اقتصاد ۲۴ - امیر خوراکیان در جریان بازدید از ایران خودرو، ضمن قدردانی از تلاشها و اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو و جهاد اقتصادی در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر میبرد، فضای امروز این خودروساز و همت تمامی کارکنان آن را در مسیر تحقق باور ملی، تولید ملی و مانع زداییها ارزیابی کرد.
معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی، با اشاره به لزوم حمایت از صنعت خودروسازی کشور به ویژه در زمینه سیاست گذاری و قیمتگذاری اظهار کرد: در این حوزه باید افرادی که از نزدیک با این موضوعات مواجه هستند، کمک کنند تا سیاست گذاری در کشور از طریق آشنایی با مسایل واقعی صورت گیرد.
وی با اشاره به نقش پر رنگ صنعت خودرو در اقتصاد کشور، تصریح کرد: خودروسازی، در حوزه اشتغال و فعالیت بیش از ۶۰ صنعت دیگر موثر بوده و به تعبیری، پیشران صنعت و اقتصاد کشور محسوب میشود، بنابراین حمایت از این صنعت ضرورت دارد و امید است دولت جدید نیز در این زمینه کمک کند تا اتفاقات ارزشمندی رخ دهد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اقدامات و تلاشهای این خودروساز را در جهت شکوفایی اقتصاد کشور و آرامش مردم دانست و گفت: خوشبختانه توانمندی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو، تلاش دشمنانی که ظرف چند سال گذشته هدف خود را برای از میان بردن این صنعت به کار بستند، نه تنها خنثی کرد، بلکه موجب شد تا قدمهای خوبی نیز برداریم، گرچه اعتقاد داریم باید گامهای بلندتری برداریم و امید است این راه بلند را با حمایتهای مسوولان به سرانجام خوبی برسانیم.
فرشاد مقیمی با اشاره به تلاشهای گروه صنعتی ایران خودرو در جهت حفظ رضایتمندی مشتریان، بیان کرد: در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار تعهد معوق داشتیم که امروز این عدد به ۱۵ هزار تعهد کاهش یافته است.
وی هم چنین با اشاره به عرضه خودروی تارا، از رونمایی نمونه اولیه محصول جدید و کراس اوور ایران خودرو در شهریور ماه امسال خبر داد و تاکید کرد: تمرکز اصلی ایران خودرو در تعامل با خودروسازان خارجی، محصول محور نبوده، بلکه دانش و تکنولوژی محور است.
بیشتربخوانید:مقیمی: استحکام و ایمنی تارا نشانگر احترام ایران خودرو به مشتریان است
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به طرح تولید موتور سه استوانه ایران خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر، مراحل توسعه موتور یک لیتری و ۱.۳ لیتری این خانواده در حال اجراست. هم چنین آزمونهای احتراقی نسخه پرخوران (توربوشارژ) این خانواده موتور، ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این خانواده یک موتور نیز با فنآوری تزریق مستقیم سوخت (GDI)، وجود دارد که توان و گشتاور آن از موتور پرخوران EF ۷ نیز بالاتر و مصرف سوخت آن حدود پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موتور تا مرحله صنعتی سازی حدود ۱۸ ماه زمان لازم دارد.
به گفته مقیمی، در سال ۱۴۰۲ موتورهای فعلی قادر به عبور از استانداردهای مصرف سوخت نخواهند بود، به همین جهت توسعه تمام موتورهای فعلی و این خانواده موتور سه استوانه در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است.
در پایان این نشست، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی، علاوه بر حضور بر مقبره شهید گمنام ایران خودرو و ادای احترام به مقام والای این شهید، از خطوط تولیدی ایران خودرو، مرکز تحقیقات این شرکت و نیز آخرین دستاوردها و محصولات تولیدی ایران خودرو بازدید به عمل آورد.