تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون سازمان راهداری

شناسایی ۵۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که دستورالعمل جدید برای شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز تصویب شده است که پیش‌بینی می‌شود، حدود ۵۰۰ نقطه حادثه خیز بر اساس آن شناسایی شود.

حوادث

اقتصاد ۲۴- رضا اکبری  درباره آخرین وضعیت نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: درباره نقاط حادثه خیز صحبت‌ها، اعداد و ارقام مختلفی مطرح شده که از ۵۰۰۰ نقطه تا ۱۰ هزار و ۱۰۰ هزار نقطه حادثه خیز متفاوت است اما در همین زمینه و برای تعیین شاخص‌ها مبانی و معیارهای درست در سال ۱۳۹۴ دستورالعملی را پیاده کردیم و در سال ۱۳۹۵ توانستیم بر اساس آن معیارها و بررسی و ارزیابی آمار تصادفات سه سال قبل از آن ۱۵۸۰ نقطه حادثه خیز در کشور را شناسایی کنیم.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم تا این نقاط را که عمدتاً از نوع تقاطع‌ها بود، ایمن سازی کنیم. چرا که بر اساس آمار مذکور بیش از ۷۰ درصد نقاط حادثه‌خیز به تداخلات ترافیکی و تداخلات خودروها در محورها برمی‌گشت. بر همین اساس توانستیم تا امروز حدود ۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز را ایمن کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سال گذشته مجددا دستورالعمل‌های گذشته درباره نقاط حادثه خیز را بازنگری کردیم و دستورالعمل‌هایی که در دنیا درباره تعریف نقاط حادثه‌خیز وجود داشت را نیز مطالعه کردیم و توانستیم نقاط ضعف دستورالعمل گذشته را نیز استخراج کنیم. بنابراین می‌توان گفت دستورالعمل جدید که امسال به آن رسیدیم مبنای مهندسی و محاسبات دقیق‌تر و مطابق با استانداردهای دنیا دارد که اگر بتوانیم آن را بر اساس جدیدترین آمار تصادفات آنالیز و بررسی کرده ونهایتا ایمن‌سازی کنیم. می‌توان گفت تاثیر بسیار زیادی روی کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد گذاشت.


بیشتربخوانید:مسئولان نوسازی نمی‌کنند؛ مالکان توان مالی ندارند


اکبری با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز تاثیر بسیاری روی کاهش تصادفات جاده‌ای می‌گذارد، گفت: گرچه هنوز دستورالعمل جدید نقاط حادثه‌خیز را بر اساس آخرین آمار تصادفات به صورت دقیق محاسبه نکردیم اما پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت انجام این محاسبات، حداکثر به ۵۰۰ نقطه حادثه خیز برسیم و در صددیم این کار را بر اساس آمار تصادفات به صورت سالانه انجام دهیم چرا که روش استانداردی که در دنیا انجام می شود، همین است.

میانگین اعتبار پنج‌ میلیاردی برای ایمن سازی هر نقطه حادثه‌خیز

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به صورت میانگین چقدر اعتبار برای اصلاح و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور لازم است، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اصلاح و ایمن سازی نقاط حادثه‌خیز که اکثراً از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی است، حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد اما اگر بخواهیم همه نقاط حادثه‌خیز و آمارهای مربوط به هزینه مورد نیاز برای اصلاح آن‌ها را در نظر بگیریم حدوداً هر نقطه حادثه خیز به صورت متوسط پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که البته بخشی از این اعتبار به صورت بودجه در قانون آمده است. بخشی از آن از اعتبارات متفرقه و بخش‌های دیگر از طریق مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری و درآمدهای سازمان راهداری تامین می‌شود و می‌توان گفت که سالانه از پس ایمن‌سازی ۵۰۰ نقطه حادثه خیز بر می آییم و می‌توانیم منابع مالی مورد نیاز آن را تامین کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و محاسبه دقیق نقاط حادثه خیز به بهترین نحو تدوین شده و اجرای آن منجر به کاهش تصادفات جاده ای به صورت محسوس خواهد شد اما انتظارمان از همه مسئولان کشور این است که به این دستورالعمل که حاصل کار کارشناسی و بر مبنای استانداردهای دقیق جهانی است، احترام بگذارند و با هر عنوانی وزارت راه و شهرسازی یا سازمان راهداری را برای اصلاح و ایمن سازی دیگر نقاط تحت فشار قرار ندهند.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
با سلامي مجدد بزرگترين نقطه زلزله خير در ايران بورس هستش اقا باور نداريد يك شركت سرمايه گذاري با p/e2 و كمتر اعلام كرده هزينه ثبت افزايش سرمايه 600 ميليارد تومان اقا اين إعداد و ارقام براي خريد اپارتمان ها و وبلا ها در كانادا و امريكا هم بيشتر كفايت ميكنه چه خبر هستش سهامدار را يكسال بسيار بدتر از شكنجه گاه گوانتانامو شكنجه كردند و حالا صحبت ١٠٠٠ ميليارد تومان هزينه( اراجيف )براي سهامداران با شرف و انسان به تمام معناي إيراني تراشيده اند اين حقير از شما عزيزان ميخواهم بدون ذكر نام بگوش رهبر ديوان بي عدالت اداري دولت مجلس برسانيد بخور بخور هزارها هزار ميليارد تومان در شرف انجام هستش با تشكر و تقديم احترامات
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۴

فیلم/ طعنه سنگین علی ضیا به مهاجرت آقازاده‌ها

خیز آمریکا برای مانور در قفقازجنوبی/ گزینه‌های ایران در چالش کریدور زنگزور چیست؟

عکس/ چهره متفاوت عباس دوران ۵۴ سال پیش در سال‌های نخست خلبان شدن

بهترین نوشیدنی‌ها برای جلوگیری از گرمازدگی

عکس/ حضور تریلی‌های باری در کف دریاچه ارومیه

استراتژی احتیاط بورس همچنان ادامه دارد

عکس/ سعد بن مسعود ثقفی سریال مختار پس از ۲۰ سال با پوشش خاص

راز دفن گنج تاریخی فاش شد!

عکس/ حمله هواداران پرسپولیس به خرید جدید تیمشان

خداحافظی با گرمازدگی با مصرف این نوشیدنی‌ها

فیلم/ واکنش عجیب هامون سیدی با ظاهر شدن یک عکس

زنگ خطر رکود اقتصاد ایران به صدا درآمد!

دستگیری ۳ شرور پس از حمله به ماموران حین جمع‌آوری اتباع

عکس/ جشن صمیمانه عوامل تاسیان بعد از اتمام سریال

در این ساعات نباید زیر نور خورشید باشید

واکنش مولوی عبدالحمید به حادثه تروریستی زاهدان

ایرانی‌ها کدام رمزارز را جایگزین تتر کردند؟

فیلم/ پرواز هواپیمای آب‌پاش برای مهار آتش هورالعظیم

بانک مرکزی همچنان حامی بازار سرمایه است

عکس/ جولان خودرو‌های خارجی ۶۹ سال پیش در چهارراه ولیعصر زمانی که شبیه جنگل بود

حجم شوکه کننده آب هدررفته برای فضای سبز تهران

عکس/ سرلشکر ستاری در حال تقدیر از یک خلبان ۳۸ سال پیش با لباس نظامی

عکس/ استوری احساسی کاپیتان استقلال در روز تولدش

مشخصات اولیه موشک هایپرسونیک ترکیه

فیلم/ روایت مجروحان از حمله تروریستی به دادگستری زاهدان

عکس/ خوراکی‌های خنک‌کننده بدن را بشناسید

چرا گروهک جیش العدل به دادگستری زاهدان حمله کردند؟

عکس/ چهره متفاوت سرلشکر رشید ۴۴ سال پیش در کنار حاج قاسم و فرماندهان جنگ

آخرین وضعیت حمید هیراد در بیمارستان + عکس

فیلم/ کاهش قیمت برنج ایرانی تا دو هفته آینده

بازیگری سعید جلیلی در تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ و ایجاد یک بن‌بست دیپلماتیک/ بدترین قطعنامه علیه ایران چه زمانی تصویب شد؟

رضا لیاقت‌ورز رئیس روابط عمومی وزارت اقتصاد کیست؟

فیلم/ واکنش زیباکلام به بیانیه میرحسین موسوی

فیلم/ تصاویری جدید از ویرانی موسسه وایزمن با موشک‌های ایران

عکس/ بدرقه رسمی مدافع جدید پرسپولیس

عکس/ رونمایی از لوگوی عربی اپل در عربستان

فیلم/ زاکانی اولین مسافر سامانه تاکسی اینترنتی شهرداری تهران

اینفوگرافی/ کا‎هش نرخ سالانه تولد در ۶۰ سال اخیر

ایران رکورددار افزایش درآمد نفتی اوپک شد

عکس/ دیدار سید حسن خمینی با خانواده شهید باقری

تشییع پیکر سردار نارنجی در ارومیه + عکس

فیلم/ تصویر هولناک زخمی شدن یکی از شهروندان بلوچ در حمله تروریستی زاهدان

درخواست استرداد لایحه مقابله با حق آزادی بیان

ماحصل استانبول؛ نه توافق و نه تقابل/ اروپا برای تعلیق مکانیسم ماشه پیشنهاد فرصت شش‌ماهه داد و ایران نه نگفت

فیلم/ لحظه حمله اسراییل به ستاد فرماندهی سپاه البرز با موشک اسپایس

فیلم/ وضعیت فاجعه بار سد کرج و کاهش شدید آب

اینفوگرافی/ امارات متحده عربی مرکز اصلی جذب گردشگران جهان شد

عکس/ چشمان گریان سپیده در پشت‌صحنه تاسیان

عکس/ خداحافظی هافبک پرسپولیس با هواداران باشگاه