تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
با بررسی بازار مسکن مشخص شد:

بهترین محله‌های تهران برای سرمایه‌گذاران بازار مسکن

اگر همین پنج سال قبل، با ۴۰۰ میلیون تومان یک خانه ۱۰۰ متری خریداری کرده بودید، الان همان خانه حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت

قیمت مسکن

اقتصاد۲۴- متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در تازه‌ترین گزارش‌های رسمی به بیش از ۳۰ میلیون رسیده است. احتمالا باور نمی‌کنید، اما این عدد در مقایسه با سال ۹۵ هفت برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی اگر همین پنج سال قبل، با ۴۰۰ میلیون تومان یک خانه ۱۰۰ متری خریداری کرده بودید، الان همان خانه حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت. بیایید بازدهی همین مقدار پول را با سرمایه‌گذاری روی دلار مقایسه کنید! سال ۹۵، قیمت دلار حدود سه هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با ۴۰۰ میلیون می‌شد چیزی معادل ۱۱۴ هزار دلار. در یک ماه گذشته قیمت دلار حدود ۲۵ هزار تومان بوده است و به این ترتیب سرمایه شما تازه به حدود ۲.۸ میلیارد تومان می‌رسید. تازه اگر خانه خریده بودید، تا الان می‌توانستید با اجاره دادن آن کلی سود به جیب بزنید. برای همین است که در همه این سال‌ها مسکن حیاط‌خلوت سرمایه‌گذاران بوده. فکر می‌کنید الان با چقدر پول می‌تواند در تهران خانه‌ای به قصد سرمایه‌گذاری خرید؟

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله پونک

پونک یکی از محله‌های غرب تهران است. این محله در منطقه ۵ شهرداری واقع شده و جزو محله‌هایی محسوب می‌شود که قیمت مسکن در آن بالاست. مشاوران املاک فعال در این محله می‌گوید قیمت مسکن در این محله تقریبا از متری ۳۴ یا ۳۵ میلیون تومان شروع می‌شود و به بالای ۶۰ میلیون تومان می‌رسد. به‌گفته آن‌ها ارزان‌ترین خانه‌های پونک تقریبا از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که متراژ آن‌ها نزدیک به ۵۰ متر خواهد بود. در مورد گران‌ترین واحد‌ها نیز خیابان و منطقه در قیمت اثرگذار است. برای مثال همیلا یکی از گران‌ترین مناطق پونک به حساب می‌آید که قیمت مسکن در آن از سایر نقاط پونک ارزان‌تر است، اما یک واحد ۶۰ متری در باغ فیض حدود دو میلیارد تومان فروخته می‌شود. همچنین یک دستگاه آپارتمان ۸۰ متری و ۱۲ ساله در سردار جنگل متری ۴۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد تمام امکانات از جمله انباری، آسانسور و پارکینگ را دارد. از دیگر واحد‌هایی که در آژانس‌های املاک پونک برای فروش فایل شده است، می‌توان به خانه‌ای ۵۰ متری و ۱۶ ساله در خیابان نفت اشاره کرد که متری ۳۶ میلیون تومان معامله شده است. مشاوران املاک می‌گویند قیمت واحد‌های نوساز پونک تقریبا از متری ۴۰ میلیون تومان به بالا ارزش‌گذاری می‌شوند.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله پاسداران

پاسداران یکی از محله‌های تهران در شمال شرق این شهر است. کارشناسان مشاور املاک در محله پاسداران می‌گویند قیمت واحد‌های نوساز پاسداران از متری ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌رسد. قیمت یک واحد قدیمی نیز از متری ۵۵ تا ۶۵ میلیون تومان شروع می‌شود.


بیشتر بخوانید: رکوردشکنی هزینه وام مسکن در مردادماه


با این حال، چون پاسداران محله‌ای است که واحد متراژ پایین به ندرت در آن دیده می‌شود، حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید یک خانه در پاسداران تقریبا چهار میلیارد تومان است. با سرمایه کمتر از چهار میلیارد تومان، در ازگل می‌توان با سه میلیارد تومان هم خانه خرید، اما در پاسداران واحدی با این قیمت به ندرت دیده می‌شود. هرچه به شمال پاسداران حرکت کنید، قیمت افزایش خواهد داشت. برای مثال در برخی از نقاط شمالی واحد‌های نوساز و فول امکانات تا متری ۱۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله صادقیه

مشاوران املاک می‌گویند واحد‌های صادقیه از متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، اما ممکن است به متری ۶۰ میلیون تومان برسند. قیمت واحد‌های نوساز هم از متری ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود. هرچند واحد‌های بزرگتر ممکن است با ارقام پایین‌تری به فروش برسند؛ مثلا یک واحد ۱۵۰ متری نوساز با قیمت ۳۵ یا ۳۶ میلیون تومان در هر مترمربع برای فروش گذاشته شده است، ولی خانه‌های کوچک قیمت بالاتری دارند.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله حکیمیه

حکیمیه شرقی‌ترین محله پایتخت محسوب می‌شود. کارشناسان فعال در این منطقه می‌گویند قیمت مسکن در محله حکیمیه تهران از متری ۲۰ میلیون تومان شروع شده و به متری ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد. به گفته آن‌ها خانه‌های واقع شده در خیابان‌های سازمان از ارزان‌ترین واحد‌های حکیمیه هستند که در آن واحد‌هایی با سن بالای ۱۵سال از متری ۲۰ میلیون تومان و واحد‌های نوسا از متری ۲۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. در خود حکیمیه نیز برای خرید یک خانه نوساز باید حداقل متری ۳۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله سعادت‌آباد

سعاد‌آباد یک محله در شمال غرب تهران و در منطقه دو شهرداری است. قیمت مسکن در محله سعادت آباد از متری ۵۰ میلیون تومان شروع شده و به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در هر مترمربع هم می‌رسد. مشاوران املاک می‌گویند البته واحد‌های ارزان‌تر با قیمت ۴۰ یا ۴۵ میلیون تومان هم وجود دارد؛ اما این واحد‌ها مربوط به خانه‌هایی در بالای سعادت آباد و برخی از برج‌ها است که سند ندارد و اگر بخواهید یک واحد ارزنده و سنددار که امکانات معقولی هم داشته باشد، خریداری کنید باید حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در هر مترمربع هزینه بپردازید که این رقم برای برج‌های لوکس به ۱۰۰ میلیون تومان و بیشتر هم خواهد رسید. طاهرخانی یکی از مناطق سعات‌آباد است که می‌توان واحد‌های ارزانقیمتی در آن پیدا کرد و امکان خرید مسکن با ۵۰ میلیون تومان در هر مترمربع وجود دارد، البته واحد‌های نوساز این منطقه هم از متری ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله تهران‌پارس

تهرانپارس یک محله در شرق تهران است که در آن امکان خرید واحدی یک میلیارد و ۲۰۰ هزار تومانی هم وجود دارد. مشاوران املاک می‌گویند قیمت مسکن در تهرانپارس از متری ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به مکان ملک متغیر خواهد بود و ممکن است تا متری ۵۰ میلیون تومان و حتی کمی بیشتر برسد. به‌گفته آن‌ها خانه‌های فول امکانات تقریبا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بالا شروع می‌شوند، اما اگر خانه‌ای با قیمت پایین‌تر بخواهید، می‌توانید خانه‌های یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران‌پارس پیدا کنید، اما خانه زیر یک میلیارد در این محله تقریبا کمیاب هستند. بلوار پروین از مناطقی است که امکان خرید خانه فول امکانات با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در آن وجود دارد.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله صادقیه

مشاوران املاک می‌گویند واحد‌های صادقیه از متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند، اما ممکن است به متری ۶۰ میلیون تومان برسند. قیمت واحد‌های نوساز هم از متری ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود. هرچند واحد‌های بزرگتر ممکن است با ارقام پایین‌تری به فروش برسند؛ مثلا یک واحد ۱۵۰ متری نوساز با قیمت ۳۵ یا ۳۶ میلیون تومان در هر مترمربع برای فروش گذاشته شده است، ولی خانه‌های کوچک قیمت بالاتری دارند.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله پیروزی

خانه‌های محله پیروزی تقرییا از متری ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و این رقم تا متری ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. به گفته مشاوران املاک این منطقه میدان بروجردی، خیابان صفا، چهارفصل و... از ارزان‌ترین خیابان‌های پیروزی هستند. برای مثال خانه‌های نوساز در بروجردی و صفا تقریبا از متری ۲۵ میلیون تومان و در چهارفصل نیز تقریبا از متری ۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاشته می‌شود.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله مرزداران

متوسط قیمت مسکن در مرزداران بسیار بالاتر از متوسط قیمت مسکن در سطح شهر تهران است. مشاوران املاک فعال در مرزداران می‌گویند خانه‌های این منطقه دست‌کم از متری ۳۵ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۱۰ میلیون تومان و گاهی بیشتر می‌رسد. هر چند ممکن است واحدی با قیمت پایین‌تر از ۳۵ میلیون تومان هم پیدا شود. به‌گفته آن‌ها خانه‌های نوساز در مرزداران از متری ۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود و اگر بخواهید با سرمایه چهار میلیارد تومانی یک خانه نوساز بخرید، امکان خرید یک خانه ۷۰ تا ۷۵ متری وجود دارد. همچنین اگر خیلی روی سن بنا حساس بباشید می‌توانید خانه‌های بزرگتری هم بخرید.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله نازی‌آباد

نازی آباد جزو محله‌های گرانقیمت جنوب تهران است. به‌گفته مشاوران املاک قیمت مسکن در نازی آباد از متری ۱۶،۱۷ میلیون تومان شروع شده و به متری ۴۰ میلیون تومان می‌رسد. آن‌ها می‌گویند اگر کسی بخواهد یک خانه نوساز در هزار دستگاه بخرد، حداقل باید متری ۳۵ میلیون تومان پول بدهد. قیمت واحد‌های نوساز نازی‌آباد شرقی هم از ۱۹، ۲۰ میلیون تومان به‌ازای هر مترمربع شروع می‌شود.

ارزان‌ترین خانه‌ها در محله گیشا

گیشا یکی از محله‌های منطقه دو شهرداری تهران است. مشاوران املاک گیشا می‌گویند قیمت خانه‌های محله‌شان از متری ۳۵ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۹۰ میلیون تومان می‌رسد. به‌نظر آن‌ها با سرمایه ۳.۵ تا چهار میلیارد تومانی می‌توان در کوچه‌های فرد واحدی بین ۷۰ تا ۸۰ متر و با سن ۱۰ سال به بالا خریداری کرد، اما برای خرید خانه‌های نوساز در این محله باید حتما سراغ واحد‌های کوچکتر رفت.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/فرودگاه اصفهان هم‌اکنون

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

تکذیب چاپ تراول ۵۰۰ هزار تومانی

قیمت سکه پارسیان + جدول

بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

چرا ارزش دلاری بورس به سطح سال ۱۳۹۹ نزول کرده است؟/ وقتی اعتماد نباشد پول از بازار سرمایه خارج می‌شود

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد