلیمانی پیشنهاد شده ولی وی تاکنون آن را نپذیرفته است. 

سید جواد سلیمانی از دی ماه 1397 تاکنون سکان دار گروه خودروسازی سایپا بوده است. سلیمانی دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی و مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است که قائم مقام ارشد مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، ریاست هیات مدیره شرکت ایران خودرو در بلاروس و سنگال، قائم مقام مدیرعامل شرکت مگاموتور و ریاست هیات مدیره سایپا یدک از جمله سوابق وی در صنعت خودروسازی است.


بیشتر بخوانید:مافیای صنعت خودرو قلدرتر شده است


سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)به عنوان سهامدار دولتی شرکت های خودروسازی به منظور حفظ وحدت و تقویت بخش صنعت خودرو در ماه های پایانی دولت و رویارویی بهتر با مشکلات مدیریتی و تحریمی، چندان علاقه ای به تغییر مدیریتی در شرکت های خودروسازی ندارد. این به معنای آن است که تغییر مدیران عامل شرکت های خودروسازی تاکنون در دستور کار نبوده است. ولی علی ای حال باید منتظر ماندتا دید در نهایت وزارت صمت چه اقدام مدیریتی را برای بهبود وضعیت صنعت خودرو در پیش خواهد گرفت. 

منبع: خط بازار
ارسال نظر