اقتصاد۲۴- فرشاد مقیمی، مدیرعامل جوان ایران خودرو در دوران مدیریتی اش نشان داده که خط قرمزش مسئله فساد است. وی در برهههای زمانی مختلف متناسب با شرایط و اطلاعات موجود، هر جا که با مسئله فساد و یا احتمال بروز فساد روبرو شده، به موضوع ورود کرده و اقدامات لازم را انجام داده است. البته این موضوع ارتباطی با نواقص مدیریتی ندارد چرا که هیچ مدیریتی بدون ایراد نیست.
برهمین اساس و بعد از رسانهای شدن ابهام در یک قرارداد ملکی چند ده میلیاردی بین ایران خودرو و یک قطعه ساز مساله دار که در دوران مدیریت قبلی بسته شده است، نهادهای نظارتی ایران خودرو با حساسیت به موضوع ورود کرده و در حال جمع آوری مستندات لازم به منظور تعیین صحت و سقم معامله مذکور هستند.
هرچند که در بررسیهای اولیه احتمال غش در معامله و سندسازی مطرح است، ولی به منظور بررسی دقیق تر، مدیرعامل ایران خودرو موضوع را به نهادهای مرتبط ارجاع داده تا ضمن بررسی دقیق اطلاعاتی و قضائی در صورت اثبات تخلف، با مفسدین برخورد و اموال ایران خودرو به بیت المال برگردد.
بیشتر بخوانید: رضایی: امکان صادرات قطعه برای قطعه سازان وجود ندارد
لازم به ذکر است که اگر این موضوع صحت داشته باشد در حدود نیم هزار میلیارد تومان به دارایی ایران خودرو برمی گردد که سبب کاهش زیان خالص شرکت خواهد شد.
این همه حواشی این قطعه ساز مشهدی نیست. طبق اذعان برخی از دست اندرکاران صنعت قطعه سازی، این قطعه ساز به دلیل ارتباط با برخی از اشخاص نظارتی سروصدای زیادی به پا کرده است. وی در محافل خصوصی و گاها رسمی صراحتا از ارتباطات نزدیک ش با اشخاص نظارتی سخن میگوید و مدعی نزدیکی با تیم دولت جدید است و از این طریق ابهت کاذبی را برای خود در شرکتهای خودروسازی ایجاد کرده است.