تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
در اقتصاد ۲۴ بخوانید؛

راهنمای خرید موتور برق خانگی

موتور برق نوعی دستگاه از انواع ژنراتور‌ها است که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت بنزین، گازوئیل یا گاز را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می‌کند.

راهنمای خرید موتور برق خانگی

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: هنگامی که دچار قطعی مدام برق می‌شویم و یا در جایی هستیم که اصلاً برقی وجود ندارد، به یک موتور برق جهت تامین برق مورد نیاز احتیاج داریم و وقتی قصد تهیه یک موتور برق را داریم متوجه می‌شویم که انبوهی از مدل‌های گوناگون موتور برق وجود دارد که به نوعی باعث سردرگمی ما می‌شود. در وضعیت فعلی کشورمان و با توجه به کمبود برق برای جبران زمان قطعی برق می‌توان از موتور برق خانگی مناسب با مصرف روزانه استفاده نمود این وسیله همچنان امکان انتقال به مکان‌های دیگر را دارا می‌باشد و در هنگام سفر و در کمپ‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد. ژنراتور‌های برق در انواع و اقسام مختلفی با توان و کاربرد‌های متفاوتی وجود دارد که در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلاً ژنراتور برق موجود در یک کشتی کاملاً با ژنراتور برق یک بیمارستان متفاوت است. 

موتور برق چیست؟

موتور برق نوعی دستگاه از انواع ژنراتور‌ها است که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت بنزین، گازوئیل یا گاز را به انرژی الکتریکی یا برق تبدیل می‌کند؛ بنابراین وجود یک موتور برق سیار در مناطقی که فاقد برق شهری است، می‌تواند به راحتی نیاز شما به برق را برآورده کند. ضمن اینکه قطعی‌های مکرر در برخی مقاطع و فصول سال، نیاز به خرید موتور برق را ضروری می‌کند.

انواع موتور برق

اصلی‌ترین و واضح‌ترین تفاوت انواع موتور برق در سوخت مصرفی آن‌ها است. موتور برق‌ها بر اساس سوخت مصرفی به انواع مختلف موتوربرق بنزینی، دیزلی، گازی و دوگانه سوز تقسیم می‌شوند. هر یک از این انواع موتور برق، دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و کاربرد خاص خود را دارند.

موتور برق بنزینی: موتور برق بنزینی یکی از انواع موتوربرق بر اساس سوخت مصرفی است که برای تولید برق از انرژی احتراق سوخت بنزین استفاده می‌کند. این موتور‌ها به عنوان یک منبع برای تأمین انرژی استفاده می‌شوند.

موتور برق گازی: موتور برق گازسوز نوعی از موتور‌های احتراق داخلی هستند که برای تولید برق از انرژی احتراق گاز‌ها استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها به عنوان یکی از منابع انرژی پاک و کارآمد در تولید برق به شمار می‌روند.

موتور برق دیزلی: موتور برق دیزلی یکی از انواع موتور برق بر اساس سوخت مصرفی است که برای تولید برق از انرژی احتراق سوخت دیزل استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع موتوربرق ها، کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر نسبت به موتور‌های دیگر است.

موتور برق دوگانه سوز: موتور برق دوگانه سوز یکی دیگر از انواع موتور برق براساس سوخت مصرفی است که برای تولید برق استفاده می‌شود. این موتور‌ها از دو نوع سوخت، یعنی بنزین و گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کند.

راهنمای خرید موتور برق خانگی

موتور برق موجود در بازار

۱- موتور برق گرین پاورمدل GR۹۵۰۰-ATS: توان دائم این محصول ۷.۲ کیلووات بوده و نوع استارت آن الکتریکی – دستی است. موتور از نوع تک سیلندر و چهار زمانه بوده و مخزن روغن آن ۱.۱ لیتر است. سیستم محافظ ولتاژ AVR از مشخصه‌های مهم هر دستگاه موتور برق است که این محصول نیز مجهز به آن بوده و سیستم محافظ روغن از استارت دستگاه در صورت کم بودن روغن جلوگیری می‌کند. این موتور برق دارای توان نسبتاً بالا (۷ کیلووات) است که آن را تقریباً مناسب استفاده هر مصرف عمومی و خانگی ساخته است. 


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل خرید و استفاده از صفحه برش سنگ


۲- موتور برق هیوندای مدل HG۲۵۲۵: برند هیوندای یکی از برند‌هایی است که در بازار ایران امتحان خود را پس داده است. محصولات این برند محبوب ساخت چین، اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تهیه محصول مشابه ژاپنی و یا اروپایی گا‌ها برای شما ۴-۵ برابر یا حتی بیشتر هزینه در پی خواهد داشت لذا تهیه محصولات برند‌های دارای نمایندگی قوی مانند هیوندای کار عاقلانه تری است.

۳- موتور برق سه فاز لانسین مدل LC۲۲۰۰۰: برند لانسین از نظر سطح کیفی در رده‌بندی بالاتری نسبت به هیوندای قرار دارد، اما قیمت آن طبیعتاٌ بالاتر است. لانسین برند بسیار خوشنام چینی است که کیفیت محصولات آن در سطح و بر اساس استاندارد‌های اروپایی تولید شده است. در خصوص محصولات این برند نیز شما با مشکل خدمات پس از فروش مواجه نخواهید شد، همچنین موتور برق‌های لانسین از گارانتی برخوردار هستند.

۴- موتور برق هیوندای مدل HG۵۳۷۰: برند هیوندای یکی از برند‌هایی است که در بازار ایران امتحان خود را پس داده است. محصولات این برند محبوب ساخت چین، اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تهیه محصول مشابه ژاپنی و یا اروپایی گا‌ها برای شما ۴-۵ برابر یا حتی بیشتر هزینه در پی خواهد داشت و حتی پس از تهیه آن نیز مشکل خدمات پس از فروش خواهید داشت. حداکثر توان این موتور برق ۳۰۰۰ کیلووات و توان نامی آن ۲۸۰۰ کیلو وات است که آن را به دستگاهی کاربردی برای تامین برق تجهیزات ضروری خانه، ویلا و باغ تبدیل می‌کند.

۵- موتور برق هیوندای مدل HG۱۲۷۲: برند هیوندای یکی از برند‌هایی است که در بازار ایران امتحان خود را پس داده است. محصولات این برند محبوب ساخت چین، اما از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که تهیه محصول مشابه ژاپنی و یا اروپایی گا‌ها برای شما ۴-۵ برابر یا حتی بیشتر هزینه در پی خواهد داشت و حتی پس از تهیه آن نیز مشکل خدمات پس از فروش خواهید داشت. این موتور برق دارای سایز نسبتاً کوچک و البته توان خروجی کم می‌باشد. وزن آن ۱۸ کیلوگرم، موتور از نوع تک سیلندر چهار زمانه، هواخنک با ظرفیت ۷۲ سی سی است.

۶- موتور برق هوندا المکس مدل SH۳۹۰۰: برند هوندا المکس تقریباً با کیفیت‌ترین برند حاضر در بازار ایران است. محصولات این برند اصل ژاپن و کیفیت بسیار بالایی دارند که در آن شکی نیست. این برند اگر توسط مجموعه صنعتی ناین خریداری شود مشمول خدمات پس از فروش نیز خواهد بود، البته باید در نظر داشته باشید قیمت محصولات این برند به هیچ عنوان پایین نیست. اگر به دنبال خرید موتور برقی هستید که توان دائم ۲.۸ کیلووات را برای شما تامین کرده و قیمت آن نیز هیچ اهمیتی ندارد، موتور برق هوندا المکس ژپن مدل SH۳۹۰۰ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۷- موتور برق تکفاز‌ای تی کیو مدل TG۱۵۹۰۰E: برند‌ای تی کیو محصول درجه یک چین و سفارش کوهلر است. این برند دارای دو کد TG و MG است که مدل‌های MG بدون ریموت بوده، اما از قیمت به صرفه تری برخوردار هستند. مصرف سوخت محصولات‌ای تی کیو به دلیل تکنولوژی بالای به کار رفته در آن تا ۳۰ درصد کمتر از مدل‌های مشابه است. ژنراتور‌ها و موتور‌های این برند خوشنام چینی دارای گواهی‌های عرضه در بازار‌های اروپا و آمریکا هستند. اگر توان مورد نیاز شما در حدود ۱۰ کیلووات و جریان نیز تا ۵۰ آمپر باشد، این موتور برق پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

۸- موتور برق بنزینی گرین پاور مدل GR۷۵۰۰-E۲: برند گرین پاور برندی ایرانی است که البته قطعات مهم آن وارداتی بوده، اما مونتاژ در ایران صورت می‌گیرد. از مزیت‌های این امر خدمات پس از فروش عالی و البته کیفیت بالاست به گونه‌ای که بازدهی و خروجی انواع ژنراتور و موتور برق عرضه شده توسط این برند از کیفیت بسیار بالاتری در مقایسه با انواع مشابه چینی برخوردار است. این برند نخستین بار محصولات ژنراتور و موتور برق گاز سوز عرضه نموده است. این موتور برق دارای توان نسبتا بالا (۶ کیلو وات) است و قابلیت تامین نیروی برق مورد نیازبرای دستگاه‌های حساس و پرمصرفی مانند موتورجوش و یا بالابر‌های صنعتی را به راحتی داراست.

راهنمای خرید موتور برق خانگی

۹- موتور برق لانسین مدل LC۳۵۰۰-DAS: برند لانسین از نظر سطح کیفی در رده‌بندی بالاتری نسبت به هیوندای قرار دارد، اما قیمت آن هم بالاتر است. لانسین برند بسیار خوشنام چینی است که کیفیت محصولات آن در سطح و بر اساس استاندارد‌های اروپایی تولید شده است. در خصوص محصولات این برند نیز شما با مشکل خدمات پس از فروش مواجه نخواهید شد، همچنین موتور برق‌های لانسین از گارانتی برخوردار هستند. حصول مورد علاقه ما در این رده بندی موتور برق لانسین ۳۵۰۰ وات است. توان این موتور برق آن را در جایگاه میان رده ژنراتور‌ها قرار داده است. این محصول تولید شده توسط کمپانی خوشنام چینی لانسین است. 

۱۰- موتور برق گرین پاور مدل GR۱۰۰۰N: در حقیقت محصولات گرین پاور ترکیبی از قطعات وارداتی و مونتاژ ایرانی است که به همت متخصصین و مهندسین داخلی با کیفیت بالاتری نسبت به همتایان چینی خود تولید و به بازار عرضه می‌شود. از مزایای ویژه برند گرین پاور می‌توان به خدمات پس از فروش محصولات آن اشاره کرد که تضمینی بر فروش محصولات و کیفیت خدمات این برند است. این موتور برق دارای توانی محدود به اندازه ۰.۷۵ کیلووات است و به دلیل حجم کوچک و وزن پایین و همچنین ایجاد آلودگی صوتی بسیار اندک، گزینه‌ای عالی برای تامین نیروی الکتریکی در سفر و کمپ به شمار می‌رود. این دستگاه دارای موتور تک سیلندر چهارزمانه است و سیستم راه انداز از نوع هندلی دارد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بازی خداحافظی ستاره تیم ملی برگزار شد

عکس/پخش نذری در میدان ولیعصر برای سلامتی رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

کامبک عجیبی که رئال مادرید خورد

اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

معاون وزیر خارجه: دو بار با آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس‌جمهور) تماس برقرار شده

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

پوشش خبرساز مجریان صداوسیما در شب تولد امام رضا(ع)

اظهار نگرانی سیدمحمد خاتمی برای حال رئیس‌جمهور

هلال احمر: گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم

عکس/درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم بعد از سانحه بالگرد

اطلاعیه جدید هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

عکس/ کلاه سبز‌های نوهد وارد عملیات تجسس شدند

نخستین واکنش رهبر انقلاب به سانحه بالگرد رئیسی

لاریجانی برای سلامتی رئیسی، دست به دعا شد

توییت خبرساز بهادری‌جهرمی درباره سانحه بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

تکذیب خبر فوت آیت الله مظاهری توسط فرزندش

نیروهای امداد در یک قدمی سانحه بالگرد رئیسی

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

تسنیم: در محل حادثه برای بالگرد رئیسی تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند

کار برای جستجوی بالگرد حامل رئیسی دشوار شد

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/ عزیمت ۴۰ تیم واکنش سریع +عکس و فیلم

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی ایران برای ثبت سفارش خرید خودروهای برقی

عکس/مه سنگین در تصاویر پشت سر خبرنگارِ حاضر در محل حادثه بالگرد

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

تصاویری از همراهان ابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیسی + فیلم

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

جنگل دیزمار، محل دقیق‌تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

هرگز ناشتا شیر نخورید

افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران

فیلم/شرایط سخت آب و هوایی در محل سانحه بالگرد رئیسی

الهام علی اف در ایران چه می‌کند؟

اولین واکنش نماینده مجلس به وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیسی

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد رئیسی

عکس جذاب هازال کایا بازیگر سریال عشق ممنوع

فیلم/ خبر‌های تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

عکس/ زیر نویس شبکه خبر درباره فرود سخت بالگرد حامل رئیسی