تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

گزارش عملکرد علی‌بابا در سال ۱۴۰۰ منتشر شد

علی‌بابا گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ را منتشر ساخته که تصویر مناسبی از آنچه که بر صنعت گردشگری در دوران گذر از کرونا گذشته است را ترسیم می‌کند.

گزارش عملکرد علی‌بابا در سال ۱۴۰۰ منتشر شد

اقتصاد۲۴- این شرکت در اواخر ۱۴۰۰ موفق به ثبت رکورد فروش ۱.۳۴ محصول گردشگری در هر ثانیه شده است.

افزایش ۳۲۰ درصدی گردش مالی و رشد ۳.۴۵ برابری فروش از جمله آمار قابل توجه این شرکت طی سال گذشته است.

نیم سال اول سال ۱۴۰۰ در حالی سپری شد که هم‌چنان پیک‌های شیوع کرونا، چالش‌های زیادی را برای مردم و کسب‌وکار‌ها ایجاد می‌کردند. صنعت گردشگری یکی از حوزه‌هایی بود که در دوران شیوع کرونا بیشترین ضربه را خورد؛ اما با تسریع فرآیند واکسیناسیون از تابستان سال گذشته، به آرامی محدودیت‌های کرونایی کاهش یافت. مردم نیز پس از تقریبا یک سال و نیم رعایت قرنطینه و خانه‌نشینی، فرصتی مناسب یافتند تا با تدارک سفر، روح و روان خود را تازه کنند.

علی‌بابا به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین فعالین صنعت گردشگری آنلاین، در آستانه هفتمین سال از فعالیت خود، گزارشی درباره عملکردش طی سال ۱۴۰۰ را منتشر ساخته است.

براساس گزارش این شرکت، آغاز جدی دوباره سفر‌ها به تیرماه سال گذشته باز می‌گردد که رکورد تعداد فروش سفر در این پلتفرم زده شد. این شرکت در اواخر اسفند ۱۴۰۰ نیز موفق شد با ثبت «هر ثانیه، ۱.۳۴ محصول گردشگری» دستاوردی تاریخی برای خود و صنعت گردشگری کشور خلق کند.

گروه علی‌بابا در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و با ۹ شرکت زیرمجموعه و ۹۵۲ نیروی انسانی در عرصه گردشگری و بستر تکنولوژی فعالیت می‌کند.

پرواز داخلی و خارجی، بلیت قطار، بلیت اتوبوس، هتل داخلی و خارجی، تور داخلی و خارجی و اقامتگاه از جمله محصولات تجاری عرضه شده از سوی این شرکت است. شرکتی که اکنون مدعی است جایگاه اول سفر را در اختیار داشته، ۹۹۶ مقصد در دنیا را پوشش داده و هر ثانیه، ۱.۳۴ محصول گردشگری بر بستر پلتفرم آن عرضه می‌شود.

علی‌بابا سعی کرده تا به عنوان عضوی فعال از چرخه یک سفر، مشتریان و کاربرانش را از همان ابتدای مسیر یعنی رویاپردازی برای سفر همراهی کرده و تا پایان چرخه که همان به اشتراک‌گذاری تجربیات سفر است، با ارائه پلتفرم‌هایی همراه مشتریان خود است.

علی‌بابا در بخشی از گزارش خود به میزان حضور کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن خود طی ۳ سال اخیر اشاره کرده است. همان طور که انتظار می‌رود، این میزان حضور در سال ۱۳۹۹ و دوران شیوع کرونا افت فاحشی نسبت به سال ۹۸ داشته، اما در سال ۱۴۰۰ و در مجموع رکورد ۵۸۲ میلیون دقیقه از حضور کاربران در پلتفرم علی‌بابا به ثبت رسیده است. این دقایق ثبت شده چیزی معادل ۱۱۰۹ سال است.

میزان حضور کاربران علی بابا

آنطور که این شرکت اعلام کرده است، در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۵ درصد کاربران از طریق وب‌سایت جدید، ۳۳ درصد از مسیر وبسایت قدیمی و ۳۲ درصد نیز با استفاده از اپلیکیشن از خدمات علی‌بابا بهره‌مند شدند. ترکیبی که تقریبا مشابه سال ۱۳۹۹ است.

جالب است بدانید طی سال گذشته ۶۷ درصد مخاطبان علی‌بابا کمتر از ۳۴ سال سن داشته‌اند. این نشان می‌دهد قشر جوانی که به صورت روزمره با اینترنت سر و کار دارد، بیشتر از میان‌سال‌ها به استفاده از خدمات آنلاین در حوزه سفر اعتماد می‌کند. همچنین طبق این گزارش، ۶۲ درصد کاربران علی‌بابا را آقایان و ۳۸ درصد را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.

بررسی رفتاری کاربران علی‌بابا نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر در اواسط روز، خرید‌های خود را انجام داده‌اند. طبق آمار، ساعت ۲ بعد از ظهر بیشترین فروش و ساعت ۴ صبح کمترین فروش در این شرکت به ثبت میرسد.

رشد ۳.۴۵ برابری فروش علی‌بابا در سال ۱۴۰۰

علی‌بابا اگرچه تا سال ۹۸ به خوبی روند رو به رشدی در بحث فروش داشت، اما شیوع کرونا باعث شد تا در سال ۱۳۹۹ با افت فروش محصول رو به رو شد. با این وجود این شرکت در سال ۱۴۰۰ توانست دوباره به مسیر رشد بازگردد و مجموع خدمات آن نسبت به دوران قبل از کرونا، ۳.۴۵ برابر شده است.

این شرکت در گزارش عملکردی خود، اشاره دقیقی به ارقام فروش نداشته و تنها آن‌ها را به صورت مقایسه‌ای با پیش از کرونا ذکر کرده است.

تعداد فروش پرواز داخلی علی‌بابا در سال ۱۴۰۰ نسبت به دوران قبل از کرونا ۱.۱ برابر شده است. لازم به ذکر است ظرفیت پرواز‌های داخلی در ابتدای سال با محدودیت ۶۰ درصدی همراه بود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار