تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

سود میلیاردی برخی سهامداران بورس از رانت اطلاعاتی

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: در همان مقطع ریزش بورس برخی از سهامداران حقوقی از رانت اطلاعاتی استفاده کردند و سود میلیاردی بردند.

سود میلیاردی برخی سهامداران بورس از رانت اطلاعاتی

اقتصاد۲۴- محسن علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز فضای رسانه و اطلاع‌رسانی می‌تواند تصمیم‌ساز و هدایتگر اذهان برای جامعه باشد، اظهارداشت: روز خبرنگار روز تکریم حق‌طلبی در جامعه است و اولین رسالتم را در جایگاه رئیس مجمع نمایندگان ارتباط با رسانه‌ها می‌دانم تا مسائل و مشکلات را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه مدلی به دولت پیشنهاد دادیم و آن راه‌اندازی مناطق آزاد گردشگری است که شبیه به مناطق ویژه اقتصادی می‌شود، گفت: ایجاد شهرک بزرگ صنعتی در شهرستان بیضا که با هدف تامین سرریز واحد‌های صنعتی شیراز است از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه انتظارات کلانی در سطح استان وجود دارد چراکه ظرفیت‌های زیادی نیز موجود است، افزود:ظرفیت زیادی در بخش کشاورزی وجود دارد، اما دلیل نمی‌شود تمام توان را روی کشاورزی بگذاریم و محصولات پرآبی تولید شود که به اندازه کافی سودآوری ندارد.

علیزاده با بیان اینکه صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری در بخش کشاورزی استان وجود ندارد و اشتغال خوبی ایجاد نشده است، عنوان کرد: افقی برای گلخانه‌ها ترسیم شده، اما امروز کمتر از هزار هکتار گلخانه داریم خیلی عقب ماندگی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید سند آمایش صنعت در استان اتفاق می‌افتاد، ولی در سایه کشاورزی بودن استان به صنعت توجه نشده است، تصریح کرد:ظرفیت‌های زیادی در صنعت داریم، اما سوال اینجاست که چرا معادن ما در نی‌ریز به کرمان برود.

علیزاده در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود مصوبه هیئت دولت هنوز به دریا متصل نشدیم چرا اجازه نمی‌دهند فارس از اقتصاد دریا استفاده کند این‌ها همه مطالبات عمومی است و رسانه‌ها به عنوان سرداران هدایتگر باید فضای عمومی را آماده کنند. اتصال فارس به دریا در همه سال‌های گذشته مطالبه شده و به تایید رهبری رسیده است برخی از استان‌های همسایه می‌دانند اگر فارس متصل به دریا شود دیگر نمی‌توانند از این مراودات بهره ببرند و جلوی این موضوع را می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اتصال فارس به دریا مطالبه به حق مردم استان فارس است و از شخص رئیس جمهور و وزیر کشور و استاندار این مطالبه جدی را داریم، گفت: انتقال آب از دریا نیز از مطالبات اصلی ما است برای استان کرمان این محقق شده، اما فارس چرا باید بی‌بهره باشد؛ برخی از صنایع را مانند فولاد به دلیل کمبود منابع آب به فارس اختصاص نمی‌دهند‌.


بیشتر بخوانید: بورس در انتظار پاسخ قطعی مذاکرات


علیزاده خاطرنشان کرد: انتقال آب می‌تواند نجات‌دهنده باشد این موضوع ارزآوری بسیاری خوبی دارد و می‌تواند اشتغال بسیار خوبی در استان ایجاد کند، اما چون مطالبه‌گری نشده به صورت اساسی در دولت پیگیری نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه چرا فارس بعد از گذشت سال‌ها هنوز از یک سانتی‌متر آزاد راه استفاده نمی‌کند گفت: بیش از ۱۰ سال هست آزادراه شیراز اصفهان کلنگ‌زنی شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، اگر این آزادراه راه‌اندازی شود که بعید است امسال محقق شود بازهم باعث ترافیک سنگین می‌شود، اما چرا به این موارد توجهی نشده است.

وی با بیان اینکه این آزادراه هنوز افتتاح نشده چندین کشته داده، اما دولت گذشته بدون اتمام قطعه ۷ و ۸ و بدون ایمنی می‌خواست این آزادراه را افتتاح کند، تاکید کرد: اگر ایمنی آن تامین نشود اجازه افتتاح نخواهیم داد. مطالبات مردم به حق و در عین حال حداقلی است، اما شرمنده مردم هستیم در مجلس یازدهم با وجود اینکه یکی از پویاترین و فعالترین دوره‌ها بوده، ولی هنوز نتوانسته مطالبات مردم را محقق کند.

علیزاده با بیان اینکه امروز دولت مسیر خود را پیدا کرده و می‌شود کار‌های خوبی را دنبال کنیم، در ادامه و پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: مطالبه‌گری در جایگاه خدمتگزاری مردم وظیفه نمایندگان است تا این مطالبات محقق شود از شما به عنوان سرداران حق‌طلبی در راستای تحقق مطالبات درخواست داریم که ورود کنید.

وی با بیان اینکه نمایندگان در چارچوب قانون اختیاراتی دارند، اما به اندازه کافی قانون داریم گفت: تورم بی‌اندازه از قوانین وجود دارد به گونه‌ای که برخی جزء قوانین زائد است و در این راستا مقررات‌زدایی و اصلاح قوانین از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: به دلیل تورم قانون نیاز داریم که مجلس به نقش دوم خود که نظارت است، بپردازد؛ امروز عدم تناسب بین تسهیلات و سپرده‌ها قانون است، اما چرا اجرایی نشده است موضوعی است که مورد مطالبه است.

وی با اشاره به خاموشی‌های صنایع نیز گفت: خاموشی‌ها به دلیل قانون نیست بلکه در برنامه ششم توسعه این موارد مطرح شده که هر سال ۲۵ هزار مگاوات برق تولید شود، اما اتفاق نیفتاده است، چون دولت ترک فعل کرده و قانون را اجرا نکرده مجلس هم به عنوان ناظر ورود نکرده است.

عضو شورای عالی نظارت بر بورس عنوان کرد: در بورس تناسب بین هسته‌ای که ایجاد شده بود و عرضه و تقاضا وجود نداشت این پیش‌بینی نشده بود که با دعوت دولت این استقبال اتفاق بیفتد، اما در همان مقطع ریزش بورس برخی از سهامداران حقوقی از رانت اطلاعاتی استفاده کردند و سهام خریدند و سود میلیاردی بردند. یک شخصی با صد میلیون تومان وارد شده امروز با همه ریزش‌ها به ۷۰ میلیارد تومان رسیده این رانت است.

علیزاده افزود: در مجلس یک هیئتی راه‌اندازی شده برای تفحص از بورس که گزارشش تکمیل و به زودی در صحن قرائت می‌شود اینکه چه چیزی باعث نابه‌سامانی در بورس شد.
در انتخاب رئیس بورس صددرصد مغایر قانون عمل کردند که از آن نگذشتیم و به قوه قضائیه معرفی کردیم، از حقوق مردم نمی‌گذریم.

وی در پاسخ به اینکه سازمان بورس اکنون خوب مدیریت می‌شود گفت: خیر وضع کنونی نیز مطلوب من نیست و امروز هم شاهد سوءمدیریت هستیم؛ ارز اولیه‌هایی معرفی شده که بیش از هزار میلیارد گرانفروشی به مردم است؛ عده‌ای که سود و منفعتشان در این بوده ارزش‌گذاری غلط کردند، این‌ها را شناسایی کردیم و معرفی می‌کنیم.

علیزاده تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیته بازار سرمایه اصلاحات لازم در این بازار باید انجام شود پیش‌نویسی تهیه شده که کارشناسان نظرات خود را ارائه دهند؛ هفته آینده در کمیسیون و بعد در صحن مطرح شود البته دانش کافی و دانش مالی در جامعه وجود نداشت و سبب ضرر و زیان مردم شد
همه دستگاه‌ها و ارکان بازار سرمایه این فرهنگسازی و آموزش را انجام نداده بودند.

وی درباره برجام نیز گفت: هر قردادی در سطح بین‌الملل باید در مجلس تصویب شود و اکنون نیز انتظارات خود را مطرح می‌کنیم دیروز هم جلسه غیرعلنی بود و مطرح شد که حتما بعد از توافق باید در مجلس مطرح شود.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
0
0
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
اینها سهامدار نبودند که سود ملیاردی چپاول کردند دلالها واسطه ها کوتلهای سیلسی جناحی بودند که باچراغ سبز و اعمال شلاتانیزم دولت دیگران به لورس آمدند با همان چراغ سبز خارج شدند .کسی که سهامدار بوده حرمت نگه میدارد با بورس وسهامدا ری الفت تعهد شغلی دار د...
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید