تاریخ انتشار: ۰۶:۴۴ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل‌ ها در ترکیه کدامند؟

ترکیه کشوری آسیایی در بالکان است که با گرجستان، ارمنستان، ایران، نخجوان و عراق هم‌مرز است. این کشور مساحتی بالغ بر حدودا ۷۸۳ هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و جمعیتی بالغ بر ۸۵ میلیون نفر دارد.

بهترین شغل‌ها در ترکیه کدامند؟

اقتصاد۲۴- مریم آیتی: هیچ وقت به دنبال بهترین کار نباشید. بهترین شغل برای هر فرد تفاوت دارد. برای تمامی افراد نمی‌توان نسخه ثابتی نوشت. اگر دارای مهارتی هستید که تجربه زیادی در آن دارید و می‌خواهید به ترکیه مهاجرت کنید، باید ببینید آن کشور به مهارت شما نیاز دارد یا نه؟ 

اگر هم جزو افرادی هستید که مهارت خاصی ندارید و تجربه کمی در بازار کار دارید می‌توانید از بین یکی از مشاغلی که ذکر خواهیم کرد، آن را انتخاب کنید و پس از یاد گرفتن اطلاعات پایه آن رشته، اقدام به مهاجرت کاری به ترکیه داشته باشید. 

باید بدانید که کار کردن در ترکیه مستلزم مجوز است و باید از قوانین استخدام در ترکیه آگاه باشید تا کارفرما نتواند از شما سوء استفاده کند.

اطلاعاتی درباره ترکیه

ترکیه کشوری آسیایی در بالکان است که با گرجستان، ارمنستان، ایران، نخجوان و عراق هم‌مرز است. این کشور مساحتی بالغ بر حدودا ۷۸۳ هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و جمعیتی بالغ بر ۸۵ میلیون نفر دارد. 

ترکیه استان‌هایی دارد که گویش اکثریت آن‌ها ترکی و کردی هستند. پایتخت ترکیه شهر آنکارا است که مهم‌ترین شهر ترکیه پس از استانبول است. استانبول پایتخت فرهنگ و تجارت ترکیه است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع‌ شده و مرکز سیاسی ترکیه نیز است. این شهر یکی از شهر‌های گردشگری دنیا است که جمعیتی بالغ بر ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ نفر دارد و ارز آن لیره است.

قوانین کاری در ترکیه

ترکیه هم مانند هر کشور دیگری قوانین خاص خودش را دارد. افرادی که برای دریافت پاسپورت این کشور اقدام می‌کنند، باید مدرک ورک پرمیت (چالیشما ایزنی) داشته باشند تا امکان گرفتن جواز کار در ترکیه برای آن‌ها مهیا شود. 

مدرک ورک پرمیت همان مجوز شما برای داشتن کسب و کاری در ترکیه است. ایرانی‌ها برای مهاجرت به ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند؛ اما برای گرفتن جواز موردنیاز برای کار خود، نیازمند گرفتن اقامت موقت خود هستند. شما می‌توانید با حضور در اداره کار و امنیت اجتماعی، نسبت به دریافت این جواز (یا همان ورک پرمیت) اقدام کنید.

لازم به ذکر است که این شرایطی که گفته شد، برای گرفتن جواز کار تمام وقت در ترکیه بوده و اگر شما قصد تحصیل در این کشور را داشته باشید، با همان کارت اقامت دانشجویی خود، می‌توانید برای یافتن کار‌های پاره‌وقت تلاش کنید.

شرایط جوی و تولیدات ترکیه

ترکیه کشوری کوهستانی و بارانی است. موقعیت جغرافیایی استراتژیک بسیار خوبی دارد و یک نقطه ترانزیت برای آسیا و اروپا محسوب می‌شود و بسیاری از کشور‌ها به ویژه ایران از قلمرو ترکیه برای حمل و نقل کالا و انرژی استفاده می‌کنند. 

سواحل شمالی، جنوبی و غربی ترکیه دارای اقلیم مدیترانه‌ای با زمستان‌های کم و معمولی و تابستان‌های داغ و زیاد است. بخش مرکزی ترکیه خشک خشک است و میانگین بارندگی سالانه آن کم‌تر از ۲۵۰ میلی متر است. همراه با دامپروری، کشاورزی رایج است و کتان، تنباکو، زیتون، مرکبات و چغندر قند از اصلی‌ترین تولیدات کشاورزی کشور هستند. بیشترین تولیدات صادراتی این کشور مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات حمل و نقل و منسوجات هستند.

مهم‌ترین موضوع برای ایرانی‌ها از لحاظ شرایط کاری در ترکیه این است که اقتصاد آن کشور علی‌رغم موقعیت خود به عنوان یک کشور توسعه‌یافته یا در حال توسعه، با رکود شدید ناشی از بحران ارز و بدهی اخیر مواجه است، چراکه به دنبال توسعه سریع هستند.

در سال گذشته بیکاری در ترکیه در حال افزایش بود. اما این مسئله به شدت از سوی دولت ترکیه در حال کنترل است، البته در سال جاری این نرخ کمتر شده است. 

بهترین شغل‌ها در ترکیه کدامند؟

نحوه پیدا کردن کار در ترکیه

برای پیدا کردن کار در ترکیه دو راه در پیش رو دارید:

اول: می‌توانید با یکی از موسسات کاریابی ترکیه‌ای تماس بگیرید و تقاضای خود را اعلام کنید. آن‌ها پس از دریافت اطلاعات شما، کاری مطابق با مهارتتان در ترکیه پیدا می‌کنند.

دوم: می‌توانید به صورت اینترنتی در سایت‌های استخدامی ترکیه کار پیدا کنید. شبکه اجتماعی لینکدین می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

کار‌های مورد نیاز در کشور ترکیه

به دلیل داشتن نرخ ۱۳.۳ درصدی بیکاری در کشور ترکیه، مقامات مربوط به امور مهاجران به این کشور، سختگیری‌هایی دارند. تمامی مشاغل نمی‌توانند اتباع خارجی را استخدام کنند و اولویت با شهروندان ترکیه است. افرادی که دارای مهارت‌های زیر هستند شانس بیشتری برای دریافت اقامت ترکیه دارند و می‌توانند به سادگی استخدام شوند.

در مشاغل زیر نیروی متخصص بسیار کم است. به همین خاطر مهاجرانی که این مهارت‌ها را داشته باشند می‌توانند به راحتی در این کشور مشغول به کار شوند. 

حوزه پزشکی

در ترکیه نیز مانند ایران مشاغل پزشکی، از پزشک عمومی تا متخصص، درآمد خوب و بالایی دارند و همچنین جزء افراد مهم جامعه شناخته می‌شوند. اگر شما در ترکیه در رشته‌های پزشکی تحصیل نکرده باشید ایرادی ندارد، زیرا میتوانید با یک روند کلی معادل سازی مدارک تحصیلی خود و شرکت در آزمون مربوطه اقدام به طبابت در ترکیه کنید. البته برای این شغل شما باید زبان ترکی استانبولی را به خوبی صحبت کنید.

اورولوژیست
متخصص داخلی
پزشک طب سوزنی
جراح مغز و اعصاب
پزشک زنان و زایمان
پزشک اطفال
متخصص قلب

مهندس معماری و معماری داخلی

شما با داشتن مدارک معادل سازی شده و یا بین المللی و نمایش نمونه کار‌های خود در قالب پورتفولیو می‌توانید به سرعت جذب این شغل شوید. جوشکاری، لوله کشی و تعمیرات، نقاشی حرفه‌ای ساختمان، نصب پارکت، کاشی کار و تمامی مشاغل مربوط به کار‌های فنی در صورتی که به آن تسلط داشته باشید و بتوانید به راحتی ترکی استانبول صحبت کنید بسیار درآمدزا هستند.

مکانیکی

به دلیل وجود نمایندگی رسمی شرکت‌های اتومبیل سازی مانند فیات، فورد، مینی، رنو، پژو و …در صورتی که مدارک بین المللی داشته باشید میتوانید به این شرکت‌ها مذاکره کنید تا شما را استخدام کنند.

در صورتی که شرایط این گونه مشاغل فنی را دارید اصلا شک نکنید، چون درآمد متخصصین فنی در شرکت‌های بین المللی بسیار بالاست.

بهترین شغل‌ها در ترکیه کدامند؟

فناوری اطلاعات (IT)

اکثر این شرکت‌ها به دلیل بین المللیی بودن یا در نظر داشتن برای ورود به بیزینس بین الملل هزینه بالایی برای نیروی متخصص میکنند و به دلیل نبود ممنوعیت جهت استخدام افراد خارجی، با داشتن یک روزمه قوی میتوانید به راحتی استخدام شوید.

از آنجایی که افراد متخصص این حوزه اکثر با زبان انگلیسی سر و کار دارند، شما میتوانید با زبان انگلیسی نیز با این شرکت‌ها ارتباط برقرار کنید و شروع به کار کنید.

برنامه نویس

برنامه نویسی یکی از سودآورترین و پرطرفدارترین مشاغل در سراسر جهان است. درآمد برنامه نویسانی که در شرکت‌های دولتی یا خصوصی کار می‌کنند و یا در پروژه‌های مستقل در ترکیه کار می‌کنند، بسیار خوب است.

طراحی سایت و اپلیکیشن

طراحی سایت و اپلیکیشن چه به صورت بک اند و چه فرانت بسیار مورد توجه کسب و کار‌های ترکیه هستند و به دلیل کمبود نیرو در این زمینه میتوان مبالغ بالا و شرکت‌های زیادی را در نظر داشت.

قاضی 

جزو کسانی هستند که قادرند رفاه خوبی را برای خود در ترکیه ایجاد کنند.

وکالت 

وکلای کشور ترکیه قشر پردرآمدی در این کشور هستند. 

مدیر بانک 

جزو کسانی هستند که بیشترین درآمد را در ترکیه دارند. 

مدیر اجرایی 

یکی دیگر از مشاغلی که در ترکیه درآمد مناسبی را به خود اختصاص داده، مدیر اجرایی است.

مدیر ارشد مالی 

مدیر ارشد مالی نیز یکی از مشاغل مهم و پردرآمد ترکیه است. 

دندان پزشک و متخصص ارتودنسی 

یکی دیگر از مشاغلی که می‌توان آن را جزو مشاغل مطرح و پردرآمد ترکیه قرار داد، جراح دندان پزشک و متخصص ارتودنسی است. 

استاد دانشگاه 

استاد دانشگاه نیز در ترکیه از درآمد مطلوب و نسبتاٌ بالایی برخوردار است. 

بهترین شغل‌ها در ترکیه کدامند؟

خلبانی

خلبانی نیز یکی از مشاغل پردرآمد در ترکیه محسوب می‌شود. 

مدیر بازاریابی

درآمد یک مدیر بازاریابی در ترکیه نیز بسیار خوب است.

دامپزشک

به دلیل علاقه زیاد به حقوق حیوانات در ترکیه، دامپزشکی به یکی از مشاغل پردرآمد در این کشور تبدیل شده است.

آرایشگری 

یکی از پر درآمد‌ترین و بهترین شغل‌ها در ترکیه برای ایرانیان، آرایشگری می‌باشد که می‌توانید به واسطه آن درآمد‌های بسیار خوبی را کسب نمایید. به طور کلی آرایشگری جزء مشاغل پردرآمد در کل دنیا می‌باشد.

ناخن کار

اگر می‌خواهید در پردرآمدترین رشته برای مهارت آرایشگری فعالیت کنید؛ لاین ناخن می‌تواند گزینه مناسبی باشد. متاسفانه ناخن کار‌های ترک بسیار عملکرد ضعیفی دارند از همین رو ایرانیان طرفداران زیادی برای فعالیت در بخش ناخن آرایشگاه‌های ترکیه دارند.

کوتاهی و رنگ مو

لاین کوتاهی و رنگ مو نیز می‌تواند بازار کار خوبی را برای ایرانیان داشته باشد، اما بخش میکاپ بازار کمتری برای ایرانیان دارد. زیرا ترک‌ها آرایشی لایت دارند در حالی که ایرانیان نوع آرایشی متفاوتی را نسبت به ترک‌ها داشته و به همین دلیل کمتر در این لاین می‌توانند فعالیت کنند.

کافه 

یکی از پرطرفدارترین مشاغل در کشور ترکیه مخصوصاً در شهر استانبول، راه اندازی کافه و یا داشتن مهارت باریستا است. زیرا این شهر دارای کافه‌های متعددی می‌باشد که شما با داشتن این مهارت می‌توانید به سرعت جذب بازار کار ترکیه شوید.


بیشتر بخوانید: اقتصاد ترکیه چگونه از ایران پیشی گرفت؟/ درآمد سرانه ترک‌ها بیش از دو برابر ایرانیان است


آموزش زبان انگلیسی 

اگر زبان انگلیسی قوی دارید برای شما بازار کار مناسبی در ترکیه وجود دارد که می‌توانید از طریق ویزای کار ترکیه به این کشور مهاجرت کرده و تدریس نمایید. ترک‌ها به دلیل آن که کمتر با زبان انگلیسی آشنایی دارند؛ به افرادی نیاز دارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. همچنین اگر به تدریس علاقه‌ای ندارید می‌توانید در شرکت‌های بین المللی به عنوان مترجم نیز استخدام شوید.

هتلداری 

یکی از قطب‌های درآمد زایی کشور ترکیه مخصوصا شهر‌های استانبول، آنتالیا و ازمیر، وجود گردشگران و بخش گردشگری این کشور است. به همین دلیل در کل ماه‌های سال دارای مسافران زیادی است و داشتن هتل یا فعالیت در هتل‌ها می‌تواند منبع درآمد خوبی را برای شما به وجود آورد.

فروشندگی 

یکی از بهترین شغل‌ها در اوایل مهاجرت، فروشندگی است. زیرا به دلیل ارتباط با ارباب رجوع باعث تقویت زبان شما شده و همچنین می‌توانید با سایر افراد نیز ارتباط بر قرار نمایید. ترکیه به دلیل وجود مراکز خرید گوناگون، بستر مناسبی برای فروشندگی است.

ماساژ تراپی 

ماساژ تراپی چند سالی است که یکی از مشاغل پرطرفدار و کاربردی در تمامی جهان شده است که به واسطه آن می‌توانید به راحتی اقامت گرفته و مشغول به فعالیت شوید.

عکاسی

به دلیل جذابیت‌های بصری که ترکیه دارد؛ عروس و داماد‌های ایرانی به این کشور سفر می‌کنند تا عکس‌های عروسی خود را در این مکان‌ها بگیرند. به همین دلیل افرادی که توانایی عکاسی دارند می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

پرستار بچه 

این شغل نیز می‌تواند یکی از شغل‌های درآمد زا برای خانم‌ها باشد.

متخصص تغذیه

 با توجه به اهمیت سلامت و حفظ وزن ایده آل در تمام کشور‌های جهان، کارشناسان تغذیه در ترکیه نیز درآمد بالایی دارند. به عنوان یک متخصص تغذیه می‌توانید مطب خود را راه اندازی کنید و یا در یکی از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها استخدام شوید.

دفاتر ثبت شرکت

بسیاری از افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، کسب و کار خود را راه اندازی کرده و برای ثبت شرکت در ترکیه اقدام می‌کنند. خوب است بدانید که سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در ترکیه نیازمند ملاحظات اقتصادی و حقوقی زیادی است که نیازمند مشاوره تخصصی در این زمینه است.

مشاغل خانگی پردرآمد در ترکیه

اگر به دنبال کاری در منزل هستید که بتوانید درآمد زایی داشته باشید می‌توان ترید و ارز دیجیتال را به عنوان کاری پرسود در منزل برای ایرانیان مقیم ترکیه عنوان کرد. البته دقت کنید که مراحل ثبت شرکت را به درستی طی نمایید تا برای واریز به حساب بانکی تان دچار مشکل نشوید.

مشاغل ممنوعه در حوزه پزشکی و سلامت

این موضوع به این معنی میباشد که شما درصورتی که پاسپورت و شهروندی ترکیه را داشته باشید میتوانید برای مشاغل ممنوعه اقدام کنید.

•    پرستاری
•    دندان‌پزشکی
•    دامپزشکی
•    مامایی
•    داروسازی
•    مسئول داروخانه
•    مدیریت بیمارستان دولتی و خصوصی

مشاغل ممنوعه در حوزه صنایع دریایی

•    غواصی
•    ماهیگیری
•    کاپیتان کشتی و قایق‌های مسافرتی
•    خدمت در کشتی به عنوان خدمه و منشی
•    صید انواع صدف و مروارید

مشاغل ممنوعه در حوزه دولتی

•    وکالت
•    قضاوت
•    دادستان
•    صنایع دفاعی
•    کارگزار گمرک
•    پلیس

پردرآمدترین شهر‌های ترکیه

استانبول

یکی از پردرآمدترین شهر‌های ترکیه شهر استانبول است و از شهر‌های پرجمعیت ترکیه به حساب می‌آید. وضعیت اقتصادی استانبول نسبتا خوب است و به لحاظ صنعت گردشگری رتبه سوم را در بین دیگر شهر‌های ترکیه به خود اختصاص داده است.

صنایع مختلفی در استانبول فعالیت دارند، به همین دلیل مردم زیادی در استانبول مشغول به کار هستند. هزینه‌های زندگی در استانبول ترکیه در مقایسه با سایر شهر‌های آن بالاتر است، اما از آنجایی که درآمد مردم این شهر خوب است، می‌توانند به راحتی در استانبول زندگی کنند.

آنکارا

یکی دیگر از شهر‌های پردرآمد ترکیه، شهر آنکارا است. آنکارا پایتخت ترکیه و یکی از بزرگترین شهر‌های آن به حساب می‌آید. این شهر دارای بافتی مدرن و جدید است. شرکت‌های زیادی در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا فعالیت دارند. این موضوع باعث شده است که افراد زیادی در این شهر مشغول به کار و فعالیت شوند. هزینه‌های زندگی در این شهر مانند استانبول بالا است، اما افرادی که در این شهر کار می‌کنند می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی خود برآیند.

ازمیر

ازمیر سومین شهر پردرآمد ترکیه و به لحاظ جمعیتی نیز سومین شهر بزرگ ترکیه به حساب می‌آید. هر ساله نمایشگاه و کنگره‌های مختلفی در شهر ازمیر ترکیه برپا می‌شود. متخصصان حرفه‌های مختلف می‌توانند به راحتی در این شهر زندگی و فعالیت کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

مهمترین نکات در رانندگی با خودروی دنده اتومات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

بهترین تفرجگاه‌های مازندران در فصل بهار

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

حق کمیسیون‌های نجومی مشاوران املاک در آشفته بازار مسکن/ کمیسیون‌هایی که از نیم درصد به ۲ درصد هم می‌رسد!/ دولت هم پای قانون خود نایستاد

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال ۱۴۰۳_۱۴۰۴ چقدر است؟/ کاسبی از آموزش برای رهایی از حصار دولت!

اولین خرید فصل جدید استقلال مشخص شد

احتمال توفق برجام دلار را در مسیر نزولی قرار داد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/ استایل جنجالی ژیلا صادقی در راه بازگشت از آمریکا

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ازدواج عروس ۲۲ ساله با داماد ۹۲

بهترین تفرجگاه‌های قزوین در فصل بهار

عکس/ خواهر زیبای حامد آهنگی

احتمال ریزش قیمت طلای ۱۸ عیار تا این رقم/ شیرینی آرامش در بازار طلا به کام طلافروشان زهر شد/ حرکت زرگران به سمت بازار‌های دبی و استانبول

عکس/استوری خاصِ رسول خادم

فیلم/روایت مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرت

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو اعلام شد / رقم را ببینید

پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد

حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی

عکس/استوری جالب زیدان که حال و هوای ایران را دارد

بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت

عکس/پک پذیرایی جلسه دفاع مناطق محروم

شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

مهناز افشار مرغ پخته داخل قابلمه را خنداند!

هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام

این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است

آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی

رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

پیش بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی

عکس/تیپ خاص دختر مو قرمز سینمای ایران

پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

باد شدید در راه است

پُرافتخارترین بازیکن رئال در تاریخ لالیگا کیست؟

دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!

رونمایی «نیکا» از میوه مورد علاقه‌اش در سوئد

عکس یک آگهی ترحیم که آبروی صداوسیما را بُرد

بهترین صبحانه برای لاغری کدامند؟

واکنش همتی از نرخ تورم بانک مرکزی

هشدار سنگین یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم

سعید آقاخانی در سریال«نون خ» دستمزد نجومی گرفت؟

دیوید تیلور و همسرش در راه ایران!

حکم حبس برای دخترشیشه‌ای که باعث مرگ مادر معتادش شد

افزایش واریزی مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی

نکونام حذف شد!

دیابتی‌ها هندوانه بخورند؟

نسخه ایرانی ال نود به بازار می‌آید + عکس

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران +عکس

عکس/ پوشش باورنکردنی زنان در قلب اروپا

جدیدترین تصاویر از امپراتور یوری در یک سریال معمایی

حج‌گزاران بخوانند/ چگونه مصرف اینترنت و مکالمه در عربستان را 27 برابر ارزان‌تر کنیم؟

فیلم/مراقب پایتان در متروی میدان ولیعصر باشید!

قرارداد ۲.۷ میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

عکس/ نمونه استخدام فامیلی در صدا و سیما

عکسی جالب از هدیه روز معلم دانش‌آموزان عشایر پربازدید شد

عکس/واکنش جالب رضا رشیدپور به گزارش کیهان!

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

آخرین آمار چک‌های برگشتی در سال ۱۴۰۲