تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات بهترین گوشی های موبایل در بازار

انواع کمپانی‌های ساخت گوشی های تلفن همراه در سراسر دنیا تلاش می‌کنند که بهترین گوشی جهان را تولید و با افزودن قابلیت‌های مختلف، توجه کاربر‌ها را به برند و محصولات خودشون جلب کنند. اما برخی از گوشی‌های هوشمند به معنی واقعی کلمه، عالی هستند و می‌توانند به‌سادگی عنوان بهترین گوشی دنیا را از آن خود کنند.

مشخصات بهترین گوشی های موبایل دنیا

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: گاهی اوقات تنوع بیش از حد محصولات مختلف، انتخاب را بسیار سخت می‌کند تا جایی که هیچ گزینه مناسبی وجود ندارد. برخی از تلفن‌های هوشمند در عکاسی عالی هستند، برخی از تلفن‌ها می‌توانند به‌عنوان یک تبلت کوچک عمل کنند و برخی دیگر به‌اندازه کافی مقاوم هستند که از سقوط جان سالم به در ببرند. اصطلاح «بهترین» ممکن است مختص نیاز‌های شما باشد، اما برخی از گوشی‌های هوشمند به معنی واقعی کلمه عالی هستند و می‌توانند به‌سادگی عنوان بهترین گوشی دنیا را کسب کنند. انواع کمپانی‌ها در سراسر دنیا تلاش می‌کنند که بهترین گوشی جهان را تولید و با افزودن قابلیت‌های مختلف، توجه کاربر‌ها را به برند و محصولات خودشون جلب کنند. اما برخی از گوشی‌های هوشمند به معنی واقعی کلمه، عالی هستند و می‌توانند به‌سادگی عنوان بهترین گوشی دنیا را از آن خود کنند. در ادامه با ما همراه باشد تا بهترین گوشی‌های دنیا را به شما معرفی کنیم.

۱- Galaxy S۲۴ Ultra ۵G: سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که اخیراً وارد بازار شده است و جزو بهترین گوشی‌های این برند محسوب می‌شود. تراشه به کار برده شده در این محصول Snapdragon ۸ Gen ۳ است که جزو قوی‌ترین و جدیدترین تراشه‌های سامسونگ است. دوربین اصلی این گوشی چهارگانه است و متشکل شده از لنز اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی واید، ۵۰ مگاپیکسلی پریسکوپ تله‌فوتو، سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو و لنز ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید. در صورت تمایل برای خرید می‌توانید بین حافظه‌های ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱ ترابایت همراه با رم ۱۲ گیگابایت انتخاب داشته باشید. تامین انرژی دستگاه باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند.

۲- پوکو مدل X۶ Pro ۵G: این محصول تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا را درون خود جای داده است. این تراشه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و به راحتی می‌تواند بهترین بازی‌ها و برنامه‌های موجود را بدون لگ و کندی اجرا کند. مشخصات سخت افزاری این محصول جزو نقاط قوت آن به شمار می‌رود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وظیفه تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد که از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. پنل پشتی میزبان دوربین سه‌گانه است که متشکل شده از لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو. دوربین اصلی در نور کافی تصاویر با کیفیتی را به ثبت می‌رساند و کیفیتی نسبتا معمولی دارد.

۳- iPhone ۱۵ و iPhone ۱۵ Plus: آیفون ۱۵ در چهار مدل ۱۵، ۱۵ پرو، ۱۵ پلاس و ۱۵ پرومکس راهی بازار خواهد شد و تغییراتی در رنگ‌بندی و مشخصات فنی آن‌ها ایجاد شده که کارایی بیشتری برای کاربر داشته باشد. گوشی آیفون ۱۵ دارای ۱۷۱ گرم وزن است و دو سیم کارته است. اپل برای نمایشگر آن از Super Retinam XDR OLEd با پشتیبانی از دالبی ویژن استفاده کرده که دارای نهایت روشنایی تا ۲۰۰۰ نیت است. باتری گوشی نیز یک باتری ۳۳۴۹ میلی آمپر ساعتی است که که بیش از نیمی از آن در طی سی دقیقه شارژ می‌شود. این گوشی، گواهی IP۶۸ دارد و نسبت به آب تا سی دقیقه مقاومت دارد. همچنین، این گوشی سیستم عامل iOS ۱۷ استفاده می‎کند و پردازنده‌های اختصاصی Apple A۱۶ که پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای است و Apple GPU، نقش قلب تپنده جدیدترین گوشی بازار را بر عهده دارند. این گوشی از دوربین دو گانه بهره می‌برد. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین دوم، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولترا واید است. دوربین جلو نیز یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید است که دارای سنسور‌های تشخیص عمق و بیومتریک است.

۴- iPhone ۱۵ Pro Max: مدل پرو مکس آیفون با اختلاف اندکی نسبت به مدل پرو آن عرضه شده است. وزن این مدل ۲۲۱ گرم است و از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره می‌برد که وضوح تصویر ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل دارد. همچنین، باتری‌ای که اپل برای آن در نظر گرفته است ۴۴۴۱ میلی آمپر ساعت است. در دیگر مشخصات، هر دو مدل مشابه یکدیگر هستند. همچنین، ماژول دوربین در مدل پرو مکس کمی کوچکتر از مدل پرو است. اپل، همچنین شکل ناچ دوربین را اندکی تغییر داده و سراغ داینامیک آیلند رفته است؛ بنابراین به شکل مجزایی از بدنه، در بخش بالایی نمایشگر قرار گرفته است.

۵- شیائومی ۱۳ Ultra: این گوشی هوشمند دارای نمایشگری ۶.۷۳ اینچی از نوع LTPO AMOLED است که با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ قادر است تا ۱ میلیارد رنگ را نمایش دهد و تا ۲۶۰۰ نیت روشنایی دارد. پردازنده گوشی اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ بوده که هشت هسته دارد و از سرعت پردازش بالایی بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی که شیائومی برای این گوشی خود به کار برده نیز Adreno ۷۴۰ است که باعث می‌شود بتوانید بازی‌های سنگین که گرافیک بالایی دارند را هم با کیفیت و سرعت عالی و بدون لگ اجرا کنید. این گوشی دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه و ۱۶ گیگابایت رم است، اما امکان ارتقا آن‌ها وجود ندارد.

۶- گلکسی S۲۳ Ultra: جدیدترین پرچمدار سامسونگ که اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی وارد بازار شد و نظر همه‌ی عاشقان سامسونگ را جلب کرد، s۲۳ ultra است. لنز دوربین‌ها این گوشی بزرگتر شده است و لبه‌های کناری آن هم تخت‌تر شده‌اند. قلم این گوشی، برای طراحان یا کسانی که دوست دارند با قلم کار کنند فوق‌العاده است؛ چرا که سرعت آن بسیار بالا رفته و موقع نوشتن با آن، کاربر حس می‌کند که دارد روی کاغذ می‌نویسد. دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی‌اش است که می‌تواند عکاسان حرفه‌ای و کسانی که بیشترین استفاده آن‎ها از گوشی برای عکاسی است را وسوسه کند. اسپیکر‌های موبایل نیز نسبت به مدل‌های پیشین بهتر شده و از وضوح بالاتری برخوردارند.

۷- Black Shark ۵ Pro: گوشی بلک شارک ۵ پرو با نمایشگر OLED خود که اندازه‌ی آن ۶.۶۷ اینچ است و رزولوشنی برابر با ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و در حالی که قادر است یک میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد، کیفیت تصویر ایده‌آلی را برای کاربر رقم می‌زند که اجرا و تماشای انواع محتوا در آن لذت‌بخش خواهد بود. این گوشی جذاب به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ که یک پردازنده هشت هسته‌ای است و با کمک پردازنده گرافیکی فوق قوی Adreno ۷۳۰، بلک شارک ۵ پرو را تبدیل به یک گوشی خیلی جذاب برای گیمر‌ها کرده است. در پشت این گوشی مدل بالا ماژول دوربین سه گانه دیده می‌شود. دوربین اصلی یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۱.۸ است. دوربین دوم یک لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه ۱۲۰ درجه و دوربین سوم یک لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو با قابلیت فوکوس خودکار است که لذت عکاسی را دوچندان می‌کند و عکس‌ها در موقعیت‌های مختلف با کیفیتی بسیار جذاب ثبت می‌شوند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی نیز برای طرفداران عکس‌های سلفی کیفیت خیلی خوبی دارد و عملکرد آن رضایت‌بخش است. شارژری که برای بلک شارک ۵ پرو در نظر گرفته شده یک شارژر ۴۶۵۰ میلی آمپر است که با شارژر ۱۲۰ وات، قادر است در عرض ۱۵ دقیقه گوشی را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

۸- هواوی Mate ۵۰ Pro: این گوشی هوشمند به نمایشگر OLED به اندازه‌ی ۶.۷۴ اینچ و رزولوشن ۱۲۱۲ در ۲۶۱۶ پیکسل مجهز شده که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و برای گیمر‌ها هم گزینه‌ی جذابی است. باتری گوشی نیز یک باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که با شارژر ۶۶ واتی خود قابلیت شارژ سریع را دارد و قابلیت شارژ معکوس نیز هست. در پشت این موبایل، ماژول حلقه‌ای دوربین دیده می‌شود که یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی واید با تشخیص فوکوس و گشودگی دیافراگم f/۱.۴، یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید ۱۲۰ درجه و گشودگی دیافراگم f/۲.۲، و یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی تله فوتو دارد که لذت عکاسی را دو چندان کرده. دوربین جلوی گوشی هم یک لنز اولتراواید بوده که گشودگی دیافراگم f/۲.۴ دارد و برای طرفداران عکس‌های سلفی، عملکردی رضایت‌بخش دارد.

۹- Redmi K۵۰: این گوشی دارای یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی است که دارای روشنایی حداکثری ۱۲۰۰ نیت است و به شما اجازه‌ی کار با گوشی در محیط‌های خیلی روشن را می‌دهد. نوع نمایشگر، OLED است و رزولوشن آن به ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌رسد. این گوشی، ۲۰۱ گرم وزن دارد و دارای ابعادی برابر با ۱۶۳.۱ در ۷۶.۲ در ۸.۵ میلی متر است. این گوشی دارای یک باتری به ظرفیت ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و با داشتن شارژر ۶۷ واتی، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در پشت گوشی دوربین سه گانه‌ای دیده می‌شود که حسگر اصلی آن حسگر واید ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز و فوکوس خودکار است. در کنار آن دوربین دوم که یک حسگر اولتراواید ۸ مگاپیکسلی است قرار گرفته و دوربین سوم، یک حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی گوشی نیز یک لنز واید ۲۰ مگاپیکسلی با عملکرد خیلی خوب برای ثبت عکس‌های سلفی است.

۱۰- Poco F۵: گوشی پوکو اف ۵ یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED دارد که قادر است ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد؛ بنابراین باید انتظار یک نمایشگر فوق‌العاده را از این گوشی داشته باشیم. این گوشی از اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI ۱۴ استفاده می‌کند. همچنین، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نوید این را می‌دهد که انواع محتوا‌های تصویری و بازی‌های گوناگون را با کیفیت بسیار خوب و بدون لگ می‌توانید اجرا کنید. از دیگر مشخصه‌های مهم و جذاب نمایشگر، دالبی ویژن، پشتیبانی از HDR۱۰+ و همینطور برخورداری از کورنینگ گوریلا گلس ۵ است که به طور ویژه‌ای از نمایشگر مراقبت می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی هم Adreno ۷۲۵ است که خیال شما را از بابت کیفیت اجرای انواع محتوا و بازی‌های سنگین راحت می‌کند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های فولکس واگن در بازار ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/رونمایی از تنها تصویر موجود از همسر سعید جلیلی!

