تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
اقتصاد ۲۴ بررسی می‌کند؛

اختلاف قیمت چلوکباب از جنوب تا شمال تهران؛ از چند صد هزار تا چند میلیون تومان!/ چلوکباب‌های میلیونی و کاهش ۵۰ درصدی فروش رستوران‌ها

مشتریان رستوران‌ها فقط نسبت به نیمه دوم سال گذشته ۳۰ درصد ریزش داشته است. این فقط مربوط به رستوران‌ها و سلف‌سرویس‌ها نیست، بلکه وضعیت بیرون‌بر‌ها نیز همینطور است و مردم که پول نداشته باشند، نمی‌توانند از هیچ جا خرید کنند.

اختلاف قیمت چلوکباب از جنوب تا شمال تهران

اقتصاد۲۴- رستوران رفتن در سرزمین بی تفریح و بدون امکانات شاید از معدود تفریحات خانواده‌های ایرانی بوده است.
کودکی بخش بزرگی از کودکان ایرانی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ همین رفتن به ساندویچی‌هایی بود که دور ساندویچ‌هایش با نون بولکی را ورق‌های کاهی می‌پوشاند و البته گاهی نیز جای این ساندویچی‌ها به رستوران‌هایی می‌رسید که میشد کبابی به نیش کشید و سرمست عطر خوش نارنجی بود که روی جوجه‌ها می‌زدیم. بعدتر که پیتزافروشی‌ها در ایران فراگیر شد، انواع پیتزا‌ها و ساندویچ‌ها و خوراک‌های فرنگی نیز راه به تفریحات ایرانیان یافت. در سال‌های اخیر، اما بحران چنان جدی شده است که به نظر می‌رسد این یکی از تفریحات معدود ایرانیان نیز آرام آرام در حال حذف شدن است.

اما در سال‌های اخیر دو اتفاق مهم جان رستوران‌ها را گرفت؛ اولین اتفاق همه‌گیری کرونا بود که بسیاری از آن‌ها را بی‌جان کرد. البته با پایان کرونا زندگی به بعضی رستوران‌ها بازگشت، اما این زندگی دوام چندانی نداشت زیرا تورم مواد غذایی و خدمات ادامه حیات را برای آن‌ها سخت کرد، به طوری که طبق آمار اتحادیه رستوران‌داران بیش از ۳۵ درصد رستوران‌داران جواز خود را باطل کردند و تغییر شغل دادند.

کما اینکه به گزارش اقتصاد ۲۴، علی‌اکبر رهبری، رئیس اتحادیه رستوران‌داران و سلف‌سرویس اظهار کرد: طی دو سال گذشته شرایط رستوران داران به وضعیت بحرانی رسیده و مهمترین دلیل آن، رشد نرخ تورم در اقتصاد کشور است که منجر به افزایش قیمت‌ها به ویژه نرخ مواد غذایی شده است.
جهش قیمت کالا‌های اساسی و کاهش قدرت خرید مردم موجب شده تا میزان فروش رستوران‌داران حداقل کاهش ۵۰ درصدی را تجربه کند.

البته رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس‌های تهران نیز اخیرا گفته بود که مشتریان رستوران‌ها فقط نسبت به نیمه دوم سال گذشته ۳۰ درصد ریزش داشته است. این فقط مربوط به رستوران‌ها و سلف‌سرویس‌ها نیست، بلکه وضعیت بیرون‌بر‌ها نیز همینطور است. مردم که پول نداشته باشند، نمی‌توانند از هیچ جا خرید کنند. البته او وضع کنونی را ناشی از گرانی شدید مواد اولیه دانسته و همچنین گفته بود که ما جنس را گران می‌خریم، ولی نمی‌توانیم به قیمت سابق غذا را بفروشیم. برای همین رستوران‌ها دائم به ما قیمت جدید می‌دهند و ما پس از آنالیز آن را تایید می‌کنیم.

این ارقام در کنار هم نشان می‌دهد که حداقل در مساله رستوران‌های کشور با سه رقم جدی مواجه هستیم، ریزش به طور میانگین ۳۰ درصد مشتریان، کاهش فروش تا ۵۰ درصدی رستوران‌ها و تعطیلی بیش از ۴۰ درصد رستوران‌ها در دو سال اخیر!


بیشتر بخوانید: کسادی رستوران‏‏‌ها با تورم خوراکی‏‏‌ها


ارقامی که نشان از وضعیت نا به سامان و افزایش نجومی قیمت‌ها در این بازار آشفته دارد.
یکی از این رستوران داران می‌گوید که تغییرات کلی نرخ منو از ابتدای سال بین ۲۰ تا ۴۰درصد بوده است. برای مثال نرخ پلو خورش‌های ایرانی ۳۰درصد، نرخ انواع کباب مرغ و گوشت ۴۰درصد و نرخ سالاد‌ها ۲۰درصد بالا رفته است.
صاحب رستوران معتقد است: اگر قرار بود سود قبل را ببریم باید حداقل ۶۰درصد قیمت‌ها را بالا می‌بردیم، اما با توجه به کشش منطقه تغییرات بیش از این، رستوران را از مشتری خالی می‌کرد. درواقع این صاحب رستوران می‌گوید که با همه این افزایش قیمت‌ها دستکم بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از سود خود وی نیز کم شده است.

یا صاحب یکی از فست‌فودی‌های غرب تهران از تغییرات بالای صد درصدی هزینه‌ها از ابتدای سال تاکنون سخن می‌گوید در حالی تغییرات منو تنها با افزایش  ۳۰ تا ۵۰ درصدی نرخ غذا‌های عرضه شده و می‌گوید اصلا نرخ‌های تعیین شده به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه‌ها نیست و البته با این روند و ادامه فعالیت این رستوران پس باید گفت احتمالا از سود بالای رستوران ۵۰ تا ۶۰ درصد کم شده است.

این البته همه در حالی است که برآورد‌ها از سطح شهر نشان می‌دهد که رستوران‌های جنوب شهر، چلوکباب برگ را از منوی خود حذف کرده‌اند و حتی برخی جا‌ها خورشت را با گوشت مرغ سرو می‌کنند، در عوض غذا‌های جدید مانند زرشک‌پلو با اسکلت مرغ یا چلو با استخوان قلم و برنج و دمبه به منوی خود اضافه کردند.

مقایسه قیمت‌ها در ۴ سال نفس گیر است

اما به گزارش اقتصاد ۲۴، کافی است البته برای درک افزایش قیمت عجیب و غریب رستوران‌ها سری به سفارش‌های خود در یکی از اپلیکیشن‌های سفارش آنلاین غذا بزنید یا اگر اهل نگهداری فاکتور هستند به این فاکتور‌ها نگاهی بیاندازید تا ببینید چطور در کمتر از ۴ سال از جوجه کباب ممتاز ۲۴ هزار تومانی به جوجه کباب خوش قیمت (یعنی ارزان‌تر از سایر جوجه کباب‌های دیگر) ۱۶۰ هزار تومانی رسیده ایم و این یعنی یکی از خوراک‌های محبوب طبقه متوسط ایرانی در کمتر از ۴ سال افزایش قیمتی ۷ برابری را تجربه کرده است.

/// چلوکباب

این تازه در حالی است که قیمت جوجه کباب ممتاز با یک مدل معمولی و زیر متوسط مقایسه شده است و گرنه در همین بازار آشفته، قیمت این غذا از ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان و شاید حتی در رستوران‌های لاکچری بیش از این ارقام در نوسان است.

رستوران

رستوران

به گزارش اقتصاد ۲۴، نگاهی به سفارش پیتزا و ساندویچ بنا به عکس موجود از سال ۱۳۹۸ نیز به شما نشان می‌دهد که چطور از هزینه ۱۳۵ هزار تومانی برای سفارش دو پیتزا و دو سیب زمینی از یکی از بهترین رستوران‌های غرب تهران، یعنی هر پیتزا حدود ۴۸ هزار تومان در سال ۱۳۹۸، حالا برای هر پیتزای معمولی باید بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و در رستوران‌های خاص و لاکچری‌تر برای هر پیتزا باید بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر هزینه کنید.

