تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
آخرین خبرها از مناطق سیل‌زده؛

کمک 1.2 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به سیل‌زدگان ایرانی/ تعیین وزیر مُعین برای هر استان سیل‌زده

کمیسیونر اروپا در امور بشردوستانه و مدیریت بحران گفت اتحادیه اروپا فعلا ۱.۲ میلیون یورو برای کمک به روند امدادرسانی به سیل‌زدگان در ایران اختصاص داده است.
سیل‌زدگان
اقتصاد24 - «کریستوس استایلیانیدز» کمیسیونر اروپا برای کمک‌های بشردوستانه و مدیریت بحران روز پنج‌شنبه از تخصیص بودجه‌ای برای کمک به امدادرسانی به سیل‌زدگان در ایران خبر داد.

وی در توییتر نوشت: «در پی سیلاب‌های شدید در ایران با هدف پشتیبانی اضطراری، مقدار اولیه ۱.۲ میلیون یورو را برای کمک به آسیب‌پذیرترین جوامع در ایران در نظر گرفته‌ایم. ما در این زمان سخت با همبستگی کامل در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم.»

چند روز پیش نیز سفیر آلمان در ایران خبر داد که آلمان کمک‌های انسان دوستانه خود را برای قربانیان سیل‌های اخیر در قالب ۴۰ قایق و تجهیزات ایمنی توسط صلیب سرخ آلمان برای هلال احمر ایران فراهم می‌کند.

در پی بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران چندین نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

سوئیس آب تصفیه کن به سیل‌زدگان ایران اهداء می‌کند

وزارت امور خارجه سوئیس روز پنجشنبه اعلام کرد دو دستگاه تصفیه آب، هرکدام با ظرفیت تهیه آب آشامیدنی برای پنج هزار نفر، به‌منظور امدادرسانی به آسیب دیدگان از سیل اخیر در ایران اهداء می‌کند. اداره توسعه و همکاری وزارت امور خارجه سوئیس با اعلام این خبر افزود که این دستگاهها هریک به وزن یک ‌تن، شنبه‌شب به تهران می‌رسد و به جمعیت هلال‌احمر ایران تحویل می‌شود.

«محمدرضا حاجی کریم جباری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن قرار است فردا جمعه شانزدهم فروردین طی مراسمی از این تجهیزات بازدید و اسناد مربوطه را از وزارت امور خارجه این کشور دریافت کند.

لاریجانی: باید منبعی جدا از بودجه ۹۸ برای سیل در نظر گرفته شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی نمی‌کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیلاب کشور در نظر بگیریم.
علی لاریجانی امروز (پنج شنبه) در حاشیه بازدید از سد کرخه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول دوره تعطیلات که شاهد وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور بودیم، مذاکراتی میان مجلس و دولت انجام شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسوولان در خصوص پیگیری مشکلات سیلاب، افزود: یکی از مسایل بحث اقدامات فوری است که باید در راستای حل مشکلات مردم انجام شود تا بتوانیم مشکلات را به سرعت حل کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله خوزستان در بحث سیلاب با دیگر استان‌های کشور متفاوت است، زیرا همه آب‌ها به سد‌های خوزستان وارد می‌شوند و باید این سد‌ها به صورتی کنترل شوند که به مردم آسیبی وارد نشود.

لاریجانی عنوان کرد: باید آبی که از سد‌ها جاری می‌شود به نحوی باشد که حداقل خسارت به شهر‌ها و روستا‌ها وارد شود و مردم در این زمینه کمترین میزان خسارت را متحمل شوند.

وی ادامه داد: باید یک پیش بینی صحیح از میزان ورودی آب به سد‌های استان برای روز‌های آینده داشته باشیم و بر آن اساس میزان خروجی را به درستی تنظیم کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش بینی در خصوص بارش‌ها را نمی‌توان به صورت صد درصدی تلقی کرد، اما خوشبختانه به صورت کلی در خوزستان مسوولان توانستند شرایط را کنترل کنند.

لاریجانی در خصوص منبع تامین خسارت‌های سیلاب اخیر کشور خاطرنشان کرد: پیش بینی نمی‌کردیم که در ابتدای سال با این حجم خسارت در بحث سیلاب مواجه شویم و باید منبعی جداگانه از بودجه سال ۹۸ برای جبران خسارت‌های سیلاب کشور در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مذاکراتی در این زمینه با دولت انجام گرفته و منابعی نیز در نظر گرفته شده است که قابل وصول هستند. ظرف مدت هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

تعیین وزیر مُعین برای هر استان سیل‌زده

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی مدیریت بحران اظهار داشت: با تاکید وزیر کشور مقرر شد، وزیر معین هر استان سیل‌زده در دولت تعیین شود.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی مدیریت بحران اظهار داشت: با تاکید وزیر کشور مقرر شد، وزیر معین هر استان سیل‌زده در دولت تعیین شود تا به صورت جدی و فوق‌العاده در استان‌های حادثه دیده تا تثبیت اوضاع امورات را نظارت و پیگیری کنند.

سیل هفته گذشته در مناطقی از لرستان، خسارات بسیاری بویژه به لحاظ مالی به بار آورد و تخریب صد در صدی ساختارها و تعداد زیادی از منازل بویژه در دو منطقه "پل‌دختر" و "معمولان" را به دنبال داشت. اکنون نیز با فروکش ارتفاع آب، مردم در تلاش برای خارج کردن وسایل خود از خانه‌ها هستند؛ موضوعی که گویا روند امدادرسانی‌ها را نیز با مختل روبرو کرده است.

با کاهش بارندگی‌ها، عملیات امدادرسانی به مناطق مذکور و انتقال محصوران در سیل از طریق زمین و هوا آغاز و به تدریج بر سرعت آن افزوده شد، اما به اذعان مسوولان مربوطه، راه‌های دسترسی به معمولان همچنان مسدود است و با وجود تامین اقلام زیستی از سوی دستگاه‌های مسوول و همچنین کمک‌های خیرین، اما سیل‌زدگان "معمولان"، "پل‌دختر" و روستاهای اطراف آن به کمک‌های بیشتری نیاز دارند.

در خوزستان نیز بنا به اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، بخش وسیعی از روستاهای اطراف رودخانه‌های دز و کرخه از منطقه پایین دست شوش دچار آبگرفتی شده‌اند و از صبح امروز امدادرسانی و جابه‌جایی مردم منطقه آغاز و دستور تخلیه 33 روستا در دشت آزادگان داده شده است. طبق آخرین گزارش‌ها و بر اساس تدابیر اندیشیده شده، بیش از 20هزار خوزستانی در اردوگاه‌های هلال احمر در مناطق امن، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

فعالیت راه آهن اندیشمک - اهواز نیز به دلیل بالا آمدن سطح آب متوقف شده است. در حال حاضر هم مهم‌ترین اقدام در این استان کاهش سطح آب‌ سدها و آمادگی برای بارش‌های پیش روست.

در گلستان نیز چند بیل مکانیکی برای باز کردن راه و تخلیه آب از شهر فعالند و درخواست پمپ‌های قوی از شورای عالی مدیریت بحران کشور برای تخلیه آب از منازل و معابر داده شده است. همچنین طبق اعلام فرماندار شهرستان آق قلا، دانشگاه‌ها و مدارس این شهر تا ۲۴ فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

افزایش مجدد سطح آب در آق‌قلا

فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: رواناب‌های ناشی از ذوب برف و بارش‌های پراکنده در منطقه زرین‌گل باعث افزایش مجدد ۳۰ سانتی‌متری سطح آب در برخی از محلات شهر آق‌قلا شده است. امانگلدی ضمیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش سطح آبی که در گرگان‌رود پیش‌بینی کرده بودیم، عصر امروز به آق‌قلا رسید و ۳۰ سانتی‌متر سطح آب را بالا برد و در محلاتی که طی دو روز گذشته سطح آب پایین رفته بود، دوباره آب بالا رفت.

وی افزود: روناب های ناشی از ذوب برف و بارش‌های پراکنده دو روز گذشته مجموعاً ۹۰ متر مکعب بر ثانیه به ظرفیت رودخانه گرگان‌رود افزوده است و با احتساب سر ریز سد وشمگیر، مجموعاً ۱۵۰ متر مکعب آب بر ثانیه را در گرگان‌رود داریم.

ضمیر گفت: گنجایش گرگان‌رود فقط ۱۲۰ متر مکعب بر ثانیه است و مازاد آن وارد بخش‌هایی از محلات آق‌قلا از جمله حکیم آباد، کل آباد، ایثار و عیدگاه و روستاهایی از جمله میرزاعلی یلقی، سقر یلقی وسلاق یلقی می‌شود و دوباره افزایش سطح آب به دو روز گذشته باز می‌گردد.

فرماندار آق‌قلا خاطرنشان کرد: البته فیوزهایی پیش از آق‌قلا ایجاد شده که ۱۵ متر مکعب بر ثانیه آب را به سمت دشت هدایت می‌کنند.

ضمیر بیان کرد: این روند افزایش سطح آب گرگان‌رود تا دو سه روز آینده ادامه خواهد شد.

توزیع ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان لرستان 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: ۳۰۹ روستای استان با حدود ۱۵ هزار خانوار فعلا بی‌برق هستند. فریدون خودنیا اظهار کرد: از ۶۷۰ روستای بی‌برق شده استان در سیل، ۳۶۱ روستا برق‌دار شد. وی ادامه داد: ۳۰۹ روستای استان با حدود ۱۵ هزار خانوار فعلا بی‌برق هستند. خودنیا افزود: تمامی ۱۲ فیدر قطع شده در اثر سیل وصل شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: میزان خاموشی روستاهای باقی مانده ۲۳ مگاوات است. وی گفت: تمامی روستاهایی که بی‌برق هستند به علت تخریب پل‌ها جاده دسترسی ندارند و امکان حمل تجهیزات برای تامین برق آنها وجود ندارد. خودنیا یادآور شد: تقریبا ۳۰ درصد از شهر پلدختر بی‌برق است که خالی از سکنه هستند و تا سکونت مجدد اهالی امکان تامین برق آنها وجود ندارد.

خدمات درمانی و دارویی شهرستان پلدختر و معمولان رایگان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : تمامی خدمات درمانی و دارویی شهرستان پلدختر و معمولان تا اطلاع ثانوی رایگان است. دکتر کوروش ساکی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پنج پزشک فوق تخصص و متخصص به مناطق سیل زده پلدختر اعزام شدند. وی یادآور شد: طی این اعزام دکتر چراغی( فوق تخصص قلب)، عسگری(اورتوپد)، نوبخت(جراح عمومی)، باجولوند(داخلی) و خانم وطن خواه( زنان و زایمان) راهی پلدختر شدند.

جابجایی ۱۵۵ نفر گرفتار در سیل به مناطق ایمن

رئیس مرکز فوریت‎های پزشکی لرستان از جابجایی ۱۵۵ نفر گرفتار در سیل به مناطق ایمن خبرداد. دکتر حسینعلی رفایی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پنج بیمار دیالیزی از پلدختر به مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر خرم‎آباد منتقل شدند. وی ادامه داد: این بیماران به منظور انجام روند درمانی و توسط بالگرد اورژانس لرستان منتقل شدند. رفایی اضافه کرد: همچنین دو مادر باردار از منطقه سیل زده زیودار پلدختر با بالگرد اورژانس هوایی الیگودرز به مراکز درمانی انتقال داده شده است.

اعزام پنج تیم امداد رسان به پلدختر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اعزام پنج تیم امداد رسان به پلدختر خبر داد. دکتر علی دریک اظهار کرد: اقلام مورد نیاز زیستی، ضدعفونی کننده آب، کمک‎های اولیه، دارو و واکسن و56 پکیچ خوراکی، یخچال، پتو، وسایل گرمایشی، موکت، واکسن، وسایل اندازه گیری وسنجش میزان آلودگی وکلر آب وضد عفونی کننده به مناطق سیل زده شهرستان پلدختر ارسال شد.

برپایی بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی در فرمانداری پلدختر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از برپایی بیمارستان سیار ۶۴ تختخوابی در فرمانداری پلدختر خبرداد. دکتر کوروش ساکی اظهار کرد: این بیمارستان سیار در حاشیه بیمارستان امام(ره) پلدختر برپا می‌شود و خدمات فوق تخصصی به مراجعه کنندگان ارائه خواهد شد. ساکی عنوان کرد: عملیات برپایی این بیمارستان فردا آغاز می‎شود.

خط انتقال آب شهر پلدختر آسیب دیده است

مدیرعامل شرکت آبفای لرستان از آغاز عملیات تعمیر خط انتقال آب شهر پلدختر خبر داد. حمیدرضا کرم‌وند اظهار کرد: سیلاب اخیر خیلی شدید بود و بخش عمده‌ای از پلدختر را به طور کامل تخریب کرد. وی با بیان این‌که خط انتقال آب این شهر نیز آسیب دیده است، افزود: خوشبختانه طول صدمه دیده خیلی زیاد نیست اما در یک منطقه بسیار صعب‌العبور قرار دارد.

کرم‌وند با بیان اینکه چند روز تلاش کردیم تا به خط انتقال دسترسی پیدا کنیم، ادامه داد: متاسفانه تمامی جاده‌ها و پل‌ها تخریب شده‌اند و امروز اداره راهداری مسیر باریکی را برای ما ایجاد کرده‌است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در میانه راه متوجه شدیم که پل تخریب شده و برای همین برگشتیم؛ از سمت پلدختر و مسیری صخره‌ای توانستیم به محل شکستگی دسترسی پیدا کنیم. وی خاطرنشان کرد: عملیات ترمیم لوله از شب گذشته آغاز شده و در تلاشیم تا طی کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه شهر را آب‌دار کنیم.

گاز شهر معمولان وصل شد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از وصل شدن گاز شهر معمولان خبر داد. غلامرضا لطفعلیان اظهار کرد: با تلاش فراوان کارکنان شرکت گاز استان گاز شهر معمولان وصل شد.

وی اضافه کرد: از بین رفتن راه‌های ارتباطی سختی کار در معمولان را چند برابر کرد به‌طوری‌که تجهیزات مورد نیاز به دلیل خرابی راه‌ها توسط افراد حمل شد. مدیرعامل شرکت گاز لرستان خاطرنشان کرد: صبح امروز نیز گاز 17 روستای این شهر وصل شدند.

توزیع ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان لرستان

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان از توزیع ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان استان خبر داد. حجت‌الله بیرانوند اظهار کرد: به همت شرکت غله و خدمات بازرگانی، بازرسی آرد و نان سازمان صمت استان و شرکت حمل و نقل آبادان، تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار قرص نان بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده روزانه ۱۰۰ هزار قرص نان نیز بین سیل‌زدگان استان توزیع می‌شود.

وضعیت سیل در خوزستان 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برپایی ۳۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل‌زده و اسکان بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در این اردوگاه‌ها خبر داد. علی خدادادی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل زده شهرستان‌های باوی، شوشتر، اهواز، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، اندیمشک و شادگان برپا شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۸۲ نفر از آسیب دیدگان سیل‌های اخیر در این اردوگاه‌ها اسکان اضطراری شده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: هفت اردوگاه در شهرستان باوی به تعداد ۲۰۵ دستگاه چادر در مناطق ویس، درآویزه، خاور، چم خزامی، صفاک، شیبان و پل تأسیسات برپا شده است.

خدادادی با اشاره به برپایی جهار اردوگاه در مناطق گوریه، بنه کاظم، یزآب، ابوطیور و یباررحمان از توابع شوشتر به استعداد ۱۵۵ دستگاه چادر گفت: همچنین شش اردوگاه در اهواز، الهایی و حمیدیه به تعداد ۱۰۰ دستگاه چادر و سه آموزشگاه در حمیدیه برپا شده است.

وی با بیان این که پنج اردوگاه در دزفول برپا شده است، بیان کرد: این اردوگاه‌ها در شهرک عدالت، حسینیه ثارالله، میان رود، دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه شهید قاضی با ظرفیت ۱۶۱ چادر احداث شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان همچنین از برپایی دو اردوگاه در روستاهای مگرن و آهودشت شهرستان شوش با ظرفیت ۲۹۲ چادر خبر داد و گفت: پنج اردوگاه نیز در دشت آزادگان در شهر سوسنگرد و روستاهای جرگه سیدعلی عصاره ۱ و ۲ و حمودی عاصی برپا شده است.

خدادادی ادامه داد: پنج اردوگاه در هویزه با ظرفیت ۱۵۰ چادر، یک اردوگاه در پادگان شهید درویش اندیمشک با ظرفیت ۱۵۰ چادر و یک اردوگاه نیز در کشت و صنعت فارابی شادگان با ظرفیت ۱۰۰ چادر برپا شده است.

مسدود شدن خط راه‌آهن اندیمشک - اهواز به دلیل بالا آمدن آب رودخانه دز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از مسدود شدن خط راه آهن اندیمشک به اهواز خبر داد. کیامرث حاجی‌زاده اظهار کرد: خط راه آهن مسیر اندیمشک به اهواز به دلیل بالا آمدن آب رودخانه دز، مسدود شد.

وی ادامه داد: مسافران تهران به اهواز در ایستگاه راه آهن اندیمشک پیاده شده و توسط اتوبوس‌های راه آهن به اهواز منتقل می شوند. بخشی از دستگاه‌های تولید نفت در اختیار ستاد بحران خوزستان قرار گرفت

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با توجه به سیل اخیر و بحرانی که بوده است، بخشی از دستگاه هایی که عملیات تولید نفت را انجام می‌دادند، ترخیص و در اختیار ستاد بحران و مردم قرار دادیم.

احمد محمدی در گفت‌وگوی تلویزیونی درخصوص اقدامات این شرکت برای کمک به سیل اخیر در خوزستان، اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ۵ استان و با وسعت تقریبی ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع یکی از مهمترین شرکت های اقتصادی کشور است. با توجه به بارش های فصل بارانی که امسال تقریبا از شش ماه پیش آغاز شده و در دو هفته اخیر نیز به اوج خود رسیده است و همچنین با توجه به اقلیم خوزستان و مناطق نفت خیز جنوب در این پنج استان جنوب و جنوب غرب کشور سیلابی که از کوهستان به سمت این دشت‌ها پهناور می‌شود، خطراتی را متوجه مردم، زیرساخت ها، تاسیسات و جاده های مواصلاتی ما و همچنین شهرها و روستاها داشته است.

مدارس شوش و شاوور در ابتدای هفته آینده تعطیل است

براساس اعلام استانداری خوزستان، مدارس و مراکز پیش دبستانی شهرهای شوش و شاوور در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده تعطیل خواهند بود. در اطلاعیه استانداری خوزستان آمده است:

"به اطلاع می رساند بنا بر تصمیم استاندار خوزستان با توجه به مشکلات ناشی از آبگرفتگی ها و سیلاب های اخیر و همچنین ضرورت اسکان مهمانان نوروزی، مدارس در شوش و شاوور در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل می باشند.

ضمناً فعالیت های دانشگاه های استان با یک هفته تاخیر از ۲۴ فروردین آغاز خواهد شد." پیش از این نیز مدارس شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، و شعیبیه شوشتر و همچنین مدارس روستاهای زاویه دزفول، شهرک بهروزی دزفول، بخش دارخوین و روستاهای غرب کارون خرمشهر در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شده بودند.

جابه‌جایی مردم روستاهای اطراف رودخانه‌های دز و کرخه از صبح امروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: بخش وسیعی از روستاهای اطراف رودخانه‌های دز و کرخه از منطقه پایین دست شوش دچار آبگرفتی شده‌اند که از صبح امروز در حال امدادرسانی و جابه‌جایی مردم منطقه هستیم.

علی خدادادی درخصوص امداد و کمک رسانی به مناطق سیل زده استان، اظهار کرد: متاسفانه آنچه پیش‌بینی کرده بودیم، در حال به وقوع پیوستن است و بخش وسیعی از روستاهای اطراف رودخانه های دز و کرخه از منطقه پایین‌دست شهرستان شوش دچار آبگرفتگی شده اند و نیروهای هلال احمر از صبح امروز در حال امدادرسانی به این دوستان و جا به جایی مردم این روستاها و اسکان آن‌ها در اردوگاه ها با همکاری آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و همچنین اردوگاه های راهیان نور و بعضا مساجد هستند.

وی عنوان کرد: از هم استانی های عزیز که مساعدت های لازم را داشته‌اند قدردانی می کنیم. تلاش می شود شرایط بهینه ای برای مردم سیل زده جهت تحمل این مقطع کوتاه و زودگذر فراهم شود. امیدوارم قدرشناس این عزیزان باشیم و این رفتار انسان دوستانه را حس و تعمیم دهیم‌.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم اخبار درست و صحیح را از مراجع و منابع با اصالت و صدا و سیما داشته باشند. همچنین از آن‌ها می‌خواهیم کمک های خود را به جمعیت هلال احمر و کمیته امداد تحویل دهند و ما هم به عنوان امین آن‌ها، کمک های ارسالی‌شان را به دست مردم سیل‌زده می‌رسانیم. باید بگویم مردم ایران، مردم خوزستان را تنها نگذاشتند.

وی با اشاره به موارد مورد نیاز برای کمک به سیل‌زدگان، گفت: موارد معیشتی چون مواد خوراکی، بهداشتی، پوشاک، شیر خشک، پتو و موکت مورد نیاز است.

خدادای گفت: مردم می توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک‌های ملی و ملت که جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرده است، واریز کنند. کمک های آن‌ها به حساب جمعیت هلال احمر کشور واریز و بعد به حساب هلال احمر استان انتقال داده می‌شود که البته کمی زمانبر است. همچنین می توانند به معاونت داوطلب ما مراجعه کرده و باتوجه به قراردادهایی که داریم، خرید بخشی از موارد مورد اشاره شده را تقبل کنند.

دستور تخلیه 33 روستا در دشت آزادگان

فرماندار شهرستان دشت آزادگان از دستور تخلیه 33 روستای حاشیه رودخانه کرخه خبر داد. غلامعباس هزاریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیش‌بینی افزایش دبی آب رودخانه کرخه اظهار کرد: آب رهاسازی شده از بالادست به خوزستان و در نهایت به دشت‌آزادگان می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه رودخانه از مرکز شهرها مخصوصا شهرهای بستان و سوسنگرد عبور می‌کند و روستاها نیز در کنار رودخانه قرار دارند این شرایط خطراتی را در پی خواهد داشت.

هزاریان با بیان اینکه با رهاسازی آب و ظرفیت آب موجود قطعا این آورد به روستاها می‌رسد، گفت: از امروز بعد از ظهر باید جهت ورود آب بالادست آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون آب وارد روستاها نشده است اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی به 33 روستای حاشیه رودخانه کرخه ابلاغ کرده‌ایم که روستاهای خود را تخلیه کنند که برخی از این روستاها تخلیه شده‌اند. همچنین با توجه به اینکه بستان آخرین شهر قرار دارد مردم باید آمادگی لازم را جهت تخلیه داشته باشند. هزاریان خواستار شد: از مردم تقاضا می کنم هشدارهای مسئولان را جدی بگیرند و به آنها اعتماد کنند.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

شنبه‌ها تعطیل شد؛ با تحریم‌ها و FATF و نرخ پایین بهره‌وری و ... چه می‌کنید؟!/ کارفرمایی که کمترین دغدغه‌اش کاهش ۴ ساعت از کار کارگر است

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ افشای فساد در فوتبال ایران روی آنتن زنده

راز فروش ساعت‌های ارزشمند میشائیل شوماخر

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

پاسخ صریح حسن روحانی به یک ادعای شورای نگهبان

فیلم/ بغض رامین رضاییان ترکید

افعی تهران و تلخی کودکی ما در دهه ۶۰ ؛ همه اصناف می‌خواهند مقدس باشند و جامعه هم اصلاح شود

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

اتفاق عجیب پس از به‌روزرسانی آیفون

خشک ترین استان کشور رکورددار رشد بارش شد+ جدول

عکس/ استوری مرجانه گلچین برای علیرضا طلیسچی

ابلاغیه تازه ستاد مبارزه با قاچاق برای حل مشکل طلافروشان

عکس/ قابی کمتر دیده شده از عروسی پدر و مادر لیلا حاتمی

فهرستی از آپارتمان‌های ارزان پایتخت + جدول

فیلم/ جراحی دقیق ربات سونی روی دانه ذرت

اینفوگرافی/ میوه‌ها در یک سال اخیر چقدر گران‌تر شدند؟

عکس/ ابراز علاقه سیما خضرآبادی به همسرش در فضای مجازی

اعلام نحوه خرید لاستیک دولتی

شرایط جدید اخراج کارگران اعلام شد

اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی

فیلم/ تراول‌پاشی شمخانی با پیراهن صورتی در تخت جمشید

استقلالی سابق به دنبال حضور در پارالمپیک+ عکس

بانک خسیس، بانک دست‌ودلباز؛ جدیدترین آمار پرداخت وام

خسارت سیل در مناطق مختلف مشهد

بازیگر پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی درگذشت

هزینه سرسام آور تخت ICU در کشور

استوری تلخ جواد نکونام برای مردم مشهد+ عکس

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ استایل متفاوت مازیار لرستانی با عینک دودی

عکس/ شایعه فوت بازیگر زن مشهور قبل از انقلاب

رشد ۸۶ درصدی خروج سرمایه از بورس

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

علت مرگ بروسلی چه بود؟

۳ تفنگدار نیمه‌ژاپنی در راه بازار خودرو ایران

فیلم/ پخش مستند فردوسی از تلویزیون ترکیه

قیمت املاک کلنگی مناطق جنوبی تهران در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مولوی عبدالحمید از ایران خارج شد

اعلام شرایط معافیت از مالیات بر اجاره

تردد روان در جاده های شمالی کشور

کارت اهدای عضو به‌مثابه یک وصیت‌نامه

سهامداران بورس ۲ برابر بیشتر شد

بررسی تحولات داخلی ارمنستان بر امنیت ایران

ریزش قیمت طلا رقم خورد

فیلم/ ستایش فردوسی پاکزاد توسط یکی از عالمان دینی جمهوری باکو

سقوط ادامه دار نرخ دلار در بازار

برای اجاره خانه در گیلان چقدر پول لازم است؟ + جدول

هر بشکه برنت چند شد؟

دیپلماسی آمریکا، کلید پایداری در منطقه؛ چه شد اسرائیل و ایران از آستانه جنگ، پا پس کشیدند؟

آیا افزایش حق مسکن کارگران منتفی است؟

سیل حواله های خودروی مادران در بازار + عکس

۷۰۰ تارنما به‌دلیل فروش کالای قاچاق فیلتر شد