تاریخ انتشار: ۰۷:۰۲ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

تاثیرات فنگ شویی در سلامتی و نشاط زندگی

تمرین‌های فنگ شویی انسان را در استفاده از نیرو‌های نامرئی طبیعت بهره‌مند می‌سازد. تمرکز فنگ شویی روی ایجاد انرژی مثبت و تعدیل انرژی منفی است، در نتیجه باعث مثبت شدن انرژی‌ها، سلامتی، شادی و نشاط، موفقیت، آرامش و تعادل می‌شود.

تاثیرات فنگ شویی در سلامتی و نشاط زندگی

اقتصاد۲۴- فنگ شویی (Feng shui) دانش، فن و هنر هماهنگی بین انسان و طبیعت پیرامون اوست. در لغت "فنگ" به معنای "باد" و "شوئی" به معنای "آب" است؛ به این معنا که از حرکت باد و آب و به کار بردن درست عناصر مادی و هماهنگی انسان با محیط پیرامونش، انرژی بالایی در محیط زندگی انسان جریان پیدا می‌کند که نتیجه‌اش یک زندگی خوب است.

در فرهنگ آسیای شرقی معتقدند در اثر اتحاد آب و باد، می‌توان سلامتی و محصول خوب به دست آورد. بنابراین فنگ شویی خوب به معنای معاش خوب و دارایی و ثروت و فنگ شویی بد به معنای سختی و بیچارگی است.

هدف فنگ شویی

تمرین‌های فنگ شویی انسان را در استفاده از نیرو‌های نامرئی طبیعت بهره‌مند می‌سازد. تمرکز فنگ شویی روی ایجاد انرژی مثبت و تعدیل انرژی منفی است، در نتیجه باعث مثبت شدن انرژی‌ها، سلامتی، شادی و نشاط، موفقیت، آرامش و تعادل می‌شود. این‌ها مهم‌ترین اهداف علم فنگ شویی است. امروزه این علم در تعداد زیادی از مراکز علمی معتبر دنیا تدریس می‌شود.

تاثیرات فنگ شویی در سلامتی و نشاط زندگی

تاریخچه فنگ شویی

تاریخچه فنگ شویی به اندیشه‌های کهن شرقی با قدمت ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد بر‌می‌گردد. هزاران سال پیش، مردم چین به این نتیجه رسیدند که کیفیت زندگی آن‌ها هنگامی بالا می‌رود که بجای نبرد با طبیعت، به هماهنگی با آن بپردازند.

مردم چین بر این باورند که آنچه زندگی انسان را می‌سازد، اول سرنوشت، دوم اقبال، سوم فنگ شویی و در آخر انسان دوستی و تحصیل دانش است.

فنگ شویی در زندگی ایرانیان

با اینکه خواستگاه فنگ شویی، منطقه شرق آسیا و خصوصا کشور چین است، اما مشاهده می‌شود اصولی که این دانش بیان می‌کند، غالبا در زندگی ایرانیان کهن هم نمود داشته است. در فرهنگ ایران باستان رسوم و سننی وجود داشته که به نوعی همان پاکسازی و جاری شدن انرژی‌ها در زندگی است. پرورش گل و گیاه، خانه تکانی قبل از سال جدید، روشن کردن آتش در ایام و مناسبت‌های مختلف، نمادگذاری در مناسبت‌هایی مثل هفت سین و شب یلدا بخشی ازباور‌های کهن ایرانیان بوده است.

همچنین بسیاری از راه‌کار‌های این علم از قدیم‌الایام در فرهنگ ایران وجود داشته است. مانند شیشه‌های رنگی، هشت دری‌های ورودی، در‌های دو لنگه، جدا بودن حمام و دستشویی خارج از محل سکونت و…

فنگ شویی در غرب

فنگ شویی در کشور‌های غربی نیز به شدت مورد توجه واقع شده است و با وجودی که از آشنایی غربیان با این فن، بیش از ربع قرن نمی‌گذرد، افراد زیادی در این زمینه تخصص دارند.

تاثیرات فنگ شویی در سلامتی و نشاط زندگی

اثرات فنگ شویی بر ابعاد مختلف زندگی انسان

شاید شما در زندگی خود با مواردی برخورد کرده باشید که خرید یا اجاره محل جدید زندگی یا محل کار باعث می‌شود تا تغییراتی خوب یا بد در زندگی شما اتفاق بیفتد، یا اصطلاحا محل جدید خوش یمن یا بدیمن باشد؛ یا مثلا در یک مهمانی ممکن است علی رغم این که زیاد با افراد آشنا نیستید، احساس راحتی و صمیمیت کنید، ولی در مهمانی دیگری بدون هیچ علت مشخصی احساس خوبی نداشته باشید. در قوانین فنگ شویی این بدان معنا است که فضای پیرامون شما با انرژی‌های شما سازگار است یا خیر. گاهی اوقات می‌توان با استفاده از هنر چیدمان در فنگ شویی این انرژی‌ها را تغییر داد.

واقعیت این است که بسیاری از این تغییرات و مشکلات در زندگی با وضعیت محیط زندگی و چگونگی قرار گرفتن وسایل در این محیط ارتباط دارد. علم فنگ شویی کمک می‌کند تا این ارتباط شناخته شود. با استفاده از اصول این علم می‌توان اثرات انرژی منفی را در زندگی و کار کاهش داده و سعی در تقویت و حفظ انرژی مثبت کرد. در واقع هدف علم فنگ شوئی، شناساندن انرژی‌های محیط است، با داشتن اطلاعات کافی می‌توان مقدار، چگونگی و کیفیت یک انرژی را تشخیص داده و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. آنچه در بهره‌برداری از دانش فنگ شویی مهم است، تطبیق آن با امکانات موجود است. مهم این است که از آنچه در اختیار است، بهترین بهره‌برداری شود و تا حد ممکن محل خواب، نشستن، کار، مطالعه و حتی لباس پوشیدن طوری تنظیم شود که فرد بتواند در آن بنا، احساس آسایش و آرامش کافی داشته باشد.

با استفاده از اصول فنگ شویی می‌توان تأثیر آن را در موارد ذیل به خوبی مشاهده کرد:

*ذهن: ذهن است که افکار انسان را می‌سازد و افکار با ارتعاش به جهان هستی منجر به ایجاد احساسات و اتفاقات پیرامون فرد می‌شوند. ذهنی که بهم ریخته و ناآرام است دنیایی را می‌سازد که فرد طالب آن نیست و ذهن آرام دنیای زیبا و سرشار از برکت را به همراه خواهد داشت. فنگ شویی ذهن شامل اصولی است که هدف آن ممانعت از انرژی‌های منفی و تقویت و محافظت از انرژی‌های مثبت است. فنگ شویی کمک می‌کند تا فقط موقعیت‌های مثبت ذهنی و شانس خوب در محیط اتفاق بیفتد.

*ثروت: فنگ شویی ثروت یکی از محبوب‌ترین کاربرد‌های دانش فنگ شویی است. تمرکز روی جذب ثروت مادی یکی از دلایل محبوبیت فنگ شوی در غرب است. امروزه بسیاری از کسب و کار‌های بسیار بزرگ با استفاده از فنگ شویی به سود بیشتر و امنیت مالی دست پیدا کرده‌اند. فنگ شویی کمک می‌کند تا انسان به دنبال ثروت و موفقیت باشد و برای آن تلاش کند. درواقع اگر انسان در تلاش برای به دست آوردن ثروت نباشد، فنگ شویی به او ثروت نمی‌بخشد. همچنین فنگ شویی کمک می‌کند تا با روش‌های مختلف در محیط خانه ومحل کار، انرژی‌ها برای رونق و ثروت جذب شوند.

تاثیرات فنگ شویی در سلامتی و نشاط زندگی

*دکوراسیون: فنگ شویی دکوراسیون، برای داشتن چیدمان درست اشیاء در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و باغ‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ‌های مناسب، اشکال مناسب و در نظر گرفتن جهت‌های مناسب مهم‌ترین موارد در فنگ شویی دکوراسیون است. همچنین اثر اشیاء تزئینی مثل تابلو‌ها، آینه و ساعت بر فضا مورد توجه قرار می‌گیرد.. فنگ شویی دکوراسیون می‌گوید که جمع‌کردن چه چیز‌هایی در اطراف باعث دردسر و اضافه کردن چه چیز‌هایی می‌تواند حال فرد را به خوب تغییر دهد.

*عشق و ازدواج: هنگامی که دو نفر با یکدیگر ازدواج می‌کنند، انرژی‌های آن‌ها همسو می‌شوند. این انرژی‌ها باید مثبت باشند. همچنین اگر انرژی غالب در یک فرد وجود داشته باشد، به طور چشمگیری بر دیگری تأثیر می‌گذارد و وضعیت هر دوی آن‌ها را به هم می‌زند. با استفاده از اصول فنگ شویی، انرژی مثبت هر دو نفر متناسب با هم ارتقاء می‌یابد و به بهبود و پایداری زندگی توام با عشق کمک می‌کند.

*فیزیولوژی: علاوه بر ذهن، فنگ شویی می‌تواند بر فیزیولوژی بدن انسان هم تأثیر مثبت بگذارد. زمانی که انرژی در بدن به‌صورت راحت در حرکت نبوده و با مانع رو‌به‌رو شود، یا به عبارتی گیرافتادن انرژی در نقطه‌ای از بدن، باعث بیماری مانند گرفتگی عروق خونی، چاقی و یا حتی لاغری بیش از حد می‌شود. درصورت رعایت اصول فنگ شویی، سیستم بدن به‌صورت اتوماتیک نسبت به قد و وزن و جذب خوراکی‌ها با انسان هماهنگ شده و اجازه نمی‌دهد پرخوری کرده و مواد غذایی بیش از حد وارد بدن شود.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

بهترین مارک کولر گازی ایرانی و خارجی

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

عکس/ تعجب مردم در فضای مجازی از مدل گوشی بهرام رادان

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ هشدار ظریف به کشور‌های عربی خاورمیانه

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

تغییر تاریخ واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

یسنا ربوده شده بود؟

بهترین موتورسیکلت جهان

فیلم/ انتشار بخش‌هایی از فیلم مست عشق

طرح ترافیک تهران چه تغییراتی می‌کند؟

فیلم/ تجدید خاطرات عمو پورنگ از دیدارش با شاهرخ خان

فیلم/ درگیری عجیب بادیگارد‌های جواد عزتی و الناز حبیبی

اجرای طرح فجرانه کالابرگ در این تاریخ پایان می‌یابد

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان

بهترین پهپادهای رزمی جهان

مرحله دوم انتخابات مجلس؛ پراکنده شدن ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول

در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟/ انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات

ساخت طالبان، قصر تروریسم شرقی/ عنصر مهمی که از چشم متحدان آسیایی در مبارزه با تروریسم مخفی مانده است

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

طنین انداز یک محاکمه تاریخی؛ ترامپ اولین مجرمی خواهد بود که به عنوان فرمانده کل قوا خدمت می‌کند؟

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

پشت پرده تعطیلی بازار طلافروشان تهران چه بود؟

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا در بورس

بازدهی دلار در یک هفته گذشته چقدر بود؟

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

بحران فروش نفت در ایران، ضرورت گذار از روش‌های غیرقانونی/ بابک زنجانی آزاد می‌شود، بابک‌های جدیدالورود را چه باید کرد؟

بهترین فیلترشکن برای اندروید

وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید

هشدار به کسانی که هر روز پنیر می‌خورند

کودکان از چه سنی می توانند ماست بخورند؟

بهترین تفرجگاه‌های طالقان در فصل بهار

چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟

آکورا TLX مدل ۲۰۲۴؛ خودرویی زیبا و مدرن + مشخصات فنی، قیمت و تصاویر

هوادار هتاک ورزشگاه آزادی بازداشت شد

مدیرروستا: فوتبال ایران در حال نابودیست

ترکیه تجارت با اسراییل را تعلیق کرد

قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد

پیام خطیر به هواداران استقلال

فیلم/ همتی: این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است

عکس/ شاهکار تازه زاکانی در پارک لاله

ورود سامانه بارشی تازه به کشور

خطیر رفت، تمرین استقلال باز شد

فیلم/ لحظه به آغوش کشیده شدن یسنا به دست مادرش

پیام تند سیدجلال حسینی به هوادار جنجالی سپاهان + عکس

فیلم/ دفاع جانانه پردیس پورعابدینی از ریحانه پارسا

عکس/ تصویر خبرگزاری میزان از پیکر نیکا شاکرمی