رستوران

سال ۱۴۰۲ و شکست رکورد افزایش قیمت‌ها

قیمت غذا در رستوران‌ها به شکل عجیب و غریبی در حال افزایش است، موضوعی که به عوامل متعددی وابسته است؛ اما مهم آن است که با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی در این روزها، بسیاری از خانواده‌ها باید دور یکی از در دسترس‌ترین تفریحات خود که صرف غذا در کنار خانواده است را خط قرمز بکشند.

در این میان موضوع جالب توجه قیمت کباب و جوجه کباب از آغاز سال ۱۴۰۲ است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشت، موضوعی که رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران هم به آن واکنش نشان داد و علت افزایش قیمت را گرانی مواد اولیه عنوان کرد.
شاهد مثال این موضوع، قیمت هر پرس کباب گوسفندی (مشتمل بر ۲ سیخ کباب لقمه که وزن هر سیخ ۲۵۰ گرم) به همراه یک پرس چلو کره است که آبان ماه سال گذشته ۴۰۰ هزار تومان بود، اما امسال هر پرس آن امسال ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یا هر پرس جوجه کباب فیله (۵۰۰ گرمی) بدون برنج که سال گذشته ۲۳۰ هزار تومان بود و امروز ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

چلوکباب، غذایی که مدام گران می‌شود

نکته، اما اینجاست که افزایش قیمت غذا و به طور ویژه چلوکباب هم مربوط به این چند سال اخیر نیست و سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد، روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۵۳ در مطلبی در این باره نوشته است: «گرانی چلوکباب مورد ایراد کمیته ملی حمایت از مصرف کننده قرار گرفت.»

البته به گزارش اقتصاد ۲۴، غذا‌های کبابی در سال‌های اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است. علت اصلی این گرانی، افزایش قیمت مواد اولیه است. همزمان با افزایش قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ، قیمت انواع کباب‌ها افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت در کباب گوسفندی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

در حال حاضر هر کیلو گوشت ران با دنده گوسفندی در مغازه‌های قصابی سطح شهر تهران به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان و هر کیلو راسته گوسفندی بدون استخوان ۷۵۰ هزار تومان است. بر این اساس، قیمت کباب گوسفندی هم گران تمام می‌شود.

کما اینکه باید در نظر گرفت که یک پرس چلوکباب به عنوان اصلی‌ترین غذایی که در لیست سفارش رستوران‌ها قرار دارد، اکنون به طور متوسط هر پرس بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد و حتی همین امسال قیمت غذا‌های کبابی در منوی این رستوران‌ها چند بار افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: آبگوشت هم از دسترس خارج شد!


به گزارش اقتصاد ۲۴، قیمت هر سیخ کباب لقمه گوسفندی (به وزن ۲۵۰ گرم) در ابتدای سال حدود ۲۰۰ هزار تومان بود که در اواسط پاییز سال جاری به ۲۲۵ هزار تومان افزایش یافته است.  توجه کنید این افزایش قیمت به نسبت شاید اندک باشد، اما وقتی قیمتِ انواع دیگر کباب‌ها مثل کباب بره و شیشلیک را با قیمت‌های قبل مقایسه کنید، افزایش قیمت‌ها عجیب می‌شود. هر پرس کباب بره (شامل یک راسته بره به وزن ۳۸۰ گرم) و شیشلیک (به وزن ۵۰۰ گرم) در پاییز سال گذشته ۳۶۵ هزار تومان بوده است که امسال در اردیبهشت‌ماه به ۵۷۰ هزار تومان افزایش یافت و در حال حاضر به رقمی بین ۷۰۰ تا یک میلیون تومان افزایش یافته است.

اختلاف قیمت چلوکباب از جنوب تا شمال تهران

قیمت‌های میلیونی برای کباب‌های خاص

به گزارش اقتصاد ۲۴، این ارقام در میان رستوران داران کف قیمت‌ها محسوب می‌شود وگرنه برای یک کباب لاکچری و یا استیک خاص ممکن است ناچار شوید رقمی بین یک و نیم میلیون تا دو میلیون و هفتصد هزار تومان بپردازید. این در حالی است که حتی همین کباب‌های لاکچری نیز سال گذشته تا مرز دو میلیون تومان قیمت گذاری شده بود یعنی یک وعده غذایی لاکچری برای دو نفر در یکی از رستوران‌های شمال تهران، اگر سال گذشته ۴ میلیون تومان به طور میانگین هزینه دربرداشت، این رقم میانگین به ۶ میلیون تومان و بیشتر افزایش یافته و این حکایت از افزایش دستکم ۵۰ درصدی در این بخش دارد.

البته که قیمت کباب‌های لاکچری که این روز‌ها اسامی متنوعی از جمله شاهی، مظفری، درباری، امیری، سالاری و ... نیز پیدا کرده‌اند، حتی فارغ از مساله رستوران‌های خاص و لاکچری، بیشتر از این‌ها تمام می‌شود. برای نمونه، قیمت هر پرس کباب مظفری مشتمل بر یک سیخ لقمه ۲۵۰ گرمی و یک سیخ شیشلیک ۵۰۰ گرمی با مخلفات ۸۹۵ هزار تومان تا یک میلیون تومان است و هر پرس کباب شاهی شامل یک سیخ شیشلیک ۵۰۰ گرمی و یک سیخ راسته بره ۴۰۰ گرمی به همراه مخلفات یک میلیون و ۳۹۰ تومان تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.


بیشتر بخوانید: برای یک لقمه «نان»؛ گرانی خوراکی‌ها در دهه ۹۰ چه تاثیر‌ی بر زندگی خانوار‌ها گذاشت؟


البته از دلایل مهم تفاوت قیمت کباب در رستوران‌های مختلف به نوع گوشت کبابی و کیفیت گوسفندی و گوساله و بره آن و همچنین وزن سیخ کباب برمی‌گردد و در نتیجه قیمت کباب در رستوران‌های مناطق مرکزی و جنوبی تهران پایین‌تر است.

برای نمونه، هر پرس چلوکباب کوبیده در رستورانی حوال خیابان مطهری ۲۳۳ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان در نوسان است. همچنین، هر پرس چلوکباب برگ گوسفندی شامل ۳۵۰ گرم برنج و ۱۷۰ گرم گوشت راسته گوسفندی در همین منطقه بین ۳۵۰ هزار تومان تا ۴۵۰ هزار تومان و هر پرس چلوکباب سلطانی هم از ۳۹۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

در مقابل در یکی از کبابی‌های بیرون‌بر حوالی بزرگراه نواب هم قیمت هر پرس خوراک کوبیده (دو سیخ) بدون برنج ۱۴۰ هزار تومان و قیمت چلوکباب کوبیده ۱۸۰ هزار تومان است. بالاترین قیمت در منوی این کبابی متوسط در این منطقه نیز برای چلوکباب سلطانی است که هر پرس آن ۳۲۰ هزار تومان است.

همچنین در رستورانی در بازار شوش به عنوان یکی از مناطق جنوبی تهران نیز هم قیمت هر پرس چلوکباب لقمه اقتصادی را ۱۵۰ هزار تومان و هر پرس چلوکباب لقمه مخصوص ۲۰۰ هزار تومان برای عرضه تعیین کرده است و جالب این که درباره قیمت‌های خود نیز می‌گوید که ۴ سال پیش این قیمت‌ها تا یک سوم ارقام فعلی بوده است.

حال با این شرایط افزایش هر روزه قیمت مرغ و گوشت و ماهی و برنج و حبوبات و هر چیزی که به رستوران‌ها مربوط است به جز دستمزد کارگران، باید منتظر بود و دید تا انتهای سال چقدر دیگر به قیمت‌ها اضافه می‌شود و چقدر دیگر از شهروندان بیش از قبل توان حضور در رستوران‌ها را از دست می‌دهند.

اختلاف قیمت چلوکباب از جنوب تا شمال تهران

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بازنشسته
0
1
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲
چرا این ملتو که خوشی زیاد داشته وهر روز زندگی بدتر بدتر میشه بیاد خوشی قبلی میارید والان که بجای کوچک دارن نمیتونن یه سیخ کباب وقت برای بچه بخرید خدا نبخش کسایی که این ملت رو به این روز نمونده و خود از پول ملت دور دنیا وعشق وحال کنن خدا نیاورده اینها رو که خوشی وشادی ملتو رو گرفتن دیگه نمیتونه به اینها چی بگه نبخش خدا
Mis
0
4
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲
خدا نابودتون کنه که مردم رو بدبخت کردین
ناشناس
0
6
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲
رستورانها ناظر درستی ندارند مگه مواد اولیه چقدر گرون شده
که اینا ایجور قیمت میدن گرون ترین مواد مصرفیشون گوشت ومرغه که اونم از محصولات وارداتی ارزون استفاده میکنن گرونی شده بهونه برای گرون فروشی بیشتر
...
1
4
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲
خدا لعنت کند باعث و بانیان بی عرضه ای که در راس امور هستند
یه ساندویچ خوردن هم داره آرزو میشه
من
0
4
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲
۱- خیابان ولی عصر
مترو صادقیه وجود ندارد .
۲- قیمت گوشت ها
اگر گوشت اسب و خر نباشد
می ارزد .
۳- کوبیده که اصلاً نخورید امکان ندارد گوشت گاو و گوسفند باشد . حتی اگر ۲ ملیون تومان باشد .
۴- در ایران .
از جای معتبر گوشت گاو و گوسفند بخرید .
در خانه کباب بخورید .
۵- رستوران غذاهای دیگر بخورید .
رضا
0
0
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
فقط گرانی موادغذایی نیست بلکه عدم بهداشت دررستورانهاوبیرون برها واستفاده ازغذاهای پس مانده وفاسدودهها ترفنددیگربرای سودجویی بیشترباعث فرارمشتریان شده والبته مردم روزبه روزنسبت به این معضلات وبی بندوباریها آگاهترمیشوند.بنابراین ترجیح میدهنددرخانه نان وماستی بهداشتی وسالم بخورنداماجلوکباب وسوسه انگیزوغیربهداشتی بیرون رانخورند.
ناشناس
0
0
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
الهی خدا ازتون نگذره که نمیتونیم دیگه یه ساندویچ بخوریم
سعید
0
1
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
سلام باید مثل دیونه ها باشیم توی ایران و به زندگی که یکبار تکرار و عمرم.ن داره میره خندید .زندگی برای ما ایرانیها نیست ،چرا که همش منتظریم ،ومنتظر فردا که اوضاعمون خوب بشه .در صورتیکه اوضاع عمر از دست رفتمون خوب پیش میره ،منتظر اون دنیا بمونیم که اوضاع خوب میشه
ایران
0
1
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
اقازاده ها میخورن ومینوشند دراسایش کامل باده تا شغل ویا خارج از کشور حسابی درعیش ونوش،ومیگن گورباباملت
ناشناس
0
1
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
نظارت نکردن شورای شهر و اتحادیه باعث میشه رستورانها و بگیر و ببرها جولان بدند
ناشناس
0
0
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
نظارت نکردن شورای شهر و اتحادیه باعث میشه رستورانها و بگیر و ببرها جولان بدند
امیرحسین
0
0
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
خدا خیر بده کسایی که این وضع و برای ملت درست کردن . خونه ماشین حمل و نقل غذا آلودگی و ...
