تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه

چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ به‌عنوان ارزان‌ترین محصول سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون فروخته می‌شود. همین محصول در کشور چین یک مدل ۱۵ هزار دلای است و تقریبا ۸۲۵ میلیون ارزش دارد

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو
اقتصاد۲۴- مرحله دوم فروش خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه رسما به پایان رسید، اما احتمالا مثل دور اول می‌توانیم به‌خاطر تکمیل ظرفیت مدل‌های عرضه‌شده منتظر بازگشایی سامانه و فرصت مجدد ثبت‌نام باشیم. در این دور از فروش خودرو‌های وارداتی شش شرکت واردکننده یعنی سایپا، بهمن‌موتور، فرداموتور، ماموت‌خودرو، مکث‌موتور و راساخودرو روی هم دو سدان و ۱۱ شاسی‌بلند عمدتا چینی را به میدان آوردند و باوجود اتمام فرصت اولیه ثبت‌نام هنوز تکلیف قیمت قطعی برخی از مدل‌ها مشخص نشده است. جتا VS ۷ که شاسی‌بلند وارداتی ماموت‌خودرو است، به‌عنوان گران‌ترین گزینه دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون عرضه شده و آنطرف ارزان‌ترین خودرو وارداتی، چانگان سایپا با قیمت تقریبی یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون به‌حساب می‌آید.

چانگان CS ۳۵ پلاس؛ یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو
چانگان CS ۳۵ پلاس جلوتر از بقیه مدل‌ها تابو واردات خودرو به کشور را در برهه فعلی شکاند و سایپا به‌عنوان شرکت وارد‌کننده آن را برای دومین مرتبه در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار داده است.

قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ براساس جدولی که در سامانه یکپارچه به‌چشم می‌خورد، ۸۴۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است. با این حال به این عدد آیتم‌های دیگری در قالب هزینه‌های جانبی تعلق می‌گیرد و نهایتا خرید چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ از نمایندگی‌های سایپا ناقابل یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان آب می‌خورد.

چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ از لحاظ فنی همان تیپ ۲ است که با چهار آپشن بیشتر روانه بازار شده و به‌همین دلیل تقریبا ۱۳۰ میلیون بیشتر، یعنی یک میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. همین الان فروشنده‌های چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۲ در بازار آزاد رقمی نزدیک یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون به‌خریداران پیشنهادی می‌دهند و قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ را قریب یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون اعلام می‌کنند.

چانگان CS ۵۵ پلاس؛ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

چانگان CS ۵۵ پلاس سومین و آخرین محصول وارداتی سایپا در سامانه یکپارچه است. این یکی به‌جای پیشرانه ۱.۴ لیتری چانگان CS ۳۵ پلاس، به پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز است و طبق ادعای سایپا به‌شکل متوسط حدود یک لیتر کمتر بنزین مصرف می‌کند.

چانگان CS ۵۵ پلاس اولین بار شهریور امسال در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد و برای اولین مرتبه امکان ثبت سفارش برای متقاضیان فراهم شده است. قیمت گمرکی چانگان CS ۵۵ پلاس در سامانه یکپارچه فروش خودرو یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون اعلام شده که با اضافه شدن آیتم‌های دیگر این عدد به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون می‌رسد. مدلی که در دسته خودرو‌های ۱۵، ۱۶ هزار دلاری قرار می‌گیرد و بااحتساب نرخ‌های فعلی بازار ارز، بیشتر از ۹۰۰ میلیون نمی‌ارزد.

جتا VS ۷؛ دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

جتا VS ۷ گران‌ترین محصول عرضه‌شده در دومین مرحله سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی است؛ دو میلیارد و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان که البته نهایتا با احتساب هزینه‌های جانبی دو میلیارد و ۵۳۵ میلیون فروخته می‌شود.

جتا VS ۷ با مشخصاتی مثل پیشرانه ۱.۴ لیتری که می‌تواند ۱۴۸ اسب‌بخار نیرو و قدرتی معادل ۲۵۰ نیو‌تن‌متر تولید کند. با این حال بخشی از فعالان بازار خودرو این اعداد را برای شاسی‌بلند هزار و ۴۲۵ کیلویی کافی نمی‌دانند. جتا VS ۷ در فول‌آپشن‌ترین نسخه ممکن نهایتا ۱۹ هزار دلار یعنی حول‌وحوش یک میلیارد تومان ارزش دارد.

