تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱

پایان دربی آبی و قرمز در آمریکا؛ روز حساب دموکرات‌ها!

شانس جمهوری‌خواهان در سایت‌های نظرسنجی افزایش یافته است. آخرین شانسی که سایت ۵۳۸ به جمهوری‌خواهان بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها اختصاص داده- در هشتم نوامبر، چند ساعت پیش از انتخابات- ۵۹درصد در سنا و ۸۴درصد در مجلس نمایندگان بوده است که البته این سایت چنین رقمی را برای سنا در طول یک ماه گذشته برای جمهوری‌خواهان قائل نشده بود.

دربی آبی و قرمز در آمریکا

اقتصاد۲۴- شانس جمهوری‌خواهان در سایت‌های نظرسنجی افزایش یافته است. آخرین شانسی که سایت ۵۳۸ به جمهوری‌خواهان بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها اختصاص داده- در هشتم نوامبر، چند ساعت پیش از انتخابات- ۵۹درصد در سنا و ۸۴درصد در مجلس نمایندگان بوده است که البته این سایت چنین رقمی را برای سنا در طول یک ماه گذشته برای جمهوری‌خواهان قائل نشده بود.
به گزارش دنیای اقتصاد و به نوشته این سایت، زمانی که پیش‌بینی میان‌دوره‌ای خود را در ۳۰ژوئن ارائه کردیم، جمهوری‌خواهان ۵۳درصد شانس تصاحب سنا و ۸۷درصد شانس تصاحب مجلس نمایندگان را داشتند. اما حالا در پیش‌بینی نهایی ما از این چرخه، جمهوری‌خواهان ۵۹درصد شانس پیروزی در سنا و ۸۴درصد شانس پیروزی در مجلس نمایندگان را دارند. قبل از اینکه عمیق‌تر به این ثبات ظاهری بپردازیم، چند کلمه درباره ماهیت احتمالی پیش‌بینی ما صحبت می‌کنیم. نیت سیلور، نویسنده گزارش سایت۵۳۸ می‌گوید: ابتدا، اجازه دهید کمی بیشتر درباره آن عدد نهایی مجلس سنا، ۵۹درصد صحبت کنیم. تا جایی که به من مربوط می‌شود این آمار و ارقام در یک منطقه آزار‌دهنده است.

وضعیت به‌گونه‌ای است که ما می‌گوییم متمایل به جمهوری‌خواهان است. در پیش‌بینی دلوکس، شانس ۵۹درصدی برای جمهوری‌خواهان در سنا قائل شده است. در پیش‌بینی «لایت»، این ارقام برای جمهوری‌خواهان، درخصوص سنا و مجلس نمایندگان، به ترتیب تنها ۵۰ و ۵۱درصد بود. این نویسنده در ادامه می‌نویسد: یکی از این نظرسنجی‌ها کاملا به سود جمهوری‌خواهان است و دیگری نزدیک به ۵۰ به ۵۰ است. با این حال بر اساس نظرسنجی «لایت»، هنوز برتری در سنا با دموکرات‌ها است و اگر انتخابات در جورجیا به دور دوم کشیده شود، جای چندان تعجبی نخواهد داشت.

این نویسنده در تحلیل خود درخصوص مجلس نمایندگان هم می‌گوید: «در همین حال، در مجلس نمایندگان، نباید شانس ۸۴درصدی جمهوری‌خواهان را به ۱۰۰ یا شانس ۱۶درصدی دموکرات‌ها را به صفر برسانید. دو سال پیش، جمهوری‌خواهان در پیش‌بینی نهایی ما فقط ۳درصد شانس پیروزی در مجلس نمایندگان را داشتند و با این حال به پیروزی در پنج کرسی دست پیدا کردند. داده‌های به‌دست آمده به‌گونه‌ای است که تفاوت ۲ تا ۳درصدی را در سنا به سود جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد. در نظرسنجی «لایت»، اما شانس دموکرات‌ها کم نیست و این رقم ۲۵ درصد است. این نتایج موجب می‌شود که حتی رقابت در مجلس نمایندگان نزدیک به هم شود.
اما این نکته را هم باید در نظرگرفت که شاید این سایت نظرسنجی احتمالات مثبت را برای جمهوری‌خواهان شاید دست‌کم گرفته است. مدل سایت۵۳۸ شانس پیروزی را در محدوده ۸۰درصد می‌داند و شانس پیروزی جمهوری‌خواهان را بیشتر می‌داند. طبق مدل سایت۵۳۸ در دلوکس، تقریبا ۲۵درصد هم احتمال دارد در سنا جمهوری‌خواهان به ۵۳کرسی دست پیدا کنند. برای دموکرات‌ها هم ۷درصد احتمال دارد به چنین تعدادی دست پیدا کنند. در پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته توسط سایت ۵۳۸، در ۱۲ایالت که رقابتی هستند، شانس جمهوری‌خواهان در دو برهه ۳۰ژوئن و هشتم نوامبر مورد بررسی قرار گرفته است.

