اقتصاد۲۴ - لیستی در حال رشد از بانکهای صرفا دیجیتال وجود دارد که مشتریانی که شعبه بانک محلی خود را از دست داده اند میتوانند از آنها استفاده کنند.
همانطور که بانکهای چیس و ولزفارگو بانکهای دیجیتال خود به نامهای فین و گرین هاوس را راه اندازی کرده اند، مشتریان میتوانند در محلاتی که شعب بانکهای آنها تعطیل شده هنوز با آن موسسات کار کنند.
منتقدان تعطیلی شعب، اغلب ادعا میکنند که مشتریان در مناطق کم درآمد بیشتر متکی به شعب بانک هستند در حالی که تحقیقات این موضوع را اثبات نمیکند.
طبق نظرسنجی فدرال رزرو در ایالات متحده، مشتریان با سن بالا، ثروتمندتر و افرادی که خود اشتغالی دارند بیشتر به شعب بانک مراجعه میکنند.
اگر فکر میکنید که گروههای کم درآمد به اندازه سایر مشتریان به فناوری دسترسی ندارند این موارد را در نظر بگیرید ۸۷ درصد آمریکاییهای آفریقایی تبار و ۸۸ درصد اسپانیایی زبانهای ساکن ایالات متحده به اینترنت دسترسی دارند.
تنها ۸۱ درصد از بزرگسالانی که کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال درآمد دارند به اینترنت دسترسی دارند، اما این درصد برای کسانی که بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند به ۹۳ درصد میرسد.
بیشتر بخوانید: نظام بانکداری دنیا پس ازپایان پاندمی کرونا چه تغییراتی خواهد کرد؟
از طرفی مشتریان بانکهای آمریکا که در مجموع در طول سال کمتر از ۳۰ هزار دلار درآمد دارند و دارای گوشی تلفن همراه هوشمند هستند از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۷ از ۲۲ به ۶۷ درصد رسیده یعنی بیش از سه برابر شده است. هرچند، در بین کسانی که درآمد سالیانه آنها بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار است این درصد از ۴۰ به ۸۲ درصدرسیده یعنی تقریبا دوبرابر شده است.
برای اسکان کارمندان بانک و ذخیره ایمن پول نقد.
مدتها پیش، بانکها فهمیدند برای مشتریان بهتر است که کارمندان را به مکانهای فیزیکی توزیع شده جغرافیایی منتقل کنند تا اینکه مشتریان را مجبور کنند برای انجام امور بانکی خود به یک مکان متمرکز بروند.
درواقع هدف اصلی شعبه بانک، تسهیل تعاملات بین مشتریان و کارمندان بانک بود.
خرده فروشان در طول سال ۲۰۱۷، حدود ۱۰۲ میلیون فوت مربع فضای فروشگاهی را به خود اختصاص دادند. سپس در سال ۲۰۱۸ با رکورد ۱۵۵ میلیون فوت مربع فضای دیگر این رکورد را شکستند.
خرده فروشی همواره چند سال از بانکداری جلوتر بوده است.
ابتدا با انجام معاملات آنلاین و اکنون با تعطیلی فیزیکی فروشگاهها.