اقتصاد۲۴ -در این نشست که با هدف بررسی و اعلام برنامههای سالانه ۱۴۰۱ و ارائه فهرست برنامههای سه ماهه پایان سال ۱۴۰۰ مناطق آزاد برگزار شد، پیرامون مهمترین مطالبات و چالشهای موجود در روابط عمومیهای مناطق بحث و تبادل نظر شد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست یکی از اصلیترین موضوعات روابط عمومیها را ایجاد انسجام واحد در کلیه روابط عمومیهای سازمانهای مناطق آزاد کشور دانست و گفت: روابط عمومیها باید چندگام جلوتر از وقایع باشند، همگام و امین مدیران عامل بوده و از همه موضوعات اطلاعات بروز داشته باشند.
سعید محمد بر ارتقاء دانش رسانهای و تولید محتوای هوشمند توسط روابط عمومیها تاکید کرد و افزود: تولید محتوای حرفهای و به موقع توسط روابط عمومیها حائز اهمیت است. روابط عمومیها باید از یک استراتژی و راهبرد واحد برخوردار باشند تا آسیب نبینند.
بیشتر بخوانید: پیوست فرهنگی در مناطق آزاد امری لازم الاجراست
وی ادامه داد: روابط عمومیها باید از ابزارهای لازم، تکنیکها و نیروی متخصص و حرفهای که نسبت به موضوعات منطقه توجیه هستند و اشراف دارند استفاده کنند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این نشست بر یکپارچگی و همپوشانی روابط عمومیهای مناطق در بحث اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: هر چه روابط عمومیها قویتر عمل کنند و نسبت به اخبار واکنش به موقع نشان دهند میتوانند نسبت به تنویر افکار عمومی قدم بردارند.
حسن خانلری با اشاره به ظرفیتهای رسانهای موجود در مناطق، بر لزوم یاری رسانی روابط عمومیهای مناطق در حوزههای دارای مزیت تاکید کرد و افزود: پروژههای آرشیو یکپارچه، پیوست رسانهای تمامی فعالیتهای مناطق و تقویت باشگاه خبرنگاران افتخاری مناطق آزاد از مهمترین سرفصلهای ۱۴۰۱ مناطق آزاد کشور خواهد بود.
خانلری در ادامه بر ایجاد تعامل مستمر و سازنده با رسانههای محلی تاکید کرد و گفت: با تعامل با رسانههای محلی و جلب اعتماد آنها میتوان تاثیر مثبتی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد کشور گذاشت.
گفتنی است؛ در این نشست که امروز سه شنبه (۷ دیماه) در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد، هر یک از مدیران روابط عمومی سازمانهای مناطق آزاد هشت گانه کشور گزارشی از عملکرد، اقدامات حوزه مربوطه ارائه دادند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.