تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

منتظر ظهور انسان-ویروس باشید: ژن‌های ویروس کرونا با DNA انسان‌ها ادغام می‌شود؟

به نقل از آی‌ای، نوشت: به نظر می‌رسد اکنون شواهد بیشتری برای اثبات ادعای بحث برانگیز ادغام ژن‌های کووید-۱۹ با دی‌ان‌ای انسانی وجود دارد.

ژن‌های ویروس کرونا با DNA انسان‌ها ادغام می‌شود؟

اقتصاد ۲۴ -  گروهی از دانشمندان برجسته در جستجوی آزمایشی بهتر برای کووید-۱۹ هستند. چرا که گاهی اوقات نتیجه آزمایش افرادی که در گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، حتی با قابل اعتمادترین آزمایش کرونا موسوم به "PCR" نیز با وجود اینکه هیچ شواهدی از تکثیر ویروس در بدن آن‌ها نیست، باز هم مثبت می‌شود.

اکنون این دانشمندان یک فرضیه دارند که بر اساس آن کووید-۱۹ می‌تواند در کروموزوم‌های انسانی به صورت معکوس ادغام شود و قطعاتی از کد ژنتیکی خود را در ژنوم انسان وارد کند. این روش برای ویروس‌ها غیرمعمول نیست و ممکن است این موضوع، موارد نادر آزمایش کرونای مثبت کاذب با تست PCR را توضیح دهد.

برخی از آزمایشات اخیر باعث تقویت وجود ادغام معکوس ژن‌های آران‌ای کووید-۱۹ در دی‌ان‌ای انسان شده است، اما منتقدان این تحقیق اطمینان چندانی ندارند و می‌گویند این نتایج می‌تواند محصول انجام در آزمایشگاه باشد. آن‌ها همچنین نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که ممکن است برداشت غلط از این کار انجام شود و منجر به مسائل ایمنی عمومی شود.

آزمایش دقیق و فراوان برای کمک به کنترل شیوع هر بیماری همه‌گیر مهم است. آزمون PCR از مدت‌ها قبل یک استاندارد طلایی برای آزمایش کووید-۱۹ بوده است. ما تاکنون از تست PCR به شکل بسیار موفقیت آمیز استفاده کرده‌ایم و محدودیت‌های مختلف این آزمون را دریافته‌ایم. اکنون دانشمندان برای دستیابی به یک آزمایش قابل اطمینان‌تر تلاش کردند تا توضیح دهند که چرا نتیجه تست بعضی از بیماران همچنان مثبت می‌شود.

"ریچارد یانگ"، متخصص تنظیم ژن و "رودولف جائنیش"، زیست‌شناس سلول‌های بنیادی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) گروهی از محققان را برای تحقیق در مورد این ناهنجاری هدایت کردند. از آنجا که ویروس "SARS-CoV-۲" ویروس مسئول ایجاد عفونت کووید-۱۹، دارای ژن‌های ساخته شده از آران‌ای (RNA) است، محققان بر این ایده متمرکز شدند که به ندرت یک آنزیم انسانی ممکن است توالی ویروسی را در دی‌ان‌ای ما کپی کرده و در کروموزوم‌های ما وارد کند.

"جائنیش" در جدیدترین مقاله خود که در مجله PNAS منتشر شده است، ادعا کرد تیم وی شواهد مبهمی مبنی بر ادغام توالی ویروس کرونا در ژنوم انسان یافته است. محققان رابطه‌ای بین عناصر ویروس و توالی ژنتیکی ویروسی یکپارچه را یافتند که از فرضیه رونویسی معکوس آن‌ها پشتیبانی می‌کند.