در یوتا در ۳۰ژوئن، شانس پیروزی جمهوری‌خواهان ۹۸درصد بوده و در هشتم نوامبر به ۹۶درصد رسیده است. در فلوریدا این رقم از ۹۴درصد به ۹۵درصد رسیده است. در اوهایو این رقم از ۹۰درصد به ۸۷درصد رسیده است. در کارولینای شمالی جمهوری‌خواهان رشد بیشتری داشتند و از ۷۷درصد به ۸۲درصد رسیده است. در ویسکانسین این رقم از ۷۲درصد به ۸۱درصد رسیده است که رشد ۹درصدی را نشان می‌دهد. در جورجیا نیز این رقم از ۵۵درصد به ۶۳درصد رسیده است که نشان می‌دهد این ایالت تا حد اندکی قرمز شده است. در نوادا رقابت بسیار نزدیک است و شانس جمهوری‌خواهان از ژوئن تا هشتم نوامبر از ۵۰ به ۵۱درصد رسیده است. در پنسیلوانیا هم چنین رشدی دیده می‌شود از ۴۹ به ۵۷درصد رسیده است. آریزونا، نیوهمپشایر، کلورادو و واشنگتن متمایل به رنگ آبی است.

در آریزونا شانس جمهوری‌خواهان از ۴۳ به ۳۴درصد رسیده است. در نیوهمپشایر شانس جمهوری‌خواهان از ۳۱درصد به ۲۸درصد رسیده است. کلورادو وضع جمهوری‌خواهان اصلا خوب نیست و شانس آن‌ها از ۱۵درصد به ۹درصد رسیده است. در واشنگتن نیز شانس حزب قدیمی جمهوری‌خواهان از ۷درصد به ۸درصد رسیده است. در اواخر تابستان، دموکرات‌ها در پنسیلوانیا و آریزونا پیشتازی واضح‌تری در نظرسنجی‌ها داشتند. آن‌ها حتی در نظرسنجی‌ها در ویسکانسین پیش افتادند و در اوهایو و کارولینای شمالی - همه ایالت‌هایی که اکنون در آن‌ها عقب هستند - برابر بودند. احتمالا برای این عقب‌افتادگی دموکرات‌ها یک توضیح وجود داشته باشد. در تابستان دموکرات‌ها روی لغو فدرالی قانون سقط جنین توسط محافظه‌کاران در دیوان عالی آمریکا متمرکز شدند و اوضاع را به سود آن‌ها کرده بود. اما پس از آنکه چرخه اخبار شروع به تاکید بر موضوعات دیگری مانند مهاجرت، تورم و جرم و جنایت کرد، ارقام نظرسنجی‌ها علیه دموکرات‌ها شدند.


