تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

سنگ آمیتیست چیست و چه خواص و مشخصاتی دارد؟

در این مطلب قصد داریم شما را با سنگ آمیتیست بیشتر آشنا کنیم و از تاریخچه، مشخصات، خواص و نحوه نگهداری و هر آنچه که به این سنگ مربوط می‌شود، مطالبی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.

سنگ آمیتیست چیست

سنگ آمیتیست یکی از سنگهایی است که یونانیان باستان از این سنگ استفاده می کردند. این کانی زیبا به رنگ بنفش است و اعتقاد یونانیان به دفع شر و بدی به جهت خواص این سنگ زیباست. آنها در جنگها و دفع طلسم به این سنگ روی می‌آوردند . وجود قطعه ای از این سنگ گرانبها  و با کیفیت در کنار سنگ های سرخی چون یاقوت و لعل در تاج ملوکان و پادشاهان گذشته بخصوص در اروپا دلیلی بر اهمیت مردم آن زمان به این سنگ درخشان است.

تاریخچه پیدایش سنگ آمیتیست

یونانیان همانطور که در بالا اشاره کردم به این سنگ اهمیت ویژه ای می دادند. به همین دلیل واژه آمیتیست برگرفته از یک واژه یونانی به معنای «ضد مستی» است. حالا ممکن است با خودتان فکر کنید که چرا این سنگ به معنای ضد مستی است!

این یک تصور و اعتقادی بیش نیست. یونانیان معتقدند که اگر کسی این سنگ را با خود داشته باشد دچار مستی نمی شود!  

افسانه ای شنیدنی در مورد این سنگ وجود دارد که مطمعنم علاقه مندان زیادی به این سنگ دوست دارند که این افسانه را بخوانند.

درزمان یونان باستان یک دختری بنام آمیتیست بود که بسیار زیبا و پاک دامن بود. او خدایش دیانا، بانوی جنگل و شکار بود. روزی برای عبادت به معبد رفت. در راه به فردی برخورد کرد که همیشه مست بود. این مرد به دختر جوان حمله کرد.

آمیتیست که بسیار ترسیده بود به خدایش دیانا گفت که او را از سر این فرد مست نجات دهد و حتی خواست که او را تبدیل به یک سنگ کند تا گزند ببرهای آن مرد مست در امان باشد.

در این لحظه بود که دیانا خدای آمیتیست صدای او را شنید و او را تبدیل به یک مجسمه سنگ کرد. وقتی مرد مست متوجه این موضوع شد بسیار ناراحت شد و از مستی خود بسیار نادم و پشیمان شد.

به همین دلیل به کنار مجسمه آمیتیست رفت و شروع به گریه کردن کرد. و بعد از آن نیز تصمیم گرفت که هرگز مست نشود مستی را تجربه نکند. از اشک های آن مرد مست بر روی مجسمه آمیتیست ریخت و مجسمه تبدیل به رنگ ارغوانی و بنفش زیبایی شد.

جالب است بدانید که پادشاهان در گذشته به دلیل این تصور ضد مستی، قطعه ای از این سنگ را در ظرف شراب خود می انداختند.

سنگ آمیتیست با فرهنگ ها و آداب و رسوم دیگری نیز عجین شده است. عده ای نیز معتقدند گذاشتن قطعه ای به شکل قلب از این سنگ در جسد مرده سبب می شود که جسد به راحتی به عالم دیگر برود و مسیرش را بدون سختی طی کند. اگر به سنگ ها علاقمند هستید، مقاله ما در مورد زیباترین و قیمتی ترین سنگ های دنیا را از دست ندهید.

مشخصات سنگ آمیتیست

از نظر ظاهری این کانی درخشان و به رنگ ارغوانی یا بنفش است. جزو خانواده کوارتز می باشد. از نظر شفافیت نیز به صورت کریستالی و شش وجهی است.

این گوهر زیبا در ترکیبات خود دارای سیلیکات است. به دلیل ناخالصی که دارد مقداری آهن نیز در ترکیبات این سنگ یافت می شود. خاصیت فلورسانی یا همان تابشی هم ندارد.

 

انواع سنگ آمیتیست 

سنگ آمیتیست همانطور که قبلاً گفتیم به رنگ بنفش یا ارغوانی است. اما جالب است که بدانید در بازار این سنگ به رنگ سبز نیز وجود دارد. البته رنگ سبز محصول حرارت دهی در دمای بالای ۵۰۰ درجه است، که در واقع نام اصلی این سنگ در این حالت پرازیولیت است که خواستگاه اصلی آن کشور برزیل است. از حرارت دهی بالا رنگ های دیگری چون زرد و قهوه ای و حتی نارنجی از این سنگ دیده شده است.

سنگ آمتیست سفید زیبا، خوشرنگ و درشت ویژه سنگ درمانی شناسنامه دار – سنگ های راف (تراش نخورده طبیعی) مناسب سنگ درمانی، چاکرا درمانی و یا دکوراتیو – سنگ درشت و سنگین – اگر در محیط کار در معرض استرس قرار دارید، اگر در منزل دچار بحث و اختلاف می شوید یا اگر پریشان حالید از این سنگ ها در منزل و محیط کار برای دفع انرژی منفی و جذب انرژی مثبت استفاده کنید.

البته انرژی که مشاهده این سنگهای زیبا به انسان می دهد جایگاه خاص خود را دارد (آمتیست متعلق به چاکرای شش و هفت بوده و برای انرژی درمانی و چاکرا درمانی بسیار مناسب می باشد) با توجه به اینکه این سنگها راف، تراش نخورده و بسیار درشت هستند تاثیر درمانی آنها چندین برابر می شود – این سنگ ها زمانی که از نزدیک دیده می شود درخشش و تلألؤ زیباتری دارد.

سنگ آمیتیست در کدام کشورها یافت می شود؟

این سنگ نیمه قیمتی است. اگر این سنگ نایاب بود حتما مثل دیگر سنگ های نادر و کمیاب بسیار قیمتی محسوب می شد ولی ذخایر این سنگ در کشورهایی چون غرق هند، برزیل ، افریقا،اروگویه، آمریکا،روسیه ، استرالیا، آفریقای جنوبی، سریلانکا و... یافت می شود.

آمیتیست سنگ متولدین چه ماهی است؟

سنگ آمیتیست، سنگ متولدین دی ماه است. این سنگ از جهت طیف رنگی مناسب دی ماهی ها است ولی از جهت طالع ستاره و ستاره شناسی متولدین بهمن و اسفند ماه سنگ مورد نظرشان آمیتیست است.

این سنگ زیبا قدرت جاذبه دارد ، از معدود سنگ های است که نیروی جذب زنان را دارد و مردان برای همین از این سنگ استفاده می کنند.

البته این سنگ از جهت روز های هفته، سنگ مخصوص روز چهارشنبه می باشد.

خواص سنگ آمیتیست چیست؟

۱- پاکسازی روح

گر دچار عادت های بد و ناپسندی هستید حتما این سنگ به عنوان یک محافظ است و روان شما را از آلودگی پاک می کند، بسیاری از انسان های که دچار اعتیاد به انواع مواد از جمله سیگار ،مواد مخدر و هرنپع عادت بد هستند از سنگ آمیتیست جهت پاک شدن استفاده می کنند.

۲- افزایش رزق  و روزی

سنگ آمیتیست شما را ثروتمند می کند اگر به کاری دست زنید و یا کاری را شروع کرده اید که در ابتدای کار هستید برای رونق کسب و کار از آمیتیست غافل نشوید.

۳- سنگ آمیتیست سبب فعال شدن چاکرای پیشانی می شود.

۴- پیشینیان معتقدند که سنگ آمیتیست خاصیت عجیبی در کاهش ترس و اضطرابی دارد.

۵- سبب تعادل و بهزیستی

اگر فردی بیمار باشد، همراه داشتن این گوهر زیبا سبب می شود که از نظر روانی جسم فرد بیمار و انرژی های محیط به حالت تعادل و بهزیستی نزدیک شود.

۶- عده ای نیز معتقدند آمیتیست سمبل سعادت و خوشبختی است.

۷- افزایش قدرت تمرکز

سنگ آمیتیست با افزایش قدرت تمرکز باعث می شود که روح شما به تعادل نزدیک شود .بسیاری اغلب از این سنگ در مدیتیشن استفاده می کنند .

۸- تقویت سیستم ایمنی بدن

۹- آرامش بخش

۱۰- موثر در تصفیه بهتر خون

از دیگر خواص سنگ آمیتیست ایجاد میدان مغناطیسی است. سنگ آمیتیس در واقع یک تولیدکننده میدان مغناطیسی است و از آنجایی که بدن هم دارای یک میدان مغناطیسی درون خود است، امکان تبادل انرژی بین بدن و سنگ آمیتیس فراهم می‌شود و هنگامی که شما برای چند ثانیه در برابر میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط این سنگ قرار بگیرید، به این ترتیب می‌توانید میدان مغناطیسی طبیعی بدن خود را بهبود ببخشید.

درواقع خواص سنگ آمیتیست باعث می شود ساختار عصبی مغز به تعادل برسد. کسانی که قصد دارند به دریافت درک شهودی و شناختی بالایی برسند نباید از این گوهر غافل شوند. چنانچه شما در خواب کابوس می بینید با قرار دادن این سنگ در کنار تخت خود می توانید آنها را از بین ببرید

در قرون وسطی این گوهر نماد سلطنتی و اشراف زادگی بود. به دلیل رنگ خیره کننده آن در گذشته فکر می کردند که این سنگ دارای قدرتهای ماورائی بوده و به عنوان سنگ طلسم خوش شانسی، وفادار بودن و پایداری استفاده می شد. جالب است بدانید از این سنگ جهت ضد طلسم نیز کاربرد داشت.

در گذشته سربازان رومی به همراه خود سنگ آمیتیست حمل می کردند. آنها اعتقاد داشتند که این گوهر باعث دفع آسیب، طلسم شوم و یا مرگ می شود. بعد از مرگ نیز این گوهر را همراه آنها دفن می کردند تا از ارواح خبیثه در دنیای ارواح مصون بمانند!

در کتاب تنسوخ نامه ایلخانی استفاده از آن برای رفع تشنگی مفید بیان شده.

هرکه نگین جمست (آمتیست) سازد و بر آن صورت مردی کند نیزه در دست و سپری در دیگر دست. کلاهی بر سر و این نگین بر حلقه زرین نشاند به هر جنگی که رود پیروز یابد و این نگین را روز سه شنبه سازد که قمری ناظر بود به مریخ و تا این نگین دارد از سگ مرده و زنده حذر کند.

راه‌های تشخیص آمیتیست اصل

برای تشخیص اصل بودن سنگ آمیتیست بهترین راه این است که سنگ تان را به یک فرد با تجربه و حاذق در این زمینه نشان دهید او با تجربه کافی که دارد خیلی زود به شما خواهد گفت که این سنگ آمیتیست است و یا خیر.

هماما اگر به هر دلیلی به این افراد دسترسی ندارید دو نکته را در نظر داشته باشید، شاید بتوانید به وسیله این دو نکته سنگ آمییتیست اصل را شناسایی کنید .

نکته اول: سنگ آمییتیست به دلیل اینکه سختی بالاتری از شیشه دارد باید بعد از کشیدن آن روی شیشه همانند الماس روی شیشه خط بیندازد. اگر این اتفاق بیفتد بدون شک سنگ شما اصل است.

نکته دوم: واما نکته دوم اینکه سنگ آمیتیست یک خاصیت عجیبی دارد، این سنگ در ابتدا سرد است و به محض اینکه در دستان شما قرار بگیرد هم فاز شده و هم دما با دستان شما می گردد.

سنگ آمیتیست مضراتی هم دارد؟

بسیاری از سنگ ها و کانی ها ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد حتی در دست گرفتن آنها نیز ممکن است باعث ایجاد خطراتی برای شما شود.

واما سنگ آمیتیست هنگامی که در دستان شماست مضر نیست و مشکلی ندارد، این سنگ زمانی ممکن است برای بدن شما خطر آفرین باشد که، در حال تراشیدن و برش دادن از ماسک استفاده نکنید و تکه های از این سنگ وارد گوارش و ریه شما شود.

در این صورت ممکن است با اسید معده وارد واکنش شود وسبب مسمومیت شود. حتی ممکن است این تکه های کوچک ریه شما را آسیب بزند. در هر صورت باید مراقب باشید در حین تراشیدن ویا  بریدن آن حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید. و اگر امکان پذیر در محیطی که تهویه مناسب دارد کار کنید.

قیمت سنگ آمیتیست

قیمت هر گرم سنگ آمیتیست راف دکوری برزیل در بازار تهران به قیمت روز ۴۸۰۰ تومان معامله شده است. این در حالی است که آمیتیست نیشابور به قیمت پایین تری از راف دکوری به قیمت ۱۹۵۰ تومان معامله شده است.

بالاترین قیمت سنگ آمیتیست مربوط می شود به نگین تراش خورده برزیل که به قیمت ۸۵۰۰۰ تومان به بالا معامله شده است.