جتا VS ۵؛ دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

خرید جتا VS ۵ به عنوان دومین نماینده ماموت‌خودرو در سامانه یکپارچه چیزی نزدیک دو میلیارد و ۱۲۰ میلیون خرج برمی‌دارد. در خود سامانه یکپارچه قیمت جتا VS ۵ بدون درنظرگرفتن آیتم‌های ثانوی یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون اعلام شده و جتا VS ۷ اساسا یک کراس‌اور ۱۵ هزار دلاری به‌حساب می‌آید.

جتا VS ۵ با همان پیشرانه ۱.۴ لیتری جتا VS ۷ روانه بازار می‌شود، اما فهرست امکانات رفاهی بیشتری دارد و حدود ۱۰۰ کیلو سبک‌تر از جتا VS ۷ است.

جیلی آزکارا؛ یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

جیلی آزکارا اولین مدل وارداتی با دو دیفرانسیل است و که با پیشرانه سه سیلندر ۱.۵ لیتری به کشور آمده است. جیلی آزکارا را به‌عنوان تنها نماینده فرداموتور در این مرحله از فروش محصولات وارداتی سامانه یکپارچه می‌شناسیم که با کمک گرفتن از موتور برقی می‌تواند تا ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۱۹۰ اسب‌بخار نیرو آزاد کند.

قیمت جیلی آزکارا برای خریداری که از طریق سامانه یکپارچه اقدام می‌کند یک میلیارد و ۸۹۵ میلیون درنظر گرفته می‌شود و، چون هنوز تحویل آن به خریداران آغاز نشده، صحبت کردن درباره قیمت جیلی آزکارا در بازار آزاد فعلا به‌معنی است.


بیشتر بخوانید: سوخو ۴۷؛ متفاوت‌ترین جنگنده ارتش روسیه


بستیون T ۷۷؛ یک میلیارد و ۹۴۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

بستیون T ۷۷ یکی دیگر از شاسی‌بلند‌های موجود در سامانه یکپارچه است که با پیشرانه ۱.۵ لیتر عرضه شده. این یکی با قیمت گمرکی یک میلیارد و ۶۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ایران رسیده و نهایتا با قیمت یک میلیارد و ۹۴۶ تومان تحویل داده می‌شود.

بستیون T ۷۷ تنها محصول عرضه‌شده توسط بهمن‌موتور در این دور از پیش‌فروش سامانه یکپارچه است که از اول بهمن امسال با افزایش قیمت ۵۶ میلیونی به‌فروش می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ لیتر و گیربکس هفت دنده اتومات دوکلاچه را هم باید بخش دیگری از مشخصات فنی بستیون T ۷۷ بدانیم.

ونوسیا D ۶۰ پلاس؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

ونوسیا D ۶۰ پلاس در جمع شلوغ شاسی‌بلند‌های وارداتی یکی از معدود سدان‌های عرضه‌شده است و آن را دورگه ژاپنی چینی می‌دانند. موتور ۱.۶ لیتری ونوسیا D ۶۰ پلاس توانایی انتقال ۱۵۵ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۲۰ اسب‌بخار نیرو به چرخ‌ها را دارد به‌شکل ترکیبی به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۲ لیتر بنزین می‌سوزاند.

قیمت ونوسیا D ۶۰ در خود کشور چین تا ۱۰۰ هزار یوآن یعنی حول‌وحوش ۱۵ هزار دلار می‌رسد که معادل ۸۲۵ میلیون تومان است. با این حال قیمت ونوسیا D ۶۰ که توسط مکث‌موتور به کشورمان وارد شده، برای خریداران سامانه یکپارچه علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۶ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. فراموش نکنید به این رقم هزینه‌های دیگری مثل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و ... در قیمت قطعی ونوسیا D ۶۰ پلاس تاثیر می‌گذارد.

ونوسیا استار؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

ونوسیا استار بعد از جتا VS ۷ ماموت‌خودرو دومین محصول گرانقیمت فعلی سامانه یکپارچه است. علی‌الحساب یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون به سامانه یکپارچه رفته و یکی دیگر مدل‌های وارداتی مکث‌موتور به‌شمار می‌رود. در خود چین البته بابت تیپ‌های مختلف ونوسیا استار چیزی بین ۱۸ تا ۲۲ هزار دلار پرداخت می‌شود.

مشخصات فنی ونوسیا استار نشان می‌دهد ژنراتور ۴۸ ولتی که برای آن درنظر گرفتند، در آغاز شتابگیری به‌کمک خودرو می‌آید و موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ این شاسی‌بلند ۲۶۰ نیو‌تن‌متر گشتاور خروجی و ۱۸۸ اسب‌بخار نیرو آزاد می‌کند.

ونوسیا BIG-V؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

ونوسیا BIG-V سومین و آخرین محصول عرضه‌شده توسط مکث‌موتور در سامانه یکپارچه تلقی می‌شود و به‌اسم ونوسیا وی‌آنلاین هم مشهور است. دقیقا مثل ونوسیا استار از پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ کمک می‌گیرد و بین ۱۵ تا ۱۹ هزار دلار ارزش دارد.

قیمت ونوسیا BIG-V با این حال در سامانه یکپارچه بدون هزینه‌های جانبی یک میلیارد و ۶۷۶ میلیون تومان است و مثل بقیه محصولات مکث‌موتور برای اولین بار در دسترس متقاضیان خودرو‌های وارداتی قرار گرفته است.

گک GS ۳؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

گک GS ۳ یکی از سه مدل وارداتی راساخودرو است که فعلا بدون محاسبه قیمت قطعی گمرک عرضه می‌شود. خریداران گک GS ۳ باید تا تعیین قیمت نهایی، علی‌الحساب یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون برای خودرویی که نهایتا ۲۳ هزار دلار یعنی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون ارزش دارد، کنار بگذارند.

گک GS ۳ به‌عنوان یک کراس‌اوور جمع‌وجور به پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز شده و نیرو موتور از طریق گیربکس شش سرعته به چرخ‌ها می‌رسد.

گک امپو؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

گک امپو تنها سدان عرضه‌شده توسط راساخودرو در دومین مرحله فروش خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه است. شتاب ۶.۹ ثانیه‌ای برای تبدیل سرعت گک امپو از صفر به ۱۰۰ کیلومتربرساعت، آن را به یکی از قدرتمندترین مدل‌های وارداتی تبدیل می‌کند. با این حال قیمت درنظرگرفته شده برای گک امپو نسبت به ارزش واقعی آن بیشتر است.

گک امپو با قیمت علی‌الحساب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون در دسترس متقاضیان سامانه یکپارچه قرار می‌گیرد و قاعدتا با تعیین‌تکلیف رقم نهایی، قیمت گک امپو بالاتر می‌رود. همین محصول در کشور چین بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۰ دلار یعنی یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون قیمت ندارد.

گک امکو؛ علی‌الحساب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون

همه‌چیز درباره خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه خودرو

گک امکو شاسی‌بلند ۲۰ هزار دلاری راساخودرو در این مرحله از فروش محصولات وارداتی است و باید یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ارزش داشته باشد.

قیمت گک امکو البته در سامانه یکپارچه به‌شکل علی‌الحساب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون اعلام شده و هنوز سازمان حمایت قیمت قطعی محصولات راساخودرو در سامانه را تعیین نکرده است.

گک امکو در کشور چین با سه پیشرانه مختلف طراحی شده که نسخه ۱.۵ لیتری آن توسط راساخودرو به کشور وارد شده و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

گمانه‌زنی درباره تعطیلی عروسی‌ها در ایام عزای عمومی؛ بی‌خبری ادامه دارد/ رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی: فعلا بی‌سروصدا جشن بگیرید

معرفی جنگنده بمب افکن فانتوم F۴ آمریکا

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

اولین عکس از خانواده شهید امیرعبداللهیان

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ استقبال اعضای دولت از پیکر ابراهیم رئیسی در فرودگاه