مملکت به صورت نظام سرمایه داری اداره میشه . کسی که داره دارا تر میشه کسی که نداره له تر .. ایشالله امام زمان ظهور کنه گردن تک تک کسایی که به اسم دین و اسلام این وضع و برای ملت درست کردن و بزنه
ناشناس
0
0
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲
جناب رئیسی خسته نباشی واقعا از این که قیمت ها را نجومی افزایش دادی و برنامه اقتصادی نداشتی باید خسته نباشی به شما گفت چرا ائمه جمعه و جماعات که ۱۴۰۰ سال طرف مردم بودن چرا سکوت کردن چرا دیگه حرفی از گرانی نمی زنن چرا مقل زمان روحانی که یک قسمت از خطبه ها اختصاص به گرانی های جزی داشت الان که گرانی ها نجومی شده چرا روحانیون وائمه جمعه وجماعات سکوت کردن چرا مراجع تقلید سکوت کردن چرا دیگه کفن پوشان بخاطر گرانی به خیابان نمیان راستی چرا بعد از موشکباران پاکستان کفن پوشان به خیابان نیامدن
قلی پلنگ
0
1
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
از ماست که بر ماست
خلایق هر چی لایق
واقعا که هر چی فکر میکنی میبینی که دخل و خرج با هم جور نمیشود خرج زندگی مردم از دلار هم فراتر رفته به کجا چنین شتابان
ایا کسی هم هست پاسخگو باشد
نظارت کجاست سازمان پشت سازمان تاسیس و درست میشود اما متاسفانه نه نظارت و نه رسیدگی دقیق
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
از بعد از کرونا از هرچه غذای رستورانی بیزار شدم و گران شدن انها مزید بر علت..... الا ن رستورانها خلوت است و غذاهای پخته شده اشان مانند خورشتها و برنجها معلوم نیست چند باره بعد از سرد شدن و یخچال دو باره گرم شده اند و در اختيار مشتری بدبخت قرار می گیرد..... خودم قبلنها رستورانهایی را ترجیح می دادم که شلوغ بود می دانستم حد اقلش غذایی برای فردا نمی ماند..... در حال حاظر کباب کوبیده قلابیه..... جوجه کبابها مونده اند..... خورشتها مشکوکند..... پیتزاهها با مواد درجه سه سر هم می شوند.... رستوران دارها کم حوصله و بد اخلاق شده اند و محیطشان غیر بهداشتی... وقتی فکر می کنم قاشقی که قرار است از ان استفاده کنم خوب شسته نشده و از دهان یه پیرزن بی دندون و یا ازدهان یه خانمی که ژل به لبهاش تزریق کرده خارج شده حالم بهم میخوره..... بنابر این بیایید اون پنجاه در صد ادعایی رئیس صنف هم این غذاهها رو و رستورانها رو عطایشان را به لقایشان ببخشیم و بگذاریم مابقی رستوران دارها هم جواز کسبشان را تعویض کنند..... هم ما راضی و هم اونا راضی...... بیایید کل غذاهایمان را خونگی کنیم باور کنید یه کوتلت ده برابر کباب کوبیده بیرون می ارزد..... رستورانهای لاکچری را هم بگذاریم برای اونهاییکه پول اضافی و جون اضافی دارند.....
احمد
0
0
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
فقط میگم کباب بیرونو نخورید ... تو سایتتون که فقط دنبال افسرده کردنین
رضا
0
0
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
با این گرانی مالیات ارزش افزوده هم اضافه شده وباعث گرانی غذا و رکود شده
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مگر فقط غذاست دیگر سلمانی هم نمی‌شود رفت هر بار که میروی قیمت فرق می‌کند نمیدانی برای نوبت بعدی چقدر باید پرداخت کنی انگار همه مسعولین برای یک امر کار می‌کنند وان ویرانی کشور وفقر مردم است
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و نوکیا + جدول

قیمت انواع لپ تاپ لنوو + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ قالیباف همه جا با سیسمونی شناخته شد

عکس/ خانواده شهید تندگویان حمایت از قالیباف را تکذیب کرد

عکس/ پاسخ تند مشاور وزیر روحانی به سخنان قاضی زاده هاشمی

عکس/ یادآوری به قاضی زاده هاشمی؛ شلیک گاز اشک آور به تجمع جانبازان

عکس / واکنش خبرنگاران به وعده‌های خیالی و توهمی زاکانی و قاضی زا‌ده هاشمی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهرام بیضایی و دو سینماگر زن ایرانی به آکادمی اسکار دعوت شدند

فیلم/ سعید جلیلی به دیدن مادر شهید رئیسی رفت

عکس/ تجمع هواداران قالیباف کف خیابان

نخستین بازیکن استقلال تمدید کرد

فیلم/ رائفی‌پور: من به جلیلی رای خواهم داد

عکس/ ظریف با لباس تالشی

ورزشگاه حیدرنیا به روی هواداران پزشکیان باز شد

فیلم/ آن دفعه شهید رئیسی بود که کنار رفتم

خیز آذربایجان برای ساخت جزایر مصنوعی

عکس/ تازه‌ترین چهره جمشید هاشم‌پور در خانه‌اش

فیلم/ جلیلی در جمع مردم مشهد: ما هستیم؛ تا آخر می‌مانیم و با قدرت ادامه می‌دهیم

فیلم/ ظریف: هیچ توجیهی برای در خانه نشستن نیست

لغو همایش انتخاباتی پزشکیان در تهران + عکس

عکس/ تغییر چهره لاله سریال لیسانسه‌ها پس از ۶ سال

چراغ سبز زاکانی به انصراف از انتخابات؟

فیلم/ روایت زاکانی از میزان اموال و دارایی‌های خود

فیلم/ فعال بسیج دانشجویی: شما راه شهید رئیسی را ادامه خواهید داد؟

فیلم/ کنایه کرباسچی به رقیب اصلاح‌طلبان

فیلم/ لحظه ورود پزشکیان به سالن شهید چاغروند ورزشگاه تختی خرم‌آباد

شناسنامه رای‌دهندگان انتخابات مُهر نمی‌خورد

اردوغان: نتانیاهو یک بیمار روانیست

سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد

حمایت پسر آیت‌الله جوادی آملی از مسعود پزشکیان

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش و طوفان گردوخاک

مهم‌ترین اشتباهات زاکانی در رقابت‌های انتخاباتی

واکنش مهدی تاج به گلایه‌های امیر قلعه‌نویی

مربی رئال مادرید در راه ایران

فیلم/ پزشکیان: شما میراث‌دار فرهنگ عظیم کوروش و بزرگان هستید

فیلم/ پوشیدن لباس محلی بختیاری بر تن پزشکیان در خرم‌آباد

نامزد اصلاح طلبان در صدر

فیلم/ پخش موسیقی محلی در میتینگ انتخاباتی دکتر پزشکیان در خرم‌آباد

فیلم/ تصاویر هوایی از خسارت سیل جاده سوادکوه

عکسی از خوش و بش ابطحی با پزشکیان در فرودگاه مشهد + عکس

مقصد احتمالی رامین رضاییان مشخص شد

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

وام فوری با سیم کارت: راهنمایی جامع برای دریافت وام‌های کوچک و سریع

هر آنچه باید از موزه رضا عباسی بدانید

قالیباف و جلیلی؛ رقبای ۹۲ در ۱۴۰۳ دوباره به هم رسیدند/ قرعه «انصراف» از انتخابات به نام چه کسی می‌افتد؟

فیلم/ پیام انتخاباتی مهم محمدجواد ظریف

فیلم/ ظریف در آغوش اردبیل

درباره موزه حشره شناسی هایک میرزایانس بخوانید

FATF و لیست سیاهی که زندگی مردم را هم سیاه کرد!/ بن‌بست برجام و FATF در دعوا‌های شخصی سعید جلیلی و شرکا

فیلم/ حمله به جلیلی در اجتماع حامیان قالیباف

تشدید قطعی برق شهرک‌های صنعتی

فیلم/ شعار یاحسین میرحسین در آستانه ورود پزشکیان در مشهد

عکس/سعید جلیلی کنار کشید؟

پوششی‌ترین کاندیداها، نجومی‌ترین وعده‌ها را دادند/ سعید جلیلی در حالی از یک جهان فرصت حرف می‌زند که خودش مدام فرصت سوزی کرد

فیلم/تبلیغ متفاوت حسن آقامیری برای مسعود پزشکیان

فیلم/هوادار پزشکیان در خیابان های مشهد

اطلاعیه کمیته نهاد‌های مالی ستاد دکتر پزشکیان در خصوص صنعت بانکداری