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/عذرخواهی و ابراز ندامت صبا آذرپیک از مدیرعامل بانک شهر

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ الفاظ رکیک امیرحسین ثابتی درباره زنان

عکس/ طرفداران جلیلی: ما خود طالبانیم!

پرسش حجاریان از سعید جلیلی درباره عمق راهبردی و حجاب در ایران

عکس/افشاگری عجیب درباره سخنگوی دولت رئیسی و برادرش

حال و هوای شهر پیامبر سال ۱۴۴۵ هجری قمری

عکس/ نیما شعبان‌نژاد و ساعت نیم میلیاردی!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهترین آجیل‌ها برای رفع کم‌خونی

پاسخ های عجیب سعید جلیلی به مسعود پزشکیان

فیلم/ حمله پزشکیان به جلیلی بر سر مقصران حمله به سفارت عربستان

چند پاسخ به وعده‌های «مسکنی» سعید جلیلی؛ بحران مسکن با اقتصاد دولتی حل نمی‌شود/ یا یک میلیون را نمی‌شناسند یا مسکن را!/ از جیب بانک‌های ورشکسته وعده وام ندهید

فیلم/ جمله معنادار پزشکیان خطاب به جلیلی

شرط پزشکیان برای انصراف از انتخابات

پزشکیان: در دولت شهید رئیسی پول چاپ کرده‌ایم؛ چرا؟

پزشکیان: چه لزومی دارد کسی را برای مذاکره بفرستیم که روی ما معامله کند

فیلم/ کنایه پزشکیان به جلیلی: با ۱۰۰ میلیارد دلار، ۲۰۰ میلیارد دلار تهاتر نمی‌شود کرد

فیلم/ روایت پزشکیان از سوال مهم از جلیلی در مجلس

فیلم/ جلیلی باز هم از پاسخ فرار کرد؛ بالاخره درباره برجام و FATF چه خواهید کرد؟

فیلم/ خنده‌های جلیلی در واکنش به طرح یک موضوع از زبان مجری

فیلم/ جمله مهم پزشکیان در مناظره

یک تصویر معنادار درباره جمله مهم پزشکیان

فیلم/ افشاگری شوکه‌کننده پزشکیان از ضرر روزانه کشور برای FATF و برجام

پزشکیان به سعید جلیلی: شفاف بگویید نه برجام را می پذیرید نه FATF را

فیلم/ جملات پرحرارت پزشکیان درباره برجام

ادعای عجیب سعید جلیلی

فیلم/ اعتراف جالب جلیلی در مناظره امشب

طعنه مسعود پزشکیان به مخالفت جلیلی با FATF

پزشکیان: قرار نیست با حرف من کشور در چاله‌ای بیافتد که نتوان آن را درآورد

کنایه عباس عبدی به واکنش جلیلی در ماجرای گرانی قیمت بنزین

پس لرزه توهین چهره نزدیک به جلیلی به نهج‌البلاغه

فیلم/ پزشکیان: چه بلایی سر مردم آوردیم با این خودرو‌های داخلی

سعید جلیلی: سرعت اینترنت را ۵۰ برابر می‌کنم

انتقادات تند پزشکیان از فیلترینگ و فروش فیلترشکن

فیلم/ پزشکیان: آیا مردم در برابر قانون مساوی هستند؟ ما صداقت نداریم

فیلم/ پزشکیان: اگر با مردم درست حرف بزنیم دیوانه نیستند اغتشاش کنند

طفره رفتن سعید جلیلی از حرف زدن درباره فیلترینگ

اظهارات سعید جلیلی درباره اعتراضات کارگری

فیلم/ اشاره مستقیم پزشکیان به ماجرای مسمومیت

رجانیوز: از پزشکیان شکایت می‌کنیم

کنایه پزشکیان به جلیلی درباره مسمومیت دانشجویان و اخراج استادان

فیلم/ پزشکیان: آیا صدای ۶۰ درصدی که رای ندادند را شنیدیم؟

فیلم/ پزشکیان: امروز خواص برای خود یک سفره دارند و مردم سفره دیگری