اقتصاد۲۴ - مسعود ذوالقدر با بیان اینکه شرکت صنعتی نیرو محرکه ماموریت تولید گیربکس برای انواع خودروهای سواری گروه صنعتی ایران خودرو را برعهده دارد، بیان کرد: این شرکت در سال گذشته با ۴۱ درصد افزایش تولید توانست ۴۸۰ هزار دستگاه انواع گیربکس خودروی سواری تولید کند.
قائم مقام اجرایی شرکت صنعتی نیرومحرکه با اشاره به دستاوردها و اقدامات شاخص این شرکت در حوزه ارتقای کیفیت، افزود: کاهش محسوس روند برگشتی و اخطار کیفی از سوی مشتری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۷ و ۹۸ از جمله دستاوردهایی به شمار میرود که نشانگر اثربخشی مثبت نظام بهبود این سازمان است.
وی در ادامه گفت: شرکت صنعتی نیرو محرکه با برخورداری از آزمایشگاههای تایید شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، جزو شرکتهای برتر منطقه در زمینه توانمندیهای آزمایشگاهی به شمار میرود؛ به نحوی که با استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت ایمنی و بهداشت شغلی، زیست محیطی و آزمایشگاهی و با اخذ گواهی نامههای مرتبط از مراجع ذیصلاح تلاش کرده نقش خود را در ارتقای سطح رضایتمندی ذینفعان ایفا کند.
بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ + جدول
ذوالقدر افزود: در سال۹۹، برای نخستین بار در کشور، پروژههای گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک در دستور کار نیرو محرکه قرار گرفت. گیربکس شش سرعته دستی در اسفندماه سال گذشته مطابق با برنامه زمانبندی ایران خودرو، به تولید انبوه رسید. تمامی مراحل طراحی تا تولید انبوه این پروژه توسط جوانان متخصص ایرانی در بازه زمانی کمتر از ۹ ماه صورت گرفت که رکورد مهمی در تولید محصول جدید محسوب میشود.
وی با بیان اینکه فاز مطالعات گیربکس DCT۷ دو کلاچه اتوماتیک که در سال ۹۹ آغاز شده، هم زمان با گیربکس نیمه اتوماتیک در حال پیشرفت است، عنوان کرد: اقدامات اجرایی پروژه گیربکس اتوماتیک نیز آغاز شده است.
وی با بیان اینکه هم زمان با طراحی و اجرای پروژههای مذکور، مطالعات ساخت گیربکس خودروهای برقی و هیبریدی را مطابق با برنامههای توسعه ایران خودرو پیش خواهیم برد، گفت: برای این منظور و افزایش توانمندی طراحی و تولید گیربکس، در حال ارتقای آزمایشگاههای تحقیقاتی و صحه گذاری گیربکس در شرکت نیرو محرکه هستیم. در حال حاضر بخشی از آن به مرحله اجرا رسیده و بخش باقی مانده نیز با خرید تجهیزات جدید، محقق خواهد شد. البته عمده این تجهیزات مربوط به صحه گذاری و تست انواع گیربکسهای اتوماتیک و با هدف ارتقای کیفی محصولات و رضایتمندی مشتریان است.