عکس/ مراسم تشییع جنازه حادثه بالگرد رئیسی در تبریز

عکس/ توییت جنجالی آمنه‌سادات ذبیح‌پور علیه محمود احمدی نژاد

عکس/ جمیله علم‌الهدی هنگام بدرقه رئیسی

تصویری از مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و پسرش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استوری پربازدید ژیلا صادقی برای ابراهیم رئیسی

عکس/تغییر چهره نازنین بیاتی در عکس جدیدش

چشم انداز مبهم اقتصاد ایران؛ همه چیز وابسته به دو انتخابات مهم/ سیاست بانک مرکزی در تخریب بورس، برخلاف منافع اقتصادی کشور است

آرتروز انگشت شست پا چیست؟

عکس شوکه‌کننده‌ای که امروز از تهران ثبت شد

عکس/آماده‌سازی محل دفن رئیس جمهور فقید در حرم مطهر امام رضا«ع»

فردا راس ساعت ۹ صبح نماز بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش اقامه خواهد شد

عکس قدیمی از رئیسی

عکس‌/تصادف شدید هافبک سابق استقلال در راه تهران

روز پنجشنبه؛ پیکر امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به خاک سپرده می‌شود

برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم

فیلم/حرف‌های مادر آیت الله رئیسی پس از شهادت

رئیس دفتر رئیس جمهور: بعد از سانحه سقوط بالگرد من ۳ یا ۴ بار با آقای آل هاشم صحبت کردم

صدراعظم آلمان شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت

نامه مهم اژه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس

برقراری قطار‌های فوق العاده تهران-مشهد

عکس/دیوارنگاره میدان جهاد به یاد شهدای خدمت تغییر کرد

فیلم/روایت تاثربرانگیز ۳ نفر اولی که به بالگرد رئیسی رسیدند

فهرست شعب کشیک بانک سینا در روز چهارشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد

علاقه رئیس‌جمهور شهید به این شخصیت طنز

تمدید فعالیت مترو تهران امشب تا ساعت ۲۴

عکس/ جمیله علم‌الهدی هنگام بدرقه رئیسی

فیلم / گریه و بی‌تابی شدید وزرای دولت

عکس/۱۳۶۰؛ مراسم تشییع دومین رئیس جمهور

عکس/ احمدی نژاد در افتتاحیه مجلس خبرگان

گاف تاریخی بایدن در سخنرانی جدیدش

واکنش مهدی ترابی به شهادت آیت الله رئیسی

مرگ بیش از ۲ هزار ایرانی در سانحه هوایی تا دی ماه ۱۳۹۸

چشم‌انداز اقتصاد ایران بعد از ابراهیم رئیسی

کدام سبزیجات برای لاغری خوب است؟

عکس/ توییت جنجالی آمنه‌سادات ذبیح‌پور علیه محمود احمدی نژاد

راهکار جالب و جدید برای درمان افسردگی

ماجرای دیه شهدای سانحه بالگرد رئیسی چه می‌شود؟

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهانش

عکس/ مجلس یازدهم به پایان رسید

ستاره پرسپولیس پدر شد+ عکس

اعلام برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان+ عکس

فیلم/ ورود پیکر ابراهیم رئیسی به قم

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد

محمدرضا گلزار از جان ورزش چه می خواهد؟

فیلم/ نشست شانگهای هم با یک دقیقه سکوت

فیلم/ پیکر ابراهیم رئیسی توسط ارتش تشییع شد

فیلم/ بازگشت رئیس‌جمهور از آخرین سفر استانی

فیلم/ استقبال اعضای دولت از پیکر ابراهیم رئیسی در فرودگاه

عکس/ جدول زمان‌بندی انتخابات ریاست‌جمهوری

نگاهی به سوابق علی باقری، سرپرست جدید وزارت خارجه؛ سکان سیاست خارجی در اختیار چه کسی است؟

نیم‌سکه پرچمدار بیشترین کاهش قیمت در بازار طلا

وداع امشب تهرانی‌ها با ابراهیم رئیسی و همراهانش

فیلم/ انتقال پیکر ابراهیم رئیسی و همراهانش به تهران

فیلم/ بدرقه پیکر رئیس جمهور در فرودگاه تبریز