اقتصاد۲۴- محمدرضا پوینده در نشست شورای معاونین که روز گذشته ۳۰ خرداد برگزار شد گفت: در برخى هتلهای ایرانگردی نسبت به زمان مشابه در دههای قبل، درصد قابل توجه افزایش پذیرش مهمان داشتهایم، فعالیت هتلها و مدیران برای جذب گردشگر مشهود است که البته جای گسترش نیز دارد.
محمدرضا پوینده درباره شرایط درآمدزایی هتلهای ایرانگردی با توجه به وجود مشاعات در اکثر شعبات این هتلها اظهار داشت: مدیران باید از گوشه گوشه هتلشان برای کسب درامد استفاده کنند، هر وجب هتلهای ایرانگردی ظرفیت بهره برداری مالی دارد.
وی ادامه داد: برای رسیدن به سود عوامل مختلفی دخیل است که یکی از آن آموزش مستقیم است، در زمینه بازاریابی معرفی و تبلیغ هتلها واحد روابط عمومی با آموزش مستقیم همکاران شاغل در هتلها در تکاپوست، سایر بخشها و معاونتها نیز باید در حوزههای مرتبط با خودشان همین شیوه را در نظر بگیرند.
رجبعلی خسروآبادی رئیس هیأت مدیره نیز درخصوص مزایده و نرخ نامههای مربوط به هتلهای ایرانگردی گفت: باید در خصوص واگذاری بخشهای گوناگون هتل به سرمایه گذار قیمتهای واقعی لحاظ شود و اگر لازم باشد خودمان یک قیمت پایه مقطوع اعلام کنیم و پس از آن کارشناسیهای لازم انجام شود تا دچار ضررو زیان نشویم.
فریبا عباسی عضو هیأت مدیره و مدیر روابطعمومی نیز درخصوص اهمیت حفظ مشتری و افزایش ضریب اشغال هتلها تصریح کرد: در مواقع خاص برای افزایش سوددهی و جلوگیری از ضرر و زیان، باید اختیاراتی به مدیران درخصوص اعمال تخفیفات خارج از چارت مصوب داده شود.
بیشتربخوانید:تعیین ضربالاجل یک ماهه برای خروج هتلهای جهانگردی غرب کشور از رکود
در ادامه علی رادمند معاون توسعه و سرمایهگذاری درباره همکاری هتلها با اسنپ فود گفت: برای ارسال غذای بیرون بر هتلهای ایرانگردی با اسنپفود صحبت کردیم، تعدادی از هتلها برای پیوستن به این سرویس اعلام آمادگی کردهاند و سایرین هم برای پیوستن به این سرویس نیازمند آموزشهای لازم هستند.
رادمند خاطرنشان کرد: درخصوص اطلاع رسانی مزایدهها در فضای مجازی صحبتهایی با واحد روابط عمومی انجام دادیم تا با همکاری هم اطلاع رسانی در این زمینه را گسترش دهیم.
منبع:شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا