اقتصاد۲۴-شبکه اجتماعی توییتر قصد دارد با همکاری دو خبرگزاری رقیب بینالمللی یعنی رویترز و آسوشیتدپرس، اطلاعات غلط و اخبار جعلی منتشر شده در شبکه پیامرسانی خود را حذف کند.
رویترز و آسوشیتدپرس در قالب این همکاری، اطلاعات بیشتر و سوابق قابل استنادی را در مورد اخبار و اطلاعاتی که حجم بالایی از توییتها را به خود اختصاص دادهاند، منتشر خواهند کرد.
در پی افزایش فشارهای جهانی برای حذف محتواهای کذب از شبکههای اجتماعی، توییتر امیدوار است با این اقدام بتواند با انتشار اطلاعات گمراه کننده و اخبار جعلی مقابله کند.
در حال حاضر، تیم نظارتی توییتر با رصد اخبار و اطلاعاتی که حجم بالایی از توییتها را به خود اختصاص میدهند یا ممکن است بحثبرانگیز شوند، تلاش میکنند محتواهای معتبر در این خصوص را یافته و برای اطلاع کاربران منتشر کنند.
این شبکه اجتماعی همچنین از اوایل سال جاری میلادی با راهاندازی سیستم نظارتی بردواچ (Birdwatch) ازهمکاری افراد داوطلب برای برچسبگذاری توییتهای گمراهکننده و دارای اطلاعات نادرست بهره میبرد.
با این وجود، توییتر قصد دارد با همکاری رویترز و آسوشیتدپرس امکان دسترسی تیم ناظر خود را به حجم کافی از گزارشها و اخبار معتبر برای ارزیابی حجم بیشتری از توییتها ممکن کند. رویترز و آسوشیتدپرس این همکاری را پیشتر با فیسبوک آغاز کرده بودند.
شبکه اجتماعی توییتر با ۱۹۹ میلیون کاربر یکی از منابع انتشار اخبار و گردش اطلاعات در جهان به شمار میرود.
یورونیوز