تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

کف حقوق سال ۱۴۰۳ به ۱۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان می‌رسد؟/ انعطاف شورای عالی کار در دستمزد سال آینده معنادار خواهد بود؟

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: انعطاف پذیری شورای عالی کار در تعیین دستمزد سال ۱۴۰۳ معنی‌دار خواهد بود. نیاز و فشار افکار عمومی و انتظاراتی که برای آن‌ها به حق ایجاد شده است می‌طلبد تا دستمزد‌های سال آینده با شرایط واقع‌بینانه‌تری مصوب شود.

کف حقوق سال ۱۴۰۳

اقتصاد ۲۴ - در سال‌های اخیر که غول تورم، رفاه اجتماعی خانوار ایرانی را به تاراج برده است، نرخ رسمی تورم طی ۴ سال اخیر از ۴۰ درصد فراتر رفته و به مرز ۵۰ درصد رسیده است؛ این امر قدرت خرید جامعه به ویژه اقشار کم درآمد را به شدت کاهش داده است.

امروز حتی تأمین اجاره بها مسکن با دشواری همراه است چه رسد خرید مسکن، خودرو و… بازار اقلام غذایی کوچک شده و بسیاری از آنچه در گذشته امری بدیهی بود، رویایی دست نیافتنی شده است.

در همین رابطه علیرضا حیدری، نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با اقتصاد ۲۴ درباره دستمزد سال ۱۴۰۳ و اینکه تابعی از افزایش حقوق کارمندان خواهد بود یا خیر؟ اظهار کرد: سیاست‌های کلی دولت در سال‌های گذشته به استثنای سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که از بعد حاکمیتی نه به صورت ملموس و علنی نظرات و سیاست‌های خود را دیکته کرده و اجازه نمی‌دهد که در بخش‌های دولتی و غیردولتی روندی متفاوت در پیش گرفته شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز در نیمه سال حقوق بخش دولتی و بازنشستگی شاغلان را ترمیم کرد و پس از ترمیم آن را در تامین اجتماعی اعمال کرد که در قالب طرحی دوفوریتی بود.

حیدری خاطرنشان کرد: در ۱۴۰۲ دولت افزایش دستمزد را نپذیرفت و محکم ایستاد و بحث افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد را مطرح کرد. البته بررسی‌ها نشان داد دریافتی نیرو‌های شاغل بخش خصوصی حدود ۶۰۰ هزار تومان از بخش دولتی کمتر شده است. دولت این عقب‌افتادگی حقوق و دستمزد نیروی شاغل در بخش خصوصی را به روی خود نیاورد.

کمیسیون تلفیق مجلس کف حقوق را به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسانده است

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به افرادی که حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، عنوان کرد: به نظر می‌رسد امسال نیز دولت در تعیین دستمزد حداقل بگیران به حداقل‌ها بسنده کرده و آن را اعمال کند. البته مجلس در کمیسیون تلفیق مصوب کرده است که افزایش حقوق برای سال آینده حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد و گفته که آن را به ۱۰ میلیون تومان رسانده که با مزایای جانبی حداقل مزد به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق ، کام حقوق‌بگیران را شیرین نمی‌کند/ دستمزد اسمی کارگران با دستمزد واقعی فاصله دارد


وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است دولت کف حقوق را متفاوت از سایر سطوح دیده و طبیعی است که این سیاست را نمی‌توان نادیده گرفت و مشمولین قانون کار از آن مستثنی نمی‌شوند.

کف حقوق سال ۱۴۰۳

معیشت از دستمزد واقعی فاصله گرفته است

حیدری افزود: معیشت از دستمزد واقعی فاصله گرفته است. تورم غیرقابل کنترل شده و تصمیم‌هایی که دولت در حوزه پولی و مالی اتخاذ کرده است هزینه‌های معیشت را افزایش داده است. نرخ سود سپرده‌گذاری بانکی به ۳۰ درصد رسیده است که بدون تورم نخواهد بود و نشان می‌دهد که در آینده نیز همچنان با تورم دو رقمی مواجه هستیم و ادامه این روند به معنای فشار بیشتر بر طبقه حقوق بگیر است و می‌تواند آثار اجتماعی متعددی نیز داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پایان تصریح کرد: انعطاف پذیری شورای عالی کار در تعیین دستمزد سال آینده معنی‌دار خواهد بود. نیاز و فشار افکار عمومی و انتظاراتی که برای آن‌ها به حق ایجاد شده است می‌طلبد تا دستمزد‌های سال آینده با شرایط واقع‌بینانه‌تری مصوب شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
گرسنه
2
4
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
چرا گلایمند هستید ایران کشور نرمالی نیست ودلیلش هم واضح است کشوری که حقوق روزانه یک کارگر یا بازنشسته کارگری فقط یک شیشه آبلیمو میشود قضاوت باشما آیا کشور است یا .... ‌واقعی ؟
غلامعلی رهنما
2
24
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
از قدیم گفتن طناب از کجا پاره میشه از جای نازک. جای نازک طناب هم کجاست کارگر بیچاره که همه دارن از همه طرف به کارگر زوز میگن دولت رو هم که نگو ضربه آخر رو محکم تر زد عوض این که پشت کارگر» در بیاد یعنی هر کی افتاده یه لگد هم بزن بهش از روش رد شو
محمد
1
28
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
امیدوارم که کف حقوق کارگران همین رقم باشه که واقعا زیر مبلغ 12 ملیون زندگی کردن هم بسیار دشوار خواهد بود
ناشناس
1
19
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
به نظر بنده پایه حقوق کارگری اگر کمتر از ۱۱/۵۰۰ باشد دولت ومسئولان حق وناس کرده اند باید جواب گوی زن وفرزندان قشر کارگر وبازنشسته ها باشند مرتضوی وزیر کار چه می داند که کار گر با این حقوقهای ناچیز چه چطوری سر می کنند
ناشناس
1
24
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
واقعا که درامد زیر بیست ملیون امسال زیرخط فقره سالدیگه یازده ونیمو
ایرانی
2
27
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
خجالت داره با این حقوق . کی بخوره آخه . لعنت بهتون
تورم . گرونی . ???
محمدرضا علی پور دشتستانی
0
18
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
نه سوار خبر پیاده داره نه سیر خبر گرسنه
فقط خدا
0
13
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
باسلام و خسته نباشید
من کارفرماحداقل حقوق اداره کاررابرایم پرداخت میکند8میلیون بادوفرزند،که ازاین مبلغ دویست هزار وخورده ای کسرکرده که بقول خودش 9درصدارزش افزوده به حق اولادخورده،حالاسوال اینجاست آیادرست میگویدیانه؟ازشماتقاضادارم که پیگیری ومنتشرنمایید.
باتشکر
ماکان صلاح
درود بر تو خسته نباشی اصلا یه همچین چیزی که میگه امکان نداره چون اولا به حقوق حداقل نه مالیات میخوره ونه چیز دیگه ای دوما هر چی حالا از حقوقت بدزده آخر سر میتونی چند برابر ازش بگیری .میتونی بری اداره کار و راست و دروغ مطمئن بشی
ناشناس
1
7
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
۳۰ سال حق بیمه پرداخت کنی بعدا ماهی ۷میلیون بگیری . واقعا خجالت داره؟ راجع به مردم بدبخت چی فکر میکنند ؟
ناشناس
0
13
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من که چشمم آب نمی خورددولت حرکتی به سودجماعت کارگران جام بدهد..ادامه این اوضاع کشوررابسوی نارضایتی عمومی پیش می بردانشاالا تصمیم درستی بگیرندوبه نحوی آشتی ملی ایجاد کنند.
ناشناس
0
10
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
اصول واصلاح ونئولیرال والیگارشی همه دست تودست هم گذاشتند که اکثریت ۶۰درصدی مردم قشرکارگری به گدایی بکشند وکشیدند بعدآ ادعامون مبشه نظام اسلامی حامی مستضعفان
جوا
0
5
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
این حقوق‌ها..
اگه یک ماه کامل کارشکنی حقت را
پیمانکار نخوره کامل بده.. خودت وخانواده هم هیچی نخورید..
آخرماه بمیری هزینه خریدقبرت
هزینه دفن وکفنت. نمیشه
هرکه هم آمده برای خاکسپاری باید
گشنه برگرده.. اونوقت
عوض فاتحه لعنت میفرستن
پس این حقوقهابدردنه دنیامیخوره
نه آخرت. نمیدونیم ازکدوم افکارشون
همچی پایه حقوق درمیارن. آخه میشه زنده بودزندگی کرد..