بیشتر بخوانید: ایجاد فرصت تازه نتانیاهو در پس پرده تعلل در احیای برجام


ناتانیل راکیچ در گزارش تحلیلی دیگری در سایت۵۳۸ نوشت: شانس جمهوری‌خواهان برای تصاحب کنگره نسبت به ۳۰ژوئن بسیار افزایش یافته است. شانس۸۷ از ۱۰۰ که جمهوری خواهان به‌دست آورده‌اند، نه تنها با نظرسنجی‌ها، بلکه با سابقه تاریخی نیز مطابقت دارد. حزب رئیس‌جمهور از پایان جنگ جهانی دوم به‌طور متوسط ۲۶کرسی مجلس را در انتخابات میان‌دوره‌ای از دست داده است. اما در پی تصمیم دیوان عالی برای لغو قانون سقط جنین، به نظر می‌رسید که روحیه ملی به نفع دموکرات‌ها تغییر کرده است. دموکرات‌ها در تابستان در نظرسنجی‌های عمومی کنگره شانس بهتری داشتند و احتمال تسلط آن‌ها بر کنگره افزایش یافته بود. شانس دموکرات‌ها برای حفظ مجلس در پیش‌بینی ۵۳۸ تا ۳۲درصد افزایش یافته بود و این رقم موجب می‌شد که جمهوری‌خواهان به زحمت بیفتند.

سپس در اکتبر ورق برگشت و جو سیاسی ملی علیه حزب رئیس‌جمهور شد. همان‌طور که معمولا در ماه آخر مبارزات میان‌دوره‌ای رخ می‌دهد. در نتیجه، میانگین نهایی ما از نظرسنجی‌های عمومی کنگره نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان از حمایت ملی ۹/ ۴۶درصدی برخوردار هستند و دموکرات‌ها ۷/ ۴۵درصد. البته هنوز برتری آن‌ها مثل سال۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ نیست و حزب اپوزیسیون مثل آن زمان نمی‌تواند خیال راحتی داشته باشد و آن‌گونه که انتظار می‌رود، موج قرمز به راه بیفتد. پیش‌بینی‌های ما می‌گوید که به‌طور میانگین جمهوری‌خواهان ۲۳۰کرسی در مجلس نمایندگان آینده و دموکرات‌ها ۲۰۵کرسی به‌دست خواهند آورد. این به معنی کسب ۱۷کرسی برای جمهوری‌خواهان خواهد بود که برای انتخابات میان‌دوره‌ای کمتر از میانگین ما خواهد بود؛ اما به هر حال دست برتر را به جمهوری‌خواهان می‌دهد. در این راستا پیش‌بینی ما می‌گوید ۸۰درصد احتمال دارد که جمهوری‌خواهان بین ۲۱۴ تا ۲۴۶ کرسی در مجلس نمایندگان به‌دست آورند.

سنا؛ رقابتی مبهم

سایت۵۳۸ در گزارشی به جفری اِسکلی نوشت: تقریبا هیچ بخشی از انتخابات میان‌دوره‌ای۲۰۲۲ به اندازه رقابت برای کنترل سنای ایالات متحده نامشخص نیست. این مجلس با رای ۵۰-۵۰ بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم شده است؛ اما دموکرات‌ها اکثریت نامطمئن را با رای تساوی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور به‌دست آورده‌اند. در نتیجه، کسب یک کرسی جمهوری‌خواهان کنترل سنا را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. بر اساس پیش‌بینی دلوکس و ۵۳۸، شانس ۵۹درصدی برای جمهوری‌خواهان وجود دارد که برتری را در سنا به‌دست آورند. با توجه به فضای میان‌دوره‌ای و کرسی‌هایی که در این چرخه مورد رقابت قرار خواهند گرفت، شاید تعجب‌آور نباشد که جمهوری‌خواهان شانس کمی بهتر از دموکرات‌ها برای تصرف سنا داشته باشند. اما شانس جمهوری‌خواهان نیز در هفته‌های پایانی به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است؛ اما هنوز این برتری شکننده است. پیش‌بینی۵۳۸ که در هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی به سمت جمهوری‌خواهان گرایش پیدا کرده است، به آن‌ها شانس ۸۰درصدی برای داشتن ۴۸ تا ۵۴کرسی پس از این انتخابات را می‌دهد.

