تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد:

دوج کوین چیست؟/ همه چیز‌هایی که باید درباره این ارز دیجیتال بدانید

دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال است که در ابتدا به عنوان یک جایگزین سبک وزن برای بیت کوین با تاکید بر سرعت و هزینه‌های کم تراکنش ایجاد شد. با این حال، این سکه همچنین یک جامعه قوی از حامیان ایجاد کرد.

دوج کوین چیست؟ | همه چیز‌هایی که باید درباره دوج کوین بدانید

اقتصاد۲۴- شیوا سپهری: دوج کوین یک ارز دیجیتال محبوب است که در طول سال‌ها، با جامعه‌ای فعال از توسعه‌دهندگان، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به یک ارز دیجیتال محبوب تبدیل شده است. دوج کوین یک ارز دیجیتال منبع باز است و بلاک چینی مبتنی بر لایت کوین است و از همان الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند.

دوج کوین جامعه وفاداری از علاقه‌مندان دارد که این ارز دیجیتال را معامله می‌کنند و اغلب از آن به عنوان راهنمایی برای محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. پس از ترکیدن حباب کریپتو در سال ۲۰۱۸، دوج کوین ارزش خود را از دست داد، اما همچنان هسته قدرتمندی از حامیان خود را حفظ کرده است کاربران می‌توانند دوج کوین را در صرافی‌های ارز‌های دیجیتال خرید و فروش کنند. آن‌ها می‌توانند دوج کوین خود را در یک صرافی یا در یک کیف پول ذخیره کنند.

دوج کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

دوج کوین بر روی فناوری بلاک چین، مشابه بیت کوین و بسیاری دیگر از ارز‌های دیجیتال دیگر عمل می‌کند. این ارز دیجیتال از یک الگوریتم اثبات کار برای تأیید تراکنش‌ها و اضافه کردن بلوک‌های جدید به بلاک چین استفاده می‌کند. این بدان معناست که کاربران شبکه می‌توانند از قدرت کامپیوتر خود برای حل پازل‌های ریاضی استفاده کنند و در قالب دوج کوین جوایزی کسب کنند. یک تفاوت قابل توجه با بیت کوین این است که دوج کوین حداکثر عرضه بسیار بالاتری دارد. در حالی که بیت کوین دارای محدودیت ۲۱ میلیون سکه است، دوج کوین حداکثر عرضه تا ۱۲۹ میلیارد سکه را دارد که رقم بزرگی به شمار می‌آید. این امر دوج کوین را ارزان‌تر از بیت‌کوین و در دسترس‌تر برای سرمایه‌گذاران کوچک کرده است.


بیشتر بخوانید: آلت کوین چیست؟/ با مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در آن آشنا شوید


 یکی دیگر از جنبه‌های منحصر به فرد دوج کوین، اجتماع پشت آن است. حتی جمع آوری کمک‌های خیریه با دوج کوین برای اهداف و بنیاد‌های خیریه مختلف انجام شده است. این ارز دیجیتال همچنین در رسانه‌های اجتماعی، به ویژه در توییتر و Reddit بسیار محبوب است.

توکن دوج کوین چیست؟

توکن دوج کوین به عنوان یک وسیله پرداخت با اقتصاد توکن ساده طراحی شده است. برای مثال، بر خلاف بیت کوین، هیچ محدودیتی برای تعداد دوج کوین‌های قابل استخراج وجود ندارد. همچنین کارمزد تراکنش‌های دوج کوین کم است و به مناسب بودن آن به عنوان وسیله پرداخت کمک می‌کند. پردازش تراکنش‌ها با دوج کوین‌های جدید پاداش داده می‌شود و ماینینگ را برای کاربران جذاب می‌کند. با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تورم دوج کوین، همراه با کارمزد‌های پایین تراکنش، به طور بالقوه می‌تواند منجر به از دست دادن ارزش آن شود و ارز دیجیتال پرنوسانی به حساب می‌آید. این امر باعث می‌شود که دوج کوین به عنوان یک سرمایه گذاری در مقایسه با سایر ارز‌های دیجیتال جذاب نباشد.

فناوری پشت دوج کوین چیست؟

به گزارش اقتصاد۲۴ دوج کوین بر اساس معماری فنی لایت کوین ایجاد شده است که به نوبه خود بر اساس بر فناوری استفاده شده در بیت کوین سوار است. این ارز دیجیتال یک ارز رمزپایه منبع باز و همتا به همتا است که از الگوریتم اسکریپت برای استخراج اثبات کار استفاده می‌کند. الگوریتم اسکریپت نسبت به الگوریتم SHA-۲۵۶ بیت کوین انرژی کمتری دارد و به دوج کوین اجازه می‌دهد تا در رایانه‌های معمولی استخراج شود. زمان بلاک دوج کوین تنها یک دقیقه است که تأیید سریع تراکنش و رشد شبکه را امکان پذیر می‌کند. حداکثر عرضه دوج کوین ۱۲۹ میلیارد است که برای تراکنش‌ها محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟

سخت افزار مورد استفاده در استخراج دوج کوین، دوج ماینر نام دارد که یک گره در بلاک چین دوج کوین است. این ماینر محاسبه معادلات ریاضی را برای تأیید تراکنش‌ها در شبکه انجام می‌دهد. گره‌ها تعیین می‌کنند که کدام تراکنش‌های معتبر در دوج چین (بلاک چین دوج کوین) گنجانده شده و آن‌ها را به شکل بلوک پردازش می‌کنند. سپس این بلوک‌ها به طور تغییرناپذیر در دفتر مشترک مربوط به این رمز ارز ثبت می‌شوند. این فرآیند به مفهوم همان اثبات کار معروف است که در بیت کوین هم وجود دارد.

ماینر‌ها برای انجام این محاسبات پیچیده ریاضی، دوج را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. دوج چین در هر دقیقه تعداد ثابتی از دوج را منتشر می‌کند که توسط سریع‌ترین ماینر تایید کننده تراکنش دریافت می‌شود.

سه رویکرد اساسی برای استخراج دوج کوین وجود دارد، از جمله:

استخراج انفرادی: ماینر‌ها به صورت جداگانه کار می‌کنند.

استخر‌های ماینینگ: گروه‌هایی از ماینر‌های فردی منابع محاسباتی خود را برای افزایش شانس خود برای دریافت پاداش بلاک جمع می‌کنند.

استخراج ابری: ماینر‌ها اشتراک ماهانه یا سالانه یک مرکز داده آنلاین را می‌پردازند تا از طرف آن‌ها استخراج کنند.

دوج کوین چیست؟ | همه چیز‌هایی که باید درباره دوج کوین بدانید

اکوسیستم دوج کوین چیست؟

اکوسیستم دوج کوین یک شبکه غیرمتمرکز است که بر روی فناوری بلاک چین اجرا می‌شود. هدف اصلی دوج کوین ارائه راهی سریع، ارزان و قابل اعتماد برای انتقال ارزش است. این شبکه اصطلاحاً منبع باز است؛ به این معنی که هر کسی می‌تواند کد منبع را مشاهده و استفاده کند. اکوسیستم دوج کوین توسط جامعه‌ای از توسعه دهندگان و کاربران نگهداری می‌شود.

چندین کیف پول برای ذخیره دوج کوین در دسترس است، از جمله کیف پول سخت افزاری، کیف پول دسکتاپ و کیف پول موبایل. علاوه بر این، پلتفرم‌های معاملاتی مختلفی وجود دارد که می‌توان دوج کوین را در آن‌ها معامله کرد.

بخش اساسی اکوسیستم دوج کوین جامعه کاربران است. این انجمن بسیار فعال است و در حال توسعه برنامه‌های کاربردی جدید برای دوج کوین، مانند استفاده از آن برای پرداخت‌ها و کمک‌های مالی به موسسات خیریه است. به طور کلی، دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال با استفاده آسان و در دسترس دیده می‌شود که آن را برای مبتدیان در دنیای رمزنگاری جذاب می‌کند. با این حال، برخی از منتقدان به توانایی‌های فنی محدود شبکه در مقایسه با سایر ارز‌های دیجیتال اشاره می‌کنند.

مزایای دوج کوین

دوج کوین سالهاست که یک ارز رمزنگاری شده شناخته شده است. معمولاً معامله گران از قیمت نوسان آن استفاده می‌کنند تا از آن سود کنند. این ارز دیجیتال دارای یک جامعه بزرگ و فعال است که حامیان زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارد.

این رمز ارز به طور منظم توسط ایلان ماسک تبلیغ می‌شود، که توییت‌هایش تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت دوج دارد. دوج کوین در گذشته به اهداف خیریه کمک کرده و از ورزشکاران مختلف حمایت مالی کرده است. ضمناً این رمز ارز کاملاً در دسترس است و برای همه قابل دسترسی است.

معایب دوج کوین

تجارت در کریپتو همچنان هیجان انگیز است، اما با خطراتی همراه است. دوج کوین یک میم سکه با فاکتور تبلیغاتی بالا است. این ارز دیجیتال بسیار مستعد تورم است. باید توجه کنید که اکوسیستم دوج فقط تجارت دیجیتال را تسهیل می‌کند.

بنیانگذار دوج کوین کیست؟

دوج کوین توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر تأسیس شد. هدف آن‌ها ایجاد یک ارز دیجیتال همتا به همتا بود که بتواند مخاطبان بیشتری نسبت به بیت کوین داشته باشد. آن‌ها همچنین می‌خواستند از تاریخ بحث برانگیز سایر سکه‌ها فاصله بگیرند. دوج کوین به طور رسمی در ۶ دسامبر ۲۰۱۳ راه اندازی شد و در ۳۰ روز اول، بیش از یک میلیون بازدید کننده را به Dogecoin.com جذب شد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

عکس/تشکر محسن رضایی از زاکانی

وعده تحویل گوشت درب منازل مردم از خرید مستقیم آرا هم بدتر است/ کدام قانون به رییس‌جمهور حق داده به مردم گوشت و طلا بدهد؟!

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/حضور جذاب بازیگران معروف در کنسرت رضا گلزار

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ + جدول

عکس/توئیت پزشکیان درباره انصراف زاکانی از انتخابات

عکس/جلیلی هرگز رئیس جمهور ایران نخواهد شد

عکس/ زاکانی از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد

اینفوگرافی/ همه مخالفان پزشکیان

عکس/تشکر قالیباف از زاکانی و قاضی زاده

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نحوه رأی دادن افراد بی‌سواد و دارای نقص عضو

عکس/ سعید جلیلی پشت سر کاظم صدیقی نماز خواند

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در رسانه‌های خارجی

حضور عروس امام و پسرش یاسر خمینی در روز رای گیری + عکس

فیلم/ازدحام جمعیت در مسیر منتهی به حسینیه جماران

انتقام جواد نکونام از پرسپولیس!

تا ۲ سال آینده کل بنزین ایران یورو ۵ می‌شود!

عکس/خاص‌ترین چهره خاندان امام پای صندوق رای رفت

سکه بخریم یا نخریم؟

توئیت عباس عبدی به لجبازی قالیباف و جلیلی

ابطحی: رأی دادم+عکس

متفاوت‌ترین عکسی که از روز انتخابات منتشر شد

اطلاعیه جدید از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

فیلم/حمله تندرو‌ها به پزشکیان در حرم شاه عبدالعظیم و زمان اخذ رای

فیلم/مسعود پزشکیان با خانواده اش به پای صندوق رای رفت

حضور جهانگیری و آخوندی درانتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳+عکس

حضور عروس و داماد قمی در پای صندوق رای+ عکس

فیلم/اسحاق جهانگیری رای خود را به صندوق انداخت

توصیه سیدحسن خمینی به مردم در روز انتخابات

عکس/آیت‌الله جنتی رای خود را در صندوق انداخت

توصیه مهم یک اقتصاددان به رای‌دهندگان

اینفوگرافی/کدام آرا در انتخابات ریاست‌جمهوری، باطله محسوب می‌شوند؟

تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه انصارالله یمن

عکس/مسعود پزشكيان بر مزار شهيد اميرعبداللهيان

دختر و نوه مسعود پزشکیان در پای صندوق رأی+ عکس

فیلم/سخنگوی شورای نگهبان: هیچ مشکلی در روند رای‌گیری تاکنون وجود نداشته است

نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری کجا رأی دادند؟

آزمون فوری سرمربی جدید پرسپولیس

عکس/ عارف و ظریف با همسرانشان پای صندوق رای آمدند

رامین رضائیان به پرسپولیس بر می‌گردد؟

اعلام نرخ جدید سود بین‌بانکی + جدول

زارع‌پور: خرابکاری در شبکه فیبر نوری ترمیم شد

فیلم/ سیدهادی خامنه‌ای: به آینده این انتخابات و کشور امیدوارم

اعلام فهرست اسامی و شناسه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری

اینفوگرافی/پوششی‌ها چقدر وقت صداوسیما را گرفتند؟

خرید خانه در «جوادیه» تهران چقدر آب می‌خورد؟ + جدول

پیش بینی بورس یک روز پس از انتخابات

حسن روحانی رأی خود را به صندوق انداخت+ عکس

مسعود پزشکیان کجا رای داد؟+عکس

کفش‌های ۷۰۰ دلاری علی دایی! + عکس

سیدحسن خمینی رأی خود را به صندوق انداخت+ عکس

پیش‌بینی قیمت خودرو پس از انتخابات ریاست‌جمهوری

فیلم/مخبر، رای خود را به صندوق انداخت

مدارک لازم برای رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری

عکس/ خاتمی و یارانش در راه جماران

چهره جدید الهام چرخنده+ عکس

سعید جلیلی کجا رأی خود را به صندوق انداخت؟

فیلم/حضور جلیلی پای صندوق رای جنجالی شد!

پیش بینی هادی خامنه‌ای از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

حضور مقامات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری