اقتصاد۲۴-ماجرای کوروش کمپانی هنوز از خط اخبار داغ خارج نشده، گمان کنم صف شاکیان نیز چندان کوتاه نشده باشد، و زیان دیدگان که بعید است راه به جایی ببرند همچنان در تکاپو هستند تا زمانی که داغ پولهای از دست رفته شان سرد شود. اما چه چیزی به این داغ و این تکاپو شدت داد؟
پررنگترین شتاب دهنده که در این چند روز دیده شده سلبریتیها بودند که در جای خود مقصراند و قصد نادیده گرفتن آن را نداریم، اما شاید اگر بیلبوردهای شهری، نماد اعتماد الکترونیک، دنبال کنندگان زیاد صفحهی فروشگاه، ریپورتاژهای خبری خبرگزاریهای معتبر، پروانه کسب صاحب کمپانی و ... نبود تاثیر سلبریتیها تا این حد عمیق نبود. قطعا هستند مردمی که علاوه بر اعتماد به سلبریتیها موارد دیگر را نیز بررسی کرده اند.
اینجاست که باید پرسید نقش مردم از نظر شما چیست؟! و جایگاه خودتان و مسئولیتتان کجاست؟ اگر مردم به دارنده جواز کسب و کاری که نماد اعتماد الکترونیک دارد، و در خبرگزاریهای نیز تبلیغ میشود و بیلبوردهای شهری نیز آن را تبلیغ میکنند اعتماد نکنند، به چه کسی باید اعتماد کنند؟! چه کار دیگری از دستشان برای اعتماد و خرید برمی آید که کوتاهی کرده اند؟ پس نظارت شما کی و کجا خودش را نشان میدهد؟
در این چند روزه قصد نگارش این متن را نداشتم، اما خبر امروز از من فرصت کوتاه آمدن را گرفت. خبر این بود: «سازمان حمایت در نامه به اتاق اصناف خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی قالیشویی و خشکشویی در هفتههای پایانی سال شد. هرگونه افزایش قیمت خودسرانه بدون طی کردن مراحل قانونی مطابق با دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات ممنوع است.»
جهت اطلاع سازمان حمایت میگویم که با اطلاعات اندک من از اطرافیان خودم بدون تحقیق و جستجو در ماههای آذر و دی برخی قالیشوییها با قیمت هر متر ۳۵ هزار تومان تا ۵۹ هزار تومان فرشهای مردم را برای شست و شو تحویل میگرفتند و خدمات یکسانی ارائه میدادند، یکی قالیشویی معروف بود و یکی گمنام! و با گذشت اندک زمانی کمتر از یک ماه همان قالیشویی با مبلغ ۶۹ هزار تومان قالیشویی را انجام میدهد! فهمیدن این مورد کار دشواری است؟! مردم چه کنند؟ از شستن قالیها منصرف شوند؟ بعدا به خاطر افزایش قیمت شکایت کنند؟! یا شاید هم راه حل استفاده از شامپو فرش را پیشنهاد میکنید؟
بیشتر بخوانید:مدیرعامل کوروش کمپانی کی از کشور خارج شد؟
مسئولین مربوطه محترم پیش از آن که کوروش کمپانی قالیشوییها و هزاران کوروش کمپانی دیگر ساخته شود، از یک جایی به بعد مسئولیت خود را بپذیرید، مردم اختیارات شما را ندارند که خودشان بر هر کمپانی و سازمان و فروشگاهی نظارت کنند که مبادا سرشان کلاه برود.