تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

در رثای تامین اجتماعی؛ یوسف نوری هم جذب شد!/ مدیران رئیسی برکنار نمی‌شوند، از پستی به پستی دیگر منصوب می‌شوند

اکنون با انتصاب‌های اخیر دولت به نظر می‌رسد که انگار هیچ مدیری در دولت سیزدهم عزل و برکنار کامل نمی‌شود بلکه قرار است تنها تغییر پست بدهد و از یک وزارتخانه و سازمان به جای دیگر منتقل و پست و مقام جدید بگیرد. سوال جدی اکنون این است که چند بار باید یک مدیر شکست بخورد تا متوجه شویم عملکرد مثبتی ندارد؟

یوسف نوری

اقتصاد ۲۴ - «وزیر پیشین آموزش و پرورش به تامین اجتماعی رفت» خبری کوتاه و در عین حال ضربه‌ای جدی بر افکار عمومی؛ که چطور وزیری که ناکارآمدی او منجر به استعفای عزل گونه او شده است حالا به تامین اجتماعی می‌رود.

اما در هر حال طی مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان، یوسف نوری به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد تا بار دیگر مشخص شود دولت رئیسی قصد دل کندن حتی از نیرو‌های نه چندان کارآمد خود را ندارد.

تجربه عبدالملکی درس نشد

نمونه این اتفاق پیش از این درباره حجت الله عبدالملکی نیز رخ داد و او در حالی که به دلیلی اشتباهات مکرر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را با بحران مواجه کرده بود به ناچار استعفا داد، اما مدت کمی پس از استعفای وی بود که توسط سید ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

استعفای حجت الله عبدالملکی و اصرار برخی نمایندگان و دلسوزان دولت سیزدهم برای عزل وی البته در شرایطی رخ می‌داد که در اتفاقی بی سابقه حتی کارمندان رسمی وزارتخانه عبدالملکی نیز علیه تصمیمات این وزیر معزول و گروه همراه وی که به این وزارتخانه آمده بودند، نیز در مقابل در وزارتخانه تجمع کردند.

جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس نیز کمی بعدتر درباره علت استعفای حجت عبدالملکی گفته بود: «آقای عبدالملکی در وزارتخانه دچار مشکل شده بود و اعتراضات هم در ماه گذشته نمایان شد که کارکنان وزارتخانه ایشان تجمع و اعتراض کردند. وزیری که نتواند وزارتخانه خود را اداره و نظر کارکنانش را جلب کند، قطعا در بیرون دچار مشکل می‌شود، چون هر برنامه و طرحی که دارد، باید در داخل وزارتخانه به او کمک شود. همچنین انتصابات بیرون وزارتخانه هم عاملی شده بود که کارکنان وزارت از نوع انتصابات ایشان به شدت گله‌مند بودند. از سوی دیگر بعد از اینکه دولت اقدام به تحول اقتصادی کرد، اعتراضاتی هم در این بخش شد. میان تیم اقتصادی دولت هم یک ناهماهنگی وجود داشت. البته ایشان با شهامت و شجاعت خود را کنار کشیدند و این نکته مثبتی برای جوانی است که در راس وزارتخانه قرار گرفته است.»

کارنامه پرتنش عبدالملکی و نوری که به همان راه می‌رود

این اظهارات در حالی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز عملکرد عبدالملکی درباره حقوق و دستمزد‌ها و همچنین تصمیمات وی درباره وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را در ردیف بحران زا‌ترین مواردی دانستند که در دولت سیزدهم گرفته شده است. کما اینکه نتیجه اشتباهات مکرر این وزیر که بسیاری وی را با سخنانش درباره تولید لامبورگینی و ایجاد اشتغال با یک میلیون تومان به یاد می‌آوردند، منجر به بحران جدی در افزایش حقوق‌های بازنشستگان شده بود که برای ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ کشور را درگیر خود کرده بود.


بیشتر بخوانید: زنگ خطر در مناطق آزاد با مدیریتی به سبک دولت سیزدهم


عجیب اینکه پس از استعفای این وزیر، رئیس دولت سیزدهم در اقدامی غیرقابل پیش بینی وی را به سمت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب می‌کند؛ آن هم در حالی که عبدالملکی بار‌ها در اظهاراتی به مناطق ویژه اقتصادی حمله کرده و از اساس وجود آن را غیرضروری دانسته بود!

همین اظهارات وی نیز بود که انتصاب رخ داده توسط رئیس دولت درباره این مدیر جنجالی را با، اما و اگر‌های بسیار همراه کرد و البته که انتقادات به نحوه مدیریت عبدالملکی همچنان نیز ادامه دارد.

اکنون نیز بی ثباتی و بحران‌های جدی در مناطق آزاد کشور با توجه به مدیریت عبدالملکی چشمگیر است. اقتصاد ۲۴ نیز اخیرا در گزارشی به بررسی بی ثباتی در انتصابات اخیر حوزه مناطق آزاد تجاری کشور پرداخت و نوشت: «سازمان منطقه آزاد کیش از دی ماه سال قبل تا دیروز که خبر انتصاب رحیم سرهنگی به عنوان رئیس سازمان منتشر شد، بدون مدیرعامل اداره می‌شد و سعید پورزادی به عنوان سرپرست این سازمان، آن را اداره می‌کرد. بلاتکلیفی ۵ ماهه کیش و سردرگمی مردم و سرمایه گذاران صدای اعتراض‌ها را بالا برده و سرانجام دبیر شورایعالی مناطق آزاد، رحیم سرهنگی مدیرعامل جدید را برای صدور حکم به وزیر اقتصاد معرفی کرد.»

عبدالملکی

همچنین عضو هیات مدیره و دبیر سندیکای صاحبان صنایع کیش به اقتصاد ۲۴ گفته بود: عزل مهدی کشاورز از مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش توسط حجت الله عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد یک کار غیرقانونی است و مغایر با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، زیرا منصوب کننده آقای عبدالملکی نیستند؛ منصوب کننده مدیران عامل مناطق شخصی دیگر است که ایشان را عزل کرده است.»

به نظر می‌رسد بر اساس این اظهارات می‌توان حدس زد که عبدالملکی با همان مدیریت بحران زا به سازمان مناطق آزاد منتقل شده و اگر هر چه زودتر چاره‌ای برای این شرایط نشود باید منتظر بحران‌های بزرگ‌تر درباره عملکرد آشفته عبدالملکی نیز بود.

وزیری که همه از او ناراضی بودند

حال، اما بار دیگر همان روش در مورد یوسف نوری نیز در حال اجراست و وزیر معزولی که در دوران وزارتش تقریبا از معلم و دانش آموز تا والدین و خانواده‌ها از وی ناراضی بودند حالا در حالی به تامین اجتماعی منتقل شده است که بسیاری وضعیتی مشابه آن چه در ادامه با مدیریت عبدالملکی به وجود آمد را برای این مدیر نیز پیش بینی می‌کنند.

واپسین ساعات سال ۱۴۰۱ به نوعی متفاوت‌ترین پایان سال در وزارت آموزش و پرورش و احتمالا برای یوسف نوری به عنوان وزیر محسوب می‌شد؛ ساعاتی که جمعیت بزرگ معلمان، چشم انتظار واریز حقوق اسفندماه خود بودند؛ اما با دریافت پیامک واریز به حساب پی بردند که رویدادی عجیب رقم خورده و بخشی از دستمزدشان واریز نشده است.

عجیب این که نمونه همین اتفاق، دو سال پیش از این نیز رقم خورده بود و در آن زمان اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی را در پی داشت؛ اما این بار در مجموعه‌ای رقم می‌خورد که بر خلاف سازمان تامین اجتماعی در زیرمجموعه یک وزارت خانه، مستقیم به دولت مرتبط بود و دست بر قضا در وزارت خانه‌ای رقم خورده که به نوعی، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های نیروی انسانی در دولت به شمار می‌رفت و البته وزارتخانه آموزش و پرورش را بسیاری با بیشترین میزان ارتباط با اقشار مختلف کشور و جامعه می‌دانند. کافی است به این نکته دقت کنیم که بیش از ۱۵ میلیون نفر به صورت مستقیم با وزارت آموزش و پرورش سر و کار دارند که حدود یک و نیم میلیون نفرشان از اولیای مدارس هستند؛ جمعیتی بزرگ که با افزودن اولیای دانش آموزان و دیگر دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در کشور، کسر بزرگی از جمعیت کشور را شامل می‌شود و هسته مهم در شکل گیری آن معلمان هستند.

بحران در آخرین روز سال

بحران پایان سال، اما در حالی رقم می‌خورد که آموزگاران و معلمان سال ۱۴۰۱ را در حالی به پایان بردند که هیچ دورنمایی از روند آن چه در پیش است، نداشته اند البته تلاش داشتند پاسخ این پرسش را بیابند، به راستی چه کسی مقصر بوده که در پرداخت مطالبات و دستمزدشان خللی این اندازه بزرگ به وجود آمده و چه عقوبتی متوجه مقصر یا مقصرین خواهد شد؟ سوالی که با صدور دستور ویژه رئیس جمهور به معاون اولش برای بررسی این مساله عجیب، پیگیری آن در بالاترین سطح در دستور کار قرار گرفت.

در آن زمان البته گفته شده بود که اختلاف میان بخش‌هایی از این وزارت خانه و سازمان برنامه و بودجه موجب بروز این وضعیت غیرقابل پذیرش شده بود، اما یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش روایت متفاوتی مطرح می‌کرد؛ «تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان به دلیل اختلاف در محاسبه رتبه بندی بود، زیرا در مبنای محاسبه اختلاف به وجود آمد که بخشی از آن به قانون و بخشی از آن به کمبود اعتبار مربوط بود.»

یوسف نوری در آن زمان و با حضور در رسانه ملی به فاصله چند ساعت مانده به تحویل سال گفته بود: «از چهارشنبه هفته گذشته، بحث تأخیر در واریز حقوق را مطرح کردیم؛ در هیات دولت هم رئیس جمهور دستور تاکید داشتند که این مشکل حل شود. در این مدت به توافق نرسیدیم و لذا برای حقوق اسفند در واریز اختلال به وجود آمد»؛ توضیحاتی که در تکمیلش یادآوری کرد در مسیر رفتن به بانک مرکزی است تا شبانه مشکل به وجود آمده را رفع کند. اما روایت سازمان برنامه و بودجه از ماجرا از همان آغاز متفاوت بود و این تفاوت‌ها بعدتر با طرح مسائلی مانند مشکل نرم افزاری در شکل گیری این مشکل، بیشتر هم شد، اما در نهایت زمانی که گزارش معاون اول رئیس جمهور رسانه‌ای شد، همگان دریافتند، «پس از برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و بررسی اسناد و مدارک و توضیحات دست‌اندرکاران، مشخص شد کوتاهی و نحوه اقدام وزارت آموزش و پرورش، علت اصلی بروز مشکل بوده است.»

یوسف نوری

سوء مدیریت وزیر آموزش و پرورش سابق پیش از رسیدن به ایستگاه آخر

بعد از انتشار این گزارش‌ها بود که این بار اخبار ضد و نقیضی از عزل دو معاون وزیر منتشر شد و هنوز صحت و سقم این اخبار معلوم نشده بود که خبر رسید رئیس جمهور با استعفای یوسف نوری موافقت کرده است؛ استعفایی که متن آن حتی در ابتدا منتشر نشده و همین امر موجب شده که برخی آن را عزل بخوانند و تاکید کنند که هنوز استعفایی صورت نگرفته و مساله عدم پرداخت حقوق، اما نخستین قربانی را گرفت و با عزلی که استعفا خوانده شد، یوسف نوری با کارنامه‌ای ضعیف از وزارت آموزش و پرورش رفت.

نقاط ضعف کارنامه وی تنها تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان نبود. پس از آن بی توجهی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ضربه نهایی را بر اعتبار او وارد کرد، اما قبل از استیضاح، استعفا داد.

البته که آخرین ضربه که منجر به استعفای یوسف نوری شد تنها مشکل در کارنامه این وزیر پرحاشیه نبود.
شعار تغییر برنامه درسی در دوران اوج گیری کرونا و زمانی که ضرورت تغییر برنامه درسی مدارس برای جبران زیان‌های ناشی از کرونا جدی بود، اما هرگز انجام نشد، مساله رتبه بندی معلمان که بار‌ها این قشر را به خیابان کشید و اعتراضات والدین به دایر بودن مدارس در مقاطعی که آلودگی هوا در تهران و کلانشهر‌ها به بالاترین حد رسیده بود در کنار پرونده عجیب و پر ابهام مسمومیت‌ها دانش آموزان دختر در مدارس که تعلل این وزارت خانه در گسترده شدن ابعادش نیز مشهود بود؛ تنها بخشی از سرفصل‌های سوء مدیریت وزیر آموزش و پرورش مستعفی محسوب می‌شد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس در روز‌های پایانی سال گذشته که وزارت آموزش و پرورش با مساله مسمومیت سریالی مدارس دخترانه روبرو بود و همچنین باید کار‌های اداری پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان صورت می‌گرفته، یوسف نوری سرگرم سفر زیارتی در کربلا بود.

کما این که یوسف نوری با مدرک دکترای تخصصی مدیریت گردشگری وقتی به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد وعده داد تا پایان سال ۱۴۰۱ ماجرای رتبه‌بندی معلمان را به سرانجام برساند که البته نتوانست و در آخر با تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان موجبات عصبانیت بیشتر فرهنگیان را فراهم کرد.


بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش زیر سایه سیاست؛ وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟


حال و با شرایطی که توصیف شد و در اقدامی عجیب از سوی دولتی که مدعی انقلابی بودن و دولت مستضعفان بودن است در مراسمی با حضور معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره و جمعی از معاونین و مدیران ارشد این سازمان منصوب و یوسف نوری به‌عنوان عضو جدید هیأت‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی معرفی شد.

البته که با این انتصاب دیگر عجیب نیست که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به سوابق ارزشمند یوسف نوری، عضویت وی در هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌ اجتماعی را فرصتی جدید برای خدمت به جامعه شریف تحت پوشش این سازمان دانست، اما اشاره‌ای به حواشی که وی در سمت خود در وزارت آموزش و پرورش داشت نکرد.

این انتصاب نیز در حالی رخ می‌دهد که کارگران به دلیل به خطر افتادن منافع صندوق تامین اجتماعی دچار نگرانی‌های زیادی هستند و ورود افرادی که نه تخصص لازم دارند و نه تجربه و مهارت برای برخورد با این شرایط را دارند چه معنایی جز این دارد که تامین اجتماعی به حیات خلوت سیاسیون تبدیل شده است. 

سوال جدی این است که آیا مدرک تحصیلی نوری در این انتخاب موثر بوده یا کارنامه درخشان مدیریتی اش در وزارت آموزش و پرورش؟! سوابق و کارنامه نوری در سمت وزیر آموزش و پرورش روشن است وی مشخصا در سمت وزیر نتوانست کارنامه خوبی از خود به جا گذارد. واقعا شرایط چه تغییری کرده که رئیس دولت سیزدهم تصور کرده است حضور یوسف نوری می‌تواند برای رفع مشکلات تامین اجتماعی راهکار باشد؟

از همه مهم‌تر نیز اینکه انتخاب نوری در این شرایط چه پیامی برای مردم دارد؟ اکنون با این انتصاب‌ها به نظر می‌رسد که انگار هیچ مدیری در دولت سیزدهم عزل و برکنار نمی‌شود بلکه قرار است تنها تغییر پست بدهد و از یک وزارتخانه و سازمان به جای دیگر منتقل و پست و مقام جدید بگیرد. سوال جدی اکنون این است که چند بار باید یک مدیر شکست بخورد تا متوجه شویم عملکرد مثبتی ندارد؟

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
مردم از همین رو ناراحتن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
ایشان از مدیران مدیر و کارکشته هستند تجربه وزارت ایشان در آموزش و پرورش گواه این مدعاست
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
این آقا آموزش و پرورش را فلج کرد حال نوبت به تأمین اجتماعی رسیده است!جالب است وقتی یوسف نوری مفتضحانه استعفا داد و ناکارآمدی خود را بر همه معلوم کرد پس چرا باز با پستی دیگر ...
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
ای کاش روزی برسد که خودرئیسی برکنارشودچون خود ایشان مشکل کشورومردم هستندجابجایی مهره دردی دوا نمی کند
مجید
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
دولت اقای رییسی کمر همت به نابودی مملکت بسته ودست از انتصاب مدیران نالایق نمیکشد،ملاک ایشان فقط ظاهر وتملق گویی وپیشانی افراد هست ،که نتیجه ای جز شکست وفشار به مردم نخواهد داشت
بازنشسته
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
از کانون بازنشستگان . پیشکسوتان کارگری پویش اعتراضی اعلام کنند جهت وزیری که درآموزش و پرورش نمره قبولی نداشته حالا بیایید تامین اجتماعی خداآخروعاقبت مارابخیربگرداند
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خداوند به راه راست هدایتشون کنه که اینگونه مردم را آزار ندهند مگر قطع الرجال است
تنها
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
رئیسی(مآ چک سفید امضا به کسی نداده ایم که ...).راوی،نه گویا شما نه چک بلکه سند ۶ دانگ به نامشان زده اید که هیچ جوره از پست ،مقام و منصبشان خارج نشوند . وفقط از یک سمت به سمت دیگر ارجاع داده شوند .شما ابراهیم رئیسی بهترین و استراژیک ترین کلید و اخوند از نظر همه بودید ولی حالا وقتی همانان شما را با این وضع وخیم که به بار اورده اید می بینندو هیچ جوره درست بشو نیست فاتحه خود و حاکمیت را کنده اید
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
سید محرومان چه میکنه این بازی کن
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
نون به هم قرض میدن .افکار عمومی مردم هم اهمیت نداره ...الهی در دادگاه عدل خداوندی نتونید جوابگو باشین .بزودی زود انشاالله
ج ح
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
متاسفانه برای جناب ریس جمهور شخصیت افراد وتخصصی وکارامدی مهم نیست فقط از لحاظفیزیکی وکلای وشنوای مشگل حاد نداشته باشه می‌تواند وارد کابینه شود !!ویک آچار فرانسه هم بگذارن کار وزیر رامیکنه واصلا هرادمی میتونه در هر وزارتخانه وزیر باشه تا مجلس اورا عزل کنه وریس اورا جای دیگر بزاره قحطالرجال !!!!!
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اومده مثه آقای عبدالمالکی کمک سازمان کنه واین اداره را آباد کنه . خوب مگر بده تازه میخواست بیکار باشه عوضش یه حقوق کارگری هم میگیره اینها فقط قصدشان خدمت به مرد م است وگرنه این شغلها را قبول نمیکردند
مهناز
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خب وزیران رئیس جمهوری اجباری هم عوض نشوند مردم هم عوض نخواهند شد
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
کشور دزد بازراه
زهرا
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
دولت رییسی خودش فاتحه دین و حکومت را در این کشور خواند
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
وقتی که نمی فهمه چیکارش دارین ولش کنید. قبلی و قبلیش هم همینطور بودن نمی فهمیدن ۲ تا ۸ سال با ۳ سال از عمر ما به فنا رفت باید ۶۰سال زحمت بکشی تا جبران بشه
امید
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نوری حتی لیاقت مدیر یک مدرسه نداشت وزیر شد و الان در جایی که بایستی نیرویی توانمند و پرانرژی باشد یک بازنشته ( نوری ) گمارده شده‌ است
حسین
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
قانون ماده در طبیعت این هست که هیچ ماده ای از بین نمی رود بلکه از یک شکلی به شکل دیگر تغییر می کند. در مورد مسئولان هم همین قانون برقرار هست. البته در بعضی از مواقع این قانون شکسته می شود. اگر مسئولان اختلاس یا فسادی مرتکب شدند احتمالا سر از کانادا یا انگلیس سر در می آورند.
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بیچاره مردم
علی
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
عزیزان.. این روزنامه های زردبااخبارزرد دنبال یه چیز دیگه هستند..!؟؟ اینا اگر به فکرملت بودن دردولت خوذشان. که هرچی دزد ودلال و... بود برس ماراوزدند وچاپیدن ورفتن. واین روزنامه های زرد هیچ خبری درباره اونا ننوشتن!؟؟؟
رضا
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مافیا اژدهای هفت سر است که از بین نمیره.
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
رئیسی مدیون حلقه وفادارش است وچون پشتوانه مردمی ندارد پست ها را بین همین حلقه تقسیم میکند مردم وکشور مهم نیستند تخصص برای این دولت معناندارد
فقط یاران راضی باشند
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
مثل ویروس اند این دولت مردان سیزدهم ، هرگز ازبین نمی روند بلکه از شکلی به شکل دیگه تبدیل میشن.
لوتی
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نیکه توی دولت روحانی وزیران عالی کار میکردن و بعد استیضاح میرفتن دستفروشی!! ابوالمشاغل نعمت زاده سلام
فرشید
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تراکتور پیشرفت رئیسی داره شخم میزه و جلو میره .چه راننده های خوبی داره
ناشناس
0
0
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
باید مزد خیانت به معلمان را می گرفت که آنرا هم گرفت
بازنشسته
0
0
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۲
آخه مرد حسابی (یوسف نوری) چه اصرار و اجباری هست پست و سمت اجرایی بگیری و در سطح کشوری آبروت بره ،حالا نوبت سازمان تامین اجتماعی شده که حیثیتت مجددٱ به فنا بره؟ خب ادم عاقل خودت قبول نکن ، برو همون در حد تدریس مشغول باش که حداقل ناتوانیت در حد فضاهای آموزشی و دانشگاه مشخص باشه چرا که مسئولیت در حد سازمانی مانند تامین اجتماعی و امثالهم رسوایی در حد یه کشور رو بدنبال خواهی داشت، بخدا بصلاح نیست پست های کلیدی بگیری که نه بنفع خودت هست و نه بنفع مردم، و از طرفی خیاتت به ملت و کشور هست .
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بمباران سنگین مقر حشد الشعبی در عراق توسط اسرائیل

اینفوگرافی/میزان رشد قیمت‌ها در ۲ سال و نیم اول دولت رئیسی و روحانی

خطر حذف ایران از تجارت جهانی با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

نرخ رهن و اجاره مسکن در ترمینال جنوبی و حوالی منطقه ۱۶ + جدول

صادرات نفت ایران رکورد زد

فیلم/جولان خودرو‌های فرمول یک در تهران

پیش‌بینی قیمت سکه امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳

بلوای ناترازی‌ها در بودجه ۱۴۰۳

جدایی قریب‌الوقوع یک بازیکن از استقلال

برگزاری دومین حراج شمش طلا در این تاریخ

زرآباد سیستان زیرِ آب / راه‌های ارتباطی بسته شد و تیر‌های برق سقوط کرد، مدیریت بحران کجاست؟

فیلم/ون حامل بازیکنان تراکتور زیر مشت و لگد هواداران!

آمار غلط دولت درباره نرخ بیکاری

ارشادِ گشت ارشاد

بیت کوین آماده رویارویی با رویداد هاوینگ

فیلم/ انتقام سخت یک زن از همسرش با ریختن آب جوش!

سقوط طبقاتی شهروندان ایرانی / سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و حرکت متوسط‌ها به سمت فقیر شدن ادامه دارد

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

بورس در چه شرایطی رشد می کند؟

پشت پرده صدای انفجار در اصفهان چه بود؟

بی‌قاعدگی در گشت ارشاد؛ نتیجه برخورد‌های گشت ارشاد در طرح نور، تذکر جدی برای برخی از مسئولان

فیلم/روایت عجیب از مادر رونالدو؛ کریستیانو قرار بود سقط شود؟

حباب سکه به این عدد رسید

انس جهانی در آستانه شکست رکورد یک ماهه

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

آرامش سیاسی دلار را به ثبات رساند

سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بدون تغییر شارژ شد

قیمت نفت افزایش یافت

فیلم/اولین سکانس بوسیدن دو بازیگر زن و مرد در یک فیلم ایرانی!

بازار طلا با ثبات دلار همراه می‌شود؟

اصلاحیه شورای رقابت در مورد تغییر خودرو‌های ثبت‌نامی

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت انواع خودرو‌های رنو + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

۹۲ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفته است/ معضل ملی وحشتناکی که در کمین بازار اجاره است

وضعیت هواشناسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

پیش بینی بورس امروز یکم اردیبهشت ۱۴۰۳