شهباز
0
3
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سالها بیمه پرداخت کردیم ،الان باید حق خودمون رو گدایی کنیم اینها که نمی خوان قبول کنن تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است تا زمانی که مدیر این سازمان رو دولت انتخاب می کنه تا به راحتی به منابع مالی دسترسی داشته باشه ما این مشکل رو داریم
ناشناس
0
3
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سر قشر کارگر توی کارخانجات شرکتها هر چه بیاد به خدا حقشونه کارگری که انقدر بی اورزه باشه بی ... باشه بیاد با این حقوق ناچیز صدقه ای زندگی کنه خاک برسرش وحقشونه کارفرما هر بلای بخواد سرشون بیاره مثل ... از شون کاربکشه شخصیت شون رو خورد کنه اندازه چهار نفر کار بکشه حقوق یک نفر رو هم بزور بده همه اینها رو در شرکتها دیدم ودر اخر هر کارگری با این حقوق کارکنه اول به خانواده اش ظلم وستم کرده بعد به خودش وسلامتی خودش وسوم به کل قشر کارگری کشور ظلم کرده اورزه وغیرت داشته باشین بعد عید کار توی شرکتها کارخانجات وغیره رو قبول نکنید وشغل ازاد زیادی هست اول خوب فکر کنید بعد عمل کنید بخدا با یک هفته کار نکردن کسی نمیمیره کار مناسب پیدا کنید تا هم خودتان وهم شرمنده زن وبچه تون نشین با این حقوق صدقه ای دولت بی... وکارفرما بی... تر از دولت من خودم انشاالله از سال بعد برای خودم کار خواهم کرد وحقوق یک ماه سال بعد رو در ۳ روز در خواهم اورد همه چیزمو اماده کردن فقط منتظر ام سال تمام بشه تسویه کنم عیدی وپایانکارمو بگیرم وبعد برای همیشه گور بابای شرکتها کارخانه ها وبقیه کارفرماها با یک ماه کار سال بعدم حقوق یک سال وبیشترشو هم در کار ازادی که انجام خواهم داد درمیارم در ضمن نه از ساعت ۵/۳۰صبح تا ۶/۳۰عصر از ساعت ۸ صبح تا ۱ بعد ظهر خدا به انسان عقل داده اول انسان باید فکر کنه وبعد با عقل ومنطق تصمیم بگیره این طوری میشه کارخانه دار ثروتمند وکارگر توی همون کارگریش میمونه وبچه اون کارگر اگر به ادامه رو خودش که پدرش باشه نگاه کنه اون هم کارگر وبدبخت خواهدشد با توکل بخدا وباغیرت خودتان کار ازاد وشغل آزاد پیدا کنید بلانسبت ۳۰ سال زن سیقی برای شرکتها وکارخانه ها نشوید ۳۰ سال اجازه اب خوردن هم دست خودت نیست گیرم توی اینجور زندگی کردن بعد ۳۰ سال میبینی ۶۰ سالت شده وبلانسبت از زندگی وزندگانی هم خودت هیچی بارت نبوده وهم اینکه یه خانواده ۵یا ۶نفری رو هم بغیر خودت از زندگی وزندگانی محروم کردی وهیچی به هیچ بلانسبت ادم میاییم و ... میرویم
ناشناس
1
4
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سو تغذیه حذف مواد مغذی از سفره غذا اضطراب استرس دلشوره مریضی روح و روان بیخوابی هزاران درد بی درمان فقط درمانش حقوق مکفی ووقتی گوش کسی بدهکار نیست چه باید کرد یکی بالا یکی پ یکی سیر یکی گرسنه خروجی تورم اختلاس و دزدی میشود نا امیدی و زندگی که می بینید
رضا
0
2
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مسئولان محترم اقتصاد اگر طاقت حرف حساب را ندارید عزیزان نظر خواهی نکنید برادران تا چند سال آینده بامید خدا شما هم بازنشسته میشوید و آنگاه حال کنونی ما را درک خواهید کرد عزیزان وزیر کار دولتی هیچ وقت بیطر فانه از کارگر و حقوق اندک او و بازنشستگان دفاع نخواهد کرد
کاظم
0
2
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
مسعولین بی سواد و بی لیاقت
ایمان
0
4
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
دوستان تنها راه اعتراض به این وضع کارگری هست که همه داریم زیرش خورد میشیم .
ناشناس
0
2
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگه واقعا خانواده شما بودن بااین پول چقدر دووم میاوردن حق وناحق تا چ اندازه....
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
بهترین سالهای عمرمون رو با اشتیاق اینهمه پول بی زبون رو فرستادیم برا خزانه دولت بی کفایت تا پس اندازی باشه برای روز پیری و بد حالیه خودمون اگه اینهمه پول بی زبون رو به حساب بجه هامون واریز میکردیم ِبهتر جواب میگرفتیم
کارگر بیچاره
0
0
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی ماهی هشت میلیون تومان اجاره خانه میشه
با چهار فرزند چطور میشه زندگی کرد دیگه چیکار باید بکنیم تا متوجه بشید داریم می‌میریم
چطور میتونید تورم رو پای کارگران بزارید ما حتی نمی‌تونیم خورد خوراکمون رو تامین کنیم بعد چطور میتونیم تورم بسازیم؟؟؟؟؟؟
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

توضیح سازمان تامین اجتماعی درباره تاخیر حقوق بازنشستگان

فیلم/ محل سقوط بالگرد رئیسی ممنوع الورود شد

پیام تسلیت مولانا عبدالحمید در پی شهادت رئیس جمهور

داده‌های جدید درباره وضعیت کودکان کار در ایران

هنرمندانی که شهادت ابراهیم رئیسی را تسلیت گفتند + عکس

آخرین ورزشکاری که با شهید ابراهیم رئیسی دیدار داشت که بود؟ + عکس

پیشنهاد جدی خارجی برای سرمربی پرسپولیس

فیلم/بهادری جهرمی: آزمون‌های نهایی با قوت ادامه خواهد یافت

پیام علی لاریجانی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

پیام محمود احمدی‌نژاد برای شهادت رئیسی و همراهانش

فیلم/ رادان خبر ترورش را تکذیب کرد

فیلم/دور افتخار پهپاد ترکیه‌ای بعد از پیدا کردن هلیکوپتر ابراهیم رئیسی

فیلم/ پوشش متفاوت المیرا شریفی مقدم در آنتن زنده تلویزیون

پیام تسلیت سرپرست بانک سینا در پی شهادت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه

توییت تلخ قالیباف برای رئیسی

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه شد

معرفی مشخصات فنی هواگرد وی ۲۲ آسپری

افزایش قیمت غیرمنتظره قیمت بیت کوین

رهبر انقلاب: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت

قیمت قطعی و علی‌الحساب خودرو‌های برقی وارداتی اعلام شد

روایت یک فرود سخت و حادثه تلخ؛ چرا رئیس جمهوری ایران به مناطق مرزی سفر کرده بود؟

همزمانی دو انتخابات پس از ۴۳ سال

فیلم/اظهارات معاون اول روحانی درباره سید ابراهیم رئیسی

پرشدگی سدها به ۶۸درصد رسید+جدول

پدر مدیریت علمی جهان کیست؟

افزایش جهانی قیمت نفت درپی شهادت رییس جمهور

جدیدترین قیمت آپارتمان‌های سن‌دار در منطقه ۵ تهران

مردم با بازار مسکن قهر کردند

چه زمانی باید تسمه تایم خودرو را عوض کرد؟

عکس/ توئیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس جمهوری

پیام تسلیت روحانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

فیلم/انتقال پیکر‌های حادثه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی

انتخابات ریاست جمهوری تا ۱۸ تیر برگزار می‌شود/ رئیس جمهوری برای یک سال یا ۴ سال، مساله این است!

متهم وضعیت کنونی بورس کیست؟

شانس علی باقری برای رسیدن به وزارت خارجه چقدر است؟

جدیدترین فیلم از محل سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی

جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیس جمهور

عکس/ پیام تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

استوری عجیب هادی چوپان در اینستاگرام+ عکس

فیلم/ لحظه اعلام شهادت رئیس جمهور در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

پیکر ابراهیم رئیسی به کجا منتقل شد؟

فرشاد مومنی: فاسد‌ها و چاپلوسان قدرت بیشتری گرفته‌اند

تلاش براي كاهش فشار مالياتي بر اصناف

اینفوگرافی/ زندگی‌نامه سید ابراهیم رئیسی در یک نگاه

قیمت تتر ۳ هزار تومان بالا رفت

همه بازی‌های لیگ برتر لغو شد

اطلاعیه پلیس فتا در پی شهادت رئیس جمهور

اعلام زمان شارژ سهمیه بنزین خردادماه

عکس/ اولین توئیت حساب رسمی ابراهیم رئیسی پس از خبر شهادتش

رکوردزنی طلا در بازار جهانی