اقتصاد ۲۴ - تقریباً همه پیامرسانهای خارجی استیکر و ایموجیهای خود را منتشر میکنند. این محصولات شخصیتهایی سازگار با فرهنگ و ادبیات آن جامعه هستند. در پی این رویکرد، آیگپ نیز به عنوان اولین پیام رسان ایرانی برآن شد تا رسالت خویش را در این زمینه انجام داده و با برگزاری دو دوره "جایزه سال استیکر" و جهتدهی و انطباق با فرهنگ، آدابورسوم ایرانی شخصیتها و نمادهایی را خلق کند که مختص مخاطبان ایرانی باشد تا حس استفاده از این نوع کاراکترها نیز برای کاربران لذتبخشتر شود.
اولین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۸ برگزار شد. در این رقابت، جمعی از هنرمندان ایرانی به طراحی استیکر با مضامین ملی ایرانی پرداختند، تا زمینهای برای استفاده از زبان تصویری خاص کشورمان ایجاد شود.
قضاوت این رویداد برعهده سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهرام عظیمی، علی رادمند، محمد تهرانی نصر و امیر حسین ایماغیان بود که در دو مرحله انجام شد.
در پی استقبال کاربران آیگپ از استیکرهای ایرانی و کسب تجربه خوب و موفق دوره اول، دبیرخانه این رویداد تصمیم به برگزاری دومین دوره جایزه سال استیکر در سال ۹۹ را گرفت.
در این دوره، جشنواره در دو بخش طراحی استیکر ثابت و متحرک برگزار شد و برای اینکه هنرمندان و علاقهمندان اطلاعات کاملتری درباره استیکرها، بهخصوص استیکرهای متحرک کسب کنند، کارگاههای آموزشی در دو بخش با حضور اساتیدی، چون علی رادمند و پدرام اعتمادی برگزار شد. داوری نهایی این جشنواره هم توسط آقایان سید مسعود شجاعی طباطبایی، بهرام عظیمی، علی رادمند، امیرحسین ایماغیان و امیر یاسمنی انجام شد. در این دوره باتوجهبه کیفیت بالای آثار ارائه شده در بخش استیکر ثابت تعداد برگزیدگان از ۵۰ نفر به ۷۹ نفر افزایش یافت.
نکته جالبتوجه اینجا است که استیکرهای منتشر شده در پیامرسان آیگپ، نهتنها در داخل ایران، بلکه در کشورهای دیگر با گویش فارسی نیز قابلارائه است.
خبر خوب این است که سومین رویداد جایزه سال استیکر هم در راه است.
این در حالی است که در طول ۲ سال گذشته تعداد ۱۶۲۳ استیکر ثابت دریافت شد که همگی آنها در حال حاضر در اپلیکیشن آیگپ موجود است، ضمن اینکه تعداد ۵۰ استیکر راه یافته در دوره اول به صورت موشن نیز در این پلتفرم آپلود شده است که تعداد این استیکرهای متحرک رو به افزایش است.
استیکرهای مذکور بهزودی در سایر پلتفرمهای داخلی و خارجی قابل استفاده خواهد بود.