با این حساب هر دستنید با گرم متوسط برای شما خریداران به قیمتی حدود سیصد تا پانصد هزار تومان تمام می شود البته این قیمت به راف دکوری برزیل مربوط می شود در مورد نگین تراش خورده برزیل قیمت انگشتر و دستبند و گوشواره حداقل از پانصد هزار تومان شروع و به بالاتر از یک میلیون نیز می رسد.

جدول قیمت انواع سنگ آمیتیست

قیمت ها به تومان بوده و آخرین به روزرسانی در تاریخ 1400/01/15 انجام شده است.

  راف دکوری برزیل راف تامبل برزیل نگین تراش خورده برزیل راف دکوری اروگوئه آمیتیست نیشابور
بازار تهران گرمی 4800 گرمی 5900 قیراصی 85000 گرمی 4550 گرمی 1950
بازار اصفهان گرمی 4900 گرمی 5800 گرمی 50000 به بالا گرمی 4690 گرمی 1800
بازار مشهد گرمی 4950 گرمی 5900 گرمی 78700 به بالا گرمی 4850 گرمی 1850
بازار نیشابور گرمی 4600 موجود نیست گرمی 56500 به بالا گرمی 4300 گرمی 950

 

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تغییر چهره ۲ خواهر سریال بزنگاه بعد از ۱۶ سال

برنامه علی دایی مشخص شد

پرفروش‌ترین فیلم‌ های تاریخ سینمای ایران

عکس /هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

عکس/ ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی امروز، چند دلار است؟

پشت پرده جت‌های خصوصی؛ از خرید تا اجاره و هزینه نگهداری/ اجاره یک جت چقدر آب می‌خورد؟/ اصلی‌ترین مالکان جت‌ها در ایران چه کسانی هستند؟

سونامی افزایش قیمت خودرو تا کی ادامه دارد؟/ همان پیکان را به مردم بدهند هنر کرده‌اند

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس خاص و جذاب بازیگر خانم سریال فاصله‌ها

منوچهری هادی از تیپ و استایل خاصش رونمایی کرد

دم مسیحایی دلار نیما به بازار سرمایه/ پیش بینی شاخص کل بورس تا پایان تیر

دونفره قدیمی عمو پورنگ و امیرمحمد سوژه کاربران شد

پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

عکس/سلفی المیرا شریفی‌مقدم

پاسخ مشکوک سارا و نیکا درباره پایتخت ۷

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد

ربودن کودک ۴ساله از مقابل چشمان مادرش

اینترنت در روز‌های برگزاری کنکور قطع می‌شود؟

مطهری با تراکتور قرارداد بست

سخنگوی پلیس: خانه‌های فساد و فحشا متلاشی شد

فایننشال‌تایمز: اسرائیل مقدمات حمله به رفح را آغاز کرده است

زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد

واکنش محسن برهانی به حکم اعدام توماج صالحی

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل رسید

آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد

اوسمار ویرا به مجری معروف صداوسیما پیام داد

۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی

پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد

بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت

حمایت تمام قد انسیه خزعلی از طرح جدید حجاب

پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲ چه بود؟

توماج صالحی به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شد

فرمانده فراجا: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای طرح نور وجود ندارد

پیام مدیرعامل بیمه تجارت‌نو به مناسبت سالروز تاسیس شرکت

شهربانو منصوریان طلایی شد

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

هوش مصنوعی گوگل چیست؟ + نحوه استفاده

عکس/ ژست زیبا و جذاب الناز حبیبی در اینستاگرام

خودسرانه ویتامین D نخورید

فیلم/ روایت دردناک زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!

فیلم/ اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

صفر تا ۱۰۰ پیشنهاد افزایش تعطیلات آخر هفته

تغییر چهره شاهزاده یوری ۱۸سال بعد از جومونگ + عکس

سارقان به بهانه کمک خودرو و کودک یک زن را ربودند!

عکس/ استوری کنایه آمیز همسر مهدی قائدی جنجالی شد

قیمت جدید مرغ امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

اعلام قیمت کتاب درسی دانش آموزان+ جدول

هشدار جدی عربستان به زائران حج تمتع

پیکاپ برقی جک T ۹ با شارژ ۵۰۰ کیلومتری به ایران می آید + عکس

رضا درویش: پرسپولیس خانه اول علی دایی است

لوازم خانگی گران می‌شود؟

اینفوگرافی/ مسیر‌هایی که ایران را دور می‌زنند

عکس/ ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی امروز، چند دلار است؟

دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان را چه کسی کشت؟

فیلم/ ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب

تایید تذکر رهبری درباره مساله گشت ارشاد و حجاب