وضعیت ایالت‌های سرنوشت‌ساز

چند ایالت سرنوشت‌ساز از جمله نوادا، پنسیلوانیا، نیوهمپشایر، آریزونا و جورجیا می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در این انتخابات داشته باشد. میانگین نظرسنجی‌ها ساعتی قبل از انتخابات در نوادا نشان می‌داد که نامزد جمهوری‌خواه، لاکسالت با ۳/ ۴۷درصد پیشتاز بوده است. رقمی که برای نامزد دموکرات کورتز ماستو به‌دست آمده، ۹/ ۴۵ بوده است. این فاصله ۴/ ۱درصدی بیشترین فاصله در یک هفته اخیر بوده است. در پنسیلوانیا، اوز جمهوری‌خواه با ۴/ ۴۷، از فترمن دموکرات با رقم ۹/ ۴۶ پیش افتاد که فاصله‌شان به ۵/ ۰درصد می‌رسد. این برای اولین‌بار است که اوز از فترمن جلو می‌زند. این در حالی است که در نیوهمپشایر، احتمال پیروزی دموکرات‌ها بیشتر شده است. حسن، نامزد دموکرات‌ها با ۸/ ۴۸درصد از بودلداک با ۶/ ۴۶درصد جلوتر بوده است. این اختلاف ۲/ ۲درصدی قابل توجه است. در آریزونا، اما این اختلاف به کمتر میزان رسیده، اما دموکرات‌ها جلوتر هستند. کلیِ دموکرات با ۶/ ۴۸درصد از مسترز، ۱/ ۴۷درصدی پیش است و این اختلاف در هشتم نوامبر به ۵/ ۱درصد رسید. این کمترین میزان فاصله بین این دو نامزد در این یک هفته اخیر است و در برخی از نظرسنجی‌ها مثل ترافال‌گروپ، حتی نامزد جمهوری‌خواه پیشتاز است.

در جورجیا، نامزد جمهوری‌خواه یعنی واکر ۸/ ۴۷درصد پیش افتاده است و این برای اولین‌بار در طول سه ماه اخیر بوده که وی از وارنوک دموکرات پیش افتاده است. رقم به‌دست‌آمده برای وارنوک ۸/ ۴۶درصد در روز هشتم نوامبر بود. با این حال بر اساس قوانین ایالتی جورجیا، به احتمال بالای ۹۰درصد انتخابات به دور دوم کشیده شود؛ چراکه نامزد‌ها باید به بالای ۵۰درصد برسند. ناظران می‌گویند اگر جمهوری‌خواهان نوادا را بگیرند، پنسیلوانیا را هم فتح کنند، به ۵۱کرسی در سنا می‌رسند. اما اگر جورجیا را بگیرند، این رقم برای جمهوری‌خواهان به ۵۲کرسی خواهد رسید. درواقع جمهوری‌خواهان با همان دو ایالت اول، اکثریت را به‌دست می‌آورند. ممکن است در این میان آریزونا هم اضافه شود.

گفته می‌شود که عامل جهش جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها به این دلیل بوده است که یک عده تصمیم نگرفته بودند در انتخابات شرکت کنند، حالا این مردد‌ها تصمیم خود را گرفتند که به جمهوری‌خواهان رای بدهند، برای همین آمار جمهوری‌خواهان حتی در ایالت‌های آبی سودمند بوده و این رشد ناشی از تورم و نرخ جنایت بوده که ورق را به سود قرمز‌ها برگردانده است.

پیش‌بینی الجزیره از انتخابات

نامزد‌ها و حامیان نام‌های بزرگ، ساحل به ساحل، در آخرین ساعات تبلیغات انتخاباتی میان‌دوره‌ای در ایالات متحده آخرین درخواست‌های خود را از رای‌دهندگان انجام داده‌اند؛ درحالی‌که جمهوری‌خواهان از احتمال پیروزی مجدد در کنگره هیجان‌زده هستند و رئیس‌جمهور جو بایدن اصرار دارد که حزبش می‌تواند غافلگیری‌ای به دنبال آورد. به گزارش الجزیره، دموکرات‌ها معتقدند که پیروزی‌های جمهوری‌خواهان می‌تواند به شکلی عمیق و نامطلوب کشور را تغییر دهد و حقوق سقط جنین را در سراسر کشور حذف کند و تهدیدات گسترده‌ای را برای آینده دموکراسی در ایالات متحده ایجاد کند. جمهوری‌خواهان می‌گویند که مردم از سیاست‌های بایدن در بحبوحه افزایش قیمت‌ها و نگرانی درباره جرم و جنایت خسته شده‌اند.

بایدن در برابر جمعیتی که در مریلند فریاد شوق سر می‌دادند -جایی که دموکرات‌ها یکی از بهترین فرصت‌ها را برای بازپس گیری کرسی فرمانداری جمهوری خواهان دارند- گفت: «امروز ما با یک نقطه عطف روبه‌رو هستیم. ما می‌دانیم که دموکراسی‌مان در خطر است و می‌دانیم که این لحظه شماست تا از آن دفاع کنید. می‌خواهم بدانید، ما همین لحظه را خواهیم دید.» پس از مدت کوتاهی که به کاخ سفید بازگشت، بایدن صریح‌تر بود و گفت: «فکر می‌کنم ما در سنا پیروز خواهیم شد. من فکر می‌کنم مجلس سنا سخت‌تر است.» وی در پاسخ به این پرسش که واقعیت حکومتداری چگونه خواهد بود، پاسخ داد: «سخت‌تر». پیش‌بینی‌کنندگان انتخاباتی غیرحزبی برآورد می‌کنند که جمهوری‌خواهان احتمالا حدود ۲۵کرسی بیشتر از وضع فعلی کرسی‌های مجلس نمایندگان را از آن خود خواهند کرد که برای کسب اکثریت کافی است. تحلیلگران گفتند که حزب همچنین می‌تواند یک کرسی را که برای به‌دست آوردن کنترل سنا، یعنی مجلس نمایندگان نیاز دارد، به‌دست آورد.

«آلن فیشر» گزارشگر الجزیره گفت که چنین نتیجه‌ای می‌تواند برای دموکرات‌ها و به‌ویژه بایدن در دو سال آینده ریاست‌جمهوری او «فاجعه‌بار» باشد. فیشر گفت: «خبر‌های خوب خیلی کمی برای دموکرات‌ها وجود دارد.» ده‌ها نامزد جمهوری‌خواه که برخی از آن‌ها می‌توانند به‌عنوان فرماندار یا مجری انتخابات در ایالت‌های کلیدی انتخاب شوند، ادعا‌های بی‌اساس ترامپ مبنی بر تقلب را در شکست انتخاباتی‌اش در سال۲۰۲۰ تکرار کرده‌اند. این ستاره واقعیت‌نما که تبدیل به سیاستمدار شده، بار‌ها به این موضوع اشاره کرده که ممکن است دوباره در سال۲۰۲۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود. ترامپ در گردهمایی نامزد‌های جمهوری‌خواه در اوهایو گفت که یک هفته پس از انتخابات در ملک خود در فلوریدا اعلامیه‌ای صادر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: موضع گیری ناامیدانه برجامی بورل؛ پالس منفی قاره سبز!


به‌رغم اینکه بایدن به وعده‌های مبارزات انتخاباتی خود مبنی بر تقویت زیرساخت‌ها و انرژی پاک عمل کرد، بسیاری از مردم در ایالات متحده از رهبری او دلخور شده‌اند. بر اساس نظرسنجی رویترز/ ایپسوس که روز دوشنبه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای منتشر شد، تنها ۳۹درصد عملکرد شغلی او را تایید می‌کنند. اگر جمهوری‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان یا سنا را به‌دست آورند، به معنای پایان تلاش‌های بایدن برای حمایت از سقط جنین و دیگر اولویت‌های دموکرات‌ها از طریق کنگره است. سنای تحت رهبری جمهوری‌خواهان همچنین می‌تواند از نامزد‌های بایدن برای پست‌های قضایی یا اداری جلوگیری کند. کنترل «کاپیتول هیل» همچنین به جمهوری‌خواهان این قدرت را می‌دهد که کمک‌ها به اوکراین را مسدود کنند؛ اما به نظر می‌رسد که آن‌ها بیشتر احتمال دارد جریان تسلیحات و کمک‌های اقتصادی به کی‌یف را کند کنند تا اینکه آن را متوقف سازند.

حامیان ترامپ که از ادعا‌های نادرست انتخاباتی او تحریک شده‌اند، کارکنان و رای‌دهندگان انتخاباتی را تهدید و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. ماه گذشته، خبرگزاری رویترز گفت که چندین رویداد مربوط به هراس و ارعاب مربوط به لشکر در حال گسترش ناظران انتخابات را مستند کرده است که بسیاری از آن‌ها توسط چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه استخدام شده‌اند. حمله چکشی به همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ۲۸اکتبر که باعث بستری شدن وی در بیمارستان شد، ترس از خشونت سیاسی را بیشتر افزایش داده است. ترامپ هنگام سخنرانی پلوسی در راهپیمایی روز دوشنبه اوهایو، او را «حیوان» خواند. اما کاخ سفید روز دوشنبه گفت که مجریان قانون هیچ‌گونه تهدید خاص و معتبر مرتبط با انتخابات را گزارش نکرده‌اند. وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که بر رای‌گیری در ۶۴نقطه در سراسر کشور نظارت خواهد کرد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان توسط همسرش

معرفی ۱۰ بروکر بدون سواپ + دلایل استفاده از بروکر‌های بدون سواپ

عکسی از متروی تهران که مردم را عصبانی کرد

اقامه نماز جماعت به امامت یک خانم روی آنتن تلویزیون+ عکس

کاهش مصرف بنزین با استفاده از CNG

دلیل به صدا افتادن اتاق خودرو چیست؟

الفاظ رکیک سپهر حیدری درباره هوادار سپاهان که کاربران را شوکه کرد+ عکس

ماجرای عجیب یحیی گل‌محمدی برای پیوستن به تراکتور

عکس/دختری در کافی نت شمال تهران در ۱۳۷۷

۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم+ عکس

فیلم/عادل فردوسی‌پور به صداوسیما بازگشت

نخستین سکوی تامین مالی جمعی ارزی_ریالی کشور در اینوتکس ۲۰۲۴ رونمایی می‌شود

واکنش علی مطهری به ماجرای دف نوازی یک دختر

زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌عدالت

مردان ترکیه هر کدام ۱۵ شریک جنسی دارند!

عربستان قیمت نفت را بالا برد

راهکار کاهش۱۵ تا۲۰ درصدی ناترازی بنزین

حقوق نجومی رانندگان خودرو‌های حمل زباله/ نان در زباله کشی است

۴۰ متهم معاملات مشکوک بورس به دستگاه قضا احضار شدند!

فیلم/ تعجب آهنگران از مداحی با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»

اعلام آخرین مهلت استفاده از کالابرگ

اولین تصاویر از آتش‌سوزی در لاله‌زار تهران

همه چیز درباره تولید و پخش عمده کیسه فریزر رولی

فیلم/ آهنگ کیم جونگ اون حسابی وایرال شد!

صدور کارت بازی المثنی برای استقلالی‌ها!

پیروی بازار طلا از روند صعودی انس جهانی

جنجال گردشگر روس با اسکناس کیلویی

فیلم/چرا رضا عطاران ماشین ندارد؟

عجیب اما واقعی؛ داروخانه‌ها با توجه به وضع حجاب سهمیه دارو می‌گیرند!

فیلم/ با خاص‌ترین خودرو کلکسیون لیونل مسی آشنا شوید

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت +عکس

انتشار اسناد تحویل وسایل نیکا شاکرمی به خانواده اش +عکس

گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ روایت دردناک مهران مدیری از بدترین سال های زندگی اش

فیلم/ مهران غفوریان: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بوده است

دلار در کف کریدور ششم سرگردان شد

قیمت خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

پدر جغرافیای ایران کیست؟

اعلام زمان اعزام حجاج به عربستان

اینفوگرافی/اصلاً می‌دانستید این مواد غذایی قند پنهان دارند؟

یک پارک دیگر تهران هم دچار سرنوشت پارک لاله و قیطریه شد + عکس

مهم‌ترین هدف بانک سینا در سال ۱۴۰۳ جذب منابع و افزایش سهم بازار است

عکس/بیلبورد شهرداری جنجالی شد؛ مافیای زباله یا بهنام بانی؟

ترکیب احتمالی استقلال برابر ذوب آهن

متین سلطانخواه کیست؟ + فیلم

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

عکس/ دی جی ها از کیش جمع می شوند!

انتقاد جمهوری اسلامی از سکوت ایران در برابر شیعه کشی طالبان

فیلم/رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است

جشن تکلیف متفاوت ۲۰۰۰ دختر افغانستانی