تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد

فعالان بازار رمز ارز بخوانند؛ تحلیل وضعیت ۱۰ ارز دیجیتال برتر/ رویارویی سرنوشت‌ساز گاو‌ها و خرس‌ها

تحلیل وضعیت بازار بیت کوین و ۹ آلت کوین معتبر دیگر طی روز‌های اخیر حاکی از آن است که این ارز‌های دیجیتال به پایین‌ترین سطح حمایت فوری خود رسیده و احتمال دارد روند نزولی‌تری را به خود بگیرند.

فعالان بازار رمز ارز

اقتصاد۲۴- محمدرضا ستاری -  طبق تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته و همزمان با اینکه بیت کوین و اغلب آلت کوین‌های اصلی هفته جدید را نزولی آغاز کرده‌اند، بیت کوین تا کنون حدود ۱۷ درصد افت داشته است. این در حالی است که شاخص نزدک ۱۰۰ نیز در حدود ۱۶ درصد کاهش یافته که این امر نشان دهنده همبستگی تنگاتنگ آن دو با یکدیگر است. به گفته تحلیل‌گران در مقایسه با طلا که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است، ضریب همبستگی ۵۰ روزه بیت کوین، حدود منفی ۰.۴ درصد ثبت شده که پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۸ میلادی است.

بیت کوین
به گزارش اقتصاد24 با این حال اگر چه قیمت کریپتو نزولی باقی مانده است، اما کاهش تعادلی بیت کوین در مبادلات نشان می‌دهد که سرمایه گذاران بلندمدت به هیچ وجه نگران نبوده و از فرصت‌های موجود برای انباشت توکن‌های خود استفاده می‌کنند. در واقع داده‌های شرکت تحلیلی CryptoQuant نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین در ۲۱ صرافی اصلی به پایین‌ترین میزان خود یعنی ۲.۲۷۴ میلیون بیت کوین از جولای ۲۰۱۸ تا ماه جاری میلادی رسیده است. تحلیل داده‌ها بیانگر این است بیت کوین طی چند روز گذشته طبق یک الگوی صعودی معامله شده است. همچنین طی چند روز اخیر گاو‌های بازار سعی کرده اند از سطح روانی ۴۰ هزار دلار دفاع کنند؛ هر چند که تاکنون موفق به یک بازگشت قوی قیمتی نشده اند. به همین دلیل ناظران معتقدند که تقاضا احتمالاً در سطوح بالاتر کاهش خواهد یافت.
در واقع و در شرایطی که خرس‌ها در ۱۸ آوریل قیمت را به زیر سطح حمایت فوری ۳۹۲۰۰ دلار رساندند، اما روند کندل نشان می‌دهد که گاو‌ها در حال خرید در سطوح پایین تری هستند. به همین دلیل اگر قیمت دوباره به بالای ۴۰ هزار دلار صعود کند، گاو‌ها می‌توانند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۴۲۱۶۷ دلار را پاک کرده و سپس در سطوح بعدی چشم انداز قیمتی ۴۳۹۰۰ دلار و ۴۸۱۰۹ دلار را مد نظر داشته باشند. بر عکس اگر بازیابی در ۴۰ هزار دلار کاهش یابد، نشان دهنده این است که خرس‌ها این سطح را به سمت مقاومت تغییر داده اند؛ بنابراین انتظار می‌رود که گاو‌ها با تمام توان خود از این سطح دفاع کنند، چرا که شکسته شدن قیمت زیر ۴۰ هزار دلار می‌تواند راه را برای افت احتمالی قیمت بیت کوین تا ۳۲۹۱۷ دلار باز کند.

اتریوم

اتریوم

بنابرگزارشی که سایت کوین تلگراف به تازگی منتشر کرده، معاملات اتریوم طی ۲۰ روز اخیر بین ۳۱۰۳ دلار و ۲۹۹۱ دلار بوده و گاو‌ها اکنون قیمت را به زیر سطح حمایت فوری ۲۹۵۰ دلار رسانده اند.
شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر ۴۰ نشان می‌دهد که خرس‌ها اکنون کنترل شده اند؛ بنابراین اگر قیمت کمتر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باشد، اتریوم می‌تواند به ۲۸۱۷ کاهش یابد. از سوی دیگر اگر قیمت بالا رفته و بیش از میانگین متحرک ۵۰ روزه باشد، نشان می‌دهد که گاو‌ها در حال تلاش برای مهار خرس‌های بازار هستند؛ بنابراین شکستن و بسته شدن بالای ۳۱۵۰ دلار برای اتریوم می‌تواند بیانگر این باشد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد.

باینانس

باینانس کوین

باینانس کوین (BNB) نیز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ۴۱۷ دلار رد شده و در ۱۸ آوریل (روز سه شنبه) به زیر میانگین متحرک ساده یعنی ۴۰۷ دلار رسیده است. دم بلند در کندل نمودار نیز نشان می‌دهد که خرید این رمز ارز در سطوح پایین‌تر صورت می‌گیرد.
در همین راستا، گاو‌ها تلاش خواهند کرد تا خرس‌های بازار را مهار کرده و باینانس را به بالای منطقه یعنی بین متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۴۲۷ دلار هدایت کنند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، بایناس کوین می‌تواند حرکت صعودی خود را تا ۴۴۵ دلار آغاز کند. برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی یا متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، بیانگر این موضوع است که خرس‌ها در سطوح بالاتر بازار فعال هستند. به همین دلیل ممکن است تلاش‌ها به منظور کاهش قیمت تا ۳۹۱ دلار و از دست رفتن حمایت قوی ۳۵۰ دلاری و به چالش کشیدن آن باشد.


بیشتر بخوانید:  تحلیلی متفاوت از تاثیر جنگ اوکراین بر بازار رمز ارز‌ها / از نبرد کلاسیک تا جنگ دیجیتالی


 

ریپل

در روز یکشنبه این هفته یعنی ۱۷ آوریل، ریپل به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰.۷۶ دلار رسید. در این میان اگر گاو‌ها بتوانند ریپل را که در ۱۶ آوریل یعنی روز شنبه ۰.۷۸ دلار بود حفظ کنند، ممکن است معامله گرانی را از سطح خرد بازار جذب کنند.
تحلیل‌ها حاکی از این است که اگر قیمت ریپل کمتر از متحرک نمایی ۲۰ روزه بماند، خرس‌ها تلاش خود را برای پایین آمدن قیمت تا سطح حمایت ۰.۶۹ دلار انجام خواهند داد. این مساله برای گاو‌های بازار حائز اهمیت است، زیرا اگر شاهد این موضوع باشیم، با تشدید فروش، ممکن است قیمت به ۰.۶ دلار نیز کاهش یابد. اما اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود و به بالای ۰.۸ دلار برسد، این دیدگاه منفی منتفی خواهد شد و مسیر نیز برای حرکت ریپل به سمت ۰.۸۵ دلار باز می‌شود.

سولانا
سولانا


سولانا (SOL) در ۱۷ آوریل یعنی ۲۸ فروردین تلاش کرد تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۶ دلار) برسد. فروش در ۱۸ آوریل افزایش یافت و خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه (۱۰۰ دلار) رساندند.
این مساله نشان می‌دهد خرس‌ها دست بالاتر را در بازار دارند؛ بنابراین اگر قیمت از خط حمایت کانال صعودی شکسته شود، سولانا می‌تواند به ۸۶ و سپس ۷۵ دلار کاهش یابد. برعکس اگر قیمت از خط حمایت کانال خارج شود، خریداران سعی می‌کنند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند که این امر می‌تواند کنترل خرس‌ها بر بازار را کاهش دهد؛ بنابراین ممکن است قیمت تا ۱۲۲ دلار نیز افزایش یابد.

اردا
آدا


کاردانو (آدا) نیز در چند روز گذشته بار‌ها و بار‌ها تلاش کرد تا از سطح روانی ۱ دلار بالاتر برود؛ اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کرده‌اند که این نشان می‌دهد که آن‌ها با موفقیت سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند.
زمانی که فروش در ۱۸ آوریل (سه شنبه این هفته) از سر گرفته شد، خرس‌ها موفق شدند قیمت را به زیر سطح حمایت فوری ۰.۹۱ دلار برسانند که اگر قیمت در زیر این سطح همچنان باقی بماند، آدا می‌تواند تا سطح بحرانی ۰.۷۴ دلار کاهش یابد. به همین دلیل انتظار می‌رود، گاو‌ها با تمام توان از سطح فعلی دفاع کنند؛ چرا که اگر شکست بخورند، روند نزولی ممکن است تا جایی ادامه یابد که قیمت به ۰.۶۸ دلار نیز برسد.
از سوی دیگر اگر قیمت آدا از سطح فعلی آن افزایش یافته و به بالای یک دلار برسد، نشان دهنده عدم فروش در سطوح پایین‌تر بوده که می‌توان چشم انداز ۱.۱۰ دلار و سپس ۱.۲۶ دلار را برای آن متصور شد.

لونا
لونا


لونا ترا نیز به شدت در روز سه شنبه از حمایت قوی ۷۵ دلاری بازگشت کرده که نشان دهنده خرید تهاجمی در این سطح است. در این رابطه گاو‌ها اکنون در تلاش هستند تا قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹۰ دلار) برسانند؛ جایی که احتمالاً با فروش قوی خرس‌ها مواجه خواهند شد.
اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، احتمال شکست به زیر سطح حمایت قوی در ۷۵ دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق صورت بگیرد، لونا- تتر می‌تواند میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۶۷ دلار) را مجدداً ببیند. در واقع این سطح مهمی است که باید از آن مراقبت شود، زیرا شکسته شدن آن می‌تواند فروش را سرعت ببخشد. از سوی دیگر، وقفه و بسته شدن بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین علامتی خواهد بود که نشان می‌دهد ممکن است اصلاح به پایان برسد. پس از این است که احتمالاً خریداران تلاش خواهند کرد تا لونا- تتر را به سطح روانی ۱۰۰ دلار برسانند.

آوالانچ
آوالانچ


آوالانچ (AVAX) در ۱۵ آوریل از خط روند صعودی جهش کرد، اما شکست در بالا بردن قیمت، بالاتر از میانگین متحرک ممکن است باعث فروش معامله‌گران کوتاه مدت شده باشد. به همین دلیل است که روز دوشنبه قیمت به زیر خط روند صعودی رسید.
اگر قیمت در زیر خط روند صعودی حفظ شود، الگوی مثلث صعودی باطل شده و جفت آوالانچ-تتر می‌تواند تا ۶۵ دلار کاهش یابد. اما اگر قیمت از این حمایت بازگردد، این جفت می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده ۶۵ تا ۹۹ دلار باقی بماند. اکنون شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸۱ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ۳۹ را نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول است. برعکس، اگر قیمت بالاتر از خط روند صعودی افزایش یابد و حفظ شود، بیانگر این موضوع است که الگوی مثلث صعودی دست نخورده باقی می‌ماند؛ بنابراین گاو‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از میانگین‌های متحرک بالا ببرند.

دوج کوین
دوج کوین


دوج کوین از ۰.۱۵ دلار در ۱۵ آوریل رد شد که نشان دهنده عدم خرید در سطوح بالاتر است. قیمت در ۱۷ آوریل به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۴ دلار) رسید و برای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، ۰.۱۳ دلار را ثبت کرد.
در این راستا، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، دوج‌کوین-تتر می‌تواند تا سطح حمایت قوی ۰.۱۲ دلار و سپس سطح روانی ۰.۱۰ دلار کاهش یابد. اکنون شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه منفی فرو رفته که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است.
از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد و به بالای ۰.۱۵ دلار برسد، دوج‌کوین می‌تواند به میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۱۸ دلار) صعود کند. در واقع وقفه و بسته شدن بالاتر از این سطح می‌تواند نشانه شروع یک حرکت صعودی جدید برای دوج کوین تلقی شود.

پولکادات
پولکادات


پولکادوت (DOT) در ۱۷ آوریل از مقاومت سربار ۱۹ دلاری رد شد که نشان می‌دهد خرس‌ها تا این سطح فروشنده هستند. در واقع خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به حمایت قوی در ۱۶ دلار کاهش دهند.
اکنون متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۹ دلار) در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر ۴۰ است که نشان می‌دهد حرکت به نفع خرس‌ها است. شکستن و بسته شدن به زیر ۱۶ دلار یک موضوع مهم است، زیرا می‌تواند فضا را برای کاهش احتمالی تا ۱۴ دلار باز کند. برعکس، اگر قیمت از ۱۶ دلار فراتر برود، گاو‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۱۹ دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند، جفت دات- تتر می‌تواند برای مدتی دیگر به فعالیت محدود خود بین ۱۶ تا ۲۳ دلار ادامه دهد.
در پایان لازم به ذکر است که این تحلیل صرفاً از لحاظ برخی تحلیل‌های روز مورد بررسی قرار گرفته و به واسطه پویایی بازار رمزارزها، برای هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری نیاز به مطالعات و تحقیقات گسترده‌تری وجود دارد؛ مساله‌ای که مانند هر اقدام سرمایه‌گذاری یا تجاری مستلزم پذیرش ریسک‌های موجود در آن نیز هست.
همچنین لازم به ذکر است منظور از مفهوم گاو‌ها در بازار کریپتو، سرمایه گذارانی هستند که معتقدند قیمت روندی سعودی خواهد داشت. در واقع گاو‌ها نماد سرمایه گذاران ریسک‌پذیر هستند. علاوه بر این منظور از خرس‌ها، ایستایی و روند نزولی بازار است. یعنی سرمایه گذاران بدبینی که معتقدند قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/کارت جشن عروسی بنی‌صدر در سال ۵۳

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

فیلم/سکانس عاشقانه سریال پایتخت که سانسور شده بود!

وضعیت هواشناسی امروز

عکس/ استایل جذاب مه لقا باقری سوژه کاربران شد

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

عکس/استایل مجلسی المیرا شریفی‌مقدم در یک کنسرت

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مبلغ عیدی روز معلم ۱۴۰۳ مشخص شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/سمیرا حسن پور هر روز جوان‌تر

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

هشدار نارنجی هواشناسی به این استان‌ها

فیلم/ تصویر شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی در بازی با استقلال

پیش‌‌بینی قیمت دلار فردا پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ تصاویری از سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه زنانه

فیلم/ عشق پسر ایرانی به دختر افغان جنجالی شد!

علت گرانی قهوه مشخص شد

تولید نفت اوپک کاهش یافت

تشدید تزریق پول در بازار باز+ جدول

استایل جذاب مریم مومن در استوری جدیدش + عکس

خبر خوب درباره حق الزحمه و رتبه بندی معلمان

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

زهره حمیدی: ویدئوی بیمارستان برای ۳ ماه قبل است

فیلم/تشکیل دریاچه فصلی در کویر اصفهان

مهم‌ترین عامل کمبود دارو در بازار چیست؟

عکس/ اگر ترامپ برنده شود!

رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد

مدیر مسئول رویداد ۲۴ مجرم شناخته شد

سانتافه ۲۰۲۴؛ خودرو کره‌ای در نمایشگاه پکن + عکس

مشکل کمبود شکر حل شد

فیلم/امید حاجیلی راضی به ازدواج با ترلان پروانه نشد!

رونمایی دونگ‌یی از لباس خاصش برای تبلیغات + عکس

سازمان دیجیتال، چشم انداز آینده تجارت‌نو

سایت خبری دیده‌بان ایران فیلتر شد+ عکس

بازار خودرو روی دور تند کاهش قیمت افتاد

مشکل یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به فوتبال

فیلم لورفته از بایدن: باید با ایران توافق کنیم!

فیلم/دستور رئیسی برای ساخت هواپیمای جت ۱۰۰ نفره

حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند!

جزییات تازه از بازگشت بدهی‌های بابک زنجانی به کشور

فیلم/چرا نام یکی از خیابان های تهران فرشته شد؟

ورق بازار طلا برگشت

مراقب حال دریاچه ارومیه باشید

فیلم/ واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام استقلال

افزایش قیمت بنزین از ماه آینده

تقی توکی؛ صاحب کبریت توکلی و رویا‌های صنعتی یک پان ایرانیست تبریزی

لاک دفاعی معامله‌گران با نوسانات دلار

گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس/ تیپ جدید لیلا بلوکات وایرال شد

خبر خوش دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان

فیلم/ مرد موز فروش برای گرفتن پولش دست به چوب شد!

عکس/ قرار دوستانه سید مهدی رحمتی و امیر جعفری

رییسی پروژه دولت روحانی را دوباره افتتاح کرد!

فیلم/وزیر کشور: مردم از طرح نور استقبال کردند

فیگور تماشایی هادی چوپان بعد از قهرمانی+ عکس

فیلم/گزارش عجیب صدا و سیما: در قرآن آمده مردم نباید طلا و دلار در خانه نگه‌دارند باید انفاق کنند!

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل استقلال

قیمت مسکن در ۱۳ سال ۴۰ برابر شد

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان

فیلم/رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است