تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
حمیدرضا کیامنفرد مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران:

گام‌های موثری در سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های لجستیکی شرکت و ارتقاء منافع بازنشستگان کشوری برداشته شده است

حمیدرضا کیامنفرد مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:‫ گام‌های موثری در سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های لجستیکی شرکت و ارتقاء منافع بازنشستگان کشوری برداشته شده است.

منهای اقتصاد

اقتصاد ۲۴- به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران، مدیرعامل و نایب رییس هیات‌مدیره شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران روز گذشته یکشنبه، ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز خبرنگار و در نشست مطبوعاتی و خبری با اصحاب رسانه، گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تمام همکاران این شرکت با تلاش و مساعی شبانه ‎روزی خود به دنبال توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ارائه خدمات مطلوب کمی و کیفی به مشتریان و ارتقاء منافع بازنشستگان کشوری، گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در ابتدای این نشست، ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران حاضر در این نشست مطبوعاتی و با تاکید بر وظیقه ذاتی حوزه خبر و رسانه، افزود: خبرنگاران رکن و شاخص مهمی در راستای شفافیت، اثربخشی، مشارکت عمومی در جهت قانون گرایی بنگاه‌های اقتصادی هستند. چراکه توسعه کشور مدیون جوانان عزیزی است که در عرصه‌های مختلف با نثار خونشان در راستای اعتلای ایران اسلامی گام برداشته اند.

توسعه سهم بازار و فعالیت‌های لجستیکی در دستور کار شرکت قرار دارد.

کیامنفرد در ارتباط با اقدامات انجام شده در حوزه‌های لجستیکی و اجرایی شرکت در سال گذشته و برنامه‌های شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در سال جاری، گفت: این شرکت با شش دهه سابقه خدمت‌رسانی به تجار و صاحبان کالا در رویه‌های واردات و صادرات به عنوان بازوی لجستیک و اجرایی و مورد اعتماد گمرک جمهوری اسلامی ایران و امین حاکمیت شناخته می‌شود و تمامی منافع حاصل از ارائه خدمات این شرکت، برای تامین حقوق بازنشستگان کشوری است. در حال حاضر این شرکت با ۴۱ شرکت و شعب تابعه مدیریتی و غیر مدیرتی در حال ارائه خدمات انبارداری، تخلیه و بارگیری، حفاظت و نگهداشت از کالا‌های تجاری در اماکن گمرکی می‌باشد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران ادامه داد: با توجه به تشدید تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و همچنین بسته بودن مرز‌های تجاری کشور از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا اواخر خرداد ماه سال ۱۳۹۹ و بازشدن تدریجی مرز‌ها تا پایان نیمه اول سال گذشته، استراتژی این شرکت حفظ سهم بازار و افزایش ۰.۳ درصدی بوده است. در همین راستا توانسته ۹۵ درصد عملیات لجستیکی بار‌های ورودی از مسیر هوایی و ۵۵ درصد عملیات لجستیکی بار‌های ورودی از مسیر زمینی را جذب کنیم. همچنین تکمیل انبار‌های شرکت تابعه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در حوزه دریایی در دستور کار قرار داشت که در اواخر تیر ماه سال جاری به بهره برداری رسید. ضمنا کاهش ۵ ساله میانگین سنی ماشین آلات و تجهیزات عملیاتی شرکت با ورود تجهیزات جدید در سال گذشته و سال جاری در دست اقدام است. در حال حاضر ظرفیت عملیاتی شرکت در حدود ۷.۸ میلیون تن کالا است.

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه جام جم برای حضور در گمرکات جدید بالاخص در گمرکات مرزی، گفت: حضور و استقرار در گمرکات زمینی از جمله دوغارون، ماهیرود، باشماق و پرویزخان بر اساس قرارداد دوجانبه با گمرک جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا و حضور در شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام از برنامه‌های توسعه این شرکت در بخش لجستیک زمینی و هوایی در سال جاری می‌باشد. در حال حاضر این شرکت در گمرک دوغارون مستقر شده و به ارائه خدمات به صاحبان کالا و تجار می‌پردازد و استقرار در سایر گمرکات در دست انجام است.
تعرفه گذاری بر اساس رویه متناسب با قوانین و مدل‌های توسعه‌ای

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه کسب و کار در خصوص نحوه تعرفه‌گذاری و میزان افزایش تعرفه ارائه خدمات شرکت در سال جاری، گفت: تعرفه‌گذاری در شرکت بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در حوزه معاونت عملیات شرکت مرکزی و شرکت‌های تابعه و متناسب با قوانین بالادستی و اخذ مصوبه هیات مدیره و سازمان‌های بالادستی از جمله سازمان حمایت صورت می‌گیرد. همچنین در راستای حمایت از منافع بازنشستگان به عنوان سهامداران اصلی شرکت، به دنبال ایجاد مدل تعرفه گذاری جدیدی بر اساس مدل‌های بین المللی و توسعه‌ای بر اساس شاخص‌هایی از جمله حجم، تناژ، ارزش کالا و… می‌باشیم. خاطر نشان می‌کنم میزان افزایش تعرفه سالیانه شرکت از میزان نرخ تورم و حقوق و دستمزد و ارزش کالا‌ها به مراتب پایین‌تر است.

توسعه فعالیت‌های حمل و نقل و کانتینری

کیامنفرد در خصوص علل عدم راه اندازی ترمینال کانتینری در شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی غرب و ورود به حوزه حمل و نقل و مشارکت با بخش خصوصی در هر دو مورد به خبرنگار پایگاه خبری حمل و نقل، گفت: طرح سرمایه گذاری ترمینال کانتنیری در زمان خود دارای توجیهات اقتصادی برای این شرکت و سرمایه گذار بخش خصوصی بوده است که با توجه به تشدید تحریم‌ها و شیوع کرونا که موجب کاهش ورود کانتینر به کشور شده از یک سوء و عدم ثبات مدیریتی در این شرکت، زمان بهره برداری را طولانی و انجام تعهدات از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی با تاخیر مواجه شده و تمایل ایشان به ادامه همکاری رو به کاهش است؛ لذا از سال ۱۳۹۸ تا امروز و در دو دوره سرپرستی قبلی و مدیریت راهبری فعلی با برگزاری جلسات متعدد با سرمایه گذار مربوطه به دنبال توافق دو طرفه برد – برد بوده ایم.

وی ادامه داد: ورود شرکت به بخش حمل و نقل داخلی و بین المللی بر اساس دغدغه‌هایی بود که در سنوات گذشته (۱۳۹۵) برای مدیریت ارشد این شرکت مبنی بر ورود به بازار حمل و نقل بوده و بر مبنای مطالعات داخلی صورت پذیرفته است. امروز با مشورت دستگاه‌های نظارتی و با انتصاب اعضاء هیات مدیره از بدنه کارشناسی شرکت انبار‌های عمومی و انجام تعهدات و پرداخت بدهی‌های قانونی معوق و وصول مطالبات مرتبط با سنوات گذشته در راستای شفافیت فعالیت این دو شرکت و ابهام زدایی از آن‌ها هستیم تا در مرحله بعد با مذاکراتی که با شرکت‌های ایسیکو، ایران خودرو، سایپا لجستیک و همچنین تجار و صاحبان کالا‌های ترانزیتی و صادراتی داشته ایم، عملیات این شرکت‌ها را در حوزه داخلی و بین الملل احیاء نماییم.

با انجام تکالیف قانونی در سامانه جامع انبار‌ها به دنبال شفافیت بوده و هستیم.

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از تولید و اشتغال‌زایی به خبرنگار خبرگزاری فارس، گفت: ما به دنبال تحقق شعار و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پرهیز از شعار زدگی هستیم. با راه اندازی سامانه جامع تجارت، انبار‌های عمومی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های متولی نیز به دنبال شفافیت در مسیر تجارت خارجی کشور بود و با توجه به مصوبات و تکالیف مقرر شده از سوی شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور (دولت الکترونیک) در مهر ماه ۱۳۹۹ به این شرکت، در ابتدا، کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از واحد‌های عملیات، برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت تشکیل شد و جلسات متعددی با نماینده ویژه رییس جمهور در امور دولت الکترونیک، دبیرخانه شورا، نمایندگان وزرات صمت، گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار گردید. سپس این شرکت نسبت به ثبت مشخصات انبار‌های شرکت‌ها و شعب تابعه در سامانه جامع انبار‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز برای دریافت اطلاعات از شرکت‌ها و شعب تابعه و ارسال اطلاعات به سامانه جامع انبار‌ها اقدام و پس از آن با انتخاب شرکت انبار‌های عمومی تهران به عنوان اولین مرکز در گمرکات زمینی، در حال حاضر ۳۱ شرکت و شعبه تابعه دارای اتصال به سامانه جامع انبار‌ها بوده و نسبت به صدرو قبض انبار با شناسه یکتا به صورت برخط اقدام می‌کنند. در همین راستا تشکر و قدردانی آقای آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات و نایب رئیس شورا در جلسات شوراء و در حضور رئیس جمهور وقت (آقای روحانی) از شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در انجام تکالیف قانونی، روشنگر این موضوع می‌باشد.

همچنین ایجاد کمیته تخفیفات بر اساس مصوبه هیات مدیره و ارائه تخفیف به کالا‌های تولیدی و کالا‌های دارویی و همچنین تخفیف ۱۰۰ درصدی به کالا‌های کرونایی بر اساس مقررات داخلی، یکی دیگر از اقدامات این شرکت در مسیر حمایت از تولید داخلی و بالاخص سلامت جامعه بوده است.
شایان ذکر است، شرکت انبار‌های عمومی ایران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سهلان تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدام به جذب ۲۱ سرمایه گذار با حجم سرمایه گذاری ۲۳۲ میلیارد تومان کرده است که در همین خصوص ۱۱ طرح سرمایه گذاری با اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسیده و ۸ طرح سرمایه گذاری در مرحله احداث از سوی سرمایه گذاران می‌باشد. همچنین تعداد ۱۰ سرمایه گذار با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ جذب شده است. درآمد حاصل از واگذاری‌های اراضی و عوارض تولید واحد‌های تولیدی در منطقه در راستای توسعه زیر ساخت‌های منطقه و پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری صرف خواهد شد.

وصول مطالبات از محل کالا‌های متروکه در دستور کار قرار دارد.

ایشان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر درآمد شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران از محل کالا‌های متروکه، افزود: این شرکت بر اساس قوانین گمرکی به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا شناخته شده و بر اساس قوانین و بخشنامه‌های گمرکی کالا‌های متروکه پس از گذراندن مدت توقف در اماکن گمرکی و عدم ترخیص به سازمان اموال تملیکی تحویل می‌گردد؛ لذا آن سازمان باید بر اساس قانون امور گمرکی نسبت به تعهد پرداخت هزینه‌های انبارداری به شرکت اقدام و پس از فروش کالا‌ها باید مبالغ هزینه‌ای مرتبط با شرکت را برگرداند. در خصوص کالا‌هایی که امحاء و یا وضعیت دیگری برای آن‌ها پیش می‌آید، آن سازمان باید بر اساس قوانین داخلی خود نسبت به تامین اعتبار از طریق بودجه سالیانه برای پرداخت هزینه‌های این شرکت اقدام نماید. در همین راستا تشکیل کمیته مطالبات و پیگیری از نهاد‌های قانونی در دستور کار شرکت قرار گرفته است تا بتوانیم از منافع صندوق بازنشستگی کشوری دفاع کنیم.

انتظار مدیران بنگاه‌های اقتصادی از دولت جدید

حمیدرضا کیامنفرد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد در ارتباط با انتظارات مدیران بنگاه‌های اقتصادی از دولت جدید در راستای تحقق وعده‌های، گفت: اهم انتظارات بر اساس اصول حاکمیت شرکتی در ذیل حکمرانی مطلوب، از طریق ایجاد شفافیت، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری و ایجاد ثبات مدیریتی در بنگاه‌های اقتصادی کشور با اولویت تحقق برنامه‌های توسعه‌ای و تحول اثربخش از سوی مدیران این بنگاه‌ها است. همچنین تعدد حوزه‌های تصمیم گیری در کشور موجب ایستایی در توسعه کسب و کار بنگاه‌های اقتصادی شده است.

دیدگاه حکمرانی مطلوب شرکتی در مجموعه صندوق بازنشستگی

مدیرعامل شرکت انبار‌های عمومی و خدمات گمرکی ایران در خصوص نقش این شرکت در تحقق وعده‌های داده شده به بازنشستگان کشوری از جمله همسان سازی حقوق این قشر از جامعه به خبرنگار روزنامه آسیا، گفت: امروز کشور ایران در جنگ اقتصادی بی رحمانه‌ای قرار دارد و باید عقب ماندگی‌های ایجاد شده در بنگاه‌های اقتصادی با مدیریت یکپارچه و جهادی اصلاح شود. نگاه علمی در کنار نگاه مدیریتی بر اساس شایسته سالاری، کارایی و اثربخشی و مسئولیت پذیری به همراه قانون گرایی موجب افزایش بهره وری خواهد شد و این امر موجب تحولات مثبت در هر بنگاه اقتصادی است.. این نگاه در صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در طول یک و نیم سال گذشته جاری و ساری شده است و تحولات مثبتی در راستای جهش تولید در بنگاه‌های اقتصادی تابعه این صندوق صورت گرفته است. همچنین این شرکت به عنوان حافظ منافع بازنشستگان کشوری با افزایش درآمد و سوددهی خود، نقش به سزایی در تامین حقوق این قشر عزیز جامعه خواهد داشت.

گفتنی است، در این نشست مطبوعاتی، خبرنگارانی از رسانه‌های خبری از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، خبرگزاری مهر، خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو، روزنامه دنیای اقتصاد، روزنامه شرق، روزنامه جام جم، روزنامه کسب و کار، روزنامه آسیا و پایگاه خبری پرتال حمل و نقل حضور داشتند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان