اقتصاد۲۴- یکی از طرحهای جنجالی وزارت ارتباطات برای ساخت بستری جدید در شبکههای اجتماعی، ایجاد دیتا سنتری واحد و مرکز انتقال پیام بومی میان همه پیام رسانهای داخلی است تا اینگونه بتوانند در رقابت با رقبای خارجی شانسی بیشتر داشته باشند.
صبح دوشنبه و در نشست ارزیابی تبعات محدودیتهای ایجاد شده برای کسب و کارهای اینترنتی در اتاق ایران با انتقادهای زیادی روبرو شد و اعلام شد برای سوپر اپلیکیشن روبیکا تا به حال ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده، اما عایدی آن تقریبا هیچ بوده است!
از سوی دیگر دیجیاتو از قول علی محمد کردناییج مدیر ارتباطات پیام رسان ایرانی آی گپ در واکنش مرکز تبادل پیام بین پیام رسانهای داخلی که طرح ویژه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسانهای ایرانی است، گفته است: «این موضوع هزینه بر، ساده لوحانه و بیهوده است و اجرای این طرح رسما از طرف آی گپ